Kids say the darndest things!

Ik heb "the talk" moeten hebben met mijn vierjarige... 😞

Na een uberschattige "Oh my gaawwdd!" (Geen idee van waar ze die haalde) schakelde ze deze week over naar "what da fuck?!?"
Die ik helaas wel herkende. Uit mijn eigen mond meerbepaald. 🙈🙈🙈

Dus voorzichtig aangesproken dat dat eigenlijk niet netjes is om te zeggen. En dat ik weet dat ik dat ook soms zeg, dus dat ze me gerust mag helpen herinneren dat dat niet netjes is als ik het zeg... 😭
 
Ik heb "the talk" moeten hebben met mijn vierjarige... 😞

Na een uberschattige "Oh my gaawwdd!" (Geen idee van waar ze die haalde) schakelde ze deze week over naar "what da fuck?!?"
Die ik helaas wel herkende. Uit mijn eigen mond meerbepaald. 🙈🙈🙈

Dus voorzichtig aangesproken dat dat eigenlijk niet netjes is om te zeggen. En dat ik weet dat ik dat ook soms zeg, dus dat ze me gerust mag helpen herinneren dat dat niet netjes is als ik het zeg... 😭
Ik was ff verward. Betekent "the talk" normaal niet seksuele voorlichting?
 
Ik was ff verward. Betekent "the talk" normaal niet seksuele voorlichting?
Oooh, maar dat weet ze al lang! 😜
"Als een mama en een papa elkaar heel graag zien, komt er een baby in de buik en die groeit en groeit en dan gaat de mama naar het ziekenhuis en dan komt de baby er uit en als dat niet lukt, snijdt de dokter de baby eruit. The end." 😝
 
Ik zat zo eens op terras met een bevriend koppeltje en een hun dochterke van 7 jaar toen. Ik was met de pa bezig over de film "It Follows" en noemde het monster daarin een paar keer een soa. Vraagt dat meiske daar natuurlijk aan haar moeder wat een soa is. :)

Ik zat al te denken van "oeps" maar die moeder zei gewoon zonder boe of bah: "Da's een ziekte die ge kunt krijgen van seks". Dat kinneke gewoon van "ah, ok" en daarmee was de kous af. lol

Die wist al wat seks was en dat was geen probleem. Zo ziede maar dat het vooral de volwassenen zijn die daar zo'n spel rond maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik zat zo eens op terras met een bevriend koppeltje en een hun dochterke van 7 jaar toen. Ik was met de pa bezig over de film "It Follows" en noemde het monster daarin een paar keer een soa. Vraagt dat meiske daar natuurlijk aan haar moeder wat een soa is. :)

Ik zat al te denken van "oeps" maar die moeder zei gewoon zonder boe of bah: "Da's een ziekte die ge kunt krijgen van seks". Dat kinneke gewoon van "ah, ok" en daarmee was de kous af. lol

Die wist al wat seks was en dat was geen probleem. Zo ziede maar dat het vooral de volwassenen zijn die daar zo'n spel rond maken.
Het grootste probleem daarrond is niet dat ze dat niet mogen weten ofzo. Maar uitgelegd krijgen dat dat enkel iets voor volwassenen is...
 
Dat uitleggen was ginder anders wel goed gelukt. Dat meiske mocht thuis bijvoorbeeld ook vieze woorden zeggen zoveel als ze wou maar ze hebben haar wel heel duidelijk uitgelegd dat ze dat alleen thuis mag en niet in het openbaar omdat andere mensen zich daaraan storen.

Als ik dan eens fuck of shit zei in een zin ergens kreeg ik zelf naar mijn voeten van haar. "Hey, those are inside words! You can't say them here!".
 
  • Geweldig
Waarderingen: 515
Papa? Broer is een kleuter... wat ben ik dan?
euh, jij bent een leerling, want je zit in het eerste.
haja, en wat komt daarna?
euh, een scholier denk ik
en daarna?
een student
en daarna?
daarna ga je werken!
en daarna?
daarna ben je met pensioen.
en daarna?
daarna ben je dood.
oei
en wat is dat pensioen?
dan hoef je nooit meer te werken en krijg je geld van de regering van België

allebei vanachter in de auto

wij willen da!!!!!!

