Lies of P

Action PC PS5 PS4 XBOX Lies of P

Kan mij persoonlijk niet inbeelden dat Lords of the Fallen dichter in de buurt komt. In all honesty vind ik het er zelf ver van zitten, gameplay focus is toch echt anders dan het klassieke souls. De reden dat die mij niet aan spreekt is net omdat het qua combat voor mij meer een arpg is dan een "souls" game. Dat de sfeer en level design goed zit en de combat goed werkt ga ik niet in twijfel trekken, maar dat deze hetzelfde is als een souls game, kweet niet ze, dan vind ik LoP er 10 keer dichter aan leunen, dat is bijna een kopie van wat Bloodborne was qua gameplay, maar met zen eigen unieke kleine tweaks die het toch uniek maken.
Zoals ik dus zei, 'voor mij persoonlijk' , en ook, 'Lies heb ik nog niet gespeeld' .

Maar zelfs dat gezegd zijnde, (na 40u) ja ook de combat is het meest Soulslike ooit dat ik al gespeeld heb, en ik heb al veel, zo niet, de meeste, Soulslikes gespeeld.

Zoals ik al bij de demo zei, Lies liet me meer aan Bloodborne denken, LOTF aan een Souls game, grauw, desolaat, geheimzinnig..
Zeg ik dat LOTF beter is dan Lies? Nee, want daarvoor moet ik ze beide gespeeld hebben, capiche?
 
Zoals ik dus zei, 'voor mij persoonlijk' , en ook, 'Lies heb ik nog niet gespeeld' .

Maar zelfs dat gezegd zijnde, (na 40u) ja ook de combat is het meest Soulslike ooit dat ik al gespeeld heb, en ik heb al veel, zo niet, de meeste, Soulslikes gespeeld.

Zoals ik al bij de demo zei, Lies liet me meer aan Bloodborne denken, LOTF aan een Souls game, grauw, desolaat, geheimzinnig..
Zeg ik dat LOTF beter is dan Lies? Nee, want daarvoor moet ik ze beide gespeeld hebben, capiche?
En net zoals jij je menig zegt, mag ik de mijne toch ook zeggen of werkt het maar in één richting? Denk niet dat je als enige al de Souls games en gelijkaardige games gespeelt hebt hoor :) Los daarvan zeg ik nergens dat LotF beter of slechter is, dat weet ik niet. Ik zeg enkel wat ik vind van wat ik weet en gezien heb tussen de twee games en vergeleken met de FromSoft games. LoP leunt idd meer aan bij BB, zoals ik zelf ook al zei, esthetisch leunt LotF dan meer aan bij de Souls games ( vooral Demon's vind ik persoonlijk ). Maar combat gewijs vind ik het PERSOONLIJK eigenlijk bij geen enkele echt heel hard aanleunen. De core van de cobat zit er wel in verwerkt, maar het totaal van hoe hij aan voelt en hoe vijanden aanvallen, de snelheid, hoeveelheid etc vind ik persoonlijk vrij anders aanvoelen. Dat wil niet zeggen dat hij niet het dichtste kan aanleunen, wat ik daar mee zeg is dat ik gewoon vind dat het er nog wel wat van af zit. Maar dat op zich hoeft ook nog altijd niet iets negatief te zijn. Het is goed dat de IP zijn eigen identiteit heeft. Het enige dat ik kan zeggen, los van wat er beter is of niet, LoP komt het dichtste bij een FromSoft game zijnde Bloodborne, meer dan dat zeg ik niet, ik zeg niet dat dit daarom de betere game is, alleen maar dat als het aankomt op welke van de twee het meest lijkt op een andere, dat ik vind dat LoP er wel bovenuit steekt. Maar niemand gaat hier kwaad zijn dat je LotF beter vind als je ooit LoP gespeeld hebt.
 
Lords of The Fallen ligt klaar maar ga eerst The Talos Principle 2 uitspelen. Heb ook massa's Souls games gespeeld en tot hiertoe vind ik Lies Of P de beste. Zou eerlijk gezegd Bloodborne nog eens moeten herspelen om te weten of ik die beter is dan Lies of P. LoP zit sowieso in mijn top 3. Heb genoten van begin te einde.
 
Ik vind deze game precies niet echt gebalanceerd. Sommige bazen krijg ik gewoon niet onder half health, om dan vervolgens first try te killen met summons. Summons zijn misschien gewoon OP.
 
