Strategy PC Farthest Frontier

Voidski

Well-known member
Crowdfunder FE
ff.png


release: 9 augustus 2022 (Early Access)
genre: survival, strategy, city builder
dev: Crate Entertainement

Farthest Frontier.

Protect and guide your people as you forge a town from untamed wilderness at the edge of the known world. Harvest raw materials, hunt, fish and farm to survive. Produce crafted items to trade, consume, equip and fight with as you battle for your survival against the elements and outside threats.

 
Mensen die deze hier spelen?
Heb hem vandaag aangekocht (staat momenteel in sale/pre order voor 29€ op Steam), maar heb hem nog niet gespeeld. Ben er, als fan van de Anno en Cities: Skylines series, wel benieuwd naar. De beelden die ik online van Youtubers heb gezien zien er alvast belovend uit.
 
Vond Anno ook wel heel tof om te spelen. Ben wel niet voor dat pure survival gedeelte dus hopelijk kan je dat bij deze ook ‘uit’ zetten.
 
Heel geïnteresseerd maar nog aan het afwachten. Lijkt meer survival/micromanager te zijn dan echte citybuilding precies?
 
Heel geïnteresseerd maar nog aan het afwachten. Lijkt meer survival/micromanager te zijn dan echte citybuilding precies?
Is een echt pareltje. En wel degelijk een van de beste city builders van de laatste 2 jaar. Laatste goede hiervoor was frostpunk.
In plaats van alle remasters zouden uitgevers hier beter een vb aan nemen. Bv farming is nog nooit zo uitgediept geweest.
 
Is een echt pareltje. En wel degelijk een van de beste city builders van de laatste 2 jaar. Laatste goede hiervoor was frostpunk.
In plaats van alle remasters zouden uitgevers hier beter een vb aan nemen. Bv farming is nog nooit zo uitgediept geweest.
Hoe werkt dat eten eigenlijk? Ik heb constant food/fish/etc dat spoiled terwijl ik soms berichten krijg dat mijn eten bijna op is...
 
Hoe werkt dat eten eigenlijk? Ik heb constant food/fish/etc dat spoiled terwijl ik soms berichten krijg dat mijn eten bijna op is...
Vooral eerst goed kijken wat je plant op je farms en dan wel op welke grond en welke periode van het jaar. Voor vis/vlees direct smokers hut proberen te bouwen. Dat conserveert langer. Later kan je ook Root cellar bouwen waarbij eten nog langer bewaard. Voor vloeibaar eten, bv honing kan je later een werkplaats bouwen (tier2) waarin ze alles in vaten conserveren. Gaat dan ook langer mee. Hopelijk help dit je een beetje op weg.
 
Vooral eerst goed kijken wat je plant op je farms en dan wel op welke grond en welke periode van het jaar. Voor vis/vlees direct smokers hut proberen te bouwen. Dat conserveert langer. Later kan je ook Root cellar bouwen waarbij eten nog langer bewaard. Voor vloeibaar eten, bv honing kan je later een werkplaats bouwen (tier2) waarin ze alles in vaten conserveren. Gaat dan ook langer mee. Hopelijk help dit je een beetje op weg.
Ja zo ver was ik al maar eten die inwoners bvb alles van eten door elkaar? Eten die eerst al het vlees op, dan de vis, dan erwten, etc?
Ik vind het ook wel lastig dat bijna alle gebouwen keihard op elkaar lijken.
 
Ja zo ver was ik al maar eten die inwoners bvb alles van eten door elkaar? Eten die eerst al het vlees op, dan de vis, dan erwten, etc?
Ik vind het ook wel lastig dat bijna alle gebouwen keihard op elkaar lijken.
Ze eten alles door elkaar. Maar hoe groter de variteit, hoe gelukkiger dat ze zijn. Maar in tier 3 is het een gekend probleem (is ook early acces) dat de voorraden elke snel op zij en dat aan de andere kant de spoilage groot is. Ze zijn nu ook aan het werken om per storehouse limieten op te leggen, zodat in je 2 storehouses hebt, je kan beheren waar je wat opslaat. Op het forum van hun kan je de wekelijkse updates volgen. Beetje finetunen is nog nodig. Dat gebouwen op elkaar lijken heb ik geen probleem (meer) mee.
 
