Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

Van een gemiddeld Balkanland kan je idd een pak meer passie verwachten. Wat jaren burgeroorlog met een genocide erbij helpt wel om u als volk één te voelen natuurlijk. Daar wordt het patriotisme met de paplepen ingegeven.

Maar een Oostenrijk, die bij mijn weten niet meer in conflict hebben gelegen sinds hun bekendste landgenoot Duits was, vind ik dan weer specialer. Soit, ik ken geen Oostenrijker persoonlijk dus ik heb ook geen idee over het hoe en waarom van hun patriotisme dus het zou best kunnen dat er daar ook gewoon een pak meer trots is dan bij ons. En het is dan ook nog eens gewoon het karakter van de speler zelf he. Vertongen stond ook met tranen in zijn ogen volgens Van Gucht maar bv Hazard was een speelvogel dus daar kan je ook niet van verwachten dat hij zwaar tilt aan een nederlaag.

Eigenlijk een schande dat hij zelf na de verloren match niet even de pers te woord kan staan. Wel erkenning maar dan mag je op momenten als deze toch ook even opstaan vind ik i.p.v. de pers los voor te lopen.
Dat is eigen aan Lukaku toch? Na de verloren UCL en/of UEL finale met Inter was hij ook gewoon weg.

Vind ik wel een terechte opmerking inderdaad. Nee ik vind onze voetballers ook niet evenveel passie uitstralen als pakweg de Georgiërs maar misschien is gewoon heel dat land een pak patriotistischer dan wij zijn.
In die regio of de Zuiderse landen is er sowieso meer passie he. Bij ons, Nederland en zelfs Duitsland of Frankrijk is dat toch een pak minder.

Gezien de recente verkiezingsuitslag moeten we, om wat passie te zien, de ploeg misschien opsplitsen in "Vlaanderen" en "Wallonië".
De Brusselaars mogen kiezen voor welk ploeg ze uitkomen.
Een beetje zoals Schotland ook hun eigen ploeg heeft.

Gedaan met de 'rode duivels', tijd voor de 'vlaemsche leeuwen'.

:unsure: :unsure: :unsure:

Het is om te lachen he, laten we hier geen politieke discussie beginnen voeren.
:shutup:

Maar het blijft fascinerend om te zien dat wij belgen dat gevoel niet echt hebben. Het ligt ook niet per se aan de communautaire kwestie - kijk bv. naar Zwitsers, die zijn best trots op hun land, veel vlagjes daar, voetbalploeg van hetzelfde, terwijl die toch ook 3 taalgebieden hebben.

Gezien de recente verkiezingsuitslag moeten we, om wat passie te zien, de ploeg misschien opsplitsen in "Vlaanderen" en "Wallonië".
De Brusselaars mogen kiezen voor welk ploeg ze uitkomen.
Een beetje zoals Schotland ook hun eigen ploeg heeft.

Gedaan met de 'rode duivels', tijd voor de 'vlaemsche leeuwen'.

:unsure: :unsure: :unsure:

Het is om te lachen he, laten we hier geen politieke discussie beginnen voeren.
:shutup:

Maar het blijft fascinerend om te zien dat wij belgen dat gevoel niet echt hebben. Het ligt ook niet per se aan de communautaire kwestie - kijk bv. naar Zwitsers, die zijn best trots op hun land, veel vlagjes daar, voetbalploeg van hetzelfde, terwijl die toch ook 3 taalgebieden hebben.
Bwa, in de stadions merk je daar ook gewoon weinig van, van dat Vlaams en Waals. Na slechte resultaten worden altijd dingen wat uitvergroot (en redenen gezocht). Ook met dat volkslied. Even voor de duidelijkheid, ik vind ook dat best iedereen meezingt, maar in de vriendengroep wordt dan ook geklaagd dat het daarmee begint, maar dat is gewoon onzin. Je gaat niet beter of slechter spelen wanneer je meezingt. Dan zouden de Italianen alles winnen :unsure: . We zijn gewoon niet zo gepassioneerd, net zoals onze buurlanden en technische voetballers komen ook al vaak wat minder passioneel over tegenover een harde werker die wat beperkter is. En we hebben nu ook eenmaal veel technische spelers. Dan bedoel ik op het veld.

In die regio of de Zuiderse landen is er sowieso meer passie he. Bij ons, Nederland en zelfs Duitsland of Frankrijk is dat toch een pak minder.
Objectie. Zeker de zilveren 2010-generatie was 1 brok passie en chauvinisme.

dutch-forward-robin-van-persie-celebrates-after-scoring-his-teams-first-goal-against-the-ivory.jpg

610x2.jpg

Mark-van-Bommel-5.jpg

Bwa, in de stadions merk je daar ook gewoon weinig van, van dat Vlaams en Waals. Na slechte resultaten worden altijd dingen wat uitvergroot (en redenen gezocht). Ook met dat volkslied. Even voor de duidelijkheid, ik vind ook dat best iedereen meezingt, maar in de vriendengroep wordt dan ook geklaagd dat het daarmee begint, maar dat is gewoon onzin. Je gaat niet beter of slechter spelen wanneer je meezingt. Dan zouden de Italianen alles winnen :unsure: . We zijn gewoon niet zo gepassioneerd, net zoals onze buurlanden en technische voetballers komen ook al vaak wat minder passioneel over tegenover een harde werker die wat beperkter is. En we hebben nu ook eenmaal veel technische spelers. Dan bedoel ik op het veld.
Voor de echte passie hadden we vroeger Gert Verheyen. Geen technische speler maar 1 brok passie en emotie.

