Jupiler Pro League 2022-2023

Minste gele en minste rode kaarten van alle ploegen en het 3e minste overtredingen.
Als ze ze nie fluiten komen ze nie in de statistieken hè

Yusuf trapt op alles wat beweegt heb ik het gevoel en ze fluiten 1 van de 3.
Frey is bij elke bal meer bezig met worstelen met zijn man dan te kijken waar de bal heen gaat.
Toby kan precies geen fouten maken want dat vinden ze een toffe.

Jammer dat de VAR pissen was want dat was altijd penalty en kan het 0-1 zijn (en die overtreding komt dan ook nie in de statistieken nu)

Onze ploeg is nog veel te braaf om zo te spelen, en fysiek niet sterk genoeg

Als ze ze nie fluiten komen ze nie in de statistieken hè
Ja, dat zal het zijn. Alle scheidsrechters in alle matchen fluiten minder streng tijdens de matchen van Antwerp.
Dat je dan over Alderweireld en Yusuf begint, 2 van de meest zuiver tackelende spelers in onze ploeg lijkt me dat je gewoon wat gefrustreerd bent. Over die penalty kan ik je enigzins snappen, daar heeft Amuzu zijn reputatie tegen en dat zou eigenlijk niet mogen meespelen in de beslissing van de scheidsrechter. Ik denk dat dit trouwens zo'n fase is dat de VAR ook niet tussenkomt moest de penalty wel gefloten zijn.

Tegen een pompend Antwerp vrij goed standgehouden achteraan, met (eindelijk) Delcroix-Debast. Zou zo moeten blijven staan. Vertonghen laat niet zien beter te zijn, zet die dan maar links desnoods.

Blij voor Leoni, Verschaeren vond ik nuttig om zigzaggend tussen die beenhouwers met de bal aan de voet eruit te komen. Ook Refaelov was niet onaardig bij ons.

Vooraan totaal onmondig. Beste kans voor Antwerp, penalty voor ons. Mogen in de omstandigheden van vandaag blij zijn met een punt dan maar.

Lierse overleven en Genk tja dat zien we wel, en dan bouwen.

Minste gele en minste rode kaarten van alle ploegen en het 3e minste overtredingen.

Deze match was een beetje steviger maar dat kwam toch van beide kanten?
Enkel toen Antwerp aan het pushen was gingen ze bij Anderlecht iets sneller neer om het tempo er zo wat uit te halen. Goeie tactiek (geen sarcasme), nog al een paar ploegen het zo succesvol weten doen op Antwerp dit seizoen.
Jammer dat de bal er weer niet in wou, toch wel wat kansen gehad. Beetje het verhaal van de laatste matchen.
Echt goed was het inderdaad niet maar vanaf dat we een beetje druk begonnen zetten, kwamen er wel kansjes. Net als tegen Charleroi en Genk genoeg kansen afgedwongen om aanspraak te maken op meer maar helaas, de laatste weken is het inderdaad telkens net niet.

Stengs blijft de zwakke schakel, daar gaat amper pressing vanuit. Uitvallen van Miyoshi blijft toch een klein drama voor ons.

Anderlecht vond ik wel ontzettend zwak trouwens.

Uitvallen van Miyoshi blijft toch een klein drama voor ons.
Ja, dat is echt wat we missen nu. Stengs is een mooie voetballer maar heeft totaal niet die drang zoals Miyoshi om op alles te jagen en voor elke bal te gaan vechten. Hopelijk gaat hij naar dezelfde kiné als Bali en Frey want die waren beide wel een pak sneller terug dan verwacht.

Ja, dat zal het zijn. Alle scheidsrechters in alle matchen fluiten minder streng tijdens de matchen van Antwerp.
Dat je dan over Alderweireld en Yusuf begint, 2 van de meest zuiver tackelende spelers in onze ploeg lijkt me dat je gewoon wat gefrustreerd bent. Over die penalty kan ik je enigzins snappen, daar heeft Amuzu zijn reputatie tegen en dat zou eigenlijk niet mogen meespelen in de beslissing van de scheidsrechter. Ik denk dat dit trouwens zo'n fase is dat de VAR ook niet tussenkomt moest de penalty wel gefloten zijn.
Kijk, op zich heb je uiteraard gelijk. Maar dat zou verdorie des te meer moeten tellen, dan zou er tenminste wat minder uitgelokt of gewoon minder omwille van een zuchtje gevallen worden.

Is toch gewoon triestige bedoening aan het worden gans die 16 meter. Je krijgt een mini tikje en ze gaan liggen als een halve dooie, hup penalty. Je hebt geen enkel intentie om de bal met de hand te spelen of er is zelfs geen schot richting doel, maar iemand slaagt, soms door onkunde van hemzelf, in om hem tegen je hand te spelen, hup penalty...
Wat een grote klucht is dat eigenlijk aan het worden in het voetbal :laugh:

Lekker sfeertje daar bij Kortrijk. D'haene die na de match de huid wordt volgescholden door de meegereisde supporters en al bleitend het veld moet verlaten.

Kijk, op zich heb je uiteraard gelijk. Maar dat zou verdorie des te meer moeten tellen, dan zou er tenminste wat minder uitgelokt of gewoon minder omwille van een zuchtje gevallen worden.

