Jupiler Pro League 2022-2023

DANK U!
Klinkt al allemaal goed, nu nog op het veld laten zien
Meer had ik niet nodig om terug een beetje met zin naar mijn club te gaan kijken.
Nuja, altijd afwachten op wat het uitdraait als het om de knikkers gaat en de druk omhoog gaat. Al zoveel trainers zien flippen bij ons. Anderlecht is geen poneykamp.

Meer had ik niet nodig om terug een beetje met zin naar mijn club te gaan kijken.
Nuja, altijd afwachten op wat het uitdraait als het om de knikkers gaat en de druk omhoog gaat. Al zoveel trainers zien flippen bij ons. Anderlecht is geen poneykamp.
Zou het toch allemaal wat afwachten. De plannen met Veldman zijn niet als T1, maar een andere rol, waar we hem mss liever niet zien.

Maar onze ploeg weer iets te zien uitvoeren dat op voetbal lijkt zou al tof zijn.

Zou het toch allemaal wat afwachten. De plannen met Veldman zijn niet als T1, maar een andere rol, waar we hem mss liever niet zien.

Maar onze ploeg weer iets te zien uitvoeren dat op voetbal lijkt zou al tof zijn.

Het is inderdaad afwachten, maar wat gaan ze doen als het voetbal en de resultaten, onder Veldman, goed zijn (om het nu optimistisch te zien)? Zouden ze Veldman dan geen kans geven tot het einde van het seizoen? Anders ga je weer een andere trainer halen met weer een andere instelling en is het ook weer afwachten of werkt met de spelers. Zo gaat het op den duur een never ending story worden. Na het debacle met Mazzu zou het ook de goedkoopste optie zijn voor Anderlecht.

Het is inderdaad afwachten, maar wat gaan ze doen als het voetbal en de resultaten, onder Veldman, goed zijn (om het nu optimistisch te zien)? Zouden ze Veldman dan geen kans geven tot het einde van het seizoen? Anders ga je weer een andere trainer halen met weer een andere instelling en is het ook weer afwachten of werkt met de spelers. Zo gaat het op den duur een never ending story worden. Na het debacle met Mazzu zou het ook de goedkoopste optie zijn voor Anderlecht.
Ik las in het Nieuwsblad vandaag dat Veldman zelf al de deur op een kiertje zet naar een meer permanentere opdracht.

Hollandse trainers , ik heb daar dus een boon voor he :)
Rechtuit , correct en meestal attractief voetbal

Ik hoop dat we er zo nooit meer één krijgen. Balbezit is het summum, niet wat er me dat balbezit gebeurt. Mooi weer coaches ook meestal. Zolang het goed gaat, is het allemaal leuk en wel. Maar iets omdraaien op moeilijke momenten ligt wat moeilijker. Vergoossen deed het het beste, maar ook die viel in dezelfde val. Stuivenberg en John Van Den Brom waren hier koning is. En een Van Bommel kreeg dit verwijt bij zijn vorige ploegen trouwens ook.

Ik hoop dat we er zo nooit meer één krijgen. Balbezit is het summum, niet wat er me dat balbezit gebeurt. Mooi weer coaches ook meestal. Zolang het goed gaat, is het allemaal leuk en wel. Maar iets omdraaien op moeilijke momenten ligt wat moeilijker. Vergoossen deed het het beste, maar ook die viel in dezelfde val. Stuivenberg en John Van Den Brom waren hier koning is. En een Van Bommel kreeg dit verwijt bij zijn vorige ploegen trouwens ook.
Veel Nederlandse coaches misschien, maar een Ten Hag bijvoorbeeld is toch iets compleet anders.

Boskamp is niet echt de typische Nederlandse coach, hè. Die is van zijn 26ste niet meer in Nederland geweest als voetballer en/of coach.
iu

Boskamp vermelden zeg. Ga anders nog wat verder terug in de tijd dan wordt het zeker relevant voor de discussie.
Een echte discussie was dit helemaal niet.

Veralgemenen op basis van nationaliteit vind ik sowieso altijd een beetje flauw ("3 trainers deden het slecht dus ik wil niets meer van die nationaliteit want die mannen zijn allemaal hetzelfde"). Maar om serieus op starspike in te gaan: de Nederlandse school is wellicht inderdaad iets meer gericht op uitgaan van eigen kwaliteit in plaats van je aan te passen aan de tegenstander en dan kan het op moeilijke momenten misschien wat lastiger zijn die aanpak te gaan veranderen. Maar dat maakt natuurlijk niet dat elke Nederlandse trainer zo is.

Trainers die moeilijke momenten weten om te keren in België zijn sowieso nogal dun gezaaid want we zijn zowat de wereldkampioen in trainers snel ontslaan, dus veel zien we niet van die aanpassingen.

Een echte discussie was dit helemaal niet.

Veralgemenen op basis van nationaliteit vind ik sowieso altijd een beetje flauw ("3 trainers deden het slecht dus ik wil niets meer van die nationaliteit want die mannen zijn allemaal hetzelfde"). Maar om serieus op starspike in te gaan: de Nederlandse school is wellicht inderdaad iets meer gericht op uitgaan van eigen kwaliteit in plaats van je aan te passen aan de tegenstander en dan kan het op moeilijke momenten misschien wat lastiger zijn die aanpak te gaan veranderen. Maar dat maakt natuurlijk niet dat elke Nederlandse trainer zo is.
Wel 90% van wat in België een job vindt. Zal in de toekomst vast wel eens nog een goeie tussenzitten maar zijn er de laatste 10 jaar toch genoeg gepasseerd die niet voldeden. Jans, Vandenbrom, Koster, die wat net ontslagen is bij Mechelen, Stuivenberg,...

Schreuder was dan nog een uitzondering want die speelde wel voor resultaat maar ge ziet dat die nu bij Ajax ook niet echt kan overtuigen in de ogen van de supporters.

Die van Mechelen toch helemaal niet zo'n balbezit-type? Dat het niet pakt, kan zijn he. Mazzu pakte ook niet bij ons of bij Genk. En ge haalt Schrueder dan als uitzondering aan, ik wou hem al niet noemen.

Ik denk dat als starspike over een paar jaar nadat Vrancken buitenligt mag kiezen tussen Georges Leekens of Eric ten Hag, dat hij toch nog wel voor die laatste kiest finaal, na lang wikken en wegen. En het einde van Vergoossen wordt hier nu aangehaald maar die kerel heeft daar toch iets fantastisch neergezet indertijd. Ik neem aan dat er niet veel Genkies zijn die dat jaar willen schrappen uit hun verleden.

Over Boskamp gesproken. Vorig jaar dook er een veelzeggend fragment op waarbij Luc Nilis per ongeluk de live-uitzending in het Philipsstadion verstoort om Boskamp te komen groeten. Als je dat wederzijds respect ziet, dat geeft toch ook een beeld hoe Boskamp als coach was en spelers (en dus ploeg) beter kon maken?
Ik begrijp wel dat Flappy de vergelijking met Boskamp maakt. Trouwens, ze hebben die gehaald omdat ze 1e stonden met strontvoetbal hé.

Kan allemaal he. Maar onze narcistische alleenheerser had andere plannen met Veldman in zijn organogram. Denk dat het belangrijkste voor hem blijft, dat er zo weinig mogelijk tegenspraak is van de mensen rondom hem.

Terug
Bovenaan