Survival PC PS5 PS4 XBOX SWITCH LEGO Fortnite

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
legofornite.png


release: 7 december 2023
genre: survival
dev: Epic Games

/!\ free-to-play

Te vinden binnen Fortnite.

LEGO Fortnite is the ultimate survival crafting LEGO adventure. Explore vast, open worlds where the magic of LEGO building and Fortnite collide. Collect food and resources, craft items, build shelter and battle enemies solo or team up with up to seven friends.

Get creative in building and customizing your ultimate home base using LEGO elements collected from the world around you, then recruit villagers to gather materials and help survive the night. Gear up and drop into deep caves in search of rare resources and hidden areas.

The journey is only just beginning with new world building, gameplay features, and more LEGO Style Outfits arriving in updates starting early 2024.

 
Ik had totaal geen idee van deze release. En plots zag in hollow deze op youtube spelen. Ik ga deze toch ook eens testen. Lijkt me tof !
 
Denk dat het vooral plezant is in multiplay met wat vrienden? Single player verveelde me toch snel na wat uurtjes.

En de freebuilding is toch ook maar 'meh', op regelmatig zitten vloeken om steentjes te krijgen waar ik ze wou.
Ook geen deftige ondersteuning om te bouwen op oneffen ondergrond, je kan geen grond levellen dus dan kom je soms voor de situatie dat je weer alles mag afbreken omdat het plan dat je voor ogen hebt niet lukt.
Geen edit opties voor gebouwde delen ook, dus je kan enkel alles weer stukmaken als er iets wegmoet.
Etc etc.
 
Hoe speelt dit eigenlijk? Je kan dit gewoon in SP spelen en vrij dingen bouwen? En MP is een battle royal?
Ben aan het zien om dit voor mijn zoon van bijna 12 te installeren.
 
Hoe speelt dit eigenlijk? Je kan dit gewoon in SP spelen en vrij dingen bouwen? En MP is een battle royal?
Ben aan het zien om dit voor mijn zoon van bijna 12 te installeren.
nee is coop, 8 man max. Geen pvp/battle royal.
Maar je kan ook solo spelen en npc's die je helpen met gatheren etc..
Je kan ook zaken uitschakelen zoals honger en koude, maar dat moet je doen voor je je eigen spel start, je kan die wereld achteraf niet meer wijzigen qua opties.

Een 12 jarige gaat zich er wellicht langer met amuseren dan een boomer zoals mezelf :)
Je moet totaal niet aan freebuilding doen om verder te geraken, dus mijn klachten in mijn voorgaande reply, daar zal die wellicht niet veel van merken.

Je moet ook niets extra installeren als fornite gedownload is, gewoon op de lego tab klikken om het lego gedeelte op te starten.
 
Dit heeft Fortnite weer een record van aantal spelers laten breken. Ze spelen zelfs meer Lego dan Battle Royale. Fortnite gaat meer richting een game platform dan een BR spel in mijn ogen. Zoals Roblox, met Creative en UE5
 
2 nieuwe spelmodes, te vinden in een nieuw gebied "Lego Islands".

- survival op een vlot
- platforming met meer dan 300 levels

Ahoy there, matey! Unless you want to end up in Davy Jones’ Locker, you better ready your bricks for the nautical dangers that await in LEGO Raft Survival, inspired by the classic LEGO Pirates theme.In this survival game, you and up to three other land-builders will test your sea legs by drifting onto the high seas aboard small river rafts. But this is far from a relaxing ride — you’ll be bombarded with cannon fire from the infamous Barracuda Ship!


You should mind where you step! In LEGO Obby Fun, you’ll be navigating obstacle courses full to the brick of worrisome walkways, hazardous hills, and perilous paths. But don’t worry — you can bring along three friends to help you keep your balance as you head towards the finish line. With more than 300 levels to complete inspired by classic LEGO themes, you and your friends will be spoilt for choice! Reckon you’ve got what it takes to finish them all?

 
Terug
Bovenaan