Livestream 30 en 31 januari: in schoonheid afscheid nemen van 9lives




Beste leden,

Nog minder dan een maand te gaan en we nemen voorgoed afscheid van 9lives. We gaan dit echter niet onopgemerkt laten voorbij gaan. Daarom zal Booka Shade, ter ere van 9lives (en in het bijzonder Praga&Nariwari) op zaterdag 30 en zondag 31 januari livestreams organiseren waar hij tal van prijzen zal weggeven!

Tijdens de livestream gaan we niet alleen games spelen, we gaan ook nog eens een kijkje nemen naar de meest memorabele topics van 9lives, we halen nostalgisch wat herinneringen op en gaan samen zien wat de toekomst op BeyondGaming te bieden heeft.

En om dat allemaal compleet te maken, gooien we er nog een sausje van prijzen, veel prijzen, bovenop.

We starten ermee op zaterdag 30/01 om 20u en zondag om 17u. Laten we er samen een mooi afscheid en een nog mooier begin van maken!

Wat zijn jullie mooiste herinneringen hier, momenten of mensen die je nooit zult vergeten, topics waar je met veel plezier aan terugdenkt, of die je het bloed onder de nagels hebben gehaald zoals alleen familie dat kan?

We hopen jullie allemaal te verwelkomen op de stream op zaterdag 30 januari en zondag 31 januari
 
Ik denk dat dit de thread was van die ouders die zo hard geloofden in hun gelijk en niet wouden luisteren naar de mensen om zich heen waardoor dan uiteindelijk hun jongste kindje gestorven is aan ondervoeding.
Dat zou geen memorabele thread mogen zijn.
 
Ik denk dat dit de thread was van die ouders die zo hard geloofden in hun gelijk en niet wouden luisteren naar de mensen om zich heen waardoor dan uiteindelijk hun jongste kindje gestorven is aan ondervoeding.
Dat zou geen memorabele thread mogen zijn.
Heb dat verhaal inderdaad zien passeren en had onlangs nog naar het artikel gelinkt, maar wist de nickname niet van die persoon.
 
Vandaag eens tijd uitrekken om een aantal hoogtepunten van games.telenet.be en 9lives op te sommen.

Tijdens het ontdekken van multiplayer mogelijkheden (want kabel internet!) kwamen mijn broer en in uit op C&C: Renegade. We kwamen er vaak een zekere Praga tegen. viaviavia toch de allereerste versie van games.telenet.be gevonden om onze avonturen te delen. Er speelde ook een zekere Meowph dat spel, die werd later gekend als Epyon.

- 2002, battlefield 1942 kwam uit. Voor ons het ultieme MP gaming walhalla aangezien we niets hadden met MMORPG en meer met shooters. Beste contacten ooit gehad toen langs het forum. Battle of Belgium (eigenlijk massale 64 mans server waar iedereen het hele weekend op speelde) en veel contacten van toen heb ik nu nog (of lang gehad).
- games.telenet.be werd die zomer vervangen door het meer gekende blauwe type. Ook Praga was weer van de partij, die werd al snel crewlid en noemde zichzelf toen "de ouwe". Ik denk dat ik nu ouder ben dan hij toen.

- afspreken met clans, ontiegelijke uren op de telenet battlefield servers gespeeld

- Veel irl gebruikers ontmoet. Eigenlijk geen slechte ervaringen mee. Dat ging van fantastisch tot onvergetelijke ontmoetingen. Zelfs al gehad dat er een dreig-PM in de mailbox zat "ik kom u volgende week opzoeken en bijeen slaan op die LAN ) en een week later vond hij me en heb ik hem onmiddellijk begroet en meegenomen naar de toog waar we een paar uur gezeten hebben.

- lid geworden van het team als serveradmin (nuja, mod controls) in battlefield reeks, later moderatie lid

- massale vetes in het CS gedeelte waar ik met popcorn in de hand zat naar te kijken

- Naar Mechelen gereisd om 9lives website te testen en eigenlijk wat onnozel werk te doen (graag alle gamefishes maken van alle games die er nu zijn of ooit besproken). Dr. Pepper heeft me wel een uur en-nog-wat aan het onthaal van Telenet laten wachten omdat hij me was 'vergeten'.

