Kids say the darndest things!

Normaal doe ik 's morgens geen parfum op, maar wel vlak voor ik ga werken, als ze al naar school is.
Nu had ik dus wel al parfum opgedaan, tot grote frustratie van de kinderjury!

- maar eih, mama, jij stinkt!
- stinken? Naar wat?
- naar jouw poep!
- mijn poep? :oink: Mama heeft parfum opgedaan, is het dat?
- ja. Je stinkt. Ga weg!

😬
 
Normaal doe ik 's morgens geen parfum op, maar wel vlak voor ik ga werken, als ze al naar school is.
Nu had ik dus wel al parfum opgedaan, tot grote frustratie van de kinderjury!

- maar eih, mama, jij stinkt!
- stinken? Naar wat?
- naar jouw poep!
- mijn poep? :oink: Mama heeft parfum opgedaan, is het dat?
- ja. Je stinkt. Ga weg!

😬
Je nam “Eau de toilette” iets te letterlijk op?
 
Laatste dag Duitsland dus winkels afgaan om onze auto weer vol te steken met plaatselijke etenswaren en dingen die over het algemeen goedkoper zijn dan in België. Moeten dan ook naar de plaatselijke Kruidvat keten om pleisters te kopen die hier net 10x goedkoper zijn dan in België en dan nog eens van betere kwaliteit 🤔. Staan daar voor dat rek met pleisters te kijken welke dat we moeten hebben en dat is naast het rek met condooms, lubes en dergelijke. Stond onze kleinste daar plots met een vibrator in zijn handen: kijk een raket. 😆

Nee jongen dat is speelgoed voor grote mensen.
 
Laatste dag Duitsland dus winkels afgaan om onze auto weer vol te steken met plaatselijke etenswaren en dingen die over het algemeen goedkoper zijn dan in België. Moeten dan ook naar de plaatselijke Kruidvat keten om pleisters te kopen die hier net 10x goedkoper zijn dan in België en dan nog eens van betere kwaliteit 🤔. Staan daar voor dat rek met pleisters te kijken welke dat we moeten hebben en dat is naast het rek met condooms, lubes en dergelijke. Stond onze kleinste daar plots met een vibrator in zijn handen: kijk een raket. 😆

Nee jongen dat is speelgoed voor grote mensen.
 
Laatste dag Duitsland dus winkels afgaan om onze auto weer vol te steken met plaatselijke etenswaren en dingen die over het algemeen goedkoper zijn dan in België. Moeten dan ook naar de plaatselijke Kruidvat keten om pleisters te kopen die hier net 10x goedkoper zijn dan in België en dan nog eens van betere kwaliteit 🤔. Staan daar voor dat rek met pleisters te kijken welke dat we moeten hebben en dat is naast het rek met condooms, lubes en dergelijke. Stond onze kleinste daar plots met een vibrator in zijn handen: kijk een raket. 😆

Nee jongen dat is speelgoed voor grote mensen.
En heeft ie het mogen geven aan mama als cadeau?? 😜
 
Op de weg naar huis in de auto begint zoonlief te zeggen dat zijn pinkje niet goed zit.
Ik zeg dat ik dadelijk thuis pas kan kijken, hij blijft maar bezig ondertussen over zijn pinkje.
Thuis aangekomen kijk ik zijn handjes na, niets te zien, ik wrijf es, kusje geven, sus het wat weg. T arm kind blijft maar zeggen 'au mijn pinkje' .
Bleek dat zijn kleine teen uit zijn sandaal stak... Kleine teen is dus een zoals een pink voor hem. 🙈
 
:eek:

Mijn bengels zingen soms het liedje "ik heb een boot, ik heb een hele mooie splinternieuwe boot, haar naam is Anna en ze ligt hier in de sloot,...".

We zitten in de auto, zingen ze dat liedje maar vervangen ze het woord boot steeds door wat anders. Auto, broek, tafel, whatever.

Plots begint mijn kleinste te zingen "ik heb een slet, ik heb een hele mooie splinternieuwe slet, haar naam is Anna en...". Mijn vrouw en ik compleet verbijsterd en in shock. Bedoelde ze sletS (sloef, pantoffel), maar de S kwam er niet meteen goed uit. :S
 
Laatst bewerkt:
"papa, ik moet poepen"

euh, watte?

kmoe kaka doen!

haaaaaaa (oef)

*mental note to self* nederlandse youtube kanalen blokken op zijn tablet.
Wij hebben hier bij de kleinste dit jaar testen moeten laten uitvoeren. 1 van de bemerkingen die ze maakten: hebben jullie Nederlandse familie want hij heeft wel een uitgesproken Nederlandse tongval? :wallbash: Allemaal dankzij die programma's op nickelodeon gelijk Blaze en Paw Patrol waar hem naar zit te gapen.
 
"papa, ik moet poepen"

euh, watte?

kmoe kaka doen!

haaaaaaa (oef)

*mental note to self* nederlandse youtube kanalen blokken op zijn tablet.
Hier is het van dat Engels/Nederlands.

Heb je daar zin in? Nooow nooow nooow. Krijg het er maar eens uit. Gaat vast vanzelf.
 
Mijn zoontje heeft het woordje 'sike' ontdekt. :frown:
Op alles wat hem niet aanstaat roept hij 'sike' en als het echt schokkend of dramatisch is is het 'siiiiike' en ik, ik stond erbij en keek ernaar.
Hij roept mij en zijn papa ook gewoon bij onze voornaam :unsure:
 
De oudste begint stilaan ook interesse te tonen voor meer volwassenere zaken dan Blaze of Paw Patrol. Gisteren in het nieuws was hem zo met halve oren en ogen aan het volgen en kwam er wel een vraag of 2 waar hem wat extra uitleg bij wou. Bij het weer kwam er plots de vraag: krijgen we een tornado?
Nee waarom?
Er staat daar toch een tornado op de kaart? Dat betekent toch dat we een tornado krijgen?

Sabine+Hagedoren-0143.jpg
Dat ziet er volgens mijn kleine naar uit dat we een tornado krijgen ergens tussen IJsland en de Faeröer eilanden 😆
 
Ik vind het vaak jammer dat ze plots toch de dingen juist zeggen.

Tot voor kort zei mijn kleinste jommes ipv jongens. "Meisjes bij de meisjes en jommes bij de jommes". Zoveel schattiger toch. :love:
Jommes en hommer. Beloentje ipv meloentje was hier ook lange tijd het geval.

Vandaag aan zee:
"Kijk papa naar die kerk in de verte" wijzend naar een zeilboot...

Ik zeg zeewater niet inslikken das vies. Beetje later een golf "ik heb het water uitgeslikt hoor papa"
 
Als we ergens heen rijden zegt mijn dochter altijd "Dag huisjeeee!" en als we ergens aankomen "We zijn er, (insert name)!". Dat laatste hangt vooral af wat ze vast heeft: heeft ze haar konijn vast zegt ze "We zijn er konijn!" of als ze een bal vast heeft is het "We zijn er, bal!". Als ze niets vast heeft zegt ze gewoon haar eigen naam.

En dan moet je in een gesmolten toestand de auto verlaten, want zoveel schattigheid kan een vaderhart amper aan. Dan heb ik een scheut misanthropische black metal nodig om mezelf terug op een aanvaardbaar niveau te krijgen.
 
Terug
Bovenaan