Bij de eerste goal moet Pacho gewoon de deur dichtdoen maar hij wil het te netjes oplossen. Dat Alderweireld Lamkel Ze er niet uit sprint, ga ik hem niet verwijten.

Als hij bij de 2-0 dichter bij Selemani staat dan staat Lamkel Ze volledig vrij op links. Normaal moet Bataille daar staan. Probleem was eerder dat we veel te hoog speelden en Kortrijk maakte zeer dankbaar gebruik van alle ruimte die Bataille, Yusuf en Vines in de rug lieten.

Enige blunder vond ik de fase met Ilic en Janssen. Werd gefloten als een fout van Janssen maar hij was in de herhaling duidelijk als eerste op de bal, dan is het penalty. Avenatti had een tweede keer geel kunnen krijgen maar zo zwaar was die fout niet. Dat hands van Ze kan je fluiten of niet. Die fout van Vandendriessche was qua intensiteit buiten proportie maar had uiteindelijk ook geen invloed op het resultaat.
Zijn daar duidelijke beelden van ergens, die fase met Janssen? Ze hebben die herhaling wel aantal keren getoond maar ik vond het niet heel duidelijk of hij ook niet eerst de hand raakte. Aster was allesinds wel zeker. Moest hij effectief eerst de bal hebben dan moet de VAR altijd tussen komen natuurlijk.
 
Bij de eerste goal moet Pacho gewoon de deur dichtdoen maar hij wil het te netjes oplossen. Dat Alderweireld Lamkel Ze er niet uit sprint, ga ik hem niet verwijten.

Als hij bij de 2-0 dichter bij Selemani staat dan staat Lamkel Ze volledig vrij op links. Normaal moet Bataille daar staan. Probleem was eerder dat we veel te hoog speelden en Kortrijk maakte zeer dankbaar gebruik van alle ruimte die Bataille, Yusuf en Vines in de rug lieten.

Enige blunder vond ik de fase met Ilic en Janssen. Werd gefloten als een fout van Janssen maar hij was in de herhaling duidelijk als eerste op de bal, dan is het penalty. Avenatti had een tweede keer geel kunnen krijgen maar zo zwaar was die fout niet. Dat hands van Ze kan je fluiten of niet. Die fout van Vandendriessche was qua intensiteit buiten proportie maar had uiteindelijk ook geen invloed op het resultaat.
Blunder? Net nog eens de beelden bekeken, Ilic en Janssen gaan samen voor de bal en de schoentip van Jansen zit tegen de bal als de handschoenen van Ilic de bal raken. Is gewoon een duel en geen fout van beiden. Allez ik zie echt niet waar de fout van Ilic zou liggen daar

En ivm Alderweireld: er was ook geen intentie om te sprinten bij Toby om zo op tijd terug te keren. Hij verliest het duel op de helft van KVK maar ik zie hem geen enkele een sprint trekken om toch terug te keren. En bij de 2-0 moet ie altijd naar binnen. Je laat toch nooit iemand alleen centraal lopen zodat hij de bal maar heeft binnen te tikken. Als ie daar meteen naar binnen komt heeft hij de bal en blijft het 1-0
 
Ik vond persoonlijk Alderweireld 2x zwak verdedigen bij de goals. Bij de eerste goal verliest hij het duel tegen Lamkel Zé waarna hij er gewoon wordt afgelopen en vond het precies de moeite niet om nog te sprinten (ofwel is die gewoon echt zo traag :eek:). En bij de 2-0 sluit hij niet snel genoeg naar binnen als Selemani daar de klutsbal in zijn voeten krijgt en komt daardoor weer te laat.
Eerste is voor mij op Pacho zijn conto. Hij moet daar gewoon de bal buiten tikken/tackelen. Als het moeten afleggen tegen LZ op snelheid dan zijn bijna alle verdedigers te traag, dat is namelijk één van zijn sterkste punten. De perfecte counter speler.
De 2-0 is gewoon een typische fase waar de bal plots door een rommelige fase perfect valt voor Selemani. (die ik trouwens weer heel goed vond gisteren)
De fase met Janssen en Ilic kan ik me zelfs niet voor de geest halen.
Aan de rand van strafschopgebied, gaan beide naar de bal, Janssen is voor 95% zeker eerst op de bal, Ilic loopt hem omver. Zelfs geen VAR interventie. Ik vond het raar. Misschien zo'n typische fase als ze het wel fluiten dat de VAR ook niet tussenkomt?
Avenatti zijn vliegend
Die was er echt wel over, typisch een spits die gaat tackelen. Commentaren op de tv vonden het toch ook op het randje voor een kaart.
Maar Antwerp moest echt niet onderdoen hoor.
Jullie zijn ons nieuwe Standard. Komende, en ook vorige, matchen gaan uit de hand lopen 😍
 
Eerste is voor mij op Pacho zijn conto. Hij moet daar gewoon de bal buiten tikken/tackelen. Als het moeten afleggen tegen LZ op snelheid dan zijn bijna alle verdedigers te traag, dat is namelijk één van zijn sterkste punten. De perfecte counter speler.
De 2-0 is gewoon een typische fase waar de bal plots door een rommelige fase perfect valt voor Selemani. (die ik trouwens weer heel goed vond gisteren)

Aan de rand van strafschopgebied, gaan beide naar de bal, Janssen is voor 95% zeker eerst op de bal, Ilic loopt hem omver. Zelfs geen VAR interventie. Ik vond het raar. Misschien zo'n typische fase als ze het wel fluiten dat de VAR ook niet tussenkomt?