- DICE Sweden bezocht en verslagje gemaakt, mogen posten op 9lives.

- Erg genoten van BF2 op en rond het forum

- Bevriend geraakt met Sieberkev en Epyon op IRC, voor mijn 9lives-carrière een echt keerpunt.

- Elvis :)

- Gunk bezocht en de sfeer er opgesnoven, voor het eerst Praga ontmoet en dagje bij geweest voor een opname. (eigenlijk ervoor Praga één keer random tegengekomen in zijn winkeltje in Antwerpen aan de gedempte zuiderdokken)

- De grote forumhack van dichtbij alles meegemaakt. Babbel gedaan met de hacker, enkele niet nader genoemde forumgebruikers die ook probeerden info los te krijgen. Paniekoverleg vanuit mechelen.

- Vele fantastische mensen beginnen kennen, mensen met hart en inzet op de juiste plaats.

- Heropleving sinds 2018/2019 van de crew, met dank aan enkele harde werkers en niet-aflatende inzet. Prachtig om te zien.

- Discord en alle wel en wee dat daarmee gepaard ging. "Hey Sieberkev, ken jij iets van Discord, zullen we eens een 9lives servertje opzetten?" Ooh boy is dat even boven mijn hoofd en uit zijn voegen gegroeid.

- Fantastisch 2020 gehad voor 9lives. (met persoonlijke ups and downs, maar het forum ging als een speer!)


Ik ben er zeker van dat ik nog een stuk vergeten ben tussen 2010 en 2018, maar ik was die tijd té druk bezig met jonge vader te zijn om mij er nu nog heel veel van te herinneren als topmoment.
 
Ik zie regelmatig de naam Dr. Pepper passeren, zit die persoon hier nog? Hij is zo te zien toch zeer belangrijk geweest voor het 9L Forum.
Ik zal nog niet lang genoeg op het 9L forum zitten om te weten wie dat is.
 
Beetje een koppige, eigenwijze man met plotse hevige soms emotionele uithalen (zo leek het voor buitenstaanders). Ben er zeker van dat hij in de omgang wel meevalt, maar veel plotse rare beslissingen gemaakt en damn the consequences.
Werkte bij telenet en stapte in het games.telenet project om er community leader te worden, na 9lives (welke technisch een flop was qua gebruiksvriendelijkheid en achterliggende opbouw) is hij verdwenen en bleven oa Sieberkev en consoorten achter om de shitcode van het forum te proberen op te kuisen.

 
Beetje een koppige, eigenwijze man met plotse hevige soms emotionele uithalen (zo leek het voor buitenstaanders). Ben er zeker van dat hij in de omgang wel meevalt, maar veel plotse rare beslissingen gemaakt en damn the consequences.
Werkte bij telenet en stapte in het games.telenet project om er community leader te worden, na 9lives (welke technisch een flop was qua gebruiksvriendelijkheid en achterliggende opbouw) is hij verdwenen en bleven oa Sieberkev en consoorten achter om de shitcode van het forum te proberen op te kuisen.

Van al hetgeen er in die spoilerlink besproken wordt snap ik werkelijk de ballen
unsure.gif
 
^ Ik kan zelfs die zijn teksten maar half ontcijferen. En de daaropvolgende comments zijn ook niet echt van een hoogstaand niveau...
unsure.gif
 
Van al hetgeen er in die spoilerlink besproken wordt snap ik werkelijk de ballen
unsure.gif

Wat ik ervan kan uitmaken waren er ten tijde van die post verschillende WoW guilds en was er een deel van de WoW-community die op dezelfde server wou spelen en een deel niet. Dan is er ambras gekomen omdat Dr Pepper geen lijst bekend wou maken van welke guild op welke server actief was.
Dat en hij werd daarvoor lastiggevallen door een (stel) puber(s). Hij vond het ook niet leuk dat hij tijdens het gamen ook lastig gevallen werd n.a.v. zijn werk als community leader.

