Jupiler Pro League 2022-2023

Haha, goeieke :unsure:
Met ons niveau gaan we al mogen blij zijn als we toch iets van punten pakken ergens toevallig, laatste speeldag ofzo.
Ik denk dat Club tegen Genk thuis er nog wel eens vol voor zal gaan aangezien ze wat opgenaaid gaan zijn door die match ginder, maar voor de rest zou het best kunnen dat we met meer en meer jeugd gaan spelen, dus veel punten gaan er niet meer inzitten... wat ook correct is, laat die 3 het onderling maar uitvechten.

Haha, goeieke :unsure:
Met ons niveau gaan we al mogen blij zijn als we toch iets van punten pakken ergens toevallig, laatste speeldag ofzo.
Toch liggen jullie ons niet goed, dit seizoen ook 2 keer gelijk als ik het mij goed herinner.
Vraag ik mij ook af. Zit dat niet nog steeds muurvast omdat 1 of andere madame eigenaar is van de gronden? Dat is het laatste dat ik erover las (wel heel even geleden).
Ja, klopt. Tania Mintjes heeft nog steeds de gronden in handen.
Yep, Hij zou een tribune moeten zetten op iemand anders zijn grond. Waardoor de inkomsten en dergelijke niet voor hen zijn ofzoiets. Dus dat zal nog even duren vrees ik
Als ik het goed heb begrepen zouden alle gebouwen op die gronden sowieso in 2050 van haar worden en nu vraagt ze ook nog een percentage van de inkomsten van die nieuwe tribune. Dus een redelijk klote situatie die sowieso veel geld gaat kosten.

Toch liggen jullie ons niet goed, dit seizoen ook 2 keer gelijk als ik het mij goed herinner.

Als ik het goed heb begrepen zouden alle gebouwen op die gronden sowieso in 2050 van haar worden en nu vraagt ze ook nog een percentage van de inkomsten van die nieuwe tribune. Dus een redelijk klote situatie die sowieso veel geld gaat kosten.
Ja zoiets was het. Tis jammer want het zou een mooi geheel maken

Toch wel gemengde gevoelens hier na de nederlaag gisteren. Langs ene kant wel even een mentale tik door na zoveel maanden plots niet meer op die eerste plaatst te staan waarbij er toch wel wat doemscenario's door m'n hoofd passeren bij momenten.
Anderzijds is het "maar" 1 punt achter en kan dat zondag al weer anders zijn als Antwerp gelijk speelt (of zelfs verliest) op Brugge en wij zouden winnen op Union. Belangrijkste zal zijn om de kloof met Antwerp alleszins niet nog groter te laten worden, met de huidige stand hebben we het sowieso nog in eigen handen omdat Antwerp de laatste speeldag nog naar ons komt en we het dan in eigen huis alsnog kunnen afmaken. Gaan alleszins nog vier bange weken worden :)

maar voor de rest zou het best kunnen dat we met meer en meer jeugd gaan spelen, dus veel punten gaan er niet meer inzitten... wat ook correct is, laat die 3 het onderling maar uitvechten.
Ik denk dat ook en je zag het al tegen Union met Sandra, Vermant, Nusa, Sylla.
De Mil heeft waarschijnlijk opdracht/toestemming gekregen om de kaart van de jeugd te trekken met het oog op volgend seizoen.

Vraag me wel af wat de plannen zijn met Lang en vooral Skov Olsen.

Ik denk dat ook en je zag het al tegen Union met Sandra, Vermant, Nusa, Sylla.
De Mil heeft waarschijnlijk opdracht/toestemming gekregen om de kaart van de jeugd te trekken met het oog op volgend seizoen.

Vraag me wel af wat de plannen zijn met Lang en vooral Skov Olsen.
Ik hoop Skov houden en Lang verkopen.

