Gezien waar Ashimeru was bij de tegengoal ? die stond hoger dan Verschaeren en Arnstadt. Om dan terug te sloffen.
Hij heeft ook nog eens ergens balverliezen gehad waardoor de hele boulevard open lag. Dat is inderdaad geen type voor op de 6

Die opstelling is toch ook gewoon onlogisch
3-5-2

Met Arnstad - Verschaeren en Refaelov
Dat zijn eigenlijk 3 spelers voor op de 10
3-5-2 kan je enkel spelen als je een middenveld hebt dat zeer veel kan oplossen. Meestal heb je dan 2 goede defensieve middenvelders die de gaten dichten. Zo kan je onder de druk uitkomen. Anderlecht heeft die profielen gewoon niet. Trebel zou dat in zich hebben, maar die is geblesseerd. Met een Cullen zou dat bijvoorbeeld wel werken. Cullen is echt een enorm verlies, nooit een blessure, die stond er elke week . Maar Ashimeru, Arnstad, Verschaeren, half fitte Diawara heb je nu geen goed profiel in je middenveld. Dat moet je als coach toch gewoon zien. Dat een Hoedt bijvoorbeeld nu ook niet comfortabel is aan de bal heeft ook de maken met de angst die er heerst omdat de bal in je middenveld steevast verloren is en er geen duels worden gewonnen. Het is niet voor niks dat met Trebel toch matchen worden gewonnen. Die doet het bijvoorbeeld zonder bal zeer goed. Ik kan er niet bij dat je dat als coach niet ziet. Je moet eens kijken welke middenvelders een Union vorig seizoen had. Een Teuma of Nielsen, daar kunnen ze bij Anderlecht alleen maar van dromen
 
Dat is toch exact hetzelfde probleem als wat Hein toch ook had (en Kompany soms ook): Top als je zelf balbezit hebt en domineert, maar als je onderligt en u middenveld schakelt niet mee terug, ben je altijd gezien.
Dat is er gelukkig bij Club wel goed ingekomen, die omschakelingsfase is hier eigenlijk het belangrijkste, maar je moet er wel de juiste voor mensen voor hebben.
 
ik vond het een rare zet van Mazzu om naar RSCA te gaan: op alle vlakken een puinhoop met grootheidswaanzin. Daar kan je als trainer niet slagen.


Hopelijk laat hij er zich rijkelijk voor betalen.
 
3-5-2 kan je enkel spelen als je een middenveld hebt dat zeer veel kan oplossen. Meestal heb je dan 2 goede defensieve middenvelders die de gaten dichten. Zo kan je onder de druk uitkomen. Anderlecht heeft die profielen gewoon niet. Trebel zou dat in zich hebben, maar die is geblesseerd. Met een Cullen zou dat bijvoorbeeld wel werken. Cullen is echt een enorm verlies,
Klopt dat je naast een Diawara of Kana gewoon een Cullen moet hebben. Nu staan Kana, Ashimeru of Arnstad er al te vaak alleen voor om een tegenaanval af te stoppen.
Niet akkoord dat je daar Trebel mist. Want diezelfde Trebel loopt constant uit positie mee naar voor. Daar waar Trebel overschat wordt omdat hij zoveel loopt, bleef een Cullen wel steeds prefect op zijn positie, en was die echt wel een onderschatte speler, geen toeval dat Kompany die per se bij Burnley wou, al had ik wel graag een betere versie van het type Cullen willen zien komen deze zomer.
Maar goed, grootste probleem blijft dit systeem dat totaal niet matcht met de kern. En het gebrek aan tactische flexibiliteit van de trainer.

Over de analisten in de gazetten. Ik zou echt alles met een korreltje zout gaan nemen. Plays Sports is bv van Woerstijnvis; ;) Vandenbempt oude vriend van Wouter, en madam Vandenhaute loopt daar ook nog eens op de Sporza redactie rond.

Ik snap dat trouwens ook wel, dat die Play Sports analisten op hun hoede zijn. Worden heel goed betaald om ieder weekend daar wat voetbalmatchen te komen kijken en analyseren, en zijn voor de rest een ganse week op Mulder gemak.
 
Klopt dat je naast een Diawara of Kana gewoon een Cullen moet hebben. Nu staan Kana, Ashimeru of Arnstad er al te vaak alleen voor om een tegenaanval af te stoppen.
Niet akkoord dat je daar Trebel mist. Want diezelfde Trebel loopt constant uit positie mee naar voor. Daar waar Trebel overschat wordt omdat hij zoveel loopt, bleef een Cullen wel steeds prefect op zijn positie, en was die echt wel een onderschatte speler, geen toeval dat Kompany die per se bij Burnley wou, al had ik wel graag een betere versie van het type Cullen willen zien komen deze zomer.
Maar goed, grootste probleem blijft dit systeem dat totaal niet matcht met de kern. En het gebrek aan tactische flexibiliteit van de trainer.

