zo goed als niemand weet wat de originele hoofdoorzaak is van alle miserie die Brugge nu heeft, het was dan ook een aangekondigde kroniek van iets dat effectief onafwendbaar ging gebeuren, de schade was al berokkend en dit was echt niet (meer) te voorkomen
ik heb echt op het moment dat de catastrofale fout gemaakt werd, dan ook effectief gezegd dat dit extreem negatieve gevolgen ging hebben voor Brugge en krijg uiteindelijk gelijk (want ik wist met absolute zekerheid dat het zo ging zijn)
en wat is nu dat moment waarover ik het al enige tijd in dit bericht heb: begin januari toen Schreuder werd aangesteld als trainer, vanaf dat moment is het voetbal dat Brugge speelde compleet waardeloos geworden, er zat effectief niks meer in, geen lijnen en geen ideeën, er zat geen plan achter
vorig seizoen onder Schreuder won Brugge weliswaar praktisch al hun matchen, wat een zeer grote verrassing was aangezien Brugge match na match helemaal niks voorstelde en alle tegenstanders in elke match veel en heel veel beter waren dan Brugge en Brugge ook gewoon telkens compleet wegspeelden, creëerden kansen aan de lopende band die het flagrant en faliekant de nek omwrong of die miraculeus gepakt werden door Mignolet, zelf creëerde Brugge helemaal niks (want ja er zat geen enkel plan of idee achter offensief {nog defensief of op welk vlak dan ook}) maar er viel praktisch uit het niks een goal en toch wonnen ze ?????
iedereen schrijft de titel van Brugge van vorig seizoen toe aan Schreuder en dit terwijl Brugge eigenlijk onbegrijpelijk kampioen is kunnen worden en dit "heel erg zwaar ondanks" Schreuder
m.a.w.: Schreuder heeft alles kapot gemaakt bij Brugge en de verschrikkelijke schade die hij in zijn relatief korte periode heeft aangericht, zal me dunkt jaren vragen om ongedaan te kunnen maken
voor dit seizoen heeft Brugge ervoor gekozen Hoefkens aan te stellen als trainer en je wist onmiddellijk dat er/hij gewoon identiek hetzelfde ging 'gedaan worden'/doen als Schreuder deed, dat het spelniveau dus even onbestaande ging zijn als vorig seizoen en dat moet zich uiteindelijk verschrikkelijk zwaar wreken (het is al een echt wonder dat de resultaten zo lang nog goed geweest, vorig seizoen)