Livestream 30 en 31 januari: in schoonheid afscheid nemen van 9lives




Beste leden,

Nog minder dan een maand te gaan en we nemen voorgoed afscheid van 9lives. We gaan dit echter niet onopgemerkt laten voorbij gaan. Daarom zal Booka Shade, ter ere van 9lives (en in het bijzonder Praga&Nariwari) op zaterdag 30 en zondag 31 januari livestreams organiseren waar hij tal van prijzen zal weggeven!

Tijdens de livestream gaan we niet alleen games spelen, we gaan ook nog eens een kijkje nemen naar de meest memorabele topics van 9lives, we halen nostalgisch wat herinneringen op en gaan samen zien wat de toekomst op BeyondGaming te bieden heeft.

En om dat allemaal compleet te maken, gooien we er nog een sausje van prijzen, veel prijzen, bovenop.

We starten ermee op zaterdag 30/01 om 20u en zondag om 17u. Laten we er samen een mooi afscheid en een nog mooier begin van maken!

Wat zijn jullie mooiste herinneringen hier, momenten of mensen die je nooit zult vergeten, topics waar je met veel plezier aan terugdenkt, of die je het bloed onder de nagels hebben gehaald zoals alleen familie dat kan?

We hopen jullie allemaal te verwelkomen op de stream op zaterdag 30 januari en zondag 31 januari
 
D
Beetje jammer dat die avatar op niets trekt in zo'n uitgesneden cirkel.
 
  • Haha
Waarderingen: Lint
Heb de livestream gevolgd en hier mijn conclusie:

Logo geslaagd net zoals het forum maar wetende wie er allemaal aan gewerkt heeft is dat ook normaal, zijn toppers waarvan ik er toch enkele persoonlijk ken dus 9lives heeft een waardige vervanger/opvolger !

Nu jullie zelf en niet teledinges de baas zijn zal het veel vlotter verlopen wanneer er beslissingen dienen genomen te worden want dat was ten tijde soms wel echt frusterend.

BooKa Shade ken ik niet persoonlijk maar dat zit snor, duidelijk een man met goede bedoelingen dus dat beloofd …
 
Mai 20 JAAR aan herinneringen, dat gaat een lange lijst worden :D

* Hoe ik in 2001 op het Pandora forum mijn kotnet-genoot Pipoclown heb ontdekt (publieke 10.x IP's) en in 2002 gelokt ben door hem naar Telenet Games en daar begonnen was als test/software/algemene fora mod en uiteindelijk jarenlang (op en af) eindbeheerder ben geweest
* CTF-Coret Instagib op de Telenet servers tegen [FBI], dayum son
* Mijn Tetrinet community en compo's
* BelgianMoOoFarm (hadden we toen maar vanaf dag 1 op de bitcoins gevlogen he mannen xD)
* DrPepper die mij aangeraden had om op yoga cursus te gaan om te leren kalmer reageren (terwijl ie zelf random mensen kickbande van IRC)
* Zorbapol, onze oude wijze
* De tientallen vBulletin plugins en frame per frame herkleurde smileys die tot op heden nog steeds actief gebruikt worden
* Matti en zijn goedbedoelde droom met Gunk dat uiteindelijk bijna de ondergang van 9lives is geworden
* Met Radiance naar Telenet gaan uitleggen aan de managers dat TNG NIET naar *de nieuwe hypes* (die ze in de boekskes gelezen hadden) mag verhuizen (asp.net ~ garagetv; java ~ mijn.telenet.be)
* De Crew meetings op FoM/OCC en de Crew BBQ
* Mijn meerdere ragequits dankzij de Telenet bureaucratie >_<
* "De Grootte Hack" en de gigantische shitshow dat nog maandenlang aangesleept heeft >_>
* Het meisje van scooterforum.nl met haar honderden dubbelaccounts en duizenden spamposts, en die ene gast met zen tientallen dubbelaccounts waar ik MAANDEN tijd in heb moeten spenderen <_<
* De inmiddels absurd grote groep van alle vrijwilligers die de revue gepasseerd zijn: forum mods, server admins, redactie, ... damn son.
* Het es terloops opzetten van de Discord server en alle gevolgen daarvan (EYYYY...)
* Het terugkeren en gans de forumreorganisatie doen, en NET nu we terug uit de gevolgen van de hack gekropen waren BAM. THE END. *roll credits*

