Lies of P

Action PC PS5 PS4 XBOX Lies of P

Die area voor Laxasia was wel aan de lange kant vond ik of lag dat aan mij?

Vond wel grappig hoe op een bepaald punt die Jester en die andere clown daar begonnen te vechten tegen de rest :laugh: Die Jester kwam daar ineens uit het niks aangerend en de eerste keer doodgegaan omdat ik mij daar totaal niet aan verwachtte. Daarna het geweldige idee gehad om alle enemies in die area naar die jester te luren en dan vanop een afstandje toegekeken :oi22: En dan vervolgens met die clown hetzelfde gedaan.
 
Chapter 11 is vrij lang maar niet persé moeilijk, vond ik. Heb wel wat meer moeite gehad bij Laxasia dan jij precies. Final Boss was wel neer in 2 keer.

Heb je het al uit ondertussen? De patch is er dus extra quartz beschikbaar :)
 
Ik heb de indruk dat de parry windows vergeeflijker gemaakt zijn met de update, maar zie dat precies niet in de patch notes. Het voelt in ieder geval wel makkelijker aan.
 
Zit hier aan de laatste baas.

Die eerste fase valt goed mee, maar die 2de 😳.

Vond het echt wel een heerlijk spel. Goede combat, interessant systeem met die wapens te combineren en voor het grootste deel heel goed level design. Het hele sfeertje dat er hangt lag me ook wel.

Alleen de laatste 2-3 chapters vond ik wel wat minder en de bazen zijn in het algemeen maar matig als je alle systemen in het spel gebruikt. Je kan die Specters misschien als easy mode aanzien maar als ze een deel van het spel zijn moeten de bazen daar ook op gebalanceerd zijn, en het was wat makkelijk met hun erbij.
 
Voor mij persoonlijk toch wel GOTY samen met Tears of the Kingdom. Beetje jammer dat deze niet genomineerd is voor GOTY op de Game Awards, maar een RE4 Remake dan weer wel.
 
Hoe goed deze game ook is, RE4 Remake is zeker en vast van hetzelfde niveau en zal door een groter publiek onthaald zijn, dus zeker niet zo bizar.
 
Akkoord, RE4 Remake is zeker een goed spel. Maar ik vind het persoonlijk een beetje vreemd om remakes of remasters mee te laten dingen voor GOTY…
Remasters 100% akkoord, maar dat heb ik ook wel nog nooit gezien een remaster dat genomineerd wordt. Remakes vind ik wel kunnen, als je kijkt naar RE4 Remake en wat ze met dat spel gedaan hebben. Dat is niet gewoon wat textures updaten en klaar. Dat is gewoon zoals het woord het zegt het spel hermaken alsof het de dag van vandaag zou gemaakt zijn ipv toen. FF VII remake nog een beter voorbeeld, dat is gewoon een ander spel :p

TLOU Part I was trouwens niet genomineerd vorig jaar wat ik terecht vond, dat is een mooie oppoetsbeurt maar wat remake betreft was er wel heel weinig anders, zeker als je het vergelijkt met games zoals RE4 en FF VII remake. Dus afhankelijk van het spel en hoe de remake gedaan is vind ik het wil kunnen.
 
Chapter 11 is vrij lang maar niet persé moeilijk, vond ik. Heb wel wat meer moeite gehad bij Laxasia dan jij precies. Final Boss was wel neer in 2 keer.

Heb je het al uit ondertussen? De patch is er dus extra quartz beschikbaar :)
Was op Citytrip, daarnet verder gegaan. Net Simon neergehaald. Vond ik niet super moeilijk, maar wel weer irritant met al die ranged en aoe attacks tussendoor.

Nu bij NP dus. Eerste phase valt goed te doen, maar de tweede bak ik er vooralsnog niet al te veel van :laugh:
 
Ik na Laxasia: ‘Let’s go, eindelijk een boss weapon voor een advance build, en dan nog een badass electric greatsword’. Game geeft mij letterlijk een ring als wapen… Jammer dat geen enkel boss wapen bruikbaar is in advance builds.
 
Ik heb de indruk dat de parry windows vergeeflijker gemaakt zijn met de update, maar zie dat precies niet in de patch notes. Het voelt in ieder geval wel makkelijker aan.
Ik denk dat het niet de parry windows zijn, maar ze hebben de animations aangepast van verschillende vijanden waardoor de wind-ups en strikes natuurlijker aanvoelen en je dus beter zit met je timing.
 
