Lies of P

Action PC PS5 PS4 XBOX Lies of P

Amai zeg. Ik vind het op z'n zachts gezegd een erg uitdagend en tof spel.

Maar de bossen en zelfs bepaalde enemies zijn voor mij persoonlijk op dit moment harder dan Bloodborne. Ik heb net de Scrapped Watchmen gebeat, maar dat heeft mij toch 20 a 30 pogingen gekost. De enige bosses in Bloodborne/Dark Souls waar ik zo mee lag te sukkelen waren Laurence en Ornstein & Smough.

Bijkomende vraag: Ik merk dat je niet kan dodgen als je een enemy aim locked, maar ik heb wel al vids gezien van spelers die dit wel kunnen? Nochtans op ongeveer hetzelfde punt in de game. Waar unlock je dit? Google maakt mij niet echt veel wijzer tbh.
 
Verdomme, trophy gemist...

Blijkbaar als je met Eugene praat voor je de cryptic vessel ontcijferd hebt, mis je de trophy.

Ben dus verplicht om 3e playthrough te doen als ik de platinum wil.

Momenteel bezig aan chapter 11.

@Pinkman nog wat verder spelen, zal wel duidelijk worden waar.
 
Laatst bewerkt:
Amai zeg. Ik vind het op z'n zachts gezegd een erg uitdagend en tof spel.

Maar de bossen en zelfs bepaalde enemies zijn voor mij persoonlijk op dit moment harder dan Bloodborne. Ik heb net de Scrapped Watchmen gebeat, maar dat heeft mij toch 20 a 30 pogingen gekost. De enige bosses in Bloodborne/Dark Souls waar ik zo mee lag te sukkelen waren Laurence en Ornstein & Smough.

Bijkomende vraag: Ik merk dat je niet kan dodgen als je een enemy aim locked, maar ik heb wel al vids gezien van spelers die dit wel kunnen? Nochtans op ongeveer hetzelfde punt in de game. Waar unlock je dit? Google maakt mij niet echt veel wijzer tbh.
Lies of P is denk ik lastiger in combat, maar vergevingsgezinder in progression. Er zijn veel checkpoints en shortcuts. Bloodborne had enkele lange stukken die echt brutaal waren (denk forbidden woods, Yahargul, Cainhurst) en veel trial en error nodig hadden om door te geraken. Ik vond dat hier ontbreken. De individuele combat en bosses zijn i.m.o. moeilijker. Ik denk dat de reden daarvoor net is omdat er al veel Souls-spellen zijn. De producers dachten daarom dat het goed was om elke vijand serieuze delays te geven op hun aanvallen en lange combo's. Soms werkt dat, maar meestal wordt je eigenlijk bestraft om te reageren op wind-ups. Ik denk dat het een jammerlijk gevolg is van het feit dat er al veel Soulslikes zijn, dus echt uniek met een standaard wind-up - aanval combo zoals we ze in DS1 zagen kan je niet meer zijn.
 
Lies of P is denk ik lastiger in combat, maar vergevingsgezinder in progression. Er zijn veel checkpoints en shortcuts. Bloodborne had enkele lange stukken die echt brutaal waren (denk forbidden woods, Yahargul, Cainhurst) en veel trial en error nodig hadden om door te geraken. Ik vond dat hier ontbreken. De individuele combat en bosses zijn i.m.o. moeilijker. Ik denk dat de reden daarvoor net is omdat er al veel Souls-spellen zijn. De producers dachten daarom dat het goed was om elke vijand serieuze delays te geven op hun aanvallen en lange combo's. Soms werkt dat, maar meestal wordt je eigenlijk bestraft om te reageren op wind-ups. Ik denk dat het een jammerlijk gevolg is van het feit dat er al veel Soulslikes zijn, dus echt uniek met een standaard wind-up - aanval combo zoals we ze in DS1 zagen kan je niet meer zijn.
Klopt wel. Je hebt veel meer shortscuts en checkpoints in dit spel. Sommige wegen naar bepaalde bosses in Bloodborne waren ook beduidend langer, zeker die route in Cainhurst vond ik pure aids aangezien ik Logarius toch enkele keren heb moeten doen (vond ik ook de hardste boss van de maingame). De wind-ups zijn inderdaad heel verschillend heb ik ook al gemerkt. Het is moeilijk om bij een nieuwe enemies, die je nog niet kent, direct het juiste ritme te vinden. Je had bijvoorbeeld bij Scrapped Watchmen een vierdelige combo gevolgd door een overhandse follow-up, als je daar bv. die eerste attack verkeerd Perfect Guard, is het lastig om dat nog te corrigeren naar de volgende toe.

Verdomme, trophy gemist...

Blijkbaar als je met Eugene praat voor je de cryptic vessel ontcijferd hebt, mis je de trophy.