En ik mis nog tienduizenden mensen en dingen...
DE MASS PRUNE
 
Ik weet niet of alles nog 100% klopt van wat ik hier ga schrijven, maar hier is wat ik op reddit ook heb gezegd: Ik ga niet zeggen dat ik het mee heb opgericht maar DrPepper vroeg me om mee de nieuwssite op te richten, toen was games.telenet.be enkel nog maar een forum voor de servers, in de bruine layout. Toen ik bij de crew gekomen ben werd het de blauwe site. Ik werd er al snel de taalnazi want jongens, het taalniveau van sommige gamers was belabberd! :D Maar ze kenden hun games, en ze wisten wat ze moesten schrijven, en ze deden dat met de nodige passie. En ik zag dat ze elke keer dat ze een review indienden minder en minder fouten gingen maken. Daar ben ik nog altijd trots op. Het [COR]-team van het forum toegepast op de toen nog kleinschalige redactie. Gaandeweg werden we een grotere site en werden we meer en meer uitgenodigd op persevents. Ook de concurrentie van de Spelletjesgarnaal werd minder en we werden een volwassen gamessite. Ik herinner mij nog mijn eerste perstrip, een event voor DTM Racing 2, waarbij we naar Zandvoort moesten en met Christian Albers in zijn AMG een rondje mochten maken. Awesome! Onder leiding van DrPepper veel leuke dingen gedaan in 't begin. De LAN party in de parking van de VTM! Nostra met de vlag en niks anders! Na verloop van tijd kwam de redactie vooral onder de hoede van Praga, Doobie en ik. Drie goeie kameraden, waarvan ik vooral Praga nog af en toe zie want Doobie woont begot in Izegem, veel te ver van Leuven :D
Rond 2004 (denk ik) zijn we met ons drie ermee gestopt. Ik ben een tijdje voor Fragland gaan schrijven, maar niet lang meer.

In 2008 kreeg ik een telefoontje van Praga om mij te vragen om terug bij de crew te komen in het kader van het GUNK project. Toen nog onder leiding (nu ja...) van Frank Molnar, met de legendarische Bart Cop als redacteur van het tijdschrift. Ik kreeg een column en de redactie over de 9lives paginas. Niet veel later de opstart van GUNKtv met ook 9livesTV waarvan ik - supertrots - de host mocht zijn. In het begin deden we een hele dag over één aflevering, de laatste opnames schudden we zo uit onze mouw en we werkten toen twee afleveringen op een tweetal uurtjes af denk ik :) Geniale tijden waar ik de fantastische Malkavian heb leren kennen. Ook veel andere toffe mensen natuurlijk, in die gebouwen van GUNK ergens in Antwerpen zuid of zo, ik weet begot ni meer waar... Ferdi, Valies, Pieter, Gary, ... Hoogtepunt voor mezelf was de trip naar Blizzcon 2009 (aankondiging van Cataclysm) maar in 't algemeen was het hoogtepunt toch vooral die fijne crew en de opnames van 9livesTV. Het einde van 9livesTV en GUNKtv deed mij toch stillekesaan ook stoppen.

Heel fijne herinneringen allemaal, en veel van geleerd en meegenomen naar de rest van mijn leven.
 

9lives - Games Forum statistieken​

Discussies 753.894
Berichten 15.535.719
Leden 122.391


Zal nog ff duren tegen we daar aanzitten! Toont ook wel aan hoe ‘dood’ 9lives is/was.
 
Kwa forum herinner ik mij vooral de opkomst van het zwamforum :p
Voor het bestond werd er vooral onnozel gedaan in andere fora. DrPepper kon daar ni goe tegen en heeft met wat tegenzin een apart forum geopend om ons onze goesting te kunnen laten doen :)
Veel namen weet ik eigenlijk niet meer van toen. kk-2 uiteraard (ik ben denk ik één van de weinigen ben die zijn identiteit gekend hebben) , El Shorty, Beuzak, Palmkonijn, zarathustra, pol (het was ook allemaal zijn fout :p ) en uiteraard Bator ... maar nog veel meer. Ik herinner mij ook nog enkele gezichten (ja we deden vaak zwammeetings en die waren zowel awkward als episch) van zwammers op wiens zwamnaam ik zelfs niet meer kan komen. Of zelfs enkel hun irl naam nog ken.
De "Hoe trekken..."thread
Een persoonlijke overwinning van mezelf: de invoering van de :baard: smiley, voor aan te duiden dat de mop nogal oud was.
De overgang naar zwammers.com, waar we toch nog een paar jaren zeer actief zijn geweest.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan