Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Voetbal staat hier veel meer op gewoonweg omdat we nu constant thuis zijn. Anderlecht (maar ook andere ploegen) staat hier dikwijls op, helemaal niet uit leedvermaak maar gewoon uit interesse.
Dat is idd ook wel zo hier. 't ligt dus niet allemaal aan Anderlecht zelf :p

Dat is idd ook wel zo hier. 't ligt dus niet allemaal aan Anderlecht zelf :p
Ik zet hier toch ook elk weekend 1 of 2 matchen op van andere teams dan Club hoor. Soms als achtergrond om af en toe te kijken als ik de commentator hoor roepen of enthousiast worden soms om actief te kijken.

Moet wel zeggen dat ik veel meer matchen kijk tegenover vroeger nu dat ze meer gespreid zijn.

Hier altijd Gent, Anderlecht en Club Brugge <o/

Als ik gewoon op de PC zit en ik heb sympathie voor de ploeg durf ik het ook wel opzetten op mijn 2e scherm, KVO of OHL ofzo

Belgische clubs maken massaal verlies.

Knappe cijfers van Beveren en Oostende. Hoe Zulte en Westerlo hun gaten gaan dichtrijden, ben ik wel benieuwd naar.
OHL was al geweten hier, ik geloof dat @puni dat al verklaard had.
Antwerp ook gigantisch verlies gemaakt, en voor het verlies van Anderlecht zijn geen woorden voor. Normaliter mag een profclub niet meer dan 30 miljoen euro verlies lijden over 3 seizoenen heen, of het komt in de problemen met de licentie. Anderlecht doet het al op 1 seizoen. Ze hebben weer serieus chance dat men aangekondigd heeft de regels tijdens Covid te versoepelen, of ze hadden het aan hunne rekker.

694

Westerlo heeft overnemer en Zulte nieuwe tribune ook toch?

Valt allemaal in het niets met Barça natuurlijk :ROFLMAO:
Hier keek ik vroeger geen voetbal op tv, met Corona wel abbo genomen via Proximus wel (al zijn er geen andere sporten Maja was maand gratis :p)
Ga normaal af en toe eens naar stadion (Genk/Leuven)

Knappe cijfers van Beveren en Oostende. Hoe Zulte en Westerlo hun gaten gaan dichtrijden, ben ik wel benieuwd naar.
Antwerp ook gigantisch verlies gemaakt, en voor het verlies van Anderlecht zijn geen woorden voor. Normaliter mag een profclub niet meer dan 30 miljoen euro verlies lijden over 3 seizoenen heen, of het komt in de problemen met de licentie. Anderlecht doet het al op 1 seizoen. Ze hebben weer serieus chance dat men aangekondigd heeft de regels tijdens Covid te versoepelen, of ze hadden het aan hunne rekker.

694
Men wijst in Brussel steeds naar Herman en Roger, maar deze schuldenpot is nu voor het overgrote deel toch opgebouwd sinds de overname van coucke.

Dramatisch beleid toch daar.

Hopelijk nu een betere richting ingeslaan maar er zullen toch heel snel sportieve resultaten (en bijgevolg inkomsten) moeten volgen. Dit blijft echt niet duren op deze manier.

694
Zonder een diepere kijk op de boekhouding zeggen deze cijfers niks. Cijfers van Anderlecht vallen natuurlijk wel op maar het probleem daar ligt toch dieper. De schuld op kortetermijn was daar immers zorgwekkend. Winstcijfers, tja. Te algemeen, te vaag.

Voor alle duidelijkheid, deze cijfers dateren niet van een afsluiting op 31/12/2020, wel einde seizoen 2019-2020 (of ik moest mij serieus vergissen). Transfer van David zit er dus nog niet in, die van Doku ook niet.

Wat OHL betreft, is dat inderdaad voorzien en gedekt door de kapitaalinjecties van KP. De put gaat de komende jaren wat minder groot worden als de kern wordt uitgekuist en de zware contracten aflopen. En met dank aan Europees voetbal tegen dan uiteraard. :cool:

Men wijst in Brussel steeds naar Herman en Roger, maar deze schuldenpot is nu voor het overgrote deel toch opgebouwd sinds de overname van coucke.

Dramatisch beleid toch daar.

Hopelijk nu een betere richting ingeslaan maar er zullen toch heel snel sportieve resultaten (en bijgevolg inkomsten) moeten volgen. Dit blijft echt niet duren op deze manier.
Herman en Roger natuurlijk nog steeds een groot deel van het probleem, aangevuld door slecht financieel beleid van Coucke, Verschueren en vooral Devroe uiteraard.

Wel steeds meer signalen van insiders dat er momenteel toch beter wordt gewerkt.

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat we komende zomer weer een rondje procederen gaan krijgen van de clubs die degraderen om licentietoekenning ongedaan te maken, als Anderlecht er een krijgt.

Waarschijnlijk zal de corona kaart, mss deels terecht dat weet ik niet, ook getrokken worden.
Niettemin zullen er wrs nog (gewone, andere) bedrijven failliet gaan door corona waarbij er geen uitzonderingen zullen gemaakt worden vermoedelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan