Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

Dat was gewoon een wereldsave, natuurlijk. Letterlijk de laatste seconden van de match, van dichtbij, en die kerel kopt hem naar de grond dus zo een bal die uit de bots komt is altijd moeilijk in te schatten voor een doelman (daarom leert men ook aan dat je naar de grond moet koppen). Ook dat hij hem niet terug in het pak duwt ofzo maar mooi buiten.

Onhoudbare ballen zijn per definitie niet te houden. Probeer een onhoudbare bal maar eens uit je doel te houden!

Courtois zou dat kunnen!

Wat een discussie. Laten we ons op de wedstrijden van vanavond richten. Ik verwacht een verlenging bij Spanje-Duitsland en dan Duitsland door na strafschoppen. Bij Portugal-Frankrijk verwacht ik 1-0 winst voor Portugal door een goal van Ronaldo.

Ik zit op een trouwfeest vanavond dus best jammer dat de leuke affiches vanavond gespeeld worden en het snoozefest dat Engeland weer op de mat gaat leggen morgen is.

Ik zit op een trouwfeest vanavond dus best jammer dat de leuke affiches vanavond gespeeld worden en het snoozefest dat Engeland weer op de mat gaat leggen morgen is.
Morgen zul je verwend worden met een glorieuze overwinning van de Dietsche stamgenoten uit het noorden.

Zeg dat gewoon af dat trouwfeest, bah :crazy:

"ik voel me wat slap, misschien corona, ik ga vanavond best in de zetel liggen"
zoiets

Morgen zul je verwend worden met een glorieuze overwinning van de Dietsche stamgenoten uit het noorden.

Straks hebben jullie misschien nog meer geluk indien Demiral niet mag mee doen

Ik ben benieuwd of Martinez vanavond Ronaldo weer gaat opstellen. Tot hier toe kon hij het zich (nog net) veroorloven om hem op te stellen zonder de kans op succes echt in gevaar te brengen, maar vanaf nu ligt dat toch anders. Willen ze nog verder doorstoten, dan zullen ze de frapatsen van Ronaldo toch moeten vermijden.
Maar of Martinez daar de ballen voor heeft...

Is 2 speeldagen geschorst

Ik ben benieuwd of Martinez vanavond Ronaldo weer gaat opstellen. Tot hier toe kon hij het zich (nog net) veroorloven om hem op te stellen zonder de kans op succes echt in gevaar te brengen, maar vanaf nu ligt dat toch anders. Willen ze nog verder doorstoten, dan zullen ze de frapatsen van Ronaldo toch moeten vermijden.

We spreken over de coach die een totaal onfitte Eden Hazard koste wat het kost in de basis moest en zou zetten op het WK.

En die niet echt blijk gaf van leren uit zijn fouten ...

Anderzijds, de Fransen gaan de Portugezen toch laat komen, dus in de fase waar er nog niet gewoon is, kan je Ronaldo wel nog gebruiken.

En zo geschiedde.

En die niet echt blijk gaf van leren uit zijn fouten ...

Anderzijds, de Fransen gaan de Portugezen toch laat komen, dus in de fase waar er nog niet gewoon is, kan je Ronaldo wel nog gebruiken.

Ja bij Ronaldo denkt ge dan altijd "misschien dat hij toch uit het niks nog eens iets geniaal doet".

Maar eigenlijk is die tijd al jaren geleden. Bij ManUtd was het vet al van de soep.
Pas op, die man is nog altijd geweldig fit, maar het explosieve is er totaal af.

Toont ook aan dat de Saudi competitie niks voorstelt. CR7 heeft 64 goals gemaakt in 69 wedstrijden daar.
Kwestie van voorzichtig te zijn met spelers op te roepen voor de nationale ploeg als ze daar spelen :unsure:

Ja bij Ronaldo denkt ge dan altijd "misschien dat hij toch uit het niks nog eens iets geniaal doet".

Maar eigenlijk is die tijd al jaren geleden. Bij ManUtd was het vet al van de soep.
Pas op, die man is nog altijd geweldig fit, maar het explosieve is er totaal af.

Toont ook aan dat de Saudi competitie niks voorstelt. CR7 heeft 64 goals gemaakt in 69 wedstrijden daar.
Kwestie van voorzichtig te zijn met spelers op te roepen voor de nationale ploeg als ze daar spelen :unsure:

Je weet maar nooit dat Portugal toch een penalty versiert, en dan is het toch goed dat Ronaldo erop staat :oi22:

Nee, ik voel dat hij gaat scoren vanavond!!

