Knock-outfase (1/8 finales tem finale)

Je moet natuurlijk ook niet blind zijn voor de prestaties van Nederland he. Uiteindelijk met moeite gewonnen van een zeer zwak Polen, dezelfde prestatie tegen Frankrijk en weggespeeld door Oostenrijk. Natuurlijk hadden we een kans.
Ik weet ook dat NL eigenlijk geen ruk voorstelt maar onze manier van spelen brengt ons gewoon in de problemen tegen elke ploeg. Tenzij we in de eerste minuten een goal maken zodat we wat in een zetel zitten.
Met een degelijk idee hadden we uiteraard een kans gemaakt, we hadden zelfs licht favoriet geweest. Maar de manier waarop we het dit EK hebben aangepakt gingen we enkel door gaan op penalty's vrees ik.

Je moet natuurlijk ook niet blind zijn voor de prestaties van Nederland he. Uiteindelijk met moeite gewonnen van een zeer zwak Polen, dezelfde prestatie tegen Frankrijk en weggespeeld door Oostenrijk. Natuurlijk hadden we een kans.
Laten we hier geen wedstrijdje Nederland-België van maken. (zoals je mij vaak verwijt) De zaken zijn zoals ze zijn, en Nederland staat er goed voor. Maar we moeten inderdaad niet overdrijven dat we zo'n wereldteam hebben.

Een goed Nederlands elftal zal jou met je Nederlandse familie uiteindelijk alleen maar goed doen. ;)

Laten we hier geen wedstrijdje Nederland-België van maken. (zoals je mij vaak verwijt) De zaken zijn zoals ze zijn, en Nederland staat er goed voor. Maar we moeten inderdaad niet overdrijven dat we zo'n wereldteam hebben.

Een goed Nederlands elftal zal jou met je Nederlandse familie uiteindelijk alleen maar goed doen. ;)
En waarom zou mij en mijn familie dat goed doen :unsure: ?

Nu goed, dat is een persoonlijk iets. Daar ga ik niet over. Vaak zijn mensen met roots in verschillende landen voor beide landen.
Ik heb in het verleden wel sympathie gehad voor Nederland toen wij er jaren niet bij waren, maar nu maakt het me minder uit. Maar ben zeker niet tegen Nederland voor de duidelijkheid. Op dit moment is Spanje de titelfavoriet en zou de terechte winnaar zijn tot dusver. Dus daar hoop ik dan op. En als ze in Nederland te veel beginnen te zweven, mag dat gerust afgestraft worden.

Ik heb in het verleden wel sympathie gehad voor Nederland toen wij er jaren niet bij waren, maar nu maakt het me minder uit. Maar ben zeker niet tegen Nederland voor de duidelijkheid. Op dit moment is Spanje de titelfavoriet en zou de terechte winnaar zijn tot dusver. Dus daar hoop ik dan op. En als ze in Nederland te veel beginnen te zweven, mag dat gerust afgestraft worden.
Ja jij bent altijd allergisch voor opportunisme. Al vind ik dat zelf iets wat je in elk land ziet. Ik heb in België na de 2-0 tegen Roemenië ook mensen horen roepen dat jullie ineens weer een van de favorieten waren.

Het verhaal ligt genuanceerder als je kijkt naar de statistieken:

Polen: In feite een matige wedstrijd waarbij de kansenverhouding gelijk lag.
Frankrijk: Slecht gespeeld, veel meer kansen tegen gehad.
Oostenrijk: Hoewel het spel traag en slordig was, hebben we meer kansen gehad dan de Oostenrijkers.
Roemenië: Die hebben we helemaal weggespeeld kunnen we toch wel stellen.

Mijn conclusie is dan: Tegen de subtoplanden doen we het gewoon uitstekend, tegen de toplanden bakken we er (nog) niet zoveel van. Maar het is ook de vraag of je het tegen fysiek wat minder sterke toplanden als Spanje en Duitsland niet toch vrij goed gaat doen. Voetballend zijn Schouten en Reijnders namelijk echt prima.

En wat is dat eigenlijk met die bekers gooien? 't Zelfde met die lasers. Ge gaat als volwassen mens naar een spel gaan kijken, gezellig verbroederen met een biertje erbij, om dan uwe beker naar de kop van een speler van de tegenpartij te gooien. Wat bezielt die mensen in godsnaam?

En dan nog eens 3 euro "pfand" dat je als bekergooier kwijt bent, om nog maar te zwijgen van het pintje van 7 euro dat er ook nog wel eens durft in zitten.

...Vooral: ik zie niet in waarom ik nog moet kijken of supporteren voor de rode duivels als dat hun speelstijl wordt.
Wat ben je nou voor Belg?
Je supportert voor een speelstijl?
Je supportert voor je land omdat het je land is.
Op welke manier ze ook spelen, in welke opstelling en met welke coach.

Wat ben je nou voor Belg?
Je supportert voor een speelstijl?
Je supportert voor je land omdat het je land is.
Op welke manier ze ook spelen, in welke opstelling en met welke coach.
Allè, voor het eerst kan ik zeggen dat ik het 100% met je eens ben :hug:

Jij hebt hier anders toch ook al hopen kritiek geplaatst in de afgelopen 4 jaar?
Ik ook.
Maar het is toch niet omdat je kritiek geeft dat je geen supporter meer bent? Jij geeft toch ook kritiek op het reilen en zeilen van Beerschot?

