Jupiler Pro League 2022-2023

Ik hoop dat de spelers de rug kunnen rechten tegen Antwerp, als het in die thuismatch al niet lukt dan weet 'k het ook niet meer...

Zo'n CL spelen en dan in de competitie elf punten achterstaan :laugh: Krijg je toch ook niet deftig uitgelegd.
Matchen waar Club het spel niet moest/wou maken en waarbij we de paar kansen dat we kregen ook heel efficient afwerkten ... voila, den uitleg en ik meen te denken er niet te ver vanaf te zitten.

Dinsdag heb ik hier Club nog verdedigd omdat ik het gevoel had dat het eerder tactisch was dat we er niet vol invlogen, misschien moet ik dat toch maar herzien na vandaag (en eigenlijk ook andere competitiematchen)

Ik was zeer sceptisch bij de aanstelling van Hoefkens, en dacht volledig fout bewezen te worden halverwege de CL-campagne ... maar het scepticisme is toch helemaal terug ondertussen hoor.

Hetgeen wat vooral verontrustend is dat ze niet meer dominant kunnen voetballen. Intensiteit is ook compleet weg.
De enigsten die er vandaag vol voor gegaan zijn waren Nielsen, Lang en Odoi. Odoi speelt matig maar die gaf zich wel volledig.

Nee, maar ref speelde wel een zeer irritante rol. Gent mag veel meer in de duels. 2e goal komt er na een schwalbe uit vrije trap. Fout op Skov is natuurlijk altijd penalty (VAR??).

Dat is toch de match beïnvloeden hoor. Zwakke match van D’Hondt.

Maar bij Club was het veel te weinig, dat zeker.
2e helft toch ook vrije trappen gekregen die er geen waren?
En zo een zaken moeten uit het voetbal, Skov laat zich daar veel te makkelijk vallen, in de verste verte geen penaltie.

Gij bedoelt dat publiek dat gisteren constant zijn ploeg heeft liggen aanmoedigen. Van het moment dat het moeilijk werd hebben die heel het stadion op sleeptouw gepakt.

De legendarische 'Wij willen bier aan halve prijs" en dan scoort Onuachu de 4-1.

Hier zitten wat trieste planten. Voetbal moet rauw zijn.
Ik ga hier niet te diep op in gaan, want dat is voor mij totaal niet wat Genk uitstraalt (door de band genomen) wat je hier komt verkondigen. En als alles rolt als een trein is het des te gemakkelijker als supporters om "wild" te zijn in het stadion.
Ik meen me te herinneren dat Starspike(?) hier nog niet zo heel lang geleden (vorig seizoen ofzo) kwam verkondigen wat een trieste bedoening het was op Genk, misschien herinner ik me dat verkeerd, maar nu wat komen zeggen hoe geweldig de Genkse supporters zijn, is wel heel gemakkelijk, niet?

Los daar van vind ik wel dat je gelijk hebt dat voetbal terug rauw(er) mag zijn, en dat we daar eigenlijk helemaal van weg aan het gaan zijn, dat vind ik ook heel jammer. Binnenkort zitten we met Amerikaanse toestanden waar we hotdog's aan het fretten zijn tijdens de match.
Maar rauw kan ook zonder geweld, racisme, slogans die totaal ongepast zijn. En blijft binnen de match, voor of na de match nog wat keet staan schoppen is gewoon uitermate belachelijk en is op geen enkele manier te verheerlijken, al klinkt het uiteraard "stoer".

Ik ga hier niet te diep op in gaan, want dat is voor mij totaal niet wat Genk uitstraalt (door de band genomen) wat je hier komt verkondigen. En als alles rolt als een trein is het des te gemakkelijker als supporters om "wild" te zijn in het stadion.
Ik meen me te herinneren dat Starspike(?) hier nog niet zo heel lang geleden (vorig seizoen ofzo) kwam verkondigen wat een trieste bedoening het was op Genk, misschien herinner ik me dat verkeerd, maar nu wat komen zeggen hoe geweldig de Genkse supporters zijn, is wel heel gemakkelijk, niet?

Los daar van vind ik wel dat je gelijk hebt dat voetbal terug rauw(er) mag zijn, en dat we daar eigenlijk helemaal van weg aan het gaan zijn, dat vind ik ook heel jammer. Binnenkort zitten we met Amerikaanse toestanden waar we hotdog's aan het fretten zijn tijdens de match.
Maar rauw kan ook zonder geweld, racisme, slogans die totaal ongepast zijn. En blijft binnen de match, voor of na de match nog wat keet staan schoppen is gewoon uitermate belachelijk en is op geen enkele manier te verheerlijken, al klinkt het uiteraard "stoer"

Het is gelijk gij aanhaalt dat we geen Amerikaanse toestanden willen.

ja, kijk, als het uitvak gefrustreerd aan het doen is, en op de afscheiding klopt, en begint te duwen en te trekken met de stewards, tot daar aan toe.
maar als ge dan als "spionkop" u geroepen voelt om uw maskers aan te trekken, half het stadion rond te lopen, en dan aan de andere kant van die afscheiding, in de familie-tribune mee ambras te komen maken, zodat de families met kinderen die daar zitten moeten gaan lopen...

