Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gohja, ik blijf van mening dat er daar veel te veel focus op ligt waardoor niemand er nog iets goed in wil zien.
Is het top, zeker niet, maar is ons voetbal top, ook zeker niet, dan bezie ik dat als een logisch gevolg.

En niettemin is het gras altijd veel groener aan de overkant. Alsof ze in andere landen niet zagen over de refs, ik kan haast niet geloven dat dat niet zo is.

Half en half akkoord. Dat wij ons als supporters daar zo hard op focussen, is begrijpelijk. Maar het is inderdaad door de extreem focus op stuff als de VAR en bepaalde beelden duizend keer herhalen op TV dat mensen nog lastiger worden op de arbitrage.

Schaf het dan maar allemaal af? Nein. Zorg gewoon eens voor een onderbouwd consequent kader. Allé, ik neem nu het vb van die fout op Preciado in Moeskroen. Er was ZO een extreme hetze na de rode kaart van Vanaken dat ik het niet kan of wil geloven dat er zowel bij die fout in Moeskroen als bvb de fout van De Ridder tegen Brugge er niemand in dat VAR busje zegt "Hey, hier is wel de hele week gezeverd over rood voor Vanaken na identiek dezelfde fase. Dit kunnen we toch ECHT niet laten passeren, hè"

Half en half akkoord. Dat wij ons als supporters daar zo hard op focussen, is begrijpelijk. Maar het is inderdaad door de extreem focus op stuff als de VAR en bepaalde beelden duizend keer herhalen op TV dat mensen nog lastiger worden op de arbitrage.

Schaf het dan maar allemaal af? Nein. Zorg gewoon eens voor een onderbouwd consequent kader. Allé, ik neem nu het vb van die fout op Preciado in Moeskroen. Er was ZO een extreme hetze na de rode kaart van Vanaken dat ik het niet kan of wil geloven dat er zowel bij die fout in Moeskroen als bvb de fout van De Ridder tegen Brugge er niemand in dat VAR busje zegt "Hey, hier is wel de hele week gezeverd over rood voor Vanaken na identiek dezelfde fase. Dit kunnen we toch ECHT niet laten passeren, hè"
Ik vind de VAR wel een verbetering. Je kan er over zagen, maar het zal sowieso een verbetering zijn tov vroeger, kan haast niet anders.
Maar er moet gewoon veel meer transparantie komen, en eerlijk uiteraard, geen dwaas gezever ... genre:
  • Interview met de ref die zegt van "ik heb het niet gezien", "ik was niet zeker", ...
  • Duidelijkheid rond beslissingen ikv VAR momenten die interpretatie zijn
  • ...
Zo creëer je tenminste wat begrip, hoop ik, bij supporters en analisten. Maar dan moet je wel aanvaarden dat men ook gewoon ronduit kan missen of steken laat vallen, zoals elke voetballer en bij uitbreiding mens in zijn leven tegen komt. Niemand is foutloos.
Interpretatie is één van de moeilijkste dingen om te beoordelen als buitenstaander. Onderschat dat echt niet.

Aan de andere kant weet ik niet als veel van die marginalen dat gaan snappen en haalt dat waarschijnlijk niet uit. Ik hoor het standaard zinnetje al aankomen: "als ik zo'n fout maak op mijn werk lig ik buiten", blabla :rolleyes:

