Jupiler Pro League 2022-2023

Iemand die op basis daarvan vragen heeft bij het professionalisme en de voetbalkennis van de mensen die de beslissingen nemen.
Allemaal gestoeld op veronderstellingen zonder een volledige weergave van de feiten of de werkelijkheid. Langs beide kanten trouwens.

Ik ga er vanuit dat de mensen die die beslissingen dienen te maken dat in eer en geweten hebben gedaan op basis van de feiten en omstandigheden en dat de balans hierbij positief was. Jullie gaan er vanuit dat dat een bende amateurs zijn die random Olli hebben gecontacteerd om hem een vriendendienst te bewijzen.

Als ik dan de laatste midmid van Manu Leroy luister dan hoor ik dat ze daar effectief wel een slaag aan het slaan zijn op basis van professionaliteit in alle gelederen dus sorry dat ik dan niet meega in jullie meninkje en wat tegengewicht bied.

Allemaal gestoeld op veronderstellingen zonder een volledige weergave van de feiten of de werkelijkheid. Langs beide kanten trouwens.

Ik ga er vanuit dat de mensen die die beslissingen dienen te maken dat in eer en geweten hebben gedaan op basis van de feiten en omstandigheden en dat de balans hierbij positief was. Jullie gaan er vanuit dat dat een bende amateurs zijn die random Olli hebben gecontacteerd om hem een vriendendienst te bewijzen.

Als ik dan de laatste midmid van Manu Leroy luister dan hoor ik dat ze daar effectief wel een slaag aan het slaan zijn op basis van professionaliteit in alle gelederen dus sorry dat ik dan niet meega in jullie meninkje en wat tegengewicht bied.
Je mag gerust tegengewicht bieden, je kan dat ook op een volwassen, niet-kleinerende manier doen.

Ben jij nu vergeten wat er de laatste jaren is gebeurd?

Manager en technische directeur beiden waren 1 persoon voor jaren.
Geen enkele reviews van hun personeel.
Ceo die eenzijdig de bonus aanpast.
Speler die veroordeelt is voor gokken.
De link FV met deschacht.

De bond is een toonbeeld van professionaliteit.

Als ik dan de laatste midmid van Manu Leroy luister dan hoor ik dat ze daar effectief wel een slag aan het slaan zijn op basis van professionaliteit in alle gelederen
kunnen zo bezig blijven hoor.

En dan nog, is daarom de aanstelling van Deschacht per definitie op voorhand al een foute beslissing? Want daar ging het initieel eigenlijk over.

Deschacht is al sinds eind 2021 assistent-coach bij de beloften hé. Wat de link met Frank Vercauteren, die sinds begin dit jaar TD is, zou moeten zijn is mij echt een raadsel.

Net door het verleden stellen we ons vragen bij dit "Ik ga er vanuit dat de mensen die die beslissingen dienen te maken dat in eer en geweten hebben gedaan op basis van de feiten en omstandigheden en dat de balans hierbij positief was"

In het verleden hadden ze geen team daarvoor bij de bond. Vergeten dat een RVB begot een committee moest vormen om een TD en Manager te zoeken.

De bond is qua structuur niet te vgl met een club laat staan een bedrijf. En je mag je vragen stellen of er echt geen betere kandidaat bestaat dan OD met zijn verleden, we spreken nu niet over een beroep waar een er tekort is aan namen he.

Deschacht is assistent geworden op vraag van Jacky zelf, en gezien de beloften zich makkelijk geplaatst hebben voor het EK kan je niet zeggen dat die slecht werk geleverd hebben. Dus er is ook nog geen enkele reden geweest om hem eventueel buiten te gooien? Toch beter zo dan dat de Bond zelf iemand met veel meer competenties zou aannemen maar dat het dan niet klikt met Jacky.

Jacky mag gerust met namen afkomen, de commentaar is dat de bond professioneel genoeg moet zijn om dan een structuur te hebben om die namen te bekijken, valideren en dan effectief 1 naam te selecteren en dan die persoon aan te werven.

Onze commentaar is dat die structuur niet bestaat en dat je echt wel vragen mag stellen of iemand met een gok verleden zon een job mag hebben.

Onder het bewind van Martinez (los van het sportieve als bondscoach) werd Bobby altijd geprezen voor het professionaliseren van de bond (zowel in operationeel opzicht, als bij de omkadering van de Rode Duivels, de nationale beloftecategorieën, en de Red Flames. Dus wie zegt dat die structuur er niet is? Het huidige dispuut tussen de CEO, de voorzitter en de raad van bestuur heeft daar toch ook niets mee te maken?

En omdat hij ooit eens op eigen matchen zou gegokt hebben, zou hij nu ineens nergens meer aan de bak mogen komen? En nogmaals: hij is maar assistent-coach van de beloften he, niet de fulltime carrièreplanner of ethisch adviseur van die mannen.

