Jupiler Pro League 2022-2023

En de

En de druk zal alsmaar toenemen nu naar ohl ook geen plezier reisje voor ons op dit moment.
Als we dan toch punten moeten verliezen, dan liever tegen OHL, ZWA en Eupen dan tegen rsca of gent

Ben eens benieuwd of er tegen volgende match al transfer zal bijgekomen zijn, kan me niet voorstellen dat Mannaert nu rustig aan zijn zwembad zit

Genk speelt idd mooi maar is hun kern breed genoeg om dat te kunnen volhouden? Gaan ze toch nog enkele aankopen moeten doen denk ik
Ze hebben toch ondertussen drie aankopen gedaan. Rechtsachter Carstensen, nummer 10 Castro en nu ook de middenvelder Galarzo.

Vooral wingers moeten we hebben. Alleen Paintsil is een echte winger en normaal voldoet die ook niet, ondanks zijn goede prestaties de afgelopen twee matchen.

In alle eerlijkheid vind ik die persoonlijk overrated. Is heel snel maar kan soms ook zo nonchalant zijn, beweegt ook heel vreemd.
Knalt vaak de ballen gewoon naar voor zonder kijken. Niet dat hij weg moet maar moest hij vertrekken en we kunnen daar iets kopen zou ik niet zo rouwig zijn.

Nuja, het gras is altijd groener aan de overkant maar hij is in ieder geval zwak aan het seizoen begonnen imo.
Dit dus, nonchalant en altijd dat draaien met de rug naar het veld in plaats van snel te spelen.

Vreemd die kritiek op Mata. Ik heb dat altijd jammer gevonden dat die weg ging bij ons. Natuurlijk was er toen wel Maehle, maar Mata was toch ook wel goed. Dat is toch al jaren een hele stabiele speler. Tegen ons ook altijd belachelijk goed. Nu goed, ik kijk niet alle matchen van Brugge.

Vreemd die kritiek op Mata. Ik heb dat altijd jammer gevonden dat die weg ging bij ons. Natuurlijk was er toen wel Maehle, maar Mata was toch ook wel goed. Dat is toch al jaren een hele stabiele speler. Tegen ons ook altijd belachelijk goed. Nu goed, ik kijk niet alle matchen van Brugge.
Ik snap de kritiek ook niet ;)

Vorig seizoen was Mata toch over het algemeen minder dan vroeger. Verdedigend nog steeds sterk genoeg, je geraakt hem moeilijk voorbij, maar aanvallend toch te slordig en een beetje een ongeleid projectiel. Vond die vroeger dreigender en constanter.

Maar hem vervangen zou toch een risico zijn, niet alleen omdat hij toch een zekerheid is op links, ook door zijn enthousiasme en rol in de ploeg. Maar het mag allemaal wel wat secuurder imo.

Toch fout van Skov Olsen en er zijn al voor minder rode kaarten getrokken (al vind ik dit geen rood)

Inderdaad, ik heb er al voor minder rood zien krijgen.

Ik denk dat geel ook wel correct is, rood zou daar ook te zijn
Voor wat het waard is, commentaar van referee departement:

uit het vrijdagduel tussen Club Brugge en Zulte Waregem, waarin Andreas Skov Olsen vlak voor rust ongelukkig met de studs op het been van Oleksandr Drambaev terechtkwam. Volgens het PRD een "roekeloos contact met weinig intensiteit" en dus een "borderline" geval. Net geen rode kaart, zeg maar: een geel exemplaar volstond.

Voor wat het waard is, commentaar van referee departement:

uit het vrijdagduel tussen Club Brugge en Zulte Waregem, waarin Andreas Skov Olsen vlak voor rust ongelukkig met de studs op het been van Oleksandr Drambaev terechtkwam. Volgens het PRD een "roekeloos contact met weinig intensiteit" en dus een "borderline" geval. Net geen rode kaart, zeg maar: een geel exemplaar volstond.
Hier kan ik zeker inkomen. Het feit dat hij direct zijn been terugtrok spreekt ook in zijn voordeel.

Vorig seizoen was Mata toch over het algemeen minder dan vroeger. Verdedigend nog steeds sterk genoeg, je geraakt hem moeilijk voorbij, maar aanvallend toch te slordig en een beetje een ongeleid projectiel. Vond die vroeger dreigender en constanter.