Hell, tis maar de moment dat het slecht gaat en ik geen kritiek meer geef maar wat apatisch zit te zuchten dat ik me meer zorgen zou maken over mijn supporteren dan nu.

Jij hebt hier anders toch ook al hopen kritiek geplaatst in de afgelopen 4 jaar?
Zeker, maar dat wilt toch niet zeggen dat ik er niet voor supporter? Sterker nog, Wilmots is voor mij nog steeds de grootste clown die we als trainer hebben gehad en dat vond ik al vanaf het begin en ik ben elke match op het EK 2016 in het stadion gaan kijken. Hetzelfde met Ajax, ondanks dit vreselijk rot-seizoen waar ik mijn club niet meer in herken, blijf ik wel zoveel mogelijk kijken en achter ze staan. Waarom zou je geen kritiek kunnen geven en tegelijkertijd supporteren? Dat is toch alleen maar een teken dat je ermee inzit?

Zeker, maar dat wilt toch niet zeggen dat ik er niet voor supporter? Sterker nog, Wilmots is voor mij nog steeds de grootste clown die we als trainer hebben gehad en dat vond ik al vanaf het begin en ik ben elke match op het EK 2016 in het stadion gaan kijken. Hetzelfde met Ajax, ondanks dit vreselijk rot-seizoen waar ik mijn club niet meer in herken, blijf ik wel zoveel mogelijk kijken en achter ze staan. Waarom zou je geen kritiek kunnen geven en tegelijkertijd supporteren? Dat is toch alleen maar een teken dat je ermee inzit?

Nee, sorry, je hebt gelijk. Ik had het verkeerd gelezen en geinterpreteerd. (de discussie tussen fantam/JorisBlack)

Toch nog 1 laatste maal over die mentaliteit. Kijk nu eens naar zo'n interview met deze Oostenrijker na gisteren. Hebben we zo'n interview in 10 jaar tijd ook maar 1 keer bij een Rode Duivel gezien?

FBL-EURO-2024-MATCH44-AUT-TUR

Toch nog 1 laatste maal over die mentaliteit. Kijk nu eens naar zo'n interview met deze Oostenrijker na gisteren. Hebben we zo'n interview in 10 jaar tijd ook maar 1 keer bij een Rode Duivel gezien?

Eigenlijk een schande dat hij zelf na de verloren match niet even de pers te woord kan staan. Wel erkenning maar dan mag je op momenten als deze toch ook even opstaan vind ik i.p.v. de pers los voor te lopen.

Nee, sorry, je hebt gelijk. Ik had het verkeerd gelezen en geinterpreteerd. (de discussie tussen fantam/JorisBlack)

Ah, ik denk dat die al jaren op mijn ignore lijst staat, dus geen idee waar dit over gaat.

Maar goed, ik kijk naar voetbal voor het amusement. Als ik dan analyseer wat ik gekregen heb van de matchen van de rode duivels, dan is dat vooral verveling, en regelmatig ergernis. Ik ben ook nooit supporter geweest van een specifieke club, ik wil gewoon leuk voetbal zien. Liefst van hoog niveau, maar als dat niet lukt dan op zijn minst iets met veel strijd en inzet.

Zoals wat @Bart Goor hier boven post: die match van Oostenrijk gisteren, ik vraag me zelfs af hoe lang het geleden is dat we de rode duivels met zulke overgave hebben zien strijden. De voorbije 2 toernooien waren lusteloos.

Het is misschien nog geen 5% van het probleem bij de Rode Duivels (dat is toch echt wel te zoeken bij de trainers enzovoorts) maar ik vind dat ook al jaren. Als je ziet hoe spelers van andere landen omgaan met wedstrijden van de nationale ploeg en je dan kijkt naar de Rode Duivels, dan is dat vaak een wereld van verschil. Het vuur waarmee Oostenrijk en Turkije gisteren in duel gingen, dat was van een andere wereld dan de Rode Duivels. En je gaat mij echt niet wijsmaken dat dat gebrek aan strijd/passie/vuur/grinta (hatelijk woord, maar goed) 100% aan de coach ligt.

En goed, op passie en teamspirit alleen ga je nog altijd niet winnen van toplanden, en opnieuw: het lag natuurlijk vooral aan de schandalige richtlijnen van Tedesco dat we alweer naar huis zijn. Maar er hangt toch al een tijdje een soort van 'het zal me worst wezen' aura rond sommige spelers bij de nationale ploeg vind ik. Is dat arrogantie, is dat gewoon gebrek aan interesse, is dat zelfs ingebeeld door mij, ik weet het niet. Maar het valt me toch op.

Maar Belgen zijn toch niet chauvinistisch. Hoeveel echte trotse Belgen heb je. Komt waarschijnlijk door onze 2 gewesten maar je kan niet echt verwachten van die mannen zo te wenen als dat gewoon niet in ons zit.

Maar Belgen zijn toch niet chauvinistisch. Hoeveel echte trotse Belgen heb je. Komt waarschijnlijk door onze 2 gewesten maar je kan niet echt verwachten van die mannen zo te wenen als dat gewoon niet in ons zit.
Vind ik wel een terechte opmerking inderdaad. Nee ik vind onze voetballers ook niet evenveel passie uitstralen als pakweg de Georgiërs maar misschien is gewoon heel dat land een pak patriotistischer dan wij zijn.

Terug
Bovenaan