Ik snap ook dat niemand onfeilbaar is. Maar in het voorbeeld dat ik noem, kan je toch niet spreken over een steek laten vallen. Zeker niet gezien de timing... Dat is of EXTREME incompetentie of speelt er meer mee. En ik wil nog steeds liever geloven in het eerste dan in het tweede. Een gebrek aan consequentie noem ik dan ook geen fout. Zo neem ik bvb (uiteraard betreft het Genk gezien ik mijn eigen ploeg het meeste volg) de afgekeurde winning goal van Onuachu in Moeskroen vorig seizoen. De goal werd afgekeurd omdat (itt de lijn die ze trokken) Onuachu zijn bovenkant verder was dan die van de laatste verdediger. En gezien de regel is dat ELK lichaamsdeel waarmee je "legaal" mag scoren, klopte dat eigenlijk ook gewoon. Maar tegen Brugge gebeurt hetzelfde met Lang bij de 1-0 en daar wordt net door de VAR besloten dat de goal telt. (of om niet over Genk te praten: De hele hetze rond het afkeuren van de goal van Diatta wegens een teen buitenspel en die van Theodorczyk wel door te laten gaan in exact dezelfde situatie). Kijk, voor mij is dat allemaal geen probleem maar het moet consequent gebeuren. Bepalen of je nu elk lichaamsdeel dat kan scoren moet vergelijken of enkel naar de lijn met de voeten moet kijken, lijkt me toch ook geen kwestie van "een steek laten vallen", maar een kwestie van niet elke keer dezelfde regels volgen. En dat lijkt me toch ook niks onhaalbaar?

Fouten kunnen altijd. Maar zorg dat het kader waarin je werkt rechtlijnig gevolgd wordt en je zal de frustraties met 75% zien zakken. Daar ben ik 100% van overtuigd.

Ga ik mee akkoord, dat is zeker voor verbetering vatbaar.
Maar de vraag is hier dan ook weer, is het wel zo eenvoudig als je laat uitschijnen? Camerastandpunten zijn ook niet altijd ideaal.
Dan is het kiezen zus of zo, maar je doet altijd voor iemand verkeerd op die manier.
Werd er ook al niet gezegd dat het beeld op zich soms ook een vertekend beeld geeft? Zij zullen daar ook wel trainig voor krijgen om dat goed/beter te kunnen inschatten dan wij.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat wij dat allemaal gigantisch onderschatten hoe moeilijk dat is. Het duurt te lang, tis niet goed, het gaat te snel, ze hebben niet goed gekeken of de lijn is mis. Uit onze luie zetel ja, dat is gemakkelijk.
Die lijn heeft ons al meermaals verrast vind ik, en soms discutabel ja, maar je moet een beslissing nemen en het quatsch om te zeggen "geef dan het voordeel aan de aanvaller", want dat is gewoon ridicuul.

Misschien klinkt dat allemaal wat naïef of gelaten, maar ik ben dat gezeik op refs gewoon zo beu als koude pap. Om maar te zwijgen van die belachelijke complottheorien, ma jongens toch.

Focus eens je ploeg, wat daar allemaal elke match mis gaat en niet wild om je geen schoppen tov de refs, het zal al veel schelen qua beleving, minder frustratie alvast en toch voel ik me nog altijd even fanatiek hoor. En je zal zien dat er binnen je eigen ploeg veel meer (dwaze) fout gemaakt worden dan door de refs.
Zijn al die spelers dan ook allemaal incompetent? Die verdienen dus sloten meer geld hé daarmee ... Buiten er mee, "geef ze nog wat meer geld ja" :sneaky:

Niet persoonlijk naar jou hé @starspike - gewoon de tendens om op alles te kappen en zagen zonder nuance, 'k heb het daar wat mee gehad.

Miazga vind ik toch deftiger verdedigen dan ne Luckassen of elleboog Vranjes .
Kana vind ik dan persoonlijk weer een ramp de laatste tijd , gewoon pokkenerveus
Lissens en die Noorse jongen zijn inderdaad me een raadsel waarom die uit de ploeg zijn gevallen , je kan er natuurliijk maar 11 neerzetten
Bundu was toch wel een ramp toen hij steeds op het veld kwam
Tuurlijk gaan we een spitsen probleem krijgen als Nmecha erdoorzit/uitvalt , maar dan hebben we Dauda *Kug*
Of ze toveren hier een wit konijn uit hunne Paarse hoed voor de transferperiode gedaan is :p
Maar dan echt een konijn da kan scoren he
Verdedigen kunnen ze alle drie min of meer, maar qua uitvoetballen is Miazga ook 0,0

Bundu heeft 9 matchen meegedaan. Waarvan 1x90 minuten. Vind ik toch heel kort om hem op af te rekenen. Zeker als je Dauda en Amuzu elke week bezig ziet.

