Jupiler Pro League 2022-2023

Legear is een Standardproduct (pas vanaf U19 bij Anderlecht) dus geen idee waarvoor je hier over Anderlecht begint want is een Standard product
Anthony is gewoon een klasbak
Januzaj zat bij Anderlecht tot zijn 15de, daarna carrière gemaakt bij Man Utd, Real Sociedad en nu bij Sevilla. Geen idee welke geruchten je over hem ooit zou gehoord hebben
Musonda heeft jammer genoeg niet het gestel voor het profvoetbal. Maar heeft altijd zijn werk gedaan op training en tijdens revalidatie
Ciske: als er nu ene is die gewoon niet het talent heeft. Ook geen idee welke geruchten over deze speler
J. Lukaku: Heeft 2 jaar in de jeugd van Anderlecht gespeeld (vanaf U19)
Sardella en Kana: geen idee welke geruchten je over deze spelers zou verzinnen want dit zijn 2 voorbeeldige jeugdspelers
Junior Malanda: Ging op zijn 12de (?) naar Lille, Echt een Anderlecht product dus. Hij overleed omdat de chauffeur de controle over het stuur verloor, niet hij
Lukebakio: geen idee welke geruchten je het over hebt
Bossaerts: speelde 2 jaar in de Anderlecht jeugd om dan te verkassen op zijn 15de naar Man City. En dan nooit zijn potentieel waargemaakt (mssn omdat hij niet zo goed was als gedacht en vooral vroegrijp was qua fysiek?)

Dus again wat voor een onzin je verkondigde
Voor wie support gij eigenlijk? Kortrijk toch? Maar sympathie voor Anderlecht ofzo?

Oprechte vraag.

Er zijn 1001 zaken waar je bij het huidige Anderlecht kritiek op kan hebben (of ermee lachen), maar dan afkomen met het feit dat Neerpede een slechte mentaliteit zou kweken, met een lijstje dat kant noch wal raakt. Je moet hier soms toch wat lezen hoor.

Wouterke voor het eerst openlijk getoond waar hij al meer dan een jaar mee bezig is.

Eerst Kompany buiten pesten, om hem te vervangen door een trainer die meer voor werkersvoetbal staat.

Vervolgens als het niet goed loopt via zijn handpopje Vandenbempt een eerste frontale aanval richting Neerpede lossen. Om zo de clubcultuur meer en meer richting zijn grote idolen uit Brugge te duwen.
Respect voor wat men in Brugge heeft opgebouwd trouwens. Maar de ene club is de andere niet. Dit met een club als Anderlecht proberen is gewoon misdadig. De man denkt weer alles beter te weten. Gaat Jean Kindermans proberen buitenwerken. Zijn mannetjes in de plaats zetten, en gans Neerpede verkloten met zijn betweterig gemoei.

Deze man MOET echt wel zo snel mogelijk weg, voor hij alles echt volledig verkloot.

De grootste conclusie van dit hele verhaal is eigenlijk wel het gelijk van Weiler. Sindsdien zijn jullie echt niet meer in de buurt geweest?

De grootste conclusie van dit hele verhaal is eigenlijk wel het gelijk van Weiler. Sindsdien zijn jullie echt niet meer in de buurt geweest?
Men maakt daar ook meer van dan het is. Weiler zei waar het op stond, toen kwam dat even hard aan. Maar het is nu niet dat de supporters de vorige jaren, noch de trainer toen, dat niet beseften? Er is nooit zoveel gedanst en gesprongen en geduld vertoond met een subtop-plaats. Men kende haar plaats.

Het waren die 2 bestuursleden die dachten/vonden dat het niet volstond. En nu nog steeds over Europees voetbal praten als minimumgrens.

Wat natuurlijk niet geaccepteerd kan worden was een 10de plaats met barakkenvoetbal.

Voor wie support gij eigenlijk? Kortrijk toch? Maar sympathie voor Anderlecht ofzo?

Oprechte vraag.
ik ben idd een KVK supporter maar ik heb in mijn familie Anderlecht abonnees, verschillende van mijn beste vrienden zijn Club supporter, ik kan oprecht genieten van de sfeer op Sclessin (de beste in België),... Ik probeer alles zo neutraal mogelijk te bekijken (maar dat lukt zeker niet altijd). En als ik dan onzin lees over mentaliteitsproblemen van Neerpede dan reageer ik. Het is alsof je zou zeggen dat de jeugd van Club met een mentaliteitsprobleem zit omdat CDK niet wou mee trainen omdat zijn transfer mogelijks in gevaar kwam. Daar zou ik ook zo op gereageerd hebben. Onzin moet tegenkanting krijgen (speelt geen rol over welke club het gaat).

