Jupiler Pro League 2022-2023

We hebben nog een lange weg te gaan als racisme blijkbaar ok als er uitdagend wordt gereageerd door de speler er op. Zo dit weten we nu ook weer.

En ik ben geen Lamkel Ze fan, wou zelfs niet dat hij naar ons kwam. Maar door zijn gedrag dan maar ff alle marginaliteit en racisme onder tafel vegen zal ik nooit snappen.

Eigenlijk is dit gewoon de enige correcte reactie.
Stoppen met shotten en gewoon naar binnen, dan kunnen we meteen zien hoe iedereen errond op reageert. Een bandje met #say no to racism is gemakkelijk natuurlijk.

Gedaan met spelen, helaas iedereen gestraft, maar de volgende keer zullen er misschien wel wat mensen optreden tegen zulk gedrag.

Balotelli die geel krijgt om te reageren
Taison bij Shaktar kreeg ooit rood

Ge hebt - Antwerp zijnde - met spelers als Pancho of Yusuf of Stengs toch ook jongens met een donkere huidskleur.
Hoe moeten die zich voelen ?

Heb ik ergens gezegd dat ze niet bestraft moeten worden? Itt @kingjulie vind ik dat niet "enkel maar jennen", en mogen die mensen gerust een stadionverbod en een correctionele straf krijgen. Maar er zijn jammer genoeg zoveel zwarte (en donkere tout court) spelers die te maken krijgen met het zuiverste racisme. Maar gelukkig gaan de meeste spelers er op een volwassen manier mee om (zoals bv. Lukaku) en proberen ze hun steentje bij te dragen om het voetbal te 'veranderen'. Wat doet Lamkel quasi elke match; de clown uithangen en denken dat hij het middelpunt is.
Als beide kanten clowns zijn, ja dan krijg je zo'n situaties eh. Het is heel jammer dat Lamkel zulke verwijten naar z'n hoofd geslingerd kreeg, maar ik heb noch voor de racisten noch voor Lamkel sympathie. Zoals ik al zei: heel goede speler, maar die jongen heeft stofnetten als hersenen.
Je wil de racistische klap niet goedpraten, maar je zegt "als beide kanten clowns zijn, dan krijg je zulke situaties".

Er is wel degelijk een verschil tussen een speler die het publiek opjut, en supporters die daarop zich racistisch moeten uitlaten. Het eerste is niet verboden; het tweede wel. Andere posters hier zeggen dat ze de straf te licht vinden aangezien eigenlijk gewoon de speler wordt bestraft en niet de mensen die daadwerkelijk strafbare feiten hebben gepleegd.

Op zich vind ik wel dat het disciplinair comité het recht heeft om een straf op te leggen aan Lamkel Zé, maar gezien het verloop van de feiten, is het toch wel behoorlijk pijnlijk als diezelfde supporters die uit de bocht gingen zich nu kunnen gaan verkneukelen dat hij zich moet komen verantwoorden, terwijl zij geen verdere gevolgen ondervinden.

Ik heb het hier al gezegd over dat gedrag van de Anderlecht "supporters" op Standard en zal hierover hetzelfde zeggen: degoutant. En ze zorgen er gewoon voor dat het algemeen beeld van de standaard voetbalsupporter eentje is van marginalen die te veel pinten drinken en dan maar smerige praat beginnen te verkopen.
Je zal er maar naast staan met je kind, of misschien nog erger, als iemand die zelf zwart is.

iemand verwijten voor vullen zwarte aap, voor domme neger, voor hoerenzoon is dus enkel wat jennen?
Dat is enkel wat jennen ja. Het zijn gemakkelijke jenwoorden naar een zwarte toe.
Je kan een voetballer moeilijke dikke, walrus of slak noemen, zijn zwarte huidskleur valt het meeste op dus daar maken mensen gebruik van om te jennen.

Dat is enkel wat jennen ja. Het zijn gemakkelijke jenwoorden naar een zwarte toe.
Je kan een voetballer moeilijke dikke, walrus of slak noemen, zijn zwarte huidskleur valt het meeste op dus daar maken mensen gebruik van om te jennen.
Dat is niet jennen. Dat is verwerpelijk gedrag van marginale racisten die zich ongenaakbaar voelen in de massa. Dat hier zitten te verdedigen als 'jennen' maakt je geen haar beter.