Ik vind deze game precies niet echt gebalanceerd. Sommige bazen krijg ik gewoon niet onder half health, om dan vervolgens first try te killen met summons. Summons zijn misschien gewoon OP.
Het is natuurlijk ook eerder de bedoeling om deze zelf te killen. Ik denk nu niet dat de game door summons minder gebalanceerd is. Als deze de aggro van de boss naar hun toehalen is het natuurlijk redelijk easy om een hele hoop free hits te krijgen en zo hem uiteindelijk snel te staggeren.
 
Ben er ook aan begonnen 2 weken terug. Vind het echt een topper en je ziet waar ze de kaas gehaald hebben. Een ode aan Bloodborne.

Zit wel nog niet ver, net in de cathedral. Niet echt veel moeilijkheden gehad.

De summons hangen af van de baas. Ik heb tot nu toe maar voor 2 bazen summons kunnen gebruiken en de eerste was van de eerste keer neer (weet echt niets van die baas zijn moveset) maar bij de 2de deed die summon bijna niets. Dus baas zelf geleerd en dan ook gewoon zo neergehaald.
 
Bon. Ik raak zelden of raar geïrriteerd omwille van een bossfight en ik ga niet snel zeggen dat een bepaalde bossfight dikke bullshit is, maar die 2e phase van Green Monster of the Swamp begint toch aardig in de buurt te komen. Enorme health bar, vervelende grap, bijna geen windows om je combo's te doen en nog een hoop spastische moves er bovenop. Als ik me niet vergis ook dezelfde combo als de Scrapped Watchmen? Waren de ideeën op?

Dit lijkt mij zo'n typische bossfight waar je eerder blij bent dat je vanaf bent dan dat je er voldoening uithaalt om 'm te verslaan.

EDIT: Perfect bezig net, phase 1 zonder heals doorgekomen, phase 2 prima begin en dan weer die klote grab die ik zelden of raar kan dodgen gevolgd met een niet te dodgen combo, dood met al m'n heals :laugh: :sarcastic: Tijd voor een break.
 
Laatst bewerkt:
Bon. Ik raak zelden of raar geïrriteerd omwille van een bossfight en ik ga niet snel zeggen dat een bepaalde bossfight dikke bullshit is, maar die 2e phase van Green Monster of the Swamp begint toch aardig in de buurt te komen. Enorme health bar, vervelende grap, bijna geen windows om je combo's te doen en nog een hoop spastische moves er bovenop. Als ik me niet vergis ook dezelfde combo als de Scrapped Watchmen? Waren de ideeën op?

Dit lijkt mij zo'n typische bossfight waar je eerder blij bent dat je vanaf bent dan dat je er voldoening uithaalt om 'm te verslaan.

EDIT: Perfect bezig net, phase 1 zonder heals doorgekomen, phase 2 prima begin en dan weer die klote grab die ik zelden of raar kan dodgen gevolgd met een niet te dodgen combo, dood met al m'n heals :laugh: :sarcastic: Tijd voor een break.
Van alle bossfights met tweede fase vond ik deze nog het eerlijkst? De grab was voor mij altijd perfecte opening om veel damage te doen en kon ik perfect dodgen? Ik sprintte gewoon rond en net voor hij bij mij was rondje spammen om dubbele dodge te doen kwam altijd goed?
 
Ik ga ergens wel akkoord met @Pinkman, niet dat de hele fight bullshit is, maar wel dat bepaalde moves en bossdesings een fight zo kunnen doen aanvoelen. Ik ben zelf ook geen fan van bosses met moves die zelden gebruikt worden, al zeker niet als dit heel zware punish moves zijn. Dit zorgt er namelijk voor dat wanneer je zo een move niet meteen door hebt en weet hoe te counteren dat je vaak het loodje legt terwijl je misschien de rest van de fight heel goed kan en dat voelt kut. Ergens is het dan weer logisch dat dergelijke sterke moves niet elke 10 sec gebruikt worden, want dat maakt een boss dan weer te overpowerd. Het probleem is eerder dat de kans om de move deftig te leren ontwijken veel minder is en als het niet lukt je nog eens helemaal moet gaan herbeginnen. In tegenstelling tot normale moves die je via trial and error gewoon tijdens de fight leert te ontwijken en counteren.
 
