Jupiler Pro League 2023-2024

Wie wordt kampioen?


  • Totaal aantal stemmers
    187
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik vraag me af, Hayen nu de grote held bij Club en tegen oktober/november terug de kop van jut?
Of toch na seizoen nieuwe trainer?
 
Ik vraag me af, Hayen nu de grote held bij Club en tegen oktober/november terug de kop van jut?
Of toch na seizoen nieuwe trainer?
Laten we eerst eens kijken hoe hij reageert als het eens een periode wat minder gaat... indien er deze zomer een trainer met meer ervaring beschikbaar zou komen die interesse heeft om Club te leiden dan zou ik toch niet twijfelen
 
Zolang diegene die al enkele jaren flater na flater begaat wat de trainerkeuze betreft, maar niet opnieuw beslist wie de volgende trainer wordt.
 
Pff, trainers met 'meer ervaring'. Wie zijn dat dan? Er zijn zoveel flut trainers met bakken ervaring. Wie weet is Hayen wel de nieuwe Clément. Ik vind dat mensen kansen verdienen. Ik heb bij de persoon Hayen toch ook een beter gevoel dan bv. een Hoefkens destijds. Veel hangt ook af of hij een inzicht heeft hoe hij de ploeg wil bouwen op langere termijn, tactisch plannen heeft, enz. Dat is toch helemaal iets anders dan op korte termijn de boel over te nemen. Maar dat zijn gesprekken waar wij niet bij zijn, dus niet kunnen over oordelen.
 
Pff, trainers met 'meer ervaring'. Wie zijn dat dan? Er zijn zoveel flut trainers met bakken ervaring. Wie weet is Hayen wel de nieuwe Clément. Ik vind dat mensen kansen verdienen. Ik heb bij de persoon Hayen toch ook een beter gevoel dan bv. een Hoefkens destijds. Veel hangt ook af of hij een inzicht heeft hoe hij de ploeg wil bouwen op langere termijn, tactisch plannen heeft, enz. Dat is toch helemaal iets anders dan op korte termijn de boel over te nemen. Maar dat zijn gesprekken waar wij niet bij zijn, dus niet kunnen over oordelen.
Exact. Veel succesvolle ervaring als trainer is in theorie niet haalbaar voor een Belgische club, of je moet mikken op de tweede/derderangsbelgen. De meest ervaren en realistische optie zal dan Hein zijn, maar dat moet je dan toch ook weer niet willen als Clubsupporter. Zonder Hayen nu te willen bombarderen tot een absolute topper, maar bevestigt nu wel mooie resultaten en goed voetbal.

Het is en blijft natuurlijk een gok hoe hij zal reageren als het niet goed draait, met blessures, spelers die vertrekken,...
 
Pff, trainers met 'meer ervaring'. Wie zijn dat dan? Er zijn zoveel flut trainers met bakken ervaring. Wie weet is Hayen wel de nieuwe Clément. Ik vind dat mensen kansen verdienen. Ik heb bij de persoon Hayen toch ook een beter gevoel dan bv. een Hoefkens destijds. Veel hangt ook af of hij een inzicht heeft hoe hij de ploeg wil bouwen op langere termijn, tactisch plannen heeft, enz. Dat is toch helemaal iets anders dan op korte termijn de boel over te nemen. Maar dat zijn gesprekken waar wij niet bij zijn, dus niet kunnen over oordelen.
Hayen heeft wel veel meer ervaring dan Hoefkens had toen die hoofdtrainer werd. Hoefkens zijn coaching-ervaring was 1 jaar assistent bij de jeugd van Club, Hayen zit al 10 jaar in het vak.
 
Exact. Veel succesvolle ervaring als trainer is in theorie niet haalbaar voor een Belgische club, of je moet mikken op de tweede/derderangsbelgen. De meest ervaren en realistische optie zal dan Hein zijn, maar dat moet je dan toch ook weer niet willen als Clubsupporter. Zonder Hayen nu te willen bombarderen tot een absolute topper, maar bevestigt nu wel mooie resultaten en goed voetbal.

Het is en blijft natuurlijk een gok hoe hij zal reageren als het niet goed draait, met blessures, spelers die vertrekken,...
Een conference league finale kan misschien wel helpen om aan een iets internationaler/beter niveau van trainer te geraken.

Wat Hayen tot nu toe laat zien is veelbelovend, maar kom hé seg, hoeveel matchen is hij al trainer vd eerste ploeg?
 
Kijk, speeldag 6 en we hebben het zowaar nog in eigen handen om kampioen te spelen… wie had dat durven denken?