Verder toch echt wel nog pak versterking nodig, denk dat dat wel duidelijk is.

idealiter: Vanaken, Yaremchuk, Jutgla ook verkopen en vervangers in de plaats + extra RB, CV

Antwerp - Club 1-2 winning goal van Lang in de 95e minuut.
Union - Genk 1-0 Boniface in de 80e minuut.

Club - Antwerp 3-0 Jutgla, Lang en Yaremchuk
Genk - Union 0-2 Boniface met de 0-1 en Vertessen op de counter

Club-Genk 5-0 Vanaken, 2x Lang, 1x Jutgla en 1x Yaremchuk
Antwerp - Union 0-1, Teuma. Janssen mist een penalty

Union - Club 2-2 Yaremchuk die van 2-0 naar 2-2 terugbrengt in 3 minuten
Genk - Antwerp 1-0 een vrije trap goal Van Tresor die zijn wederoptreden maakt na 3 matchen schorsing.

:unsure:

Antwerp - Club 1-2 winning goal van Lang in de 95e minuut.
Union - Genk 1-0 Boniface in de 80e minuut.

Club - Antwerp 3-0 Jutgla, Lang en Yaremchuk
Genk - Union 0-2 Boniface met de 0-1 en Vertessen op de counter

Club-Genk 5-0 Vanaken, 2x Lang, 1x Jutgla en 1x Yaremchuk
Antwerp - Union 0-1, Teuma. Janssen mist een penalty

Union - Club 2-2 Yaremchuk die van 2-0 naar 2-2 terugbrengt in 3 minuten
Genk - Antwerp 1-0 een vrije trap goal Van Tresor die zijn wederoptreden maakt na 3 matchen schorsing.

:unsure:
Heel realistisch allemaal tot je zei dat Yaremchuk twee goals gaat maken!

Beetje een boemerang dus voor het kopen van dat grondje in Brugge zodat Club daar geen stadion kan neerpoten zeker 😏😏

Voor Trésor vragen ze 1 speeldag effectief en 1 met uitstel. Ouatarra heeft er 2 boven het hoofd hangen en wel hierom:

In het opstootje dat volgde op de rode kaart, stuurde Lambrechts ook Aziz Ouattara naar de douches. Hij zou de ref een duw hebben gegeven, volgens zijn coach Wouter Vrancken zonder agressiviteit.

Het Bondsparket ging verder op het verslag van de scheidsrechter, die stelde dat Ouattara hem frontaal op de borst duwde na een eerste lichte aanraking op de arm.

Omdat Ouattara nog een openstaande uitgestelde schorsing heeft, door een uitsluiting afgelopen oktober tegen SK Beveren in 1B, moet hij dinsdag voor het Disciplinair Comité verschijnen. Daar zal het bondsparket één effectieve wedstrijd schorsing en 1.000 euro boete vorderen voor de duw.

Daar kan nog een wedstrijd schorsing bijkomen, de uitgestelde match die dan effectief wordt.

Echt balen dat ik er niet bij kon zijn, sfeer kwam er zeer goed door op TV. Kwam nog net op tijd bij mijn AirBnB aan om de match op de laptop mee te pikken. De thuismatch tegen Brugge ga ik ook al moeten missen :frown:

Voorts een zeer intense match. Geen idee hoe de neutrale toeschouwer heeft gekeken maar volgens mijn Fitbit hartslagmeter heb ik 90 minuten lang zitten fitnessen.

Als Lang dit doet schuimbekt hier half het forum en wordt er geroepen voor 5 matchen schorsing. Dit is voor mij gewoon hetzelfde als natrappen, dan is 1 match belachelijk.
Vind dat 1 match nog wel cva is. 1+1 zeker?
Fysieke integriteit is nu nie echt in gevaar.
Tis gewoon frustratie en oerdom en in the heat of the moment.

Natrappen tijdens de match vind ik nog n graad erger.

Schorsing is idd te weinig, maar wellicht zo gedaan vanwege de Play-offs, dat hij toch nog kan meedoen.

Is uiteindelijk praktisch hetzelfde principe als natrappen. Iets minder erg wel, maar 1 wedstrijd effectief toch veel te pover.