Ik zeg ook niet dat deze boss compleet bullshit is, maar voor mij persoonlijk is hij allesbehalve leuk om te doen. Terwijl ik dat gevoel bij geen van de voorgaande bosses had. De meeste moves zijn inderdaad gewoon prima te leren, maar zijn grab vind ik verschrikkelijk. Dat haalt je ook nog eens volledig uit je ritme. Een bepaalde move die ik wel bs vind is zijn laatste langgerekte swing van zijn combo. Aangezien ik geen fan ben van moves met een huge delay te parrien ontwijk ik deze liever. Echter raakt deze mij vaak terwijl ik in de tegengestelde richting loop/dodge. Ik heb al gemerkt dat die mij soms mist terwijl ik gewoon blijf staan, maar als ik in de tegenstelde loop/dodge raakt die mij volledig. Dat is weinig realistisch en gewoon ergerlijk.

Van alle bossfights met tweede fase vond ik deze nog het eerlijkst? De grab was voor mij altijd perfecte opening om veel damage te doen en kon ik perfect dodgen? Ik sprintte gewoon rond en net voor hij bij mij was rondje spammen om dubbele dodge te doen kwam altijd goed?
Iedereen heeft andere ervaringen met bosses hè. Jouw 'tactiek' maakt geen sense op de manier hoe je het beschrijft? Je zegt dat je veel damage kan doen, maar ondertussen ben je aan het sprinten? Je kan niet hitten en sprinten tegelijkertijd hè.
 
Ik zeg ook niet dat deze boss compleet bullshit is, maar voor mij persoonlijk is hij allesbehalve leuk om te doen. Terwijl ik dat gevoel bij geen van de voorgaande bosses had. De meeste moves zijn inderdaad gewoon prima te leren, maar zijn grab vind ik verschrikkelijk. Dat haalt je ook nog eens volledig uit je ritme. Een bepaalde move die ik wel bs vind is zijn laatste langgerekte swing van zijn combo. Aangezien ik geen fan ben van moves met een huge delay te parrien ontwijk ik deze liever. Echter raakt deze mij vaak terwijl ik in de tegengestelde richting loop/dodge. Ik heb al gemerkt dat die mij soms mist terwijl ik gewoon blijf staan, maar als ik in de tegenstelde loop/dodge raakt die mij volledig. Dat is weinig realistisch en gewoon ergerlijk.


Iedereen heeft andere ervaringen met bosses hè. Jouw 'tactiek' maakt geen sense op de manier hoe je het beschrijft? Je zegt dat je veel damage kan doen, maar ondertussen ben je aan het sprinten? Je kan niet hitten en sprinten tegelijkertijd hè.
Nee, maar na zijn sprong had ik meestal wel tijd voor 2 of 3 hits. (snel wapen)
Ga ook wel akkoord met dat dit spel best veel unfaire bazen had in mijn ogen. Waar je amper kon dodgen of parryen of lucky moest zijn. Had dit ook bij deze op het begin, eerste keer dat ik in zijn tweede fase zat ook direct gehit door die duikmove en geragequit hoor! Maar achteraf gezien vond ik the king of puppets tweede fase veel oneerlijker.
 
Allez, hij is neer. Kwestie van nog wat agressiever te spelen zodat ik health kon terugkrijgen indien de parry niet perfect was. Heb volgens mij wel geen grab gezien deze keer. Wel bijna nog opgefockt omdat ik op 't einde impulsief een thermite gooide omdat ik had gehoopt dat dat genoeg damage ging doen :laugh: Normaal ben ik altijd voldaan als ik een boss neerkrijg, nu volgde een welverdiende middelvinger. :coolbrows:

Nee, maar na zijn sprong had ik meestal wel tijd voor 2 of 3 hits. (snel wapen)
Ga ook wel akkoord met dat dit spel best veel unfaire bazen had in mijn ogen. Waar je amper kon dodgen of parryen of lucky moest zijn. Had dit ook bij deze op het begin, eerste keer dat ik in zijn tweede fase zat ook direct gehit door die duikmove en geragequit hoor! Maar achteraf gezien vond ik the king of puppets tweede fase veel oneerlijker.
Romeo vond ik dan weer juist fun. Het enige wat daar (en volgens mij voor iedereen) moeilijk is is zijn 10-hit combo. Dat is zeker in het begin gewoon instant death. Al is dat wel zo'n typische attack die moeilijk te leren is. Komt meestal maar 1x voor per fight en begin er maar eens aan om dat allemaal perfect te parrien. Dodgen was daar voor mij makkelijker uiteindelijk.
 