Die was er echt wel over, typisch een spits die gaat tackelen. Commentaren op de tv vonden het toch ook op het randje voor een kaart.

Jullie zijn ons nieuwe Standard. Komende, en ook vorige, matchen gaan uit de hand lopen 😍
idd nog een Avenatti zijn tackel gezien, raakte gelukkig Bataille niet of heel weinig of hij mag idd gaan douchen.

En ivm Lamkel Zé, dat je niet mee kunt tot daar aan toe, maar zelf geen moeite doen om te versnellen vind ik gewoon niet kunnen als centrale verdediger daar.

En eindelijk nog eens een goeie Selemani, staat eindelijk eens op zijn beste plek en dan is hij gewoon te goed voor KVK. Mocht die geen zo'n kl*te manager hebben dan was ie altijd al vertrokken naar een grotere ploeg
 

Goeie analyse van Brian en Gilles over Mazzu in Koolcast.

Die 2 gasten snappen echt wel iets van voetbal. Heel goed dan Gilles meer en meer wordt opgevoerd overal.
 

Artikeltje voor Niklas. ;)

Goed, als de Sporza redactie dit soort artikels begint te delen, zal het begin van het einde wel ingezet zijn. ;)
 

Artikeltje voor Niklas. ;)

Goed, als de Sporza redactie dit soort artikels begint te delen, zal het begin van het einde wel ingezet zijn. ;)
Ik vond het al vreemd dat PVDB in zijn maandagse ‘analyse’ het enkel over Lamkel Ze had en pas 2 u laten er een PVDB-artikel over Mazzu verschijnt. En nu dit. Komt wel een beetje getelefoneerd over
 
Ik vond het al vreemd dat PVDB in zijn maandagse ‘analyse’ het enkel over Lamkel Ze had en pas 2 u laten er een PVDB-artikel over Mazzu verschijnt. En nu dit. Komt wel een beetje getelefoneerd over
Peterke zet Mazzu ook volledig uit de wind in ET .... Nen trainer ( Kompany ) daarin tegen die mooier voetbal speelde en toch wel betere resultaten tot nu haalde werd elke maandag wel vlotjes neergesabeld .
kwil gewoon keihard aan dien zen krollen trekken .
 
De Italo-Belg boekte bij Union zijn grootste successen dankzij een hoge pressing en messcherpe counters

Dat valt toch niet te combineren. Hoog druk zetten en countervoetbal
 
De Italo-Belg boekte bij Union zijn grootste successen dankzij een hoge pressing en messcherpe counters

Dat valt toch niet te combineren. Hoog druk zetten en countervoetbal
Ik vond die tegen ons helemaal niet altijd zo hoog pressen vorig seizoen. Dat waren gewone standaard counters en dat deden ze goed.
Die match in de playoffs op Club was wel hoge pressing. Leek alsof ze bevrijd speelden toen, niks te verliezen.
 
Ik vond die tegen ons helemaal niet altijd zo hoog pressen vorig seizoen. Dat waren gewone standaard counters en dat deden ze goed.
Die match in de playoffs op Club was wel hoge pressing. Leek alsof ze bevrijd speelden toen, niks te verliezen.
Zoals ik al eerder hier heb geschreven, nadat we vorig jaar herfstkampioen werden, kwamen de 'kleine ploegen' (ploegen zonder stijl van het huis als het ware) met 11 achter de bal aan de aftrap. Dan deden we een hoge pressing.

Met een teuma, nielsen, undav, lapoussin en een vanzeir in vorm, ging dat ook. Anderlecht heeft momenteel niet dezelfde kwaliteit als ons team vorig jaar

Btw, zoals Joos op extra time al aangaf: mitoma met de assist voor de 3de goal van Trossard he.
 
Zoals ik al eerder hier heb geschreven, nadat we vorig jaar herfstkampioen werden, kwamen de 'kleine ploegen' (ploegen zonder stijl van het huis als het ware) met 11 achter de bal aan de aftrap. Dan deden we een hoge pressing.

Met een teuma, nielsen, undav, lapoussin en een vanzeir in vorm, ging dat ook. Anderlecht heeft momenteel niet dezelfde kwaliteit als ons team vorig jaar

Btw, zoals Joos op extra time al aangaf: mitoma met de assist voor de 3de goal van Trossard he.

Dat kan, die matchen heb ik zo niet gevolgd.
Mitoma is een goeie speler, absoluut.
 
Tom Caluwé naar FCB als sportief manager.
We wisten dat er iemand zat aan te komen in die functie, Mannaert heeft al meermaals laten blijken dat het sportief mgmt te veel werd voor hem om er volledig bij te pakken in zijn rol als CEO
Maar met Caluwé mogen we heel blij zijn! Ik vreesde al voor Bobby Martinez in die functie te zien na het WK...
 
- Laatste thuiswinst tegen STVV dateert van 2019
- 1x gewonnen thuis tegen STVV sinds we terug in 1A zijn
- 13/36 gepakt tegen STVV sinds we terug in 1A zijn
- STVV ongeslagen dit seizoen buitenshuis

het belooft een topavond te worden :coolbrows:
 
Terug
Bovenaan