:rofl:
 
Een moeder/zoon gesprek van een paar weken geleden.
Nadat zoontje had ontdekt hoe baby's worden gemaakt vroeg hij op een bepaald moment, zomaar uit het niets wanneer zijn nieuw broertje of zusje kwam.
Toen ik vroeg wat hij bedoelde zei die kleine bezem kurkdroog welja die baby die jij en ... (noemt zijn papa soms bij zijn voornaam) hebben gemaakt vorige keer.
Ik; 🥺
 
Een moeder/zoon gesprek van een paar weken geleden.
Nadat zoontje had ontdekt hoe baby's worden gemaakt vroeg hij op een bepaald moment, zomaar uit het niets wanneer zijn nieuw broertje of zusje kwam.
Toen ik vroeg wat hij bedoelde zei die kleine bezem kurkdroog welja die baby die jij en ... (noemt zijn papa soms bij zijn voornaam) hebben gemaakt vorige keer.
Ik; 🥺
Je had het moeten houden op "als een mama en een papa elkaar graag zien, groeit er soms een baby'tje in mama's buik".
Word je minder bewust betrapt! 😜
 
Je had het moeten houden op "als een mama en een papa elkaar graag zien, groeit er soms een baby'tje in mama's buik".
Word je minder bewust betrapt! 😜

Zei ik ook in begin en toen geloofde hij dat nog tot hij zich vragen begon te stellen over hoe dat dan moest als hij Maitée van zijn klas ook graag zag toen moesten we de waarheid wel vertellen.
 
Ik vroeg mijn dochtertje een tijdje geleden of een kindje Mousa was.

"Neen papa, dat is niet Mousa chocolat."

Ook maar even gezegd dat dat niet netjes is om te zeggen. Achteraf niet meer gehoord.
 
Een moeder/zoon gesprek van een paar weken geleden.
Nadat zoontje had ontdekt hoe baby's worden gemaakt vroeg hij op een bepaald moment, zomaar uit het niets wanneer zijn nieuw broertje of zusje kwam.
Toen ik vroeg wat hij bedoelde zei die kleine bezem kurkdroog welja die baby die jij en ... (noemt zijn papa soms bij zijn voornaam) hebben gemaakt vorige keer.
Ik; 🥺
Hier weet de oudste niet alles maar wel dat de baby in de buik groeit. Vroeg die opeens heel subtiel 'mama, waarom wordt jouw buik altijd dikker'
euh, slik, ja mama is een beetje bijgekomen hé. En gisteren wat veel gegeten (was feestje geweest)
'nee maar tis al langer dikker aant worden'
Denk je dat er een baby in zit?
'ja' schaapachtig lachske

Hij wil dus graag nog een baby erbij. Helaas pindakaas, mama is gewoon dik
 
Hier weet de oudste niet alles maar wel dat de baby in de buik groeit. Vroeg die opeens heel subtiel 'mama, waarom wordt jouw buik altijd dikker'
euh, slik, ja mama is een beetje bijgekomen hé. En gisteren wat veel gegeten (was feestje geweest)
'nee maar tis al langer dikker aant worden'
Denk je dat er een baby in zit?
'ja' schaapachtig lachske

Hij wil dus graag nog een baby erbij. Helaas pindakaas, mama is gewoon dik

Maar nu denkt hij dus echt dat er een broertje of zusje bijkomt?😰
Hier willen ze een nog een baby maar ook voor hun/ons helaas pindakaas.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar nu denkt hij dus echt dat er een broertje of zusje bijkomt?😰
Hier willen ze een nog een baby maar ook voor hun/ons helaas pindakaas.
Nee hoor. Ik heb hem gezegd dat er geen baby is en dat er ook geen meer komt. Tis niet dat hij dat zo heel erg vond. Hij vindt baby's gewoon wel eens leuk om mee te spelen.
 
Eergisteren gaan wandelen in het bos met de zieke dochter. Ze was dan uiteindelijk in slaap gesukkeld in de buggy (that's a first...). Passeer ik daar een klas kinderen van 8 jaar ofzo, ge kent ze wel, niet het stille type.

Van voor loopt een jongetje met zijn vriendjes, en die ziet dat ons dochtertje slaapt. Die draait zich plots om en begint tegen al zijn klasgenootjes te zeggen dat ze stil moeten zijn want dat het kindje slaapt.

Ik wou echt dat ik iets bijhad om hem te belonen, maar hij leek ook heel blij met een thumbs up.
Parenting done well daar thuis!
 
Terug
Bovenaan