Ben dus verplicht om 3e playthrough te doen als ik de platinum wil.

Momenteel bezig aan chapter 11.

@Pinkman nog wat verder spelen, zal wel duidelijk worden waar.


In deze vid van Cowboy op 20:55 zie ik dat hij rollend kan dodgen, terwijl hij de enemy aim locked heeft. Ik ben ondertussen voorbij dit punt en ik kan dit zelf nog niet? Ik ga dus ergens iets gemist hebben.
 
Nameless puppet op ng+ eraan en alle achievements binnen! Meest afgezien bij Simon uiteindelijk en de Puppet een beetje gecheesed met de Aegis.
Topgame op de meeste vlakken, maar ook wel blij dat ik er door ben owv een aantal balancing-issues.
Er komt ook blijkbaar een vervolg las ik daarstraks, meer dan terecht.
 
God zeg.

Zit nu bij Andreus. Eerste phase paar keer keer moeten doen en dan wanneer ik opgelucht ademhaalde, merk ik dat er nog een phase 2 is :laugh: Ondertussen kan ik zijn phase 1 quasi blindelings, maar phase 2 is een ander paar mouwen. Waar ik bij phase 1 steeds progressie maakte, heb ik dat hier voorlopig (nog) niet. Het irritantste is dat de meerderheid van mijn deaths gebeuren omdat ik op bepaald punt volledig ingesloten raak in een hoek en ik geen kloten meer zie welke attacks er komen.

Edit: vaker doen dit, de eerstvolgende try direct gelukt ineens. :coolbrows: Ondanks het feit dat hij blijkbaar nog een last minute AoE a la Ebrietas had en dat mij bijna oneshotte.
 
Laatst bewerkt:
God zeg.

Zit nu bij Andreus. Eerste phase paar keer keer moeten doen en dan wanneer ik opgelucht ademhaalde, merk ik dat er nog een phase 2 is :laugh: Ondertussen kan ik zijn phase 1 quasi blindelings, maar phase 2 is een ander paar mouwen. Waar ik bij phase 1 steeds progressie maakte, heb ik dat hier voorlopig (nog) niet. Het irritantste is dat de meerderheid van mijn deaths gebeuren omdat ik op bepaald punt volledig ingesloten raak in een hoek en ik geen kloten meer zie welke attacks er komen.
Kleine tip: Andreus heeft twee kanten in fase 1 en de achterkant is dezelfde als fase 2 met een paar extra aanvallen.
 
Kleine tip: Andreus heeft twee kanten in fase 1 en de achterkant is dezelfde als fase 2 met een paar extra aanvallen.
Dat had ik al uitgedokterd ondertussen, ik probeerde dan ook direct naar zijn andere kant te rennen, maar dat ging om te beginnen al niet altijd van een leien dakje.

Probleem was vooral omdat ik die kant wou houden dat ik constant gecornerd werd en bijna niks meer zag wat hij ging doen. Nu ook weer eventjes en dan deed die opeens zijn AoE. Gelukkig met net niet dood en het kunnen afmaken.
 
Nameless puppet op ng+ eraan en alle achievements binnen! Meest afgezien bij Simon uiteindelijk en de Puppet een beetje gecheesed met de Aegis.
Topgame op de meeste vlakken, maar ook wel blij dat ik er door ben owv een aantal balancing-issues.
Er komt ook blijkbaar een vervolg las ik daarstraks, meer dan terecht.

Proficiat! Ik zit nu ook bij Simon, fase 1 geen probleem, fase 2 onmogelijk op dit moment.
 
Eindelijk gelukt, ben overgeschakeld op een Dex build en ging veel vlotter. Ondertussen nameless ook al getest en al een paar keer op 1/2 in zijn 2e fase gekregen. Komt dus goed, denk ik.
 
Eindelijk gelukt, ben overgeschakeld op een Dex build en ging veel vlotter. Ondertussen nameless ook al getest en al een paar keer op 1/2 in zijn 2e fase gekregen. Komt dus goed, denk ik.
Een motivity build werkt niet zo goed in zo een fast paced spel waar vijanden lange combo's doen, althans niet early tot midgame. Het is wel echt viable in NG+, maar dan kan je er rond bouwen.
 
Eindelijk. Nameless is down. Geen idee hoeveel keer ik gestorven ben. Het was veel, heel veel...

Nu kan ik aan NG++ beginnen om de laatste trophy te halen.
De perfect grindstone gebruiken in het begin van phase 2 helpt enorm bij Nameless, vind ik.
Good luck met NG++!
 
Zit bij wat vast bij King of Puppets. Deze boss ligt mij precies totaal niet. Twee compleet verschillende phases vind ik vrij ambetant om te switchen van speelstijl, dat breekt uw ritme volledig.