Laatste tijd.. Kana krijgt sinds oktober geen kansen meer. Invalbeurten van max 5 minuten.

Je kan er maar 11 zetten en als de rest wat speelt goed speelt alle begrip. Maar zoals het nu is.
Kunt er mee lachen, maar Nmecha is onze enige spits nu. Tenzij hij Diaby er gaat zetten.
Gelukkig hebben we wel 5 keepers

Ga ik mee akkoord, dat is zeker voor verbetering vatbaar.
Maar de vraag is hier dan ook weer, is het wel zo eenvoudig als je laat uitschijnen? Camerastandpunten zijn ook niet altijd ideaal.
Dan is het kiezen zus of zo, maar je doet altijd voor iemand verkeerd op die manier.
Werd er ook al niet gezegd dat het beeld op zich soms ook een vertekend beeld geeft? Zij zullen daar ook wel trainig voor krijgen om dat goed/beter te kunnen inschatten dan wij.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat wij dat allemaal gigantisch onderschatten hoe moeilijk dat is. Het duurt te lang, tis niet goed, het gaat te snel, ze hebben niet goed gekeken of de lijn is mis. Uit onze luie zetel ja, dat is gemakkelijk.
Die lijn heeft ons al meermaals verrast vind ik, en soms discutabel ja, maar je moet een beslissing nemen en het quatsch om te zeggen "geef dan het voordeel aan de aanvaller", want dat is gewoon ridicuul.

Misschien klinkt dat allemaal wat naïef of gelaten, maar ik ben dat gezeik op refs gewoon zo beu als koude pap. Om maar te zwijgen van die belachelijke complottheorien, ma jongens toch.

Focus eens je ploeg, wat daar allemaal elke match mis gaat en niet wild om je geen schoppen tov de refs, het zal al veel schelen qua beleving, minder frustratie alvast en toch voel ik me nog altijd even fanatiek hoor. En je zal zien dat er binnen je eigen ploeg veel meer (dwaze) fout gemaakt worden dan door de refs.
Zijn al die spelers dan ook allemaal incompetent? Die verdienen dus sloten meer geld hé daarmee ... Buiten er mee, "geef ze nog wat meer geld ja" :sneaky:

Niet persoonlijk naar jou hé @starspike - gewoon de tendens om op alles te kappen en zagen zonder nuance, 'k heb het daar wat mee gehad.
Over buitenspelfases ga ik mij niet uitspreken, maar de inconsequentie bij rode kaarten is echt wel te zot voor woorden. Ngawa zijn rood stelde in mijn ogen niets voor, maar ik heb in elke wedstrijd van OHL daarna minstens 2 tackles van de tegenstander gezien die minstens even erg waren, en waar ofwel geen fout voor gefloten werd ofwel geen kaart voor gegeven werd. Dan stopt het voor mij ook hoor.

Los daarvan wordt er in België voor elke bagatel gefloten en is dat verschrikkelijk irritant.

Verdedigen kunnen ze alle drie min of meer, maar qua uitvoetballen is Miazga ook 0,0

Bundu heeft 9 matchen meegedaan. Waarvan 1x90 minuten. Vind ik toch heel kort om hem op af te rekenen. Zeker als je Dauda en Amuzu elke week bezig ziet.

Laatste tijd.. Kana krijgt sinds oktober geen kansen meer. Invalbeurten van max 5 minuten.

Je kan er maar 11 zetten en als de rest wat speelt goed speelt alle begrip. Maar zoals het nu is.
Kunt er mee lachen, maar Nmecha is onze enige spits nu. Tenzij hij Diaby er gaat zetten.
Gelukkig hebben we wel 5 keepers
Kheb de Cisse graag maar statitisch gezien is dit gewoon geen meerwaard .
Nmecha is inderdaad onze enigste spits ...dat baat mij nog het meeste zorgen .

Klopt, tegen een laag blok raken we er niet door.

En voor de duidelijkheid, Kompany moet nog stappen zetten tactisch. Daar is iedereen het over eens.

Een ontslag echter gaat enkel geld kosten, en weinig tot niets veranderen.

Dat we enkel lelijk voetbal zonder kansen spelen klopt dan weer niet. Tegen Leuven, eerste helft tegen Eupen, Genk, een covid Beerschot, heb ik toch wel nog leuk voetbal gezien bij momenten, iets wat onder Weiler en Hasi niet het geval was, terwijl die laatste over spelers als Praet, Mbemba en Mitrovic beschikte. Tegen defensieve ploegen trekt het idd op de kloten. Maar dat er absoluut niets te zien is bij Anderlecht vind ik toch overdreven.

Een probleem met de afwerking, dat is er toch wel. Dat Nmecha niet kan koppen ook wel een probleem.
Kompany heeft niet enkel nog stappen te zetten, die moet nog een lange reis afleggen voor hij de trainer is die hij in zijn hoofd denkt te zijn.

Er zullen tussen die 25 matchen die ondertussen gespeeld zijn dit seizoen inderdaad wel betere momenten geweest zijn. Tegen Leuven en Genk, ploegen die willen voetballen gaat dat al makkelijker natuurlijk. Een gehavend Beerschot en dan Eupen, een van de zwakkere ploegen in de competitie, amper 1 helft 'aantrekkelijk' voetbal.

Ik herinner mij nu niet alle matchen van Anderlecht onder Hasi en Weiler, en dat het toen ook niet allemaal het allermooiste voetbal was daar kan ik wel nog inkomen. Maar dat er in 66 matchen onder Weiler en 119 wedstrijden onder Hasi geen 3 en een halve wedstrijd goed en aanvallend voetbal werd gespeeld lijkt mij toch ook niet het geval.

Bon, ik wil maar zeggen dat het toch allemaal niet dat is voor Anderlecht zijnde. Het kan en het zou toch beter mogen (moeten?).
Zeker in een ploeg vol vermeende toptalenten en aankomende toppers.

De meeval die Anderlecht heeft is gewoon dat de rest het ook laat afweten en dat ze nog gedeeld 4de staan op dit moment.

Kzie nu net de samenvatting van KVM - Genk ... Wat zegt het reglement eigenlijk over het direct nemen van een vrije trap?
Soms mag het wel, soms mag het niet, dat is toch compleet random, niet? Heb ik nooit gesnapt.
Reglement
P60 in de pdf, p118 in het 'boek'. Vind niet meteen iets terug met betrekking tot de tijd tussen het fluitsignaal van de ref en het nemen van de vrije trap.

Ook nog dit tegen gekomen.
If the attacking team are fouled then it is they who hold the advantage.

With a free-kick around the penalty area, we always ask the players whether they want it quick or slow.

This is their window of opportunity to surprise the defence. If they want it quick, then they have given up the right to re-take it, no matter if it hits a defender who's three yards away.

The same goes if they kick it over the bar. They only get one chance.

The flip side is if they want it slow, they can't then take it while I count out the ten yards for the wall.

They must wait for my whistle. There is nothing in the laws of the game that say we have to indicate for the free-kick to be taken.

As long as the ball is stationary and in the right place then the attacking team can take it as quickly as they like."

Ziet er naar uit het dus niet echt gedefinieerd is en dat de vrije trap zo snel mag genomen worden als de ploeg zelf wil. Rekening houdend met het feit dat als er een regel gebroken wordt (muur nog niet op correcte afstand, speler van tegenstand die te dicht staat en bal blokt, ...) tijdens het snel nemen van die vrije trap er geen 2de kans is die je bij een 'trage' vrije trap wel zou krijgen.