(Als je die post vergelijkt waarin wordt verwezen naar het feit dat bijna alle users op TNG pubers zijn, en je kijkt nu naar het topic 'Hoe oud ben jij?'...)
 
Wat ik ervan kan uitmaken waren er ten tijde van die post verschillende WoW guilds en was er een deel van de WoW-community die op dezelfde server wou spelen en een deel niet. Dan is er ambras gekomen omdat Dr Pepper geen lijst bekend wou maken van welke guild op welke server actief was.
Dat en hij werd daarvoor lastiggevallen door een (stel) puber(s). Hij vond het ook niet leuk dat hij tijdens het gamen ook lastig gevallen werd n.a.v. zijn werk als community leader.

(Als je die post vergelijkt waarin wordt verwezen naar het feit dat bijna alle users op TNG pubers zijn, en je kijkt nu naar het topic 'Hoe oud ben jij?'...)
Iets verder komt dan ook een post dat alle 20jarigen de fora stilaan verlaten :')
 
Ben eigenlijk ook wel eens benieuwd naar het verhaal achter de :unsure: Deze is onlosmakelijk verbonden met TNG/9L. Verder ben ik daar nooit echt een variant van tegengekomen. Wie heeft deze bedacht?
 
Beetje een koppige, eigenwijze man met plotse hevige soms emotionele uithalen (zo leek het voor buitenstaanders). Ben er zeker van dat hij in de omgang wel meevalt, maar veel plotse rare beslissingen gemaakt en damn the consequences.
Werkte bij telenet en stapte in het games.telenet project om er community leader te worden, na 9lives (welke technisch een flop was qua gebruiksvriendelijkheid en achterliggende opbouw) is hij verdwenen en bleven oa Sieberkev en consoorten achter om de shitcode van het forum te proberen op te kuisen.


Herinner mij nog dat daarom met die mens vaak de draak werd gestoken in Zwam. Had toen ook eens geposeerd als 'Hitman', en heb van één van die foto's mijn avatar gemaakt.

Qua grootte moest dat 64x64 zijn geloof ik, en gezien ik destijds enkel Paint kende om images te resizen, deed ik dat daar maar mee. Met als gevolg een geweldig kwaliteitsverlies waardoor hij bijna onherkenbaar was.

Die mens heeft mij toen passief-agressief aangesproken op IRC om mij te vragen waarom ik zijn kale knikker gebruikte als avatar. Toen ik hem antwoordde dat ik dat niet deed om met hem de draak te steken, maar omdat ik stiekem wel fan was, stelde hij mij voor om met een ander programma die afbeelding voor mij te resizen opdat zijn blinkende kop geen pixelbrei zou zijn. Heeft ie dus ook voor mij gedaan, waarna ik een avatarke had in topkwaliteit. Van DrPepper en zijn kale knikker. Fijne geste wel. Mooie man ook.

Herinner mij wel dat die wel vaker uit zijn krammen kon schieten, maar goed. Was ook wel middelpunt van heel wat spot toen - van een community die vooral bestond uit puberende flippers die erop kicken om te schieten op mensen die in het defensief zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik ontdekte via m'n broer het telenet games forum toen ik een jaar of 13 was.
Als snotneus die maar half wist hoe een forum in elkaar zat, heb ik mijn huidige avatar destijds gewoon klakkeloos overgenomen van een ander forumlid. De jaren nadien ben ik die persoon nooit meer tegengekomen. Waarschijnlijk niet actief, wat goed uitkwam. Zo had ik als enige die avatar.

Enkele jaren daarop meldde zich iemand nieuw aan onder de naam 'Mr_Anderson'. Op één van de eerste posts van die persoon antwoordde ik: 'mooie nickname heb je daar'. Waarop bijna direct een antwoord volgde op mijn reactie van iemand die zei: 'mooie avatar heb je daar', inderdaad, van de persoon van wie ik deze avatar gestolen had.

Had die nooit nog ergens gezien en plots POEF, daar was em.

Nooit ga ik dat vergeten.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan