Knokke Off (VRT Max/Netflix)

Ik heb de serie ook afgekeken nu. Ik hoorde wel positieve commentaren, maar andere series hadden tot nu toe mijn voorkeur. Maar deze week kwam het dan plots gewoon op TV en ik was wel verkocht. Dan verder gekeken op VRT Max en ik was vertrokken. Op 2 dagen heb ik het uitgekeken.

Leuke acteurs met Alex, Lou en Daan op kop. Nee, toch wel verrast.
 
Leuke serie die out of the box denkt. Kans bestaat dat er een 2e seizoen komt. Is zeker welkom, al gaan ze wel sterk uit de hoek moeten komen om dit seizoen te evenaren.
 
Is enkel in Nederland op Netflix omdat die niet op VRT Max kunnen, hier moet je het zien via de VRT bronnen. Het kan zijn dat het na 3 jaar er op komt maar dat is een lange tijd.
 
Ik vond eerder de papa top geacteerd, en ook de fils a papa vriend van het hoofdpersonage

Pommeline en haar vriend in deze serie trekken constant gezichten. Dat is niet acteren he 😂

De rol van Patrick Vandael werd vertolkt door de Belgische topacteur Geert Van Rampelberg.
 
Ik ben er hier ook door. In het algemeen een goede reeks dat afrondt in 1 seizoen. Af en toe moest ik wel hard lachen om de kopstoten van Alex, hilarische manier waarop affaires aan het licht komen of dronken Jacques. Voor mij hoefde die komische noot niet maar denk dat het helpt voor bingen. De laatste aflevering is ook voor mij wat over the top, dat kan alleen in fictie.
 
Het eerste seizoen is nu ook internationaal gelanceerd door Netflix onder de naam 'High Tides'.
Zit meteen in de top 10 van niet-engelstalige reeksen wereldwijd op Netflix. Vrij indrukwekkend.

Welk lijstje dan? Het promotielijstje van Netflix dat alleen Belgische kijkers krijgen te zien zegt me niet zoveel namelijk.
 
Ik heb er mij ook eens aangezet. Voor tieners wel een zeer geslaagde serie. Niet super origineel maar wel goed gebracht, zeker voor jonge mensen die overige series niet nog niet gezien hebben waar deze wat inspiratie uit haalt. Van enkele acteurs gaan we inderdaad nog wel meer zien denk ik.
Ook wel gedurfd van Pommelien die in het begin van haar carriëre met vooral jonge fans toch dit heeft durven aannemen. Een tweede seizoen hoeft voor mij wel niet, 't gaat rap uitgemolken zijn.
 
Ik ben wel benieuwd welke series jij als inspiratiebron hiervoor ziet?
Goh de kloof tussen rijke eikels en de arme lokale kids die uiteindelijk toch in elkaars leven komen was vooral Outer Banks en de zeer aanwezige sex, drank en drugs Euphoria, kortom zoals de zovele tiener dramareeksen met mooie mensen en het plot van de 'whodunit' had ik precies ook al eens gezien, al weet ik nimeer vanbuiten in welke film of serie. Maar dit is geen verwijt, probeer maar eens iets te vinden dat nog niet gedaan werd.
 
Laatst bewerkt:
Beetje late to the party, maar gisterenavond dan toch uitgekeken.

Eén van de betere Vlaamse series van de afgelopen jaren (imo).
Ik was al fan van haar muziek, maar Pommelien Thijs kan ook een stukje acteren zeg! Net als de rest van de jonge cast.

Ik heb deze samen met mijn vriendin bekeken en zij vond het ook zeer goed. Ondertussen is het tweede seizoen bevestigd, dat hoefde nu niet per sé voor mij, al kijk ik er ergens ook wel naar uit. Hopelijk breien ze er een interessant verhaal aan, we zien wel wat het wordt. Dik van genoten alleszins.
 
Terug
Bovenaan