Over de analisten in de gazetten. Ik zou echt alles met een korreltje zout gaan nemen. Plays Sports is bv van Woerstijnvis; ;) Vandenbempt oude vriend van Wouter, en madam Vandenhaute loopt daar ook nog eens op de Sporza redactie rond.

Ik snap dat trouwens ook wel, dat die Play Sports analisten op hun hoede zijn. Worden heel goed betaald om ieder weekend daar wat voetbalmatchen te komen kijken en analyseren, en zijn voor de rest een ganse week op Mulder gemak.
Ik zeg ook niet dat ze Trebel missen. Ik vind die zelf veel te beperkt. Maar ik bedoel dat die het wel in zich zou kunnen hebben als defensieve middenvelder. Ashimeru of Arnstad zijn daar echt geen types voor.
 
Ik zeg ook niet dat ze Trebel missen. Ik vind die zelf veel te beperkt. Maar ik bedoel dat die het wel in zich zou kunnen hebben als defensieve middenvelder. Ashimeru of Arnstad zijn daar echt geen types voor.
Idd, zie ook in alle 3 gewoon een 8, en geen 6. Kana en Diawara de enige 6'en in de kern. Maar beiden raken maar niet fit, en hadden een Cullen naast zich kunnen gebruiken.
 
Idd, zie ook in alle 3 gewoon een 8, en geen 6. Kana en Diawara de enige 6'en in de kern. Maar beiden raken maar niet fit, en hadden een Cullen naast zich kunnen gebruiken.
Mij lijkt het dat ze Kana opgegeven hebben. Diawara mist veel te veel ritme. In dat geval blijft er gewoon niemand over en ga je een tactiek toepassen die eigenlijk 2 middenvelders vraagt met dit profiel. Bij mij kan dat er niet in.
 
Mij lijkt het dat ze Kana opgegeven hebben. Diawara mist veel te veel ritme. In dat geval blijft er gewoon niemand over en ga je een tactiek toepassen die eigenlijk 2 middenvelders vraagt met dit profiel. Bij mij kan dat er niet in.
Heel duidelijk dat Mazzu geen fan is van Kana. Al van bij de start. Maar goed, die Pipo haalt hier op deze manier het Wk niet. Want zie niet in hoe wij op deze manier veel punten gaan pakken in al de topmatchen die nog komen.
 
Als je dan toch over Expected goals wil spreken:
Anderlecht zou gewoon 3des geëindigd zijn als je je daarop baseert.

Volgens Nieuwsblad zou Anderlecht gewoon op kop hebben gestaan op 1 maart:

Ivm Europees voetbal: dus je geeft idd aan dat Anderlecht de betere ploeg was maar dat ze faalden in de afwerking? Dankzij oa Refaelov die een penalty mistte, Daude en Kiese Thielin die in de spits moesten opdraven omdat de kern aanvallend niet gestoffeerd genoeg was. Maar hé Silva, Esposito, Stroeykens (alweer een jaar ouder) zijn idd van minder niveau :crazy:


edit: en ivm overgeromantiseerd en te plat: de resultaten waren gewoon echt wel een stuk beter onder Kompany (op zowat alles stats, resultaten, manier van spelen,...)
Laat u toch ni opnaaien door bepaalde figuren hier, ik doe da ook nooit #sarcasme 😁 zelfs als je met feiten komt zullen ze het nog anders interpreteren .
Volgens mij zit PVB hier opt forum .
 
Over de analisten in de gazetten. Ik zou echt alles met een korreltje zout gaan nemen. Plays Sports is bv van Woerstijnvis; ;) Vandenbempt oude vriend van Wouter, en madam Vandenhaute loopt daar ook nog eens op de Sporza redactie rond.

Ik snap dat trouwens ook wel, dat die Play Sports analisten op hun hoede zijn. Worden heel goed betaald om ieder weekend daar wat voetbalmatchen te komen kijken en analyseren, en zijn voor de rest een ganse week op Mulder gemak.
Mike Verstraeten liet in MidMid even zijn licht schijnen over het analistenschap. Het kwam erop neer dat je eigenlijk niet te veel je mond mag opendoen of je wordt niet meer gevraagd.
Weet er eigenlijk iemand hier hoeveel dat schuift, zo analist? Ik vraag mij dat oprecht af. Ik denk vrij veel want Oli verklaarde ooit dat analist niets voor hem was, maar nu zit hij daar toch ook te blinken.
 