Maar hem vervangen zou toch een risico zijn, niet alleen omdat hij toch een zekerheid is op links, ook door zijn enthousiasme en rol in de ploeg. Maar het mag allemaal wel wat secuurder imo.
Een goeie Mata is onvervangbaar. Maar helaas verdrinkt hij wel vaker mee met de rest van de ploeg. Door het verdwijnen van Ignace Van der Brempt heeft hij ook geen concurrentie meer zeker?

Odoi lijkt me een concurrent voor Mata. Verder eens met wat hierboven reeds gezegd werd. Mata was enkele jaren supergoed bij Club. Groot fan van. Vaak de beste speler op het veld vond ik. Vorig jaar plots wisselvallig (soms slecht, soms heel goed inderdaad) en dat lijkt zich dit jaar door te trekken.

Meijer is 19 jaar... Geef die jongen wat tijd hé. Speelt met weinig vertrouwen, maar de ploeg draait dan ook niet.

Club gaat inderdaad nog versterking moeten halen en dan denk ik met name aan een 6/8 (Berge is daar het hoofdtarget), een spits (kanshebbers zijn Hojlund en Vazquez van Boca, maar zou zelf liever Sorloth zien), en minstens 1 CV (ze hebben immers Ordonez ook al gehaald; blijkbaar een groot talent uit Ecuador die weliswaar eerst bij Next begint). Als Lang vertrekt, misschien ook daar wel een rechtstreekse vervanger voor.

Ik heb die Hojlund eens in het oog gehouden tijdens Dinamo Kiev - Sturm Graz, dat lijkt me toch ook niet echt een directe versterking maar eerder een speler voor de toekomst. Nog veel werk aan.

Heb ik de discussie over de competitiehervorming gemist, of is die er nooit geweest? Mij was dit ook ontgaan. Vanaf volgend seizoen terug met 16 in 1A, 2 vaste degradanten en 1 play-off voor degradatie. Da's stevig.

Heb het ook niet zien passeren, die verhoogde mobiliteit vind ik wel niet slecht. Hopelijk maakt dat 1B wat leefbaarder (en hopelijk gaat het ook gepaard met verhoogde TV-gelden, maar daar wordt niets over gezegd)

Edit: is blijkbaar al ff bekend, maar compleet vergeten eigenlijk:

Laatst bewerkt:
En Hoefkens zou Hendry effectief bij het huisvuil zetten, mag weg… Bizar.
Daar moet toch iets binnenskamers of in de kleedkamer zijn gebeurd (ook vorig seizoen onder Schreuder). Heeft nochtans voetballende kwaliteiten genoeg, dus er moet toch meer spelen?

Heb het ook niet zien passeren, die verhoogde mobiliteit vind ik wel niet slecht. Hopelijk maakt dat 1B wat leefbaarder (en hopelijk gaat het ook gepaard met verhoogde TV-gelden, maar daar wordt niets over gezegd)

Edit: is blijkbaar al ff bekend, maar compleet vergeten eigenlijk:

Ik vind het zeer bizar dat men initieel het voorstel afschiet met 2 vaste dalers en 2 via play-offs, maar waarbij we een grote herverdeling van TV-geld zien met gigantisch veel meer geld voor 1B (5 -> 20 miljoen euro) en waarbij meervoudig stemrecht afgeschaft wordt.

Om dan uiteindelijk akkoord te gaan met een systeem met 2 vaste dalers en 1 via play-off, maar blijkbaar geen herverdeling van TV-geld en geen afschaffing meervoudig stemrecht.

Dus geld en meervoudig stemrecht is minder belangrijk dan 1 potentiele degradatie via play-offs... :crazy:

Dus geld en meervoudig stemrecht is minder belangrijk dan 1 potentiele degradatie via play-offs... :crazy:
Irrationele beslissing maken uit schrik zeker.. De kleintjes gaan het niet zien zitten hebben, terwijl als je er even over nadenkt is die kans heel klein dat je barrages zou verliezen tegen de nr 4 uit 1B denk ik.. En je kreeg sowieso extra TV-geld als je zakte. Velen zullen schrik gehad hebben om sponsors en abonnees te verliezen zeker?

Terug
Bovenaan