Was op Citytrip, daarnet verder gegaan. Net Simon neergehaald. Vond ik niet super moeilijk, maar wel weer irritant met al die ranged en aoe attacks tussendoor.

Nu bij NP dus. Eerste phase valt goed te doen, maar de tweede bak ik er vooralsnog niet al te veel van :laugh:
Nog een paar extra tries, maar het blijft voorlopig dus bij tries.

Ik heb zelden zo'n verschil gezien in moeilijkheidsgraad bij een boss. Die phase 1 ken ik ondertussen perfect, maar bij phase 2 doe ik maar wat. Hij is gewoon veel te snel. Ik krijg daar gewoonweg de timing niet juist. En hij heeft ook nog eens een veel groter arsenaal aan aanvallen dat je zijn soorten combo's moeilijk kan voorspellen lijkt het wel. Ik ben meer bezig met healen dan hier en daar wat damage te kunnen doen als er al eens een potentiele opening is. :wtf:
 
Tis misschien dom he. Maar ik heb daar dus op ng+ een tijdje vast gezeten waar ik in de eerst play dus niet echt veel moeite met had. Voor mezelf heb ik ontdekt dat als je de grindstone niet gebruikt bij het binnen gaan dat die voor mij een pak rustiger was met zen move sets. Waardoor met de aegis “ als ik me niet vergis “ die perfect neer te halen was. Gewoon niet teveel willen en ik had ook een goeie stagger. Hopelijk kan je hier iets mee. :)
 
Ik heb hem zonet gebeat. Toch niet zo absurd lang aan deze boss gezeten dan dat ik het begin had gedacht. Ik merkte dat als je toch enkele hits kunt afleggen dat hij sneller stunt (niet staggert), waardoor je toch wel wat free hits kan afleggen waardoor hij op zijn beurt dan weer sneller staggert. Ik had hem al eens daarvoor bijna (1 hit had hij nog nodig), toen heb ik wel even gevloekt maar dat gaf mij dan ook weer vertrouwen naar de volgende pogingen toe.

Ik merk toch ook dat veel bosses bij mij vlotter lukken als ik een combinatie gebruik van parrien en dodgen. In het begin was ik hier puur aan het proberen parrien, maar soms beland je dan te ver weg van hem en bij een goede dodge beland je vlak naast hem waardoor je hem direct kan punishen.

Tis misschien dom he. Maar ik heb daar dus op ng+ een tijdje vast gezeten waar ik in de eerst play dus niet echt veel moeite met had. Voor mezelf heb ik ontdekt dat als je de grindstone niet gebruikt bij het binnen gaan dat die voor mij een pak rustiger was met zen move sets. Waardoor met de aegis “ als ik me niet vergis “ die perfect neer te halen was. Gewoon niet teveel willen en ik had ook een goeie stagger. Hopelijk kan je hier iets mee. :)
Ik heb de Aegis bewust nooit gebruikt in mijn playthrough. Ik vind dat shield pure cheese en heeft weinig te maken met skills (no offense) en ik heb inderdaad filmpjes gezien waar mensen NP binnen 2/3 minuten neerhalen op die manier. Dit filmpje bijvoorbeeld. Op die manier wil ik gewoon geen bosses killen. Daar haal je naar mijn mening toch geen voldoening uit?
 
100% gelijk , ik heb heel de game gespeeld met die electric grindstone. en die punch arm. pas op het einde omdat als ge wat terug leest in dit topic was voor mij de parry gewoon RNG " ligt aan mezelf natuurlijk " . niks meer niks minder. het lukte echt niet om die te timen. en daar ik op ng+ al lang :D ma geloof mij lang vast zat heb ik hem zo neer gekregen omdat op die manier een block niet insta dood was.
maar ben blij dat het gelukt is :D

ik heb vandaag de gekke beslissing genomen om sekiro te kopen na een filmpje te zien op youtube... de volgende daarna zou bloodborn moeten zijn.


edit: damn als ge da filmpje ziet had ik misschien wat sneller youtube moeten checken ! lol da is pas echt easy ! misschien ook de reden dat ik boven de 80u zit :) maar het was verdikke elke minuut genieten van deze game.
 
ik heb vandaag de gekke beslissing genomen om sekiro te kopen na een filmpje te zien op youtube... de volgende daarna zou bloodborn moeten zijn.

Enjoy! 2 regelrechte klassiekers, voor mij Bloodborne iets meer dan Sekiro, maar desalniettemin beide top tier spellen
 
Terug
Bovenaan