Ik zeg het nogmaals: ik ben ook verre van een Ollie fan, en als hij zijn mond opendoet bij analyses denk ik ook vaak "Allee, Ollie zal het hier eens gaan zeggen ze..." maar voorlopig heeft hij er toch een goed parcours opzitten als assistent-coach bij de beloften?

Dat ik ooit Ollie nog ging verdedigen, ik had het zelf nooit gedacht.

Als je als nationale ploeg hoog mikt, dan mag je verwachten dat de staf daar ook naar is gekozen. Maar, zo zijn er ook wel clubs in hetzelfde bedje ziek en ik zal bvb. Luc Nilis altijd als een (schrijnend) voorbeeld daar van vinden. Die man moest bij RSCA twee weken 'stage' lopen en kreeg dan een minimumcontract aangeboden, terwijl zo iemand in de staf altijd een meerwaarde is. Nu zit hij bij de beloften van Genk als assistent-trainer.

Zeg, zeg. Het gaat hier nog altijd over assistent-coach van de U-21 he. Je hebt het al geweldig moeilijk om een goeie coach te vinden voor uw A-ploeg, dan ga je toch niet verwachten om op zo'n onbelangrijke positie iemand met kwaliteit te vinden? Eenieder met wat kwaliteit kan elders meer geld scheppen hoor. Assistent-coaches bij de nationale ploeg is gewoon ons kent ons, en ervaring opdoen voor jongere kerels.

Wel frappant dat we op 1 pagina 2 ex-spelers hebben waarvan letterlijk niemand hier die ooit een training heeft zien leiden/assisteren, maar waarover men wel een mening klaar heeft of het al dan niet goeie trainers zouden zijn.

Van mij moet Deschacht daar ook niet rondlopen, maar dit is gewoon een scheet in een fles. Assistent bij de U-21 he. Beetje kegeltjes op de juiste afstand plaatsen, fluo hesjes uitdelen aan de spelers en instemmend knikken met den effectieve trainer wanneer die iets uitlegt. Dat gaat den Olli wel nog kunnen zonder die mannen hun carriere kapot te maken.

Van mij moet Deschacht daar ook niet rondlopen, maar dit is gewoon een scheet in een fles. Assistent bij de U-21 he. Beetje kegeltjes op de juiste afstand plaatsen, fluo hesjes uitdelen aan de spelers en instemmend knikken met den effectieve trainer wanneer die iets uitlegt. Dat gaat den Olli wel nog kunnen zonder die mannen hun carriere kapot te maken.
Ok, wellicht correct. Maar moet je dat dan aan een Deschacht geven die functie?

Ofwel moet hij niks inhoudelijks doen maar dan zal je hem wellicht overbetalen vanwege de naam
Ofwel is het wel de bedoeling dat hij inhoudelijk iets bij brengt en dan vraag ik mij oprecht af of er geen betere namen waren om uit te kiezen.

Voor hetzelfde geld levert hij perfect werk af en daar hebben wij geen zicht op. Maar de punten die Sir.Killalot aanbracht houden wel steek voor mij.

Maar hij doet toch nog wel steeds een beweging naar de bal die niet 'natuurlijk' is? Heft dat dan niet niet hetgeen wat op die slide 32 staat op?

Op second 10 is toch bewust zijn arm naar de bal bewegen omdat hij anders bij Balikwisha terecht komt?

Hij doet een duidelijke beweging met de arm naar de bal hij kijkt zelf nog even naar Balikwisha da hij zeker niet bij de bal zou kunnen. 100% strafschop in extra time vonden ze dat dan weer niks :unsure:

Ik zeg het nogmaals: ik ben ook verre van een Ollie fan, en als hij zijn mond opendoet bij analyses denk ik ook vaak "Allee, Ollie zal het hier eens gaan zeggen ze..." maar voorlopig heeft hij er toch een goed parcours opzitten als assistent-coach bij de beloften?

Mja, dat parcours natuurlijk niet zo makkelijk om te beoordelen als buitenstaander. Zijn analyses zijn alvast vaak even tenenkrommend als zijn gewapper op het veld destijds. Dus betwijfel dat zijn tactische bijdrage veel zal voorstellen. Maar kan natuurlijk een goede peoples manager zijn. Hoop die alvast nooit meer in een functie te zien op Anderlecht, of bij de a ploeg van de rode duivels.

Mja, dat parcours natuurlijk niet zo makkelijk om te beoordelen als buitenstaander. Zijn analyses zijn alvast vaak even tenenkrommend als zijn gewapper op het veld destijds. Dus betwijfel dat zijn tactische bijdrage veel zal voorstellen. Maar kan natuurlijk een goede peoples manager zijn. Hoop die alvast nooit meer in een functie te zien op Anderlecht, of bij de a ploeg van de rode duivels.
Hier ben ik het ook volledig mee eens hoor. Maar de samenwerking met Jacky lijkt toch goed te lopen, en dat lijkt mij het belangrijkste.

Die gast heeft toch ook veel geluk gehad.. Man man man..

Terug
Bovenaan