Jupiler Pro League 2022-2023

Ik heb match niet gezien maar als ik 0,22 verschil in xG zie dan zou ik denken gelijkspel?

hoe was verhouding schoten binnen kader? en balbezit?
0,22 verschil -> xG is niet te interpreteren in termen van de kans op winst/verlies. Het geeft aan wat de kwaliteit van de kansen was. 0,22 is trouwens een deftig verschil. Hiermee beantwoord je trouwens ook je "hoe was verhouding schoten binnen kader". Daar vraag je naar de kwaliteit van de schoten, maar die zit dus vervat in de xG.

en balbezit -> voordeel Union (57% dacht ik), maar balbezit is absoluut geen voorspeller voor overwicht of kans op winst van de wedstrijd. Dus irrelevant.

Gohja, in statistieken misschien wel. Feit is dat ze 60' (vanaf minuut 30 tot en met 90) onder lagen.
Mijn reacties van gisteren waren ook in een licht benevelde toestand geschreven 😅 & ook de teleurstelling door die ene corner. Ik had echt het gevoel dat we erop en erover gingen.

Soit, donderdag match in Leuven. Focus daarop nu.

Gohja, in statistieken misschien wel. Feit is dat ze 60' (vanaf minuut 30 tot en met 90) onder lagen.

Gohja, daarom zijn statistieken er, om te verifiëren of het buikgevoel klopt. We lagen misschien "onder", maar dat is niet meteen te zien in de statistieken. We lagen dus onder, maar dat wil niet zeggen dat er echt kwalitatieve kansen uit voort zijn gekomen voor Union. Je kan veel balbezit hebben maar je moet er ook iets mee doen dan natuurlijk.

IMG-20220912-WA0000.jpg

Ik heb de samenvatting gekeken en het was in evenwicht, maar in de eerste helft zegt de commentator dat het nog maar 0-1 staat. Het had op een bepaald moment 0-3 kunnen staan. Blijkbaar verdient alleen de ploeg die in de tweede helft de wat betere ploeg is. Nee, heel tevreden. Ook terecht na vorig jaar en die spookpenalty.
Is dat niet wat wij tegen jullie zeiden 2 jaar geleden toen jullie nog bijna kampioen werden en dachten dat het verdiend zou zijn?

en @Hans Moleman , akkoord met Peter VDB?

Je hoort ook vaak dat het een kwestie van clubcultuur is. De pampercultuur van Neerpede, waar ze die jonge talenten allemaal geweldig leren voetballen.

Dat kunnen ze ook, maar ze hebben nooit moeten leren strijden en ze vallen vaak door de mand wanneer enkel talent niet meer volstaat.

Dat is een soort existentieel probleem en dat los je niet op van vandaag op morgen. Daar is een cultuuromslag voor nodig, om zware woorden te gebruiken.

"50-tal boze Anderlecht-fans wachten spelersbus op op Neerpede na verlies in Westerlo, Hoedt spreekt hen toe"​

Ik moest als ik het artikel las toch eens lachen. Eerst 'shame on you' zingen om daarna op de foto te gaan met bepaalde 'vedetten'.

Mijn reacties van gisteren waren ook in een licht benevelde toestand geschreven 😅 & ook de teleurstelling door die ene corner. Ik had echt het gevoel dat we erop en erover gingen.

Soit, donderdag match in Leuven. Focus daarop nu.

Ik ook hoor. Al voor de 1-1 was ik erop aan het wachten. Ik ging er echt vanuit dat we die match gingen verliezen.

Is dat niet wat wij tegen jullie zeiden 2 jaar geleden toen jullie nog bijna kampioen werden en dachten dat het verdiend zou zijn?

Als we kampioen waren geworden, was het ook verdiend geweest. Net zoals jullie verdiend kampioen zijn geworden dat jaar.
Je kan een match onverdiend winnen, maar geen titel. En dat heb ik toen ook gezegd ;) Maar het is niet de eerste keer (zelfs in de laatste 24 uur) dat er vanuit bepaalde hoeken bepaalde posts volledig fout geïnterpreteerd worden om in een kraam te passen.

Jürgen Geril is ook op dreef. Hij suggereert om tijdelijk terug naar 4-3-3 te gaan met Vertonghen linksback en tussen de lijnen kan je lezen dat ‘de grote patron’ Trebel wordt gemist. Ok dan.
Peter VDB zijn analyse is ook tenenkrullend. Die heeft zich weer wat laten vertellen, dat is duidelijk

Mja bempie, als commentator top maar laat die man geen analyses maken want dat kan die niet.

Vind die gepamperde neerpedeboys nu niet door de mand vallen in 1b, dat is toch ook mannen voetbal waar "gevochten" moet worden. Maar daar zal ie vast niet aan gedacht hebben.

Jürgen Geril is ook op dreef. Hij suggereert om tijdelijk terug naar 4-3-3 te gaan met Vertonghen linksback en tussen de lijnen kan je lezen dat ‘de grote patron’ Trebel wordt gemist. Ok dan.
Peter VDB zijn analyse is ook tenenkrullend. Die heeft zich weer wat laten vertellen, dat is duidelijk
Is ook zo he
Met Trebel: 2 win, 1 lose
Zonder trebel: 1 win, 1 draw en 3 lose

Statistieken liegen niet!

Die analyse van Geril is toch nog wel ça va?

Stellen dat het systeem Mazzu niet matcht met de spelers voorhanden is toch niet echt vergezocht?

Klopt, maar ik krijg bij Geril ook de indruk dat die Mazzu uit de wind zet?
tja, probleem van de journalisten in België hé -> als je te kritisch bent kan je de volgende keer op je kin kloppen als je interviews/info wil.

Zou het wel erg vinden voor Mazzu -> zou dezelfde weg opgaan als Hein -> het goed doen bij een kleine club maar dan wel falen bij Genk én bij rsca. Terwijl ik er zeker van ben dat beiden goede trainers zijn, anders haal je niet de resultaten die zij gehaald hebben.

Terwijl de alom toegejuichte Kompany nog niks heeft gerealiseerd qua resultaten...

Probleem ligt overal. Bestuur, coach, spelers. Alles loopt fout.
Kompany laten gaan was een zeer slechte beslissing imo. Enige die wat krediet had bij de fans, en het leek alsof hij toch aan het bouwen was, er zat evolutie in. Misschien niet snel genoeg voor iedereen, maar een deel van de fans was mee in het verhaal. None of that 'trust the process' of 'in youth we trust' bullshit, maar we waren in heropbouw. Dan heb je tijd nodig, en laat dat zoals altijd ook te veel gevraagd zijn.
Iedereen wilt korte termijn succes, dat gaat niet lukken. Ik zie ze Mazzu binnen 2-3 weken ook gewoon aan de deur zetten als ze nog eens verliezen in Europa en geen 6/6 halen tegen Kortrijk en Chalala. Is dat dan onterecht? Ik zie weinig lijn in het voetbal, elke week met een andere 11 op het veld, spelers mekkeren tegen elkaar met Hoedt - die een leider zou moeten zijn - op kop, ..

Met Kompany hadden we nog wat geduld. Of dat terecht was of niet laat ik in het midden, maar het leek mij toch de juiste richting opgaan, ook al was het minder in de play-offs. Ik ben er vrij zeker van dat we met Kompany toch meer dan 10/24 hadden gehaald. 10 op 24 he. Tegen Gent, Union, Seraing, Oostende, STVV, OHL, Cercle en wie nog? Een schande is het.

Terug
Bovenaan