Ik begin je ‘visie’ over Neerpede al wat beter te kaderen

Ik vind het even onzinnig dat mensen zo'n woorden niet kunnen plaatsen. Mij lijkt dat toch een spanningsveld tussen sociale klasses.
@Flappy Dat heeft niets te maken met het gebrek aan werkethos van dikbetaalde vedettes.
Anders moet ge eens zelf voor zo'n tribune gaan staan en ze vanalles naar u laten roepen (hoeft zelfs niks racistisch te zijn), of u gewoon laten uitfluiten bij alles wat je doet.

Eens zien hoe goed je het kan plaatsen. Je beseft totaal niet wat zoiets met een mens doet

Onder welke steen heb jij geleefd? Dit is gewoon vermomd racisme en kan je niet minimaliseren. Hoort nergens thuis.

Je kan vinden dat beledigingen onder vrije meningsuiting vallen, en dat iedereen het recht heeft een ander te beledigen. Maar "enkel wat jennen" is gewoon niet de juiste term om dit te beschrijven.

Anders moet ge eens zelf voor zo'n tribune gaan staan en ze vanalles naar u laten roepen (hoeft zelfs niks racistisch te zijn), of u gewoon laten uitfluiten bij alles wat je doet.

Eens zien hoe goed je het kan plaatsen. Je beseft totaal niet wat zoiets met een mens doet
Daar kan ik mij in vinden, ik heb daar nog nooit gestaan en kan me moeilijk voorstellen hoe het is om door een gans stadion eender wat genoemd te worden. Ik ben zelf een vriendelijk, beleefd en respectvol persoon en heb geen voeling met dat soort gedrag. Een van de redenen waarom ik niet graag in een stadion zit.

De jaren '50 hebben gebeld, ze willen u idiote praat terug.

Er is een gigantisch verschil tussen een speler willen intimideren om hem uit zijn ritme te halen door hem uit te fluiten etc. dan om racistische gezangen te gaan inzetten omdat de tegenstander die ochere ochot ne keer wuift toevallig zwart is.
Als je dat niet snapt scheelt er een pak meer met u intelligentie dan met die van Lamkel Zé.
Ik ga die jongen zijn stoten zeker niet allemaal goedpraten maar deze keer was hij gewoon terecht kwaad en zouden àl die marginalen die hem racistische verweten hebben, zowel in het stadion als op instagram, van mijn part een stadionverbod mogen krijgen. En schrijf ze allemaal maar op dat als ze het nog eens doen ze in geen enkel Belgisch stadion nog binnen mogen, voor mijn part zelfs levenslang.

Ik ben een grote fan van sfeer en emotie, imo is voetbal ook een klein beetje oorlog en mag er best veel om een tegenstander uit zijn comfortzone te halen. We moeten er geen cinema van maken maar er is ergens een grens en ik vind dat die de laatste jaren toch enorm aan het vervagen is eerlijk gezegd.
Nochtans is het helemaal niet zo moeilijk om iets creatiever te zijn in je spreekkoren tegen een tegenstander dan racistische of homofobe liedjes.

"Ik hoop verrassend te zijn morgen, ook voor de tegenstander. Ik heb andere focuspunten dan de vorige staf, al heb ik die nog niet kunnen inslijpen in twee dagen tijd. De gewoontes in balbezit- en verlies, daar zullen we wel verandering in zien."
"Het vertrouwen aan de bal, onder hoge druk blijven combineren"
Mijn filosofie sluit nauwer aan bij die van Kompany dan die van Mazzu. We zijn bij de Futures dezelfde weg ingeslagen als de A-ploeg, om talenten klaar te stomen voor het eerste elftal
om de gewoontes die wij hebben over te brengen naar de jongens van de A-kern
Refaelov:
"Een ander systeem, achtergrond bij Ajax,..."
"Dit is een nieuwe start, het was nodig ook"

DANK U!
Klinkt al allemaal goed, nu nog op het veld laten zien

Terug
Bovenaan