Mike Verstraeten liet in MidMid even zijn licht schijnen over het analistenschap. Het kwam erop neer dat je eigenlijk niet te veel je mond mag opendoen of je wordt niet meer gevraagd.
Weet er eigenlijk iemand hier hoeveel dat schuift, zo analist? Ik vraag mij dat oprecht af. Ik denk vrij veel want Oli verklaarde ooit dat analist niets voor hem was, maar nu zit hij daar toch ook te blinken.
Heb ooit eens op de vlieger naar Manchester toevallig de rij achter Sonck/Degryse/Vandenwijngaert gezeten ... wat ze toen tegen elkaar zeiden was echt wel een gigantisch verschil met wat ze nadien op tv verkondigden -> was toen echt wel onder de indruk van Sonck want zijn analyses en voorspellingen zaten er achteraf gezien boenk op, zowel Belgische als Engelse competitie.

Degrijse/Vandenwijngaert waren precies wat meer de meelopers zonder echt uitgesproken mening... fel contrast dus met wat je in de gazet leest

Op die terugvlucht zat ik op zelfde vlucht als Lukaku -> daar waar het opviel hoe klein Sonck in het echt is, was het ook wel shocking wat een beest Romelu in het echt is, paste nauwelijks in die zetel :oops:

soit, beetje off topic sorry :wink:
 
de terugbetaling van dei TV-gelden, de ploegen die daar zouden moeten voor opdraaien zijn de ploegen die zich financieel zwaar verrijkt hebben op een schandalige en totaal ongeoorloofde oneerlijke wijze, gangsterploegen die zich daar dus op totaal onacceptabele wijze zichzelf miljoenen hebben toegeëigend waartoe geen enkel recht was en anderen dus totaal onterecht laten voor opdraaien

de gangsterploegen in kwestie in deze zaak zijn natuurlijk anderlecht (totaal geen verrassing want zij zijn dat altijd voor alles) en de andere ploeg is genk die dan ook verrassend en raar maar waar nog een vuilere en schandaligere rol heeft gespeeld

verrassend en toch ook weer niet helemaal want genk heeft zich de laatste jaren ook op andere manier extreem onsympathiek en echt negatief geroerd, genk was vroeger een sympathieke ploeg (echt waar) maar dat hebben ze de laatste jaren compleet ongedaan gemaakt en meer zelfs zich redelijk zwaar naar de tegenovergestelde kant genesteld
Ik weet dat hij dit niet meer kan lezen, maar waar komt die haat voor Genk ineens vandaan?

Dat was trouwens toch ook niet zoveel geld. En als ze die match tegen KV Mechelen hadden gewonnen hadden ze gewoon in Play-Off 1 gezeten met kans op Europees. Dan is een compensatie toch terecht.
 
Ik weet dat hij dit niet meer kan lezen, maar waar komt die haat voor Genk ineens vandaan?

Dat was trouwens toch ook niet zoveel geld. En als ze die match tegen KV Mechelen hadden gewonnen hadden ze gewoon in Play-Off 1 gezeten met kans op Europees. Dan is een compensatie toch terecht.
Ik heb geen idee waar dit over gaat, maar hij spreekt zelfs over miljoenen.
 
Ik weet dat hij dit niet meer kan lezen, maar waar komt die haat voor Genk ineens vandaan?k

Dat was trouwens toch ook niet zoveel geld. En als ze die match tegen KV Mechelen hadden gewonnen hadden ze gewoon in Play-Off 1 gezeten met kans op Europees. Dan is een compensatie toch terecht.
Ik zou daar vooral niet te veel aandacht aan geven
 
Ik ben eens benieuwd naar het Referee Depart hun terugblik. Meer bepaald naar LZ die met zijn elleboog een beweging naar de bal doet, penalty of niet? De fase met Janssen en Ilic waarbij volgens mij Janssen eerst op de bal zat. Penalty of niet? Dan die vliegende tackle van Avenatti, 2e geel en rood? En dan als kers op de taart Vandendriessche die er met zo'n intensiteit in ging dat het wel rood zou mogen zijn, niet dat dat het iets aan het matchverloop zou veranderd hebben.
Kortrijk had goed oplet tijdens Antwerp - Seraing, daar hadden we het ook moeilijk tegen. Zelfde spel, héél stevig in de duels, als ze een duel verliezen lang blijven liggen voor dood zodat het tempo er volledig uit gaat terwijl Antwerp het moet hebben van wedstrijden die veel over en weer gaan zodat er snel en verticaal kan gegaan worden. Slim gespeeld van Kortrijk en dat is volkomen hun goed recht voor de duidelijkheid. Zo matchen winnen is ook voetbal.
Volgende week tegen STVV verwacht ik me er ook aan.
 
