Livestream 30 en 31 januari: in schoonheid afscheid nemen van 9lives




Beste leden,

Nog minder dan een maand te gaan en we nemen voorgoed afscheid van 9lives. We gaan dit echter niet onopgemerkt laten voorbij gaan. Daarom zal Booka Shade, ter ere van 9lives (en in het bijzonder Praga&Nariwari) op zaterdag 30 en zondag 31 januari livestreams organiseren waar hij tal van prijzen zal weggeven!

Tijdens de livestream gaan we niet alleen games spelen, we gaan ook nog eens een kijkje nemen naar de meest memorabele topics van 9lives, we halen nostalgisch wat herinneringen op en gaan samen zien wat de toekomst op BeyondGaming te bieden heeft.

En om dat allemaal compleet te maken, gooien we er nog een sausje van prijzen, veel prijzen, bovenop.

We starten ermee op zaterdag 30/01 om 20u en zondag om 17u. Laten we er samen een mooi afscheid en een nog mooier begin van maken!

Wat zijn jullie mooiste herinneringen hier, momenten of mensen die je nooit zult vergeten, topics waar je met veel plezier aan terugdenkt, of die je het bloed onder de nagels hebben gehaald zoals alleen familie dat kan?

We hopen jullie allemaal te verwelkomen op de stream op zaterdag 30 januari en zondag 31 januari
 
Where to begin

- Zwam tussen 2005-2008 op iRC en zo met Killerqueen, ComputerXP, Citrofenwick, Razzia, DrXero, ... Vergeet er wrsch nog 100
- DJ Set contests in het Muziekforum
- Redacteur geweest voor Telenet.Games en 9lives
- Molnar die reviewscores verkocht
- Elvis, Droomfabriek, die kerel die altijd naar de hoeren ging en kwam beschrijven hoe het was.
- Pictuning contests op het autoforum
 
Laatst bewerkt:
D
Over Vista gesproken, hoe zou het nog zijn met ComputerVista! (of wat was het)?
 
Ik herriner mij nog spelletjesgarnaal.be van vroeger.
Was dit niet de voorloper van games.telenet/9lives? Of zijn deze gemerged?
 
Ik herriner mij nog spelletjesgarnaal.be van vroeger.
Was dit niet de voorloper van games.telenet/9lives? Of zijn deze gemerged?
Spelletjesgarnaal hoorde bij ShrimpTV op TMF. Da's denk ik Arena51 geworden, dat heden ook niet meer bestaat. Die community zit als ik het me goed herinner heden op Shrimp Refuge.
 
- De periode van games.telenet.be en 9lives dat ik reviewer en nadien ook editor in chief was. Blij dat ik dat mogen doen heb voor een 80-tal eigen reviews maar ook blij da'k er uiteindelijk van weggestapt ben. Sommige crewleden hadden bij momenten problemen om het onderscheid te maken tussen onrespectvolle onderlinge communicatie (mijn beleving) en humor (hun beleving) :)
- De moeilijke transitie van games.telenet naar 9lives met de frontpage
- De rest van mijn activiteit beperkte zich voornamelijk tot buy & sell en het retro gaming forum, waar ik in al die jaren heel wat collectors keihard zien gaan heb (en nadien even hard heb zien weggaan van de hobby). Zelf heb ik hier honderden games gekocht, 't is in al die jaren een vaste waarde geweest om mijn game collectie te boosten
- Ik heb dankzij 9lives in de voorbije 21 jaar een hele hoop leuke mensen leren kennen, zowel on- als offline

Ik ben heel dankbaar voor de doorstart naar beyondgaming. Tegelijkertijd is het met een heel klein hartje dat ik 9lives binnenkort zie verdwijnen in de analen van cyberspace. Farewell, you will be missed and never forgotten.
 
Spelletjesgarnaal hoorde bij ShrimpTV op TMF. Da's denk ik Arena51 geworden, dat heden ook niet meer bestaat. Die community zit als ik het me goed herinner heden op Shrimp Refuge.
Wa is me dat voor een community... Titels die nog puberaler kunnen?

Ik citeer:
"de trumpies vergaan in het capitool kekw aka de fascistjes eternally btfo 2021 thread"
"Babes
Tetn."
"Stockmarket...bitches!"
"rad kijkt slechte filmen"


Nee, geef me dan maar de matuurder ogende community van BG hoor.
(allezja, behalve Zwam he, :unsure: )
(allezja2, ik ben 1 van de laatste die zou moeten spreken, maar toch: ik zou daar niet kunnen aarden)
 
Wa is me dat voor een community... Titels die nog puberaler kunnen?

Ik citeer:
"de trumpies vergaan in het capitool kekw aka de fascistjes eternally btfo 2021 thread"
"Babes
Tetn."
"Stockmarket...bitches!"
"rad kijkt slechte filmen"


Nee, geef me dan maar de matuurder ogende community van BG hoor.
(allezja, behalve Zwam he, :unsure: )
(allezja2, ik ben 1 van de laatste die zou moeten spreken, maar toch: ik zou daar niet kunnen aarden)
Hier zullen we op een intellectuele manier woordspelingen en mopjes maken. 🥸
 
Wa is me dat voor een community... Titels die nog puberaler kunnen?

Ik citeer:
"de trumpies vergaan in het capitool kekw aka de fascistjes eternally btfo 2021 thread"
"Babes
Tetn."
"Stockmarket...bitches!"
"rad kijkt slechte filmen"


Nee, geef me dan maar de matuurder ogende community van BG hoor.
(allezja, behalve Zwam he, :unsure: )
(allezja2, ik ben 1 van de laatste die zou moeten spreken, maar toch: ik zou daar niet kunnen aarden)
Die afscheuring is er destijds gekomen omdat El Shrimpo volgens hen de community mismeesterde. Een grote doorn in het oog was dat na de omvorming van spelletjesgarnaal naar Arena51 de website een (vrijwillig) betalend luik kreeg. Het volwassen segment van de community kon daarvoor wel wat begrip opbrengen. De Financiering via Planet Internet liep ook niet fantastisch en er werd redelijk wat content beloofd in ruil voor dat membership fee.

Helaas zijn er toen heel wat beloften niet waar gemaakt. Als het gaat over een gratis website is dat allemaal geen probleem. Maar als je ergens voor betaalt zijn er natuurlijke verwachtingen. Er zijn toen mensen vertrokken naar ShrimpRefuge maar ik vermoed dat een groot deel daarna hier is terecht gekomen. Wat overblijft van ShrimpRefuge is eerder een reliek uit die tijd (medio 2005)
 
Terug
Bovenaan