Ik zit ondertussen zelfs vaker te sukkelen met phase 1 omdat ik probeer zo veel mogelijk heals over te houden voor phase 2, maar dat lukt maar matig. Nochtans had ik phase 1 in het begin na de tweede try al dood, 'amai dat was eens een wat makkelijkere boss zei ik' :laugh: En toen was er phase 2 natuurlijk.

Enige wat ik enorm vervelend vind aan phase 1 is dat die u kan raken met zijn swing als je recht onder hem staat, dat is onrealistisch. Zijn AoE attack is ook niet te vermijden lijkt het, hoe ver je ook loopt.

Is het trouwens normaal dat ik maar 5 heals heb in deze fase van het spel? Ik heb er nochtans al extra gepakt met Quartz. Nochtans heb ik de indruk dat phase 2 niet super moeilijk is, want ik hou wel van dergelijke fights, maar ja ik geraak daar vooralsnog niet met meer dan 1 heal en dan wordt het natuurlijk wat moeilijk.
 
Zit bij wat vast bij King of Puppets. Deze boss ligt mij precies totaal niet. Twee compleet verschillende phases vind ik vrij ambetant om te switchen van speelstijl, dat breekt uw ritme volledig.

Ik zit ondertussen zelfs vaker te sukkelen met phase 1 omdat ik probeer zo veel mogelijk heals over te houden voor phase 2, maar dat lukt maar matig. Nochtans had ik phase 1 in het begin na de tweede try al dood, 'amai dat was eens een wat makkelijkere boss zei ik' :laugh: En toen was er phase 2 natuurlijk.

Enige wat ik enorm vervelend vind aan phase 1 is dat die u kan raken met zijn swing als je recht onder hem staat, dat is onrealistisch. Zijn AoE attack is ook niet te vermijden lijkt het, hoe ver je ook loopt.

Is het trouwens normaal dat ik maar 5 heals heb in deze fase van het spel? Ik heb er nochtans al extra gepakt met Quartz. Nochtans heb ik de indruk dat phase 2 niet super moeilijk is, want ik hou wel van dergelijke fights, maar ja ik geraak daar vooralsnog niet met meer dan 1 heal en dan wordt het natuurlijk wat moeilijk.
Ik had gelijk: phase 2 is niet zo super moeilijk, tot mister Romeo ineens aan zijn zotte tiendelige combo begint :wtf: Wtf was me dat. Op den duur geraakte ik daar steevast met nog meerdere heals, maar in het begin was dat gewoon instant kill. Ik heb in het begin geprobeerd om dat te leren parrien, maar dat is quasi onbegonnen werk gezien dat geen frequente aanval is. 1 verkeerd getimed parry en je bent zo dood als een pier. Dan geprobeerd om te dodgen, maar met wisselend succes. De eerste keer dat ik die aanval overleefde had ik 'm uiteindelijk bijna dood. Ik dacht rustig blijven en niet haasten, maakt hij zich klaar voor zo'n tweede aanval. Ik geprobeerd met een ultieme charged attack voor die aanval erdoor kwam, overleefde die dat toch wel niet met 1 hp and a dream zeker. :laugh:

Uiteindelijk 'm toch neer gekregen. Wederom was hij bijna dood en ik zag 'm zich klaarmaken voor z'n combo. Ik dan maar gewoon blijven hitten op goed geluk en ik dacht eerst dat hij mij eerst had geraakt, maar blijkbaar landde mijn laatste hit net voor zijn eerste slag me raakte. Schreeuwen van vreugde :coolbrows: Daar doe je het toch echt voor in dergelijke games.

Geweldige leuke fight wel die phase 2, beste boss fight so far. Gaf me Lady Maria vibes.
 
It is done.. Platinum is binnen en Nameless gedood in NG++

Nu vol ongeduld wachten op de DLC.

Game of The Year voor mij en een van de beste souls games.
Check nu Lords of the fallen maar eens, da's voor mij persoonlijk het dichtste tegen een Souls wat ik ooit gespeeld heb (Moet Lies wel nog doen)
 
Check nu Lords of the fallen maar eens, da's voor mij persoonlijk het dichtste tegen een Souls wat ik ooit gespeeld heb (Moet Lies wel nog doen)
Kan mij persoonlijk niet inbeelden dat Lords of the Fallen dichter in de buurt komt. In all honesty vind ik het er zelf ver van zitten, gameplay focus is toch echt anders dan het klassieke souls. De reden dat die mij niet aan spreekt is net omdat het qua combat voor mij meer een arpg is dan een "souls" game. Dat de sfeer en level design goed zit en de combat goed werkt ga ik niet in twijfel trekken, maar dat deze hetzelfde is als een souls game, kweet niet ze, dan vind ik LoP er 10 keer dichter aan leunen, dat is bijna een kopie van wat Bloodborne was qua gameplay, maar met zen eigen unieke kleine tweaks die het toch uniek maken.
 
Terug
Bovenaan