Ik ben eens benieuwd naar het Referee Depart hun terugblik. Meer bepaald naar LZ die met zijn elleboog een beweging naar de bal doet, penalty of niet? De fase met Janssen en Ilic waarbij volgens mij Janssen eerst op de bal zat. Penalty of niet? Dan die vliegende tackle van Avenatti, 2e geel en rood? En dan als kers op de taart Vandendriessche die er met zo'n intensiteit in ging dat het wel rood zou mogen zijn, niet dat dat het iets aan het matchverloop zou veranderd hebben.
Kortrijk had goed oplet tijdens Antwerp - Seraing, daar hadden we het ook moeilijk tegen. Zelfde spel, héél stevig in de duels, als ze een duel verliezen lang blijven liggen voor dood zodat het tempo er volledig uit gaat terwijl Antwerp het moet hebben van wedstrijden die veel over en weer gaan zodat er snel en verticaal kan gegaan worden. Slim gespeeld van Kortrijk en dat is volkomen hun goed recht voor de duidelijkheid. Zo matchen winnen is ook voetbal.
Volgende week tegen STVV verwacht ik me er ook aan.
Die fase met Lamkel Ze leek mij vanuit de tribune idd ook een penalty. Deed volgens mij een beweging met de elleboog. De fase met Janssen en Ilic kan ik me zelfs niet voor de geest halen. Avenatti zijn vliegende tackel? Die tackel zuiver op de bal aan de zijlijn? Vandendriesch mocht voor mijn part rood hebben gekregen voor die schandalige fout op het einde. Was er los over.

Maar Antwerp moest echt niet onderdoen hoor. Hoe vaak die niet iemand omver schoffelden of nog een tikje extra uitdeelden was echt niet bij te houden of zoals René Vandereycken het mooi schreef in Het Nieuwsblad:
Vann Bommel verwachtte voor de wedstrijd tegen Kortrijk een ‘vechtwedstrijd’, vooral van de tegenstander dan. Maar zijn ploeg heeft uiteindelijk wel meer fouten en soms ook brutalere fouten gemaakt. Soms kwamen die voort uit irritatie, natuurlijk. Maar als je op achterstand staat, verdedig je harder en dek je intensiever door. Dan kom je ook al eens te laat met een tackle.”

Ik vond persoonlijk Alderweireld 2x zwak verdedigen bij de goals. Bij de eerste goal verliest hij het duel tegen Lamkel Zé waarna hij er gewoon wordt afgelopen en vond het precies de moeite niet om nog te sprinten (ofwel is die gewoon echt zo traag :eek:). En bij de 2-0 sluit hij niet snel genoeg naar binnen als Selemani daar de klutsbal in zijn voeten krijgt en komt daardoor weer te laat.
 
Ik vond persoonlijk Alderweireld 2x zwak verdedigen bij de goals. Bij de eerste goal verliest hij het duel tegen Lamkel Zé waarna hij er gewoon wordt afgelopen en vond het precies de moeite niet om nog te sprinten (ofwel is die gewoon echt zo traag :eek:). En bij de 2-0 sluit hij niet snel genoeg naar binnen als Selemani daar de klutsbal in zijn voeten krijgt en komt daardoor weer te laat.
Bij de eerste goal moet Pacho gewoon de deur dichtdoen maar hij wil het te netjes oplossen. Dat Alderweireld Lamkel Ze er niet uit sprint, ga ik hem niet verwijten.

Als hij bij de 2-0 dichter bij Selemani staat dan staat Lamkel Ze volledig vrij op links. Normaal moet Bataille daar staan. Probleem was eerder dat we veel te hoog speelden en Kortrijk maakte zeer dankbaar gebruik van alle ruimte die Bataille, Yusuf en Vines in de rug lieten.

Enige blunder vond ik de fase met Ilic en Janssen. Werd gefloten als een fout van Janssen maar hij was in de herhaling duidelijk als eerste op de bal, dan is het penalty. Avenatti had een tweede keer geel kunnen krijgen maar zo zwaar was die fout niet. Dat hands van Ze kan je fluiten of niet. Die fout van Vandendriessche was qua intensiteit buiten proportie maar had uiteindelijk ook geen invloed op het resultaat.
 
Terug
Bovenaan