Na mijne kleinere rant over dat Green Monster, nu een echte rant: WTF is die 2nd Brotherfood fight? Die ene met die speer is easy, maar die andere twee zijn annoying as fuck. Ik vond die kleine in de eerste versie al irritant, hebben de devs toch wel niet besloten om er nog eens decay aan toe te voegen. Dat is toch gewoon gedaan om u te kloten, dat kan toch niet anders. :laugh: Amper mogelijkheden ook nog eens om dat kind te hitten. Dat wapen is retesnel en outpacet mij en als ik een charged R2 wil doen springt ze achteruit. Ondertussen gooien die andere ook nog eens irritante throwables waar je op moet letten. 3 of 4 keer geprobeerd en ik had er al geen zin meer in.
 
Ik vond dat eigenlijk nog meevallen. Ze vallen niet tegelijkertijd aan en je kan gebruik maken van de rommel dat op de grond ligt. 1 meteen afmaken (ik deed het meisje) en de andere 2 gelijkmatig zodat je ze allebei op korte tijd kan doden.

Wat voor build heb je? Ik had in eerste playthrough motivity met puppet axe en Fire axe handle. Ik kon makkelijk blokken zonder al te veel schade op te lopen.
 
Ik vind er werkelijk niks aan. In dat eerste gevecht had ik daar nu persoonlijk geen problemen mee, hoewel dat die kleine toen al vervelend was. Hier daarentegen stoor ik mij mateloos. Vooral door die extra throwables. Sta je klaar om een charged attack af te leggen na een fatal attack bv., word je opeens weggetrokken of gestund. :sarcastic: Dit soort fights zijn absoluut mijn ding niet, je kan totaal niet agressief spelen. Ik vond bv. Ornstein & Smough in DS1 ook de meest kutste fight. Daar moet je ook constant wachten op openingen of je wordt langs alle kanten gehit. Nee, geen fan van dergelijke zaken.

Als ik trouwens Reddit afspeur, zie ik veel soortgelijke reacties hieromtrent. Je moet blijkbaar ook nog eens de laatste twee tegelijkertijd doden of big boy komt al uit z'n kist. Je zal mij niet snel dingen als bad design horen roepen, maar dit soort dingen liggen mij gewoon niet.

Ik doe nog liever 100 tries bij git guds bosses a la Kos/Gael/Malenia/... dan dit soort crap.
 
Normaal is dit 95% van den tijd een 1v1 gevecht. Er is altijd maar 1 iemand die je actief aanvalt ( degene die zijn wapen buffed ). Wat ik wel velen zie doen en dan wordt het lastiger is de verkeerde aanvallen. Als je iemand focust die niet de agro op jou heeft gaat degene met buf en agro dus jou aanvallen ondertussen en dan is het inderdaad een 1 v 2 fight met veel backstabs. Maar als je de fight goed leest en inderdaad de laatste 2 gelijk afmaakt of binnen de 5 a 10 sec van elkaar, dan spawn je de 4de solo. Zodus een 1v1 fight doorheedn 95% van de fight.

De eerste gank fight was veel vaker een 1v2, de grote werd semi passief als er een kleine bij kwam, maar die durfde soms nog altijd in chargen. Dit heb je niet in de 2de fight, tenzij je eentje laat leven op het einde.
 
Die volgen nog! :D
Laxasia alleszins al neer. Heerlijke boss fight, maar niet super moeilijk naar mijn inziens? Heb het gevoel dat ik met andere bosses meer last had.

Maar zoals ik eerder al zei: design doet veel voor mij. Ik moet de bossfight 'leuk' vinden om zelf goed te zijn. In het begin dacht ik wel: wtf is dit allemaal. Zeker bij het begin van phase 2. :wtf: Gelukkig zijn die haar lightning bolts makkelijk te parrien en haar dash was een beetje op goed geluk.

Ben wel geswitcht van wapen want vond m'n vorige te traag. Na de switch 2 of 3 keer nog en prima gelukt.
 
Terug
Bovenaan