Knokke Off (VRT Max/Netflix)

Wij zijn de serie ook aan het volgen. De acteerprestaties van de hoofdacteurs vind ik best wel goed, het verhaal zelf mocht iets sterker.
Hierdoor krijg ik soms het gevoel dat het iets te traag vooruit gaat. Misschien zorgen de Nederlandse acteurs ook voor een afzetmarkt in Nederland?
 
Maar die storen echt niet in het verhaal of qua acteerprestaties.
Toch wel een beetje. Meeste van ons gaan net iets "anders" spreken als ze tegenover een Hollander zijn. Maar hier blijft het gewoon: zijt, moogt, U, dubbele negatie etc.
 
Toch ook wel fan eerlijk gezegd!
Paar erg sterke acteerprestaties en ook al is het verhaal niet heel straf, het blijft wel boeien.z
 
Ben dit ook aan het bekijken, in uitgesteld relais.

Los van sommige situaties die iets realistischer hadden gemogen vind ik het wel een zeer vermakelijke serie. Er hangt ook een soort feel-good vibe rond.

Wat een kop ook. Doet dat inderdaad goed.

Schitterend gecast, die kerel.
Karakterkop, maar toch ook een snob-kop? Het kan bijna niet anders dan dat hij zelf elke dag over de dijk loopt van Het Zoute met een lichtblauw truitje, losjes gedrapeerd over de schouders.
 
Wordt in een tweede serie tijd voor meer Frans. Nog steeds de meest gesproken taal in Zoute. En al die rijke Hollanders die erbij zijn gaan komen. Nu zie je een stel van de campinghollanders.

Hoe dan ook, deze serie is zeker het bekijken waard. Hangt een wazige ranzige louche vibe overheen.

Benieuwd hoe dit op de Nederlandse Netflix gaat scoren. Ik vind Anna Drijver een van de zwakste acteerprestaties in deze reeks. Zit niet in haar rol.
 
Voor de rest heeft het een zeer hoog 'The OC' gehalte. De verhaallijn is nu niet echt zo diep uitgewerkt maar het verveelt niet.
Kan voor mij niet tippen aan OC, dat goed te bekijken viel buiten het doelpubliek, hier heeft het soms een knullige 'Costa' achtige sfeer, maar misschien wel leuk voor 16-24 jarigen ?

Kotsen voor de deur van de boetiek, zoontje met pikant investeringsidee, mondig kind vs babysitter hadden allemaal houterige dialogen. Series van bvb. Tim Van Aelst hebben imo betere flow hier is't inderdaad alsof Francois Backeljauw een serie schreef over rijke tieners aan de beach.
 
Ik vond de voorlaatste aflevering maar matig en snel afgehaspeld

Inderdaad, zware tegenvaller. In de vorige aflevering eindigen ze nog met een cliffhanger, om dan in het begin van de 9de aflevering eigenlijk al direct alles weg te geven dat nog voor spanning had kunnen zorgen.
 
Goede en vooral spannende reeks. Vanaf de eerste aflevering al weet men een zekere spanning en onheilspellende sfeer te creëren die ervoor zorgt dat je verder wil kijken. Ik ben zelf iemand die niet heel snel naar series begint te kijken en/of veel tijd nodig heeft om erin te komen, dus dat wil toch wel iets zeggen.
De zee is ook prachtig gefilmd.

Tegelijkertijd vind ik sommige dingen toch wat te voorspelbaar.
Daan en Louise die een affaire krijgen, Louise die haar pillen niet (goed) neemt en uiteindelijk compleet crasht, haar zus die uiteindelijk toch niet wil trouwen, Jacques die terug begint te drinken, maar vooral Patrick die achter de verdwijning/moord van Claudia zit.
Het drank- en druggebruik vond ik op een gegeven moment echt te vaak in beeld gebracht. (Lees: "allee, ze gaan wéér compleet zat/stoned worden", lol.)
De muziek erbij is wel altijd leuk.

Ik vind het wel veelbelovende acteurs. Zou mij verbazen moest die Willem Deschryver (Alex) het hier niet ver mee schoppen. Ook Eliyha Altena (Daan) doet het imo heel goed.
Het Nederlands stoort mij niet omdat het niet te "plat" is en omdat Knokke nu eenmaal op de grens ligt met Nederland.
Een Zeeuws-Vlaams accent zou wel weer leuk en vooral realistisch geweest zijn. Het feit dat er ook helemaal geen West-Vlaams en/of West-Vlamingen in komen buiten een paar bijrollen misschien vind ik jammer, maar het is niet dat het mij verder stoort omdat ik het uiteindelijk gewoon een goede reeks vind.

Jammer dat ze de belangrijkste dingen in de laatste aflevering al hebben gespoiled inderaad. Vraag me af wat ze voor de finale dan nog in petto hebben.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik vind 't leuk tot nu toe. Moet wat denken aan de film Spring Breakers, waar de trips van alcohol en drugs een hedonistisch decadent leven tonen.
Ik vind alleen dat Pommeline Thijs haar mimiek erg innemend is :unsure:
 
Ik vind alleen dat Pommeline Thijs haar mimiek erg innemend is :unsure:

Niet zeker wat je juist bedoelt, maar is het ook niet omdat haar personage bipolair is, en ze daarom bij momenten inderdaad wat overdreven happy of juist depri over wil komen ?
Trouwens, 'innemend' lijkt me een compliment, terwijl je het precies toch niet als compliment bedoelt :).
 
Ik vind het maar zwakjes. Slechte acteerprestaties en altijd zo een halve seconde teveel pauze tussen de dialogen. Echt hatelijk. Een normaal gesprek verloopt nooit zo.
 
Terug
Bovenaan