Legear is een Standardproduct (pas vanaf U19 bij Anderlecht) dus geen idee waarvoor je hier over Anderlecht begint want is een Standard product
Anthony is gewoon een klasbak
Januzaj zat bij Anderlecht tot zijn 15de, daarna carrière gemaakt bij Man Utd, Real Sociedad en nu bij Sevilla. Geen idee welke geruchten je over hem ooit zou gehoord hebben
Musonda heeft jammer genoeg niet het gestel voor het profvoetbal. Maar heeft altijd zijn werk gedaan op training en tijdens revalidatie
Ciske: als er nu ene is die gewoon niet het talent heeft. Ook geen idee welke geruchten over deze speler
J. Lukaku: Heeft 2 jaar in de jeugd van Anderlecht gespeeld (vanaf U19)
Sardella en Kana: geen idee welke geruchten je over deze spelers zou verzinnen want dit zijn 2 voorbeeldige jeugdspelers
Junior Malanda: Ging op zijn 12de (?) naar Lille, Echt een Anderlecht product dus. Hij overleed omdat de chauffeur de controle over het stuur verloor, niet hij
Lukebakio: geen idee welke geruchten je het over hebt
Bossaerts: speelde 2 jaar in de Anderlecht jeugd om dan te verkassen op zijn 15de naar Man City. En dan nooit zijn potentieel waargemaakt (mssn omdat hij niet zo goed was als gedacht en vooral vroegrijp was qua fysiek?)

Dus again wat voor een onzin je verkondigde
Legaer. Waarom kan je op je 19de niet meer bijgevezen worden of gecorrupteerd worden? Legaer heeft toch even bij de U19 gezeten.
Januzaj. Talent om top te zijn, carriere alleen in neerwaartse spiraal sinds Man U. Bij Man U waren er veel geruchten dat het een heel moeilijk bazeke was.
Musonda. Niet het gestel of zijn lichaam niet genoeg laten rusten. Stond bekend als iemand die het allemaal beter wist.
Amuzu. Over gehoord dat het een lastig persoon was in groep.
J Lukaku. Daarvan heeft toch iedereen de media coverage gelezen. Is 2 jaar niet genoeg om iemand bij te vijzen of te corrupteren?
Sardella en Kana: Over gehoord dat die graag te laat komen.
J Malanda. Ik dacht dat die ouder naar Lille ging. Hij overleed omdat ie in de auto gestapt is met iemand die wel vaker zot deed op de baan. Als ik met bepaalde mensen niet meerij omdat die gevaarlijk zijn op de weg, kan iemand anders die keuze ook maken. Malanda feestte ook graag, ongepast als je top wil worden. (Ik wil er hier ook niet de duivel van maken, heel erg wat er gebeurd is)
Lukebakio: Te laat komen, feesten.
Bossaerts: Feestte ook net iets te graag, ik mag toch aannemen dat die 2 jaar Anderlecht jeugd vormend diende te zijn?

Het zijn allemaal geruchten, ik heb geen bronnen. Het ergert mij dat ik zoveel geruchten heb gehoord over Anderlecht jeugd. Ik wil gerust geloven dat ik er bij sommige mensen naastzit.

Dat mentaliteitsprobleem, daar wordt nu iets van gemaakt waar de oorspronkelijke quote ook niet echt over ging denk ik. Het ging meer over lopen/duels winnen versus focus op techniek/dribbels/...

In het moderne voetbal moet je beiden kunnen. Als je een topper wilt zijn moet je én fysiek in orde zijn én qua techniek goed genoeg zijn om op hoge snelheid mee te kunnen. Op Neerpede ligt de hoofdfocus op het tweede. De meeste verdedigers leren bijvoorbeeld bijna niet van te tackelen bij ons. En dat gecombineerd met het feit dat de Anderlechtjeugd vaak de betere is in een competitie waarin ze deelnemen, maakt ook dat ze niet altijd geleerd hebben te moeten vechten en knokken etc.
Maar ik denk dat je beter een technisch goeie basis hebt, en het fysieke later nog bijschaaft, dan dat je geen bal kan controleren maar een fysiek wonder bent. Evenepoel was bijvoorbeeld iemand die daardoor eruit gevallen is, en niet enkel bij Anderlecht maar ook bij PSV was 't geen onverdeeld succes en nadien probeerde hij nog bij KVM. Aan dat fysieke kan je perfect schaven in een competitie zoals 1b. Ik heb in het verleden al heel veel jongeren sterker zien worden op de leeftijd van 18 tot 21.

De focus op fysieke parameters mag niet allesbepalend zijn. Hein had bv. zo'n kijk op jeugdopleidingen dat je een bepaalde meter-zoveel moest zijn om erop in te zetten, maar die zag Messi dan ook falen aan de top. Dat is volgens mij dan toch niet de juiste aanpak.

Dat betekent niet dat men op Neerpede op zijn lauweren rust. Jongeren worden in de jeugdopleiding zowat overal geplaatst, vooraan en achteraan. Net om hen completer te maken. Dat maakt dat je vrij complete profielen krijgt (types-Dendoncker, Tielemans, Sadiki, Sardella, Kana, Saelemaekers), maar het zijn ook niet altijd uitgesproken types. Anderlecht heeft het qua aanpak ook altijd anders aangepakt dan wat men vanuit de voetbalbond als model voorstelde aan de clubs, men was het niet eens met die aanpak (dat ging over opstellingen, voetbalstijlen, trainingsmethodes). Heeft ooit eens een uitvoerig dossier over in Sport/Voetbalmagazine gestaan.