die "rauwheid" mag achterwege blijven.

zeker als bij die vuurpijlen bijna héél het stadion u al tegen u gekeerd heeft. en dat ge met die vuurpijlen het vieren van Cuypers zijn goal al verpest. wie gooit er nu ook vuurpijlen naar zijn eigen keeper??
en dat door die ambras Hong zijn meer dan verdiende applaus niet krijgt bij zijn wissel, omdat iedereen afgeleid is?

nee, laat dat volk maar thuis. want die komen toch niet supporteren.

ja, kijk, als het uitvak gefrustreerd aan het doen is, en op de afscheiding klopt, en begint te duwen en te trekken met de stewards, tot daar aan toe.
maar als ge dan als "spionkop" u geroepen voelt om uw maskers aan te trekken, half het stadion rond te lopen, en dan aan de andere kant van die afscheiding, in de familie-tribune mee ambras te komen maken, zodat de families met kinderen die daar zitten moeten gaan lopen...

zeker als bij die vuurpijlen bijna héél het stadion u al tegen u gekeerd heeft. en dat ge met die vuurpijlen het vieren van Cuypers zijn goal al verpest. wie gooit er nu ook vuurpijlen naar zijn eigen keeper??
en dat door die ambras Hong zijn meer dan verdiende applaus niet krijgt bij zijn wissel, omdat iedereen afgeleid is?

Het is/was er weer los over. Eerst inderdaad die stomme pyro’s en de 1ste goal een stuk verkloten en dan richting het uitvak.
Geef dat een stadionverbod, dat ze wat vechten met elkaar op een afgelegen parking.

Wat is gebeurd? Kunt ge alles tot in detail omschrijven?

Da's toch frappant dat daar tijdens live-uitzendingen niks van te zien is behalve als ze niet anders kunnen (zoals met die vuurpijlen).

Wat een idee ook om bij de bouw van het stadion de kindertribune net naast het uitvak te bouwen.
Is niet de eerste keer trouwens dat er zaken mislopen met de uitfans.

Ze hebben wel even laten zien dat ze daar ruzie kwamen stoken aan het Club Brugge-vak daarnet.
Maar die spionkop van Gent, zou daar iemand boven de 25 zijn? Ongelooflijk hoe braindead die zijn.
Buffalo vrienden van mij ergeren zich daar dood aan. Ze gooiden daarnet zelfs bier naar Nardi samen met die vuurpijlen -_-

Tijdens die Gent - Standard benefietmatch onlangs stonden die daar ook allemaal in hun bloot bovenlijf belachelijk te doen terwijl het stadion vol families met kinderen zat.

Wat is gebeurd? Kunt ge alles tot in detail omschrijven?
ik zit in het vak aan de andere kant van het uit-vak.

kijk, de brugge-sups waren gefrustreerd. er waren al pinten over de afscheidingen gevlogen, ze hadden al onderling ambras gemaakt (ook een toffe supportersgroep, dat), ze waren dan op die afscheiding aan't kloppen (zoals élke club die hier komt wel doet). stewards laten dat niet toe, en daar wordt dan op gereageerd. der komt dan trek-en-duwwerk van, met veel volk tegen die stewards. ook niet goed te praten, uiteraard.

en dan ineens komen daar uit de eerste toegan een hoop blauw-wit gemaskerde pipo's aangevlogen, die de stewards aanvallen om te proberen... ik weet niet wat, ge kùnt niet aan de uitsups, wat ge ook doet. waardoor heel dat vak leeg loopt. de flikken daar tussen (in burger wel) uiteraard.

ik ben mij dan weer meer op de match beginnen focussen, en na affluiten is het uitvak ook snel leeg gelopen. het moet gezegd: het was dààr óók een minderheid die ambetant deed.

buiten 't stadion was de politie al 't waterkanon aan't zetten richting bezoekersparking, ik heb er dan zien lopen in rellen-uitrusting in die richting: ik ben dan maar snel op mijne bus gekropen. onderweg nog "onze" maskerkes naar die uitgang zien lopen...

uiteindelijk kunnen de clans moeilijk aan elkaar, dus héél veel is er niet gebeurd

maar toch: 't is spijtig dat ge de "match van het jaar" wint, en dat ge toch niet 100% in feeststemming naar huis gaat
Wat een idee ook om bij de bouw van het stadion de kindertribune net naast het uitvak te bouwen.
Is niet de eerste keer trouwens dat er zaken mislopen met de uitfans.
nee klopt. ik heb eens met een veiligheidsverantwoordelijke gepraat (tijdens de match tegen famagusta, toen de uitsupporters ook al een steward in het ziekenhuis hebben geslagen): die hebben echt schrik dat er rellen gaan komen in de richting van die tribune. maar élke keer als er problemen zijn, is het net in die richting

Terug
Bovenaan