Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Of je nu Kompany ne goeie trainer vind ofniet , de kern is gewoon niet goed genoeg voor mee te dingen voor het kampioenschap .
Yari gebleseerd en je laat je aanvaller (Doku) weg gaan die het grootste gevaar was .
Amuzu , voor zetten =nul kansen
Dit jaar word weeral niks
Is er een groot verschil tussen de spelerskern van Anderlecht nu tegenover Anderlecht toen Vercauteren er rondliep vorig jaar? Want ik kan mij toch herinneren dat Vercauteren wel wat resultaat boekte, misschien niet met het mooiste voetbal maar de punten waren er wel. Oprechte vraag, want uiteraard volg ik Anderlecht niet bepaald op de voet dus kan goed zijn dat ik me daarin vergis.

Of je nu Kompany ne goeie trainer vind ofniet , de kern is gewoon niet goed genoeg voor mee te dingen voor het kampioenschap .
Yari gebleseerd en je laat je aanvaller (Doku) weg gaan die het grootste gevaar was .
Amuzu , voor zetten =nul kansen
Dit jaar word weeral niks
Voor het kampioenschap kom je een pak tekort wat ook logisch is tov Club dat zijn kern heeft kunnen behouden en versterken

Maar PO1 missen met deze kern zou toch een schande zijn, zeker als je ziet hoe weinig punten je maar gaat nodig hebben dit jaar om PO1 te halen.
Ik verbaas me er toch telkens over hoe positief Kompany is in elke interview na de match.
'k Zag gisteren op Sports Late Night de 2 trainers hun interview na elkaar, en dan is het contrast tussen de realistische kijk van Hein en het zweverige van Kompany toch wel heel groot... El Hatj die sprak over een grootse wedstrijd was wel het allerbeste :cool:

Voor het kampioenschap kom je een pak tekort wat ook logisch is tov Club dat zijn kern heeft kunnen behouden en versterken

Maar PO1 missen met deze kern zou toch een schande zijn, zeker als je ziet hoe weinig punten je maar gaat nodig hebben dit jaar om PO1 te halen.
Ik verbaas me er toch telkens over hoe positief Kompany is in elke interview na de match.
'k Zag gisteren op Sports Late Night de 2 trainers hun interview na elkaar, en dan is het contrast tussen de realistische kijk van Hein en het zweverige van Kompany toch wel heel groot... El Hatj die sprak over een grootse wedstrijd was wel het allerbeste :cool:
Volledig akkoord maar hun kern is toch nog steeds beter dan de ploegen waar ze nu inspiratieloos tegen gelijk spelen? Dit seizoen had een unieke kans geweest om toch in PO1 te geraken met alle andere ploegen die met moeite een reeks kunnen neerzetten (antwerp, Genk, Standard, Gent..). RSCA had toch al veel verder moeten staan?

Mij komt het meer en meer over alsof Kompany gewoon elke (jeugd)speler moét ophemelen.
Zo ga je er een paar kunnen verkopen voor het dubbele van wat ze waard zijn en krijg je RSCA financieel terug bij de mensen.

Ik hoop alleen voor Vince dat hij zelf ook beseft dat eens er terug voor de knikkers gespeeld gaat worden hij een stap opzij gaat mogen zetten. Want als die jongen werkelijk gelooft dat hij goed bezig is en nog jaren trainer gaat zijn zijn ze daar toch ferm met zijn voeten aan het rammelen.

Mij komt het meer en meer over alsof Kompany gewoon elke (jeugd)speler moét ophemelen.
Zo ga je er een paar kunnen verkopen voor het dubbele van wat ze waard zijn en krijg je RSCA financieel terug bij de mensen.

Ik hoop alleen voor Vince dat hij zelf ook beseft dat eens er terug voor de knikkers gespeeld gaat worden hij een stap opzij gaat mogen zetten. Want als die jongen werkelijk gelooft dat hij goed bezig is en nog jaren trainer gaat zijn zijn ze daar toch ferm met zijn voeten aan het rammelen.
Probleem zit 'm nog altijd bij die minderheidsaandeelhouders die een kapitaalsverhoging blokkeren. Volgens de tijd is de schuld momenteel nog steeds meer dan 100 miljoen en riskeren ze door Corona weeral een verlies te draaien van 30 miljoen, dat los je niet op door enkele spelers te verkopen... eigenlijk zouden ze terug 2 jaar na elkaar CL moeten kunnen spelen

Is er een groot verschil tussen de spelerskern van Anderlecht nu tegenover Anderlecht toen Vercauteren er rondliep vorig jaar? Want ik kan mij toch herinneren dat Vercauteren wel wat resultaat boekte, misschien niet met het mooiste voetbal maar de punten waren er wel. Oprechte vraag, want uiteraard volg ik Anderlecht niet bepaald op de voet dus kan goed zijn dat ik me daarin vergis.