Ga nog wel enkele jaren duren vooraleer den Anderlecht weer terug bovenaan gaat mee strijden, die zijn randje na failliet.
Dus eerst ff den boel saneren en dan kunnen ze misschien is beginnen met aan de toekomst te bouwen.

Maar als de Marc zijn geld eruit trekt is het gedaan met Anderlecht.

Als Marc zijn geld eruit trekt dan komt er wel een buitenlandse investeerder die het boeltje overpakt, maar ik denk dat Coucke nog steeds denkt zijn geld te kunnen recupereren.

Als er terug publiek mag zijn en die beginnen te fluiten en hun spandoeken op hem te richten dan zou hij mss sneller dan verwacht de handdoek in de ring kunnen gooien, maar 't ziet er naar uit dat we dit seizoen wel vol gaan maken zonder publiek, dus ik zie niet snel iets shocking gebeuren... al weet je nooit natuurlijk

Ga nog wel enkele jaren duren vooraleer den Anderlecht weer terug bovenaan gaat mee strijden, die zijn randje na failliet.
Dus eerst ff den boel saneren en dan kunnen ze misschien is beginnen met aan de toekomst te bouwen.

Jaren ni denk ik maar kom ...

Een paar seizoenen dan ;)
't is nu ook niet dat die andere ploegen stil gaan blijven staan, al hebt ge wel geluk dat Standard en Gent het voor zichzelf hebben verkloot.

Effe random maar wat is er eigenlijk met Azevedo gebeurd @puni?
Zag die vroeger wel graag bezig, mijn frank viel nu omdat er iemand met dezelfde naam bij La Louviere speelt :p
Ter plaatse blijven trappelen en nooit zijn potentieel gehaald. Bij Lommel uiteindelijk ook niks gepresteerd en dan afgezakt naar Patro.

"Heel België weet nu al wat voor stomme dingen hij doet, maar op het veld heeft hij de ploeg nog nooit in de steek gelaten. Dat telt voor ons. Als je meedoet, pak je punten. Je wint ook de beker dankzij hem."

Hallo AZ?

HAHAHAHAHAHA, paar goaltjes en ze zijn alles al vergeten.

Maar goed, zoals ik vorige week al zei, laat ons die bende loco's niet als representatief voor alle Antwerp-fans nemen. En zo geschiedde...

Dat was, imo, nog altijd véél meer de fout van Dieu dan van LZ. LZ zijn actie kwam gewoon wat meer in beeld (en komt ook maar na zijn goal) maar tis uiteindelijk wel Mbokani's oerdomme 2e geel die de ploeg in minuut 35 al met 10 zet. En van iemand met zijn ervaring verwacht ik nog altijd een pak meer dan van die volslagen zot :)

Ik ken in elk geval best wat RAFC supporters en de meeste daarvan hadden al het voorgevoel dat ze hem in januari niet gingen kunnen slijten dus dat je hem nu maar beter gewoon opstelt. Hij is goed bezig dus de ploeg kan daar van profiteren en zo ga je hem in de zomer wel verkocht krijgen voor de prijs die je er voor wilt.
Maar echt blij dat hij blijft zijn er toch niet veel hoor.

The bear is back :cool:

Kijkcijfers personen wedstrijden in 1A (*)​

Club - Totaal 20 speeldagen (**) - Gemiddeld/match
1/ Anderlecht - 3.458.476 - 172.924
2/ Club Brugge - 3.242.265 - 162.113
3/ Standard - 2.796.416 - 139.821
4/ Genk - 2.251.480 - 112.574
5/ AA Gent - 2.061.749 - 103.087
6/ Beerschot - 1.941.395 - 97.070
7/ Charleroi - 1.934.673 - 96.734
8/ Antwerp - 1.888.550 - 94.428
9/ KV Mechelen - 1.726.530 - 86.327