Ik snap niet dat Brugge door zovelen nu tot dé titelfavoriet wordt gebombardeerd. Op basis van spelbeeld, ja. Maar Anderlecht heeft nog altijd veruit de beste papieren.
Idd. Ik zeg niet dat het niet kan want Brugge speelt gewoon over die 5 matchen tot nu toe het beste voetbal in de PO's maar om het in eigen handen te hebben moeten ze wel 28/30 pakken.
Sorry aan de Antwerp fans, maar ik wil Union straks wel zien winnen, gewoon voor de spanning als neutrale supporter.
 
Laten we eerst eens kijken hoe hij reageert als het eens een periode wat minder gaat... indien er deze zomer een trainer met meer ervaring beschikbaar zou komen die interesse heeft om Club te leiden dan zou ik toch niet twijfelen
Inderdaad.
Maar het is de laatste 2 seizoenen toch telkens een beetje van dat geweest niet? Ontslag trainer, interim doet het goed, zorgt voor effect en wordt als de grote held gezien vanwege een beperkt aantal wedstrijden, na een relatief korte tijd het effect weg en hop is de prutser van dienst die weg moet en je mag als club weer opnieuw starten met iemand die qua transfers en dergelijke geen inspraak gehad heeft.
 
Waarom zoveel vergelijkingen tussen Hoefkens en Hayen? Context is toch volledig anders nu?

Hoefkens werd vanuit het niets (was "slechts" T2 onder Schröder) plots gebombareerd tot T1 voor het seizoen daar op. Had nog helemaal niets bewezen als hoofdtrainer. Van bij de aanstelling werden daar serieuze vraagtekens bij geplaatst.

Hayen heeft momenteel als T1 Club vanuit een totaal verloren positie weer in de titelstrijd doen belanden op zéér korte tijd én schakelt met de vingers in de neus PAOK uit waardoor ze een historische halve finale ECL spelen. Heeft bovendien al getoond tactisch inzicht te hebben en moest al meermaals schuiven met spelers door heel wat schorsingen/blessures. Maakt gewoon een heel sterke beurt (goed voetbal meestal, veel intensiteit/drang én resultaten). Als de flow wordt doorgetrokken tot einde seizoen, zie ik werkelijk 0 reden om een andere trainer aan te stellen.

Welke trainer dan ook kan weer de kop van jut zijn als het niet draait in oktober/november. Dat is nu eenmaal eigen aan een topclub trainen die in feite de titel MOET pakken om een geslaagd seizoen te hebben.

Pas op, uiteraard kan het ook mislopen onder Hayen, maar om nu te zeggen dat Geraerts (ofzo) sowieso een betere optie als Hayen volgend seizoen. Lijkt me absoluut niet zeker zo.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad.
Maar het is de laatste 2 seizoenen toch telkens een beetje van dat geweest niet? Ontslag trainer, interim doet het goed, zorgt voor effect en wordt als de grote held gezien vanwege een beperkt aantal wedstrijden, na een relatief korte tijd het effect weg en hop is de prutser van dienst die weg moet en je mag als club weer opnieuw starten met iemand die qua transfers en dergelijke geen inspraak gehad heeft.
Ik heb met Hayen nu een WDD gevoel het jaar dat Antwerp de titel pakte in 2e.
Een spelerskern die gewoon erg goed was en die plots vrank en vrij kan spelen voor een trainer die goed in de groep ligt nadat een complete mismatch is buiten gewerkt.

Maar, los van de verhoogde intensiteit staat de ploeg ook gewoon erg goed dus het is best mogelijk dat ik hem serieus onderschat en hij zijn kans verdient.
 
Waarom zoveel vergelijkingen tussen Hoefkens en Hayen? Context is toch volledig anders nu?

Hoefkens werd vanuit het niets (was "slechts" T2 onder Schröder) plots gebombareerd tot T1 voor het seizoen daar op. Had nog helemaal niets bewezen als hoofdtrainer. Van bij de aanstelling werden daar serieuze vraagtekens bij geplaatst.

Hayen heeft momenteel als T1 Club vanuit een totaal verloren positie weer in de titelstrijd doen belanden op zéér korte tijd én schakelt met de vingers in de neus PAOK uit waardoor ze een historische halve finale ECL spelen. Heeft bovendien al getoond tactisch inzicht te hebben en moest al meermaals schuiven met spelers door heel wat schorsingen/blessures. Maakt gewoon een heel sterke beurt (goed voetbal meestal, veel intensiteit/drang én resultaten). Als de flow wordt doorgetrokken tot einde seizoen, zie ik werkelijk 0 reden om een andere trainer aan te stellen.