:D

Objectie. Zeker de zilveren 2010-generatie was 1 brok passie en chauvinisme.

dutch-forward-robin-van-persie-celebrates-after-scoring-his-teams-first-goal-against-the-ivory.jpg

610x2.jpg

Mark-van-Bommel-5.jpg
Ja en Vertonghen heeft ook een traan gelaten. En in het stadion, na de match, toen ze ons kwamen begroeten, waren ze ook duidelijk teleurgesteld en "aangedaan". Dus wat is het punt?

Ik ben er zeker van dat als onze basisopstelling niet langer enkel gebaseerd is op namen, maar ook op vorm van het moment, ongeacht de club waar je voor speelt, je sowieso meer vuur en passie in de ploeg gaat krijgen.

Ja en Vertonghen heeft ook een traan gelaten. En in het stadion, na de match, toen ze ons kwamen begroeten, waren ze ook duidelijk teleurgesteld en "aangedaan". Dus wat is het punt?
Het is wat @famtam zegt: Nederlanders zijn zo hysterisch en gepassioneerd als wat. Oppervlakkig misschien maar de voetbalcultuur zit heel diep in onze vezels. Zie ook dit fragment.

Het is wat @famtam zegt: Nederlanders zijn zo hysterisch en gepassioneerd als wat. Dat vind je niet in België.

En dan kom je met een filmpje aanzetten over een finale? Denk je nu werkelijk dat je die niet gaat vinden over ons wanneer we de finale speler? Kijk anders eens de viering van de goal tegen Japan?

Nederlanders zijn, zoals je zelf zegt, opportunisten. Overal waar ze succes kunnen vieren, willen ze bijzijn om de polonaise te starten. Kijk naar Verstappen. Nooit iets gehoord van F1 en nu lopen ze allemaal met een Red bull jas rond. Straks stopt die en is het weer de volgende sport. Ik zie het ook bij Ajax. Succes en iedereen is supporter. Loopt het slecht, dan interesseert het hen niks. Heeft niks te maken met gepassioneerd zijn, maar eerder met plat opportunisme.

En dan kom je met een filmpje aanzetten over een finale? Denk je nu werkelijk dat je die niet gaat vinden over ons wanneer we de finale speler? Kijk anders eens de viering van de goal tegen Japan?

Nederlanders zijn, zoals je zelf zegt, opportunisten. Overal waar ze succes kunnen vieren, willen ze bijzijn om de polonaise te starten. Kijk naar Verstappen. Nooit iets gehoord van F1 en nu lopen ze allemaal met een Red bull jas rond. Straks stopt die en is het weer de volgende sport. Ik zie het ook bij Ajax. Succes en iedereen is supporter. Loopt het slecht, dan interesseert het hen niks. Heeft niks te maken met gepassioneerd zijn, maar eerder met plat opportunisme.
Is er behoefte aan een apart topic over het Nederlands Elftal? Ik heb er gisteren 1 gestart omdat ik dit topic niet alleen maar vol met Oranje-informatie wilde zetten maar de mods hebben dat topic helaas weer verwijderd.

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen hier behoefte heeft aan een discussie over Nederland. Dan kan iedereen hier over de andere ploegen doorzagen en dan kunnen we in het aparte topic een beetje over Nederland lullen.

Ja, en dan gaan we een Vlaams elftal maken. Gaat dat het zijn qua passie. Ik voel mij vooral Limburger. En zelfs daar zijn er verschillen. Ik ben van de Maaskant en ik heb niet direct iets gemeen met de mannen van Sint-Truiden of Bilzen. Sterker nog: ik kom eerder overeen met mensen uit Nederlands Limburg.

Een ploeg hebben die uit één volk bestaat, die dezelfde taal spreken, hetzelfde DNA en dezelfde geschiedenis en historie hebben zal wel een rol spelen. En we moeten het echt niet zo ver gaan zoeken bij Oost-Europese of Zuid-Amerikaanse landen, kijk nog maar naar Ierland of Schotland zelfs Portugal of Spanje. Het zijn echt wel de centrale West-Europese landen die een smeltkroes geworden zijn waar het gevoel van eenheid ontbreekt en waar veel mensen moeite krijgen om er zich mee te identificeren. Die Turken gisteren bijvoorbeeld, een fier volk. En wat zijn wij?

Ja, en dan gaan we een Vlaams elftal maken. Gaat dat het zijn qua passie. Ik voel mij vooral Limburger. En zelfs daar zijn er verschillen. Ik ben van de Maaskant en ik heb niet direct iets gemeen met de mannen van Sint-Truiden of Bilzen. Sterker nog: ik kom eerder overeen met mensen uit Nederlands Limburg.

Kom, we noemen het Limburg United. :unsure: We worden wereldkampioen!
Maar eerst voorbij de Faeröer eilanden raken.

Kom, we noemen het Limburg United. :unsure: We worden wereldkampioen!
Maar eerst voorbij de Faeröer eilanden raken.
Ge moet mijn comment ook goed lezen. Ik geef aan dat het geen zin heeft om een Vlaamse ploeg te maken. Ik steun België altijd. Maar West-Vlamingen voelen zich toch ook eerder West-Vlaming of niet?

En de Faeröer maken we af. We maken Guido Brepoels trainer, geven Courtois de kapiteinsband en maken dat Jelle Vossen opnieuw een internationale carrière heeft. See you in 2026.

Terug
Bovenaan