Niet vergeten dat Kompany vorig seizoen wel ook wat in de pap te brokken had in hoe er gespeeld werd.

Als Vercauteren alles zelf besliste ging er een pak defensiever, en met een pak minder jeugd gespeeld zijn.
Verder had Vercauteren in het begin nog Chadli, en Roofe die het doel nog wisten te vinden tot hun zoveelste blessure. Colassin die als een speer de startblokken uitstoof, om vervolgens ook de lappenmand in te gaan.
En na de winterstop ook een hoop matchen tegen ploegen die er nog weinig zin in hadden.

Nu Kompany buitenzwieren, wat gaat dat uitmaken? Als KAA Gent dit seizoen 1 ding bewezen heeft is dat men beter wat langer in een coach blijft geloven, dan hem buiten te smijten zonder valabel alternatief.

Er is een gigantisch afwerkingsprobleem, zeker nu Nmecha er ook al een paar matchen volledig door zit. En er is nu eenmaal geen deftig alternatief vooraan.

Ondanks dat sta je nog altijd gedeeld 4de door de doldwaze competitie dit seizoen. Kompany moet nog bijleren, vooral hoe je ploegen aanpakt die de bus komen parkeren. Maar hem ontslaan gaat niets oplossen.

Nmecha is volgens mij een spits met de capaciteiten. Er ontbreekt precies nog altijd structuur en automatismen. Nu staat de spits op een eiland.
Maes bij STVV en Blessin bij KVO tonen toch dat een coach weldegelijk een grote impact op de prestaties van het team kunnen hebben, dus zomaar zeggen dat Kompany ontslaan niets zal uithalen lijkt me wat kort door de bocht.

Draai het of keer het , er zullen er weer lachen , maar stel u voor dat we die domme punten niet afgeven op het laatste moment ( tel ze maar is op) dan hanger we in de nek van Club . Wie zen fout is laat ik in het midden . Tuurlijk dat zijn vinden na pasen maar dan zou Kompany ineens ne goeie trainer zijn ? 🤔

Draai het of keer het , er zullen er weer lachen , maar stel u voor dat we die domme punten niet afgeven op het laatste moment ( tel ze maar is op) dan hanger we in de nek van Club . Wie zen fout is laat ik in het midden . Tuurlijk dat zijn vinden na pasen maar dan zou Kompany ineens ne goeie trainer zijn ? 🤔
Dan zouden we nu deze discussie wsl niet hebben neen ;)

Dat gezever van als een match maar 80 minuten zou duren mag ook wel eens gaan stoppen anders. Een voetbalwedstrijd duurt 90 minuten, dat is een belachelijk non-argument. :) Een beetje het equivalent van 'als we altijd een goal meer zouden scoren dan de tegenstander, dan hadden we nu het maximum van de punten'.

Euhm, het spel van RSCA zou nog altijd ter discussie staan. Het voetbal van het huis om aanvallend voetbal te brengen bijvoorbeeld. De titels onder Hasi en Weiler kregen toen toch ook (terecht) commentaar, ook van eigen supporters, dat de manier waarop (lees countervoetbal) een breuk was met de stijl? Maar Hasi en Weiler hadden tenminste nog een 'eerlijkheid' in communicatie. Het is vooral de visie en de grootheidswaanzin van Kompany (verschil tussen wat hij zegt en wat je ziet op het veld) die mensen snel doen oordelen met enig leedvermaak in de commentaren.

Euhm, het spel van RSCA zou nog altijd ter discussie staan. Het voetbal van het huis om aanvallend voetbal te brengen bijvoorbeeld. De titels onder Hasi en Weiler kregen toen toch ook (terecht) commentaar, ook van eigen supporters, dat de manier waarop (lees countervoetbal