Dacht gisteren dat ik op pacifier speelde en had dus niks van defensie.
Ineens zo heel droog een leger mijn dorp binnen gewandeld :unsure:

Maar eens opnieuw beginnen vanavond :p

Ze eten alles door elkaar. Maar hoe groter de variteit, hoe gelukkiger dat ze zijn. Maar in tier 3 is het een gekend probleem (is ook early acces) dat de voorraden elke snel op zij en dat aan de andere kant de spoilage groot is. Ze zijn nu ook aan het werken om per storehouse limieten op te leggen, zodat in je 2 storehouses hebt, je kan beheren waar je wat opslaat. Op het forum van hun kan je de wekelijkse updates volgen. Beetje finetunen is nog nodig. Dat gebouwen op elkaar lijken heb ik geen probleem (meer) mee.
Oké, thanks. Wat moet je eigenlijk doen tegen ziektes in je crops? Heb zo'n farming tutorial gevolgd dus heb van niks meer dan 2 crops.
Maar eens zo'n crop een ziekte heeft, is dat dan gewoon lost of moet je nog iets doen om daar van af te geraken?
 
Dacht gisteren dat ik op pacifier speelde en had dus niks van defensie.
Ineens zo heel droog een leger mijn dorp binnen gewandeld :unsure:

Maar eens opnieuw beginnen vanavond :p


Oké, thanks. Wat moet je eigenlijk doen tegen ziektes in je crops? Heb zo'n farming tutorial gevolgd dus heb van niks meer dan 2 crops.
Maar eens zo'n crop een ziekte heeft, is dat dan gewoon lost of moet je nog iets doen om daar van af te geraken?
Ja als je in tier 3 bent, is je defensie best op punt want ineens komen er hordes op je af.. Ziektes op je crops komen meestal doordat de grond niet vruchtbaar genoeg meer is of teveel onkruid/stenen. Best om dan eens een haar onderhoudt te doen en kijken wat je dan wilt planten en op basis hiervan zand/Clay toevoegen
 
Heeft het eigenlijk nut om alles te foragen/ontginnen?

Ik vind dat scherm van de traders ook wel enorm omslachtig. Dat goud daar moeten insteken/uithalen, die stock moeten leveren, etc
 
Heeft het eigenlijk nut om alles te foragen/ontginnen?

Ik vind dat scherm van de traders ook wel enorm omslachtig. Dat goud daar moeten insteken/uithalen, die stock moeten leveren, etc
Ik begin altijd met 2 vissers en 2 jagers. Hierna voeg ik een forager toe. Probleem met forager is dat je dus in de cirkel van zijn werkveld relatief snel alles hebt verzameld. Ik bekijk dan ook altijd eens als de zomer een tijdje bezig is om zijn werkveld te verleggen. Bij de update nu zal je ook een grotere melding krijgen als er een trader is aangekomen. En ze werken aan een fix om het overzetten van goud naar je vault te vereenvoudigen.
 
Ik begin altijd met 2 vissers en 2 jagers. Hierna voeg ik een forager toe. Probleem met forager is dat je dus in de cirkel van zijn werkveld relatief snel alles hebt verzameld. Ik bekijk dan ook altijd eens als de zomer een tijdje bezig is om zijn werkveld te verleggen. Bij de update nu zal je ook een grotere melding krijgen als er een trader is aangekomen. En ze werken aan een fix om het overzetten van goud naar je vault te vereenvoudigen.
Ik zou het gewoon makkelijker vinden om één algemene stock te hebben ipv town stock en trade stock. Ik vind het ook raar dat je "meer" stock naar uw trader kunt sturen dan je hebt.

Ik begin ook met 2 vissers, 2 jagers en een forager. Als die alles verzameld heeft in de buurt verhuis ik gewoon die zijn hutje naar elders.
 
Terug
Bovenaan