Knokke Off (VRT Max/Netflix)

Hekwerk

Member
e9ccbd4f-f012-11ed-91d7-02b7b76bf47f.jpg



Nieuwe aflevering wekelijks beschikbaar op VRT Max. Momenteel 8 afleveringen van de tien te zien. Vind het echt een van de betere recente Vlaamse fictie. Origineel, verassend en best wel spannend. Goede acteerprestaties van geotendeels jonge cast. Aanrader!
 
Ook al van genoten, zit wel goed in elkaar, goede verhaallijnen.
Nu net aan aflevering 8 bezig en gewoon die eerste scenes in het ziekenhuis…geniaal, alles begint ook samen te komen.
 
Had die hier ook al eens gepitcht in het algemene serie-topic, maar duidelijk weinig animo... Jammer nochtans, fan vanaf de eerste afleveringen (eerste 3 kwamen tegelijk online). Aflevering 4 zakte het ineens wel serieus in mekaar met wat tenenkrullende scenes, maar daarna weer serieus in stijgende lijn. Pommelien Thijs staat (of soms ligt :D ) wel straf te acteren ook.
 
Ook al van genoten, zit wel goed in elkaar, goede verhaallijnen.
Nu net aan aflevering 8 bezig en gewoon die eerste scenes in het ziekenhuis…geniaal, alles begint ook samen te komen.
Die scenes in het ziekenhuis waren echt wel zeer knullig opgenomen... Er komt iemand met een OD binnen en dan twee man rustig even de ogen bekijken en het polske is nemen... Daar staat binnen de drie seconden 15 man rond irl. Een dronken man (Gene Berrevoets zijn rol) laten vertrekken na dat die dronken een goeie totter op zijn hoofd gedaan heeft zullen ze in het echt ook hopelijk ook niet snel doen. Laten ontnuchteren en een nachtje ter observatie houden lijkt me daar meer voor de hand liggen.
Soit, dat ze de techniek van een kerncentrale niet waarheidsgetrouw weergeven in een serie kan ik nog mee leven maar zoiets simpel zou nu ondertussen toch al moeten lukken eh :) .

Voor de rest heeft het een zeer hoog 'The OC' gehalte. De verhaallijn is nu niet echt zo diep uitgewerkt maar het verveelt niet.
Ze mochten misschien wel is wat meer aandacht geven aan die Melissa die ze zoeken. Nu krijg je daar per aflevering ongeveer 3 seconden nieuws rond terwijl dat in het begin toch de hoofdlijn leek te worden.
 
Had die hier ook al eens gepitcht in het algemene serie-topic, maar duidelijk weinig animo... Jammer nochtans, fan vanaf de eerste afleveringen (eerste 3 kwamen tegelijk online). Aflevering 4 zakte het ineens wel serieus in mekaar met wat tenenkrullende scenes, maar daarna weer serieus in stijgende lijn. Pommelien Thijs staat (of soms ligt :D ) wel straf te acteren ook.
Aan de hoeveelheid streams die ze al hebben vermoed ik dat er meer mensen kijken dan degene die het toegeven.

Gisteren toch ook in enkele scenes gezien dat die Pommelien een goed stukje kan acteren!
 
Ze mochten misschien wel is wat meer aandacht geven aan die Melissa die ze zoeken.

Inderdaad, zodat je tenminste zou weten dat het Claudia is ipv Melissa :D (Melissa is die moeder van Daan, die op zoek is naar haar zuster Claudia). Ben het er wel mee eens dat het qua verhaal soms nogal lichtjes uitvalt.
Nu ja, aan het einde van E8 te zien zal de focus nu wel volledig naar die Claudia verschuiven de laatste 2 afleveringen. Allez, dat hoop ik toch, want anders gaan we toch serieus op onze honger blijven.
 
Laatst bewerkt:
Wij volgen het ook en vinden het ook tof/spannend. Met momenten wel een amateuristisch gevoel bij bepaalde scènes zoals hier aangehaald, ma bon.
 
Wij volgen het ook en ik ben normaal minder fan van Vlaamse series maar deze vind ik wel goed :)
 
En op welke zender kunnen we dit vinden?
Vrtmax

Ik ben ook mee, Belgische Euphoria is misschien te veel lof maar het is zeer entertainend.

Ook heel tof dat ze veel Belgische muzikanten in hun soundtrack steken
 
Met heel weinig verwachtingen beginnen kijken, maar wat een topreeks en goede soundtrack. Pommelien Thijs doet dat goed.
 
Waar kan je het aantal streams zien misschien?
Enkele weken geleden ergens een artikel gelezen dat ze al aan 1 miljoen streams zaten wat toch behoorlijk indrukwekkend is voor een 'online-only' reeks van de openbare omroep.
 
Ik ben ook fan! Van bij de start... Ben wel benieuwd of het 'fangevoel' tot het einde gaat blijven :smile:
 
Terug
Bovenaan