Knokke Off (VRT Max/Netflix)

Ik heb de reeks er op een paar dagen tijd erdoor gejaagd. Wat snel is voor mijn doen maar ik vond het dan ook wel echt de moeite. De jonge garde acteert sterk. En met Luk Wyns weet je dat er wat grenzen opgezocht worden, ook hier weer. Wat o.a. resulteert in de uit de hand gelopen hen party. Het verhaal lijkt me wel klaar dus het aangekondigde tweede seizoen hoeft voor mij niet echt, al zal ik het wellicht wel gaan bekijken.
 
Het was wel ok vond ik en leuk omdat het afleveringen zijn van 30 minuten maar degene die dat gezet hebben als beste serie van't jaar hebben toch niets anders gezien buiten FC De Kampioenen in 2023 denk ik. :)
 
Harde kritiek van Bart De Wever op deze serie die harddrugsgebruik zou promoten en normaliseren.
Zo wordt zijn eigen lokale oorlogje nutteloos natuurlijk.
 
Als je denkt dat deze serie het gebruik van harddrugs promoot, heb je denk ik niet goed opgelet tijdens het kijken.
Ik denk dat zijn uitleg was van 'Ja, op het einde blijkt dan altijd dat het geen goed idee was en dat het slecht afloopt, maar in eerste fase wordt getoond dat iedereen wel zit te snuiven en te slikken'.

Goh ja... Het gevaar bestaat (zeker met tik tok, instagram, ...) dat vaak de 'coole' of 'grappige' fragmenten blijven hangen ja. Dat is natuurlijk met veel films en series zo die het over moeilijke thema's hebben, maar is het dan beter om ze niet te vertellen?

Ik ben er niet van overtuigd dat het verbannen uit series en films de zaak veel gaat verbeteren. Bij mij in het middelbaar was het in ieder geval al een thema (en zagen we ook films als 'Requiem for a dream' bijvoorbeeld). Ik ben er altijd afgebleven, maar heb me ook nooit in milieus begeven waarin dit 'normaal' was. Je kan nog zoveel preventie doen en het weren uit films en series, als jongeren daarna uiteindelijk toch in een slechte omgeving met slechte vrienden terechtkomen, zullen er genoeg van hen toch overstag gaan, lijkt me...
 
Mja, ik heb ook Jackass, Viva La Bam en rotten.com gecheckt toen ik jong was. En ging ik die dingen dan doen? Neen, ik keek het omdat ik het interessant vond.

Als je dit gaat beginnen verbieden, ga je mensen/jeugd hun conclusies niet zelf laten trekken. Ligt vooral bij de opvoeding dat bepaalt hoe je kind er mee omgaat. Maarja, ik verschiet er niet van dat net N-VA weeral de Vlamingen gaat zeggen wat goeie en slechte cultuur is. Misschien moeten ze dan is Jurassic Park opzetten, want daarin zijn nog minder dino's te zien dan dat er bij N-VA rondlopen.
 
Ik ben nochtans mensen omver beginnen rijden door GTA. Slimme mens daar.
Ge moet het ook niet op flessen trekken natuurlijk eh...

Tis algemeen bewezen dat iets veel zien dat gedrag en/of merk normaliseert. Case & point - Reclame op sigaretten en roken in series waar nu veel bewuster mee wordt omgegaan.

Dat ge gene moordenaar wordt van GTA te spelen is nogal wiedes. Er ligt dan ook nog een heel spectrum tussen wat sterke drank drinken, een lijntje snuiven, een bolleke pakken of ene van kant maken.
De eerste drie doet ge u eigen aan, dat laatste iemand anders.

Dat gezegd zijnde, bereid u maar op een hoop nutteloze praat van BDW de komende maanden. Die zal elke week minimum één ophefmakende quote lossen om onder de aandacht te blijven in aanloop naar de verkiezingen.
 
Terug
Bovenaan