Is toch gewoon triestige bedoening aan het worden gans die 16 meter. Je krijgt een mini tikje en ze gaan liggen als een halve dooie, hup penalty. Je hebt geen enkel intentie om de bal met de hand te spelen of er is zelfs geen schot richting doel, maar iemand slaagt, soms door onkunde van hemzelf, in om hem tegen je hand te spelen, hup penalty...
Wat een grote klucht is dat eigenlijk aan het worden in het voetbal :laugh:
Dat van dat hands is door nieuwe regels en inderdaad een foute evolutie.
Schwalbes daarentegen iets van alle tijden en tegenwoordig net minder uit te voeren door de VAR. Als die zijn werk doet tenminste.
Maar door daarover te beginnen doe je nu alsof Amuzu door een licht tikje voor dood ging liggen of zo maar dat was een stevige por waarbij ge iedereen op snelheid tegen de grond werkt. Dit was gewoon penalty, niks te schwalbe. En een ref moet fase per fase beoordelen. Niks meer, niks minder. Elke week opnieuw. Dat is de enige juiste aanpak. Niet beginnen de psycholoog van den Aldi uit te hangen. Door elke fase zonder vooringesteldheid correct te beoordelen zult ge duikers per definitie zwaarder straffen.

Niks zo irritant als refs die 2 maten, 2 gewichten hanteren naargelang van wie ze tegenover zich hebben.

Lekker sfeertje daar bij Kortrijk. D'haene die na de match de huid wordt volgescholden door de meegereisde supporters en al bleitend het veld moet verlaten.
Het trieste dieptepunt als supporter van KVK. Als er nu één speler is die er wel alles aan doet. In the heat of the moment.. Aan het stadion van KVK is hij terug gaan spreken bij de protesten ter plekke. Volgende wedstrijd krijgt die wel de massale steun waarschijnlijk.

Het trieste dieptepunt als supporter van KVK. Als er nu één speler is die er wel alles aan doet. In the heat of the moment.. Aan het stadion van KVK is hij terug gaan spreken bij de protesten ter plekke. Volgende wedstrijd krijgt die wel de massale steun waarschijnlijk.
ook steunbetuigingen naar D'Haene op KV Kortrijk fanspagina op Facebook en Instagram.

Het probleem ligt niet bij de inzet van de spelers want die is er wel maar ligt gewoon aan het feit dat het bestuur voor de 2de maal op rij een compleet verkeerde trainer aanstelt.

In de laatste minuut toch maar weer een punt gepakt, wat een ontlading 😄 Alleen 3de nu, net zoals vorig seizoen: wie had dat gedacht?

Was een match waar veel niet lukte, veel spelers moeite met het snelle veld (die miezerregen maakte het serieus glad). Waarschijnlijk ook vermoeidheid. Onder andere Teuma, die is er echt door. Tegen Seraing zag je het al. Ook tegen Union Berlijn veel afval en gisteren gewoon onzichtbaar. Tegengoal niet alleen te wijten aan gebrek aan snelheid vanachter, (die Foster is megasnel?!) maar ook Moris die zijn korte hoek volledig open liet. Foster had bij wijze van spreken 2 meter opening om te scoren. Zie je vanuit tv standpunt niet, maar was toch opmerkelijk.

Soit, Moris houdt ons wel (opnieuw) overeind in de 2de helft, dus het is hem vergeven.

Nog 2 keer opladen, tegen Kapellen en dan een mooie match op Standard.

De WK-stop gaat alleszins deugd doen.

In de laatste minuut toch maar weer een punt gepakt, wat een ontlading 😄 Alleen 3de nu, net zoals vorig seizoen: wie had dat gedacht?

Was een match waar veel niet lukte, veel spelers moeite met het snelle veld (die miezerregen maakte het serieus glad). Waarschijnlijk ook vermoeidheid. Onder andere Teuma, die is er echt door. Tegen Seraing zag je het al. Ook tegen Union Berlijn veel afval en gisteren gewoon onzichtbaar. Tegengoal niet alleen te wijten aan gebrek aan snelheid vanachter, (die Foster is megasnel?!) maar ook Moris die zijn korte hoek volledig open liet. Foster had bij wijze van spreken 2 meter opening om te scoren. Zie je vanuit tv standpunt niet, maar was toch opmerkelijk.

Soit, Moris houdt ons wel (opnieuw) overeind in de 2de helft, dus het is hem vergeven.

Nog 2 keer opladen, tegen Kapellen en dan een mooie match op Standard.

De WK-stop gaat alleszins deugd doen.
Wel mooi om te zien hoe jullie er elke match 95 minuten voor blijven gaan.

Ja, ook de wissels die Geraerts doen passen daar in. Als het 75' niet voetballend gaat, gewoon Sykes en Nilsson erin brengen. 2 bomen, gewoon om chaos te creëeren. En veel risico vanachter. En wij als publiek bleven ook gaan, door iedere keer positief aan te moedigen.

Er zit echt een ongelooflijk geloof in het team, nog meer als vorig jaar imo.

(@kortrijk: Door op je eigen spelers te roepen gaan die echt niet beter voetballen...)

Iemand erop gelet trouwens wat een wallen dat Vanaken onder zijn ogen had gisteren? Zitten die mannen tot een kot in de nacht Fifa te spelen of zo?

Verbaasde me niks dat hij zo sloom speelde, zag er zeer vermoeid uit.

Iemand erop gelet trouwens wat een wallen dat Vanaken onder zijn ogen had gisteren? Zitten die mannen tot een kot in de nacht Fifa te spelen of zo?

Heeft dan ook een kind van enkele maanden oud

Klein kindje thuis zal er niet zo goed aan doen denk ik.
Lijkt me nu niet het type dat zit te gamen tot een stuk in de nacht

Klein kindje thuis zal er niet zo goed aan doen denk ik.
Lijkt me nu niet het type dat zit te gamen tot een stuk in de nacht

Nee Vanaken is eerder een type-kok

Terug
Bovenaan