Jupiler Pro League 2022-2023

Geen compassie hebben is nog neutraal. Maar ik hoor er veel die het de max vinden wat er nu gebeurt. Dit terwijl Anderlecht -veel meer dan de Rode Duivels- decennia lang het gezicht was van het Belgische voetbal in het buitenland. En andere clubs daar indirect van konden profiteren. Eigenlijk is deze evolutie imho gewoon triestig, voor welke ploeg je ook supportert.

Geen compassie hebben is nog neutraal. Maar ik hoor er veel die het de max vinden wat er nu gebeurt. Dit terwijl Anderlecht -veel meer dan de Rode Duivels- decennia lang het gezicht was van het Belgische voetbal in het buitenland. En andere clubs daar indirect van konden profiteren. Eigenlijk is deze evolutie imho gewoon triestig, voor welke ploeg je ook supportert.
Aub zeg, hoge opgeblazen bomen vangen nu eenmaal heel veel wind.

Als er geen greintje realiteit/nuchterheid in de club aanwezig is kan je niet verwachten dat andere supporters ze sparen.

Nog niet zo heel lang geleden waren Anderlecht supporters nog aan het lachen met Standard, 23 jaar geen titel, 24 geen titel etc etc.
Het zou poetic justice zijn als Anderlecht nu eens een kwarteeuw wat bescheidenheid kan leren met een klein maar pittig momentje in 1B.

Juist ja, Anderlecht dat is toch dezelfde club waar supporters zich o.a. verkneukelden bij de malaise van Club/Standard/... en zich dikwijls zo elitair opstellen omdat ze de grootste club van het land zijn.

Moet je niet van verschieten dat sommige dit als een boomerang terug schieten.

Ik neem tijdelijk een aantal van zijn taken over, maar heb geen ambitie om de club te runnen.
Blijf om te beginnen uit de kleedkamer! Moeial

"De uitdaging is nu een totale cultuuromslag te realiseren. De frustraties bij de fans, dat de spelers hun truitje niet genoeg nat maken...
Nee clown, de fans willen attractief combinatie voetbal zien, artiesten. Geen bende dravers of boerenpaarden.

Robin (Veldman, red.) is anderhalf jaar geleden overgekomen van Ajax, hij is een van de steunpilaren bij de heropbouw van de club.
Uw grootste steunpilaar hebt ge volgens mij gewoon bij het groot vuil gezet..

Angstige geluiden uit Neerpede omdat die 2 daar ook aan de basis beginnen morrelen. Als ze dat om zeep helpen is ‘t wel naar de kloten.

Neerpede is niet voor niets top-10 van de wereldwijde opleidingscentra. Het DNA van de opleiding is het probleem niet kerels.

Heb het voor alle duidelijkheid over de situatie bij RSCA die triestig is, niet het leedvermaak an sich, dat zegt nl. meer over de personen dan over die situatie, alweer imho

Angstige geluiden uit Neerpede omdat die 2 daar ook aan de basis beginnen morrelen. Als ze dat om zeep helpen is ‘t wel naar de kloten.

Neerpede is niet voor niets top-10 van de wereldwijde opleidingscentra. Het DNA van de opleiding is het probleem niet kerels.
Is dat zo? Anderlecht is kampioen in zeer talentvolle jeugd te hebben maar ook in jeugd met een slechte mentaliteit. Die mentaliteit lijkt mij toch een DNA probleem. Het zijn niet allemaal koorknapen zoals R Lukaku he.

Ik hoor ook al een tijdje heel verontrustend berichten.

Ik hoop dat er waarheid zit achter de geruchten dat Coucke wil verkopen. En dan nog liefst aan Sjeik Mansour. Dat die hier zijn volk zet. Daar zit tenminste visie en voetbalkennis. Die beseffen wat een goudmijn Neerpede is. Enkel jammer dat de grootste talenten rechtstreeks naar City gaan natuurlijk.

Maar elke dat dat Wouter hier iets te zeggen heeft is een stap dieper richting het absolute einde.
Die man moet hier absoluut zo snel mogelijk weg, voor het te laat is.

Ik ben echt gedegouteerd door zijn persconferentie. Hoe verkeerd kunnen uw opvattingen wel niet zijn zeg.
Hoe kan je het gewoon NIET zien.

En ik snap het leedvermaak van de andere supporters wel. Dat hoort wat bij het supporteren vind ik. Eens supporters van andere ploegen wat plagen en steken geven.

Is dat zo? Anderlecht is kampioen in zeer talentvolle jeugd te hebben maar ook in jeugd met een slechte mentaliteit. Die mentaliteit lijkt mij toch een DNA probleem. Het zijn niet allemaal koorknapen zoals R Lukaku he.
Jeugd met een slechte mentaliteit? Waar heb je dat gehoord?

Blijf om te beginnen uit de kleedkamer! Moeial

Nee clown, de fans willen attractief combinatie voetbal zien, artiesten. Geen bende dravers of boerenpaarden.

Uw grootste steunpilaar hebt ge volgens mij gewoon bij het groot vuil gezet..
Dat is toch ook de grootste misvatting bij jullie ploeg. Het is modern voetbal, er moet gelopen worden.

Nog niet zo heel lang geleden waren Anderlecht supporters nog aan het lachen met Standard, 23 jaar geen titel, 24 geen titel etc etc.
Het zou poetic justice zijn als Anderlecht nu eens een kwarteeuw wat bescheidenheid kan leren met een klein maar pittig momentje in 1B.
Een ploeg is een verzameling spelers, een bestuurskamer, een club-DNA en een groep supporters. Spelers en bestuurskamer wisselen voortdurend, DNA en supporters zijn min of meer constant (of zouden dit moeten zijn). Als supporter heb je nul impact op spelers en bestuurskamer. Je kunt wel proberen club DNA te bewaken. De manier waarop is bij sommige supporters inderdaad soms twijfelachtig, maar heeft met bescheidenheid niets te maken. Je ziet nu al aan de streken van de FCB'ers dat ze zich héél snel aan de nieuwe realiteit hebben aangepast. Vroeger was het kappen op het vele geld van RSCA, de dure transfers, de penalty's die ze zogezegd veel te makkelijk kregen, arbitrage die ze mee hebben, het winnaarsgeluk,... Nu dat allemaal aan hun kant staat, is het ineens geen issue meer 😆

Jeugd met een slechte mentaliteit? Waar heb je dat gehoord?

Onze bron wenst anoniem te blijven.

FrenchYearlyChrysalis-size_restricted.gif

Dat is toch ook de grootste misvatting bij jullie ploeg. Het is modern voetbal, er moet gelopen worden.
Het kan samen hé.
Uiteraard moet er gelopen worden.

Kick and rush is ook lopen hé, counteren is ook lopen.
Om combinatievoetbal te spelen moet je ook tussen de lijnen lopen en diepgang zoeken. Maar dat is wel mooier dan wegstampen en erachter lopen. Wouter lijkt precies naar het 2e te willen.

Gewoon resultaatvoetbal

Terug
Bovenaan