Maar als je de resultaten bekijkt (niet enkel van enkele kleppers maar ook in de breedte) komt onze opleiding op Europees niveau wel mee bovenaan dus zo slecht zijn ze dan toch niet bezig? Niet alles wat eruit komt is goed en je kan ook niet verwachten dat enkel die 20-jarigen een hele eerste ploeg in malaise eruit trekt natuurlijk.

Ik denk dat als men wilt morrelen aan de basiskwaliteiten waarop men daar inzet op Neerpede, dat men decennia van wereldtopexpertise gaat weggooien en dat zou dramatische gevolgen hebben. Veel meer dan een TD of slechte trainer aanstellen.

Laatst bewerkt:
maw gewoon wat zever op basis van niets :-).

Het je nu de nodige bronnen gehad dan zou ik je nog het voordeel van de twijfel geven maar nu geef je zelf toe dat het eigenlijk op niets slaat :-).

Je kan over heel veel voetballers zeggen dat ze graag feesten of dat ze eens wat teveel drinken. Hell je moest enkele jaren geleden eens naar de Carré gaan, het zat er vol van. Maar daarvoor is er nog geen probleem met discipline of gelijk wat je ook maar insinueert specifiek over Neerpede. Midden jaren 90 zaten de voetballers geregeld tot smorgens vroeg op café zonder dat er daar ook maar iets over gezegd (vraag maar eens in Brugge hoevaak Van der Elst, Verheyen,... doorzakte op café).

Juist, dat feesten.

Wesley Hoedt stond zaterdag tot na middernacht nog in het Sportpaleis champagne te lurken bij het optreden van zjin vrouw. De avond voor de match op Standard. Maar die jongeren hun mentaliteit, ho ho maar.

maw gewoon wat zever op basis van niets :).

Het je nu de nodige bronnen gehad dan zou ik je nog het voordeel van de twijfel geven maar nu geef je zelf toe dat het eigenlijk op niets slaat :).

Je kan over heel veel voetballers zeggen dat ze graag feesten of dat ze eens wat teveel drinken. Hell je moest enkele jaren geleden eens naar de Carré gaan, het zat er vol van. Maar daarvoor is er nog geen probleem met discipline of gelijk wat je ook maar insinueert specifiek over Neerpede. Midden jaren 90 zaten de voetballers geregeld tot smorgens vroeg op café zonder dat er daar ook maar iets over gezegd (vraag maar eens in Brugge hoevaak Van der Elst, Verheyen,... doorzakte op café).
Ik geef enkel mijn mening op basis van wat ik opvang, het is geen evangelie.
Ben ik gek als ik denk dat mensen als Messi, Ronaldo, De Bruyne leven als paters tijdens het seizoen? Elke prof moet toch ambiëren de beste te zijn.

Juist, dat feesten.

Wesley Hoedt stond zaterdag tot na middernacht nog in het Sportpaleis champagne te lurken bij het optreden van zjin vrouw. De avond voor de match op Standard. Maar die jongeren hun mentaliteit, ho ho maar.
Niet enkel de jongeren hoor. Moest ik coach zijn, die speelt 10 matchen niet. Liever 11 topprofs met middelmatig talent dan dat er daar 3 kerels rondlopen die een slecht voorbeeld geven.

Laatst bewerkt:
Ik geef enkel mijn mening op basis van wat ik opvang, het is geen evangelie.
Ben ik gek als ik denk dat mensen als Messi, Ronaldo, De Bruyne leven als paters tijdens het seizoen? Elke prof moet toch ambiëren de beste te zijn.
Nogmaals dat is niet enkel bij de jeugd op Neerpede. Dat is gewoon eigen aan heel veel profvoetballers en dan haal je nog eens veel verkeerde spelers aan die gewoon doen wat ze moeten doen zoals een Sardella, Kana,...

Nogmaals dat is niet enkel bij de jeugd op Neerpede. Dat is gewoon eigen aan heel veel profvoetballers en dan haal je nog eens veel verkeerde spelers aan die gewoon doen wat ze moeten doen zoals een Sardella, Kana,...
Over die twee heb ik dus gehoord dat ze vaak te laat komen en ze dat met de mantel der liefde bedekken. Als jij dicht bij Anderlecht staat en weet dat dat niet waar is wil ik dat wel aannemen hoor.

Maandenlange discussies over het loskopen van Mazzu bij Union met juridische stappen erbovenop, over enkele honderdduizenden euro's in totaal, en na 3 maanden competitie een ontslagvergoeding van 500.000 euro betaald 😂

Eerlijk het doet me weinig we lachen er wel eens mee op het werk. Maar een felle titelstrijd tussen de twee grootste clubs van het Belgische voetbal mis ik ergens wel.
Dit snap ik niet. Wat kan het iemand in godsnaam schelen dat een club met 34 titels irrelevant geworden is als niet-supporter? Een felle titelstrijd tussen Union-Brugge of Genk - Brugge zoals de laatste 2 seizoenen is toch even spannend? Of het nu die clubs zijn of Anderlecht, wat maakt het uit?

Terug
Bovenaan