Waarom zou hij Ronaldo niet opstellen?

Ik snap dit soort kritiek op Ronaldo dus niet. Waarom zou die op de bank moeten? Het is duidelijk niet meer prime Ronaldo, maar die is echt nog wel goed genoeg om een basisplaats te rechtvaardigen hoor. Al is het maar voor zijn schat aan ervaring.

Er is trouwens ook geen alternatief dat beduidend beter is op die positie. Ronaldo gaat straks gewoon logischerwijs ook starten.

Het enige waar ik mij wel aan stoor is dat die alle vrije trappen blijft opnemen. Geef er toch eens enkele af aan Bruno.

Ik snap dit soort kritiek op Ronaldo dus niet. Waarom zou die op de bank moeten? Het is duidelijk niet meer prime Ronaldo, maar die is echt nog wel goed genoeg om een basisplaats te rechtvaardigen hoor. Al is het maar voor zijn schat aan ervaring.

Er is trouwens ook geen alternatief dat beduidend beter is op die positie. Ronaldo gaat straks gewoon logischerwijs ook starten.

Het enige waar ik mij wel aan stoor is dat die alle vrije trappen blijft opnemen. Geef er toch eens enkele af aan Bruno.
Natuurlijk gaat Martinez die opstellen.
Maar ik ben wel niet akkoord dat hij nog steeds zou voldoen.
Ik heb niet het gevoel dat Ronaldo (juist) gebruikt wordt in het systeem van Martinez.
Allez, dat ligt mss aan Martinez zijn tactiek, maar het voelt heel de tijd alsof Portugal met 10 man aan't voetballen is. Ik heb in de 4 matchen van Portugal nog geen meerwaarde ontdekt aan Ronaldo in de ploeg.
Het is natuurlijk Ronaldo, maar dat is momenteel in niets meer te vergelijken met de Ronaldo van pakweg 5j geleden.

Natuurlijk gaat Martinez die opstellen.
Maar ik ben wel niet akkoord dat hij nog steeds zou voldoen.
Ik heb niet het gevoel dat Ronaldo (juist) gebruikt wordt in het systeem van Martinez.
Allez, dat ligt mss aan Martinez zijn tactiek, maar het voelt heel de tijd alsof Portugal met 10 man aan't voetballen is. Ik heb in de 4 matchen van Portugal nog geen meerwaarde ontdekt aan Ronaldo in de ploeg.
Het is natuurlijk Ronaldo, maar dat is momenteel in niets meer te vergelijken met de Ronaldo van pakweg 5j geleden.
Hij komt in ieder geval toch nog aan kansen toe. Hoe zou je hem anders gebruiken? Veel meer dan 'wachten' in de box moet je er niet meer van verwachten, denk ik. Maar goed, daar kan hij zeker nog altijd van nut zijn (dan moet hij wel stilaan eens beginnen scoren natuurlijk). Al kan hij ook nog altijd als bliksemafleider dienen.

Hij komt in ieder geval toch nog aan kansen toe. Hoe zou je hem anders gebruiken? Veel meer dan 'wachten' in de box moet je er niet meer van verwachten, denk ik. Maar goed, daar kan hij zeker nog altijd van nut zijn (dan moet hij wel stilaan eens beginnen scoren natuurlijk). Al kan hij ook nog altijd als bliksemafleider dienen.
Ik zou hem niet meer gebruiken eerlijk gezegd. Alle snelheid die in het team zit, wordt teniet gedaan door Ronaldo. Stilstaande fases worden door hem opgeëist en ge weet hoe dat uitdraait (0/35 vrijschoppen gescoord op grote tornooien?).

Want de cijfers op dit EK liegen niet.

Ondanks 20 doelpogingen - het meeste van alle spelers op dit EK - kwam Ronaldo nog niet tot scoren. Ook op basis van expected goals, het aantal verwachte doelpunten op basis van de kwaliteit van de kansen, is de Portugees de slechtste van de klas.

Portugal lijkt moeite te hebben met scoren, ondanks dat ze toch redelijk dominant zijn geweest de voorbije wedstrijden.

Alternatieven, tja... voor een echte centrumspits is er enkel Goncalo Ramos, en dat is inderdaad een twijfelgeval in vgl met CR7.
Maar je kan ook een valse 9 zetten met Felix of Jota natuurlijk. Bij Duitsland staat daar ook Havertz.

Terug
Bovenaan