Welke trainer dan ook kan weer de kop van jut zijn als het niet draait in oktober/november. Dat is nu eenmaal eigen aan een topclub trainen die in feite de titel MOET pakken om een geslaagd seizoen te hebben.

Pas op, uiteraard kan het ook mislopen onder Hayen, maar om nu te zeggen dat Geraerts (ofzo) sowieso een betere optie als Hayen volgend seizoen. Lijkt me absoluut niet zeker zo.
Volledig mee akkoord.

Hayen is trouwens de eerste coach die overneemt waarin het écht zoveel beter draait. Dit voetbal hebben we de afgelopen twee jaar toch totaal niet gezien. Schreuder pakte dan wel nog resultaten en de titel, maar het voetbal was allesbehalve goed. Sindsdien is het gewoon zwakke resultaten gecombineerd met nog eens zwak tot matig voetbal, onder verschillende trainers.

Hayen is de eerste coach sinds Clement die naast resultaten ook nog eens goed voetbal uit de kern haalt, dus als hij dit kan doortrekken tot het einde van het seizoen mag die absoluut blijven hoor (indien hij dat zelf ook wenst, natuurlijk).
 
Helemaal eens. Dit is het beste voetbal dat ik zag sinds december 2020/januari 2021 onder Clement. Toen zette we ook een reeks neer met goed voetbal en enkele 'simpele' winsten tegen sterke tegenstanders (Genk en Antwerp o.a.). Dus in feite al meer dan 3 jaar geleden.
 
Los van het feit dat Hayen er uiteraard de schwung heeft ingekregen en de spelers duidelijk vertrouwen hebben vind ik hem gewoon als persoon ook goed overkomen.

Zowel langs de lijn als in zijn interviews en analyses, lijkt me toch een pak rustiger, genuanceerder en klassevoller dan vele andere trainers momenteel. Ook met Blessin heb ik dat gevoel.

Uiteraard is dat makkelijker wanneer het goed gaat, maar ik zie in Hayen nu niet meteen een coach die wild rond zich heen gaat schoppen zoals vele andere trainers wanneer het wat minder gaat.

Zelfs al worden we geen kampioen en gaan we eruit tegen Fiorentina, ze moeten gewoon verder werken op deze basis met Hayen, elke andere coach is gewoon weer een risico nemen, dat hebben we goed genoeg gezien de laatste jaren.
 
Los van het feit dat Hayen er uiteraard de schwung heeft ingekregen en de spelers duidelijk vertrouwen hebben vind ik hem gewoon als persoon ook goed overkomen.

Zowel langs de lijn als in zijn interviews en analyses, lijkt me toch een pak rustiger, genuanceerder en klassevoller dan vele andere trainers momenteel. Ook met Blessin heb ik dat gevoel.

Uiteraard is dat makkelijker wanneer het goed gaat, maar ik zie in Hayen nu niet meteen een coach die wild rond zich heen gaat schoppen zoals vele andere trainers wanneer het wat minder gaat.

Zelfs al worden we geen kampioen en gaan we eruit tegen Fiorentina, ze moeten gewoon verder werken op deze basis met Hayen, elke andere coach is gewoon weer een risico nemen, dat hebben we goed genoeg gezien de laatste jaren.
En je kan nu al bouwen aan een nieuwe ploeg met inspraak van de T1.
 
En je kan nu al bouwen aan een nieuwe ploeg met inspraak van de T1.
Idd, hij zal nu al wel goed aanvoelen waar hij eventueel iemand bij wil of wil vervangen én zelfs of er spelers zijn waarvan hij voelt dat ze mss een storende factor zouden kunnen worden (ik denk dan aan een Zinckernagel die onder Deila vaste waarde was maar nu terecht er niet in staat).

Met een nieuwe trainer, ook al zou dat iemand uit België zijn die Club goed kent, moet je gewoon weer opnieuw beginnen en die band met en hiërarchie tussen de spelers in de kleedkamer weer bevestigen.
 
Ja, de Skoras vs. Zinckernagel keuze van Deila toont toch echt aan dat hij het gewoon niet zag (of wou zien). Skoras is gewoon overduidelijk de betere speler (zeker voor de flank). En dat zagen we eigenlijk steevast al in z'n korte invalbeurten (af en toe) van 5 minuten.

Misschien is Zinckernagel goed op de 10 (of als hangende spits naast een andere spits), maar op de flank komt hij alleszins snelheid en dribbelend vermogen te kort om goed te zijn. Soms een beetje pijnlijk om te zien als hij een actie probeert te maken.
 

Vergelijkbare onderwerpen

D
  • Gesloten
  • Opiniepeiling
254 255 256
Reacties
5K
Weergaven
199K
Deleted member 14
D
Terug
Bovenaan