@Milanello @Sportinggboy , iemand op het Antwerp-forum schreef toevallig volgende samenvatting over hoe die gronden in Mintjes haar handen kwamen.

Er wordt nogal eenvoudig gesteld dat het een impasse is tussen Gheysens en Mintjens.

Naar wat ik hoor is het wel een pakje ingewikkelder dan dat. Mensen vergeten nogal vaak dat er in 2015 een regeling getroffen diende te worden tussen Decuyper en Mintjes/Wauters met het oog op een herschikking van de schulden. Zonder die overeenkomst zou Antwerp die felbegeerde licentie nooit hebben gekregen.

De gemeenschappelijke deler tussen Mintjens en Wauters is Francis Vanderhoydonck. Sinds 2020 is die man zelfs directeur van de Meubelfabriek 'Karel Mintjens SA'. Voordien was hij geruime tijd bestuurslid van NV Stadion, niet toevallig de vennootschap die dik 10 jaar geleden (een deel van) de bosuilgronden verkocht aan KTM Beheer.

Datzelfde NV Stadion was eveneens betrokken bij de discussie met Tony Gram, die in 2004 een schuldvordering overnam van Rabobank. Het is in de nasleep daarvan dat NV Stadion in 2008 werd veroordeeld om Tony Gram terug te betalen. Indien dat niet binnen de 12 dagen zou gebeuren, kon Tony Gram de gronden laten verkopen om zo zijn geld terug te krijgen. Twee dagen voor het aflopen van de 12-dagen termijn trok Colver zich terug en moesten Wauters en co op zoek naar een andere oplossing. KTM is toen tussengekomen en heeft de modaliteiten van het akkoord dat op tafel lag overgenomen: KTM leende het bedrag en kon - bij niet terugbetaling binnen de 8 maanden - een deel van de gronden kopen voor een vastgelegd bedrag van 1,1 miljoen euro. Bovenop de 500.000 die geleend werd zou KTM dus 'slechts' 600.000 euro moeten opleggen om aan die 1,1 miljoen euro te voldoen.

Het feit dat Antwerp die lening nooit terugbetaalde doet vermoeden dat er heel wat achterhoede-gevechten aan vooraf gingen: Colver heeft nadien op alle mogelijke manieren geprobeerd om die overeenkomst ongedaan te maken. Want... Een expert had de gronden geschat op 13!!! miljoen euro. De feitelijke participatie van Colver in NV Stadion werd daardoor herleid tot (quasi) 0. De architect van dit alles: Eddy Wauters. Hij heeft op dat moment zijn eigen (financiële) toekomst veilig gesteld door onder 1 hoedje te spelen met KTM, de partij die nogal snel vernauwd wordt tot 'Tanja Mintjens' die op haar beurt vertegenwoordigd wordt door Francis Vanderhoydonck. Welke overeenkomst er gemaakt is tussen Eddy Wauters en KTM is een goed bewaard geheim. Maar dat de sleutel tot een oplossing niet enkel bij KTM ligt maar ook bij Eddy Wauters, dat staat buiten kijf.

Niet vergeten dat Eddy Wauters in 2016 zijn 5 miljoen probeerde op te eisen, een bedrag dat toen op een geblokkeerde rekening is geplaatst om de licentie af te dekken.

Het lijkt er dus op dat KTM, dat de gronden aan 10% van de feitelijke waarde heeft gekocht, de volle pot lijkt te vragen (op zich hun volste recht) en dat daarnaast Eddy Wauters dat akkoord heeft gebruikt om, groot strateeg als hij is, zijn eigen financiële toekomst te verzekeren. Een eventuele verkoop van de gronden zal hem ongetwijfeld ten goede komen.

Zelfs dit hierboven is slechts een fractie van wat er zich momenteel afspeelt tussen Gheysens enerzijds, en het kluwen uit het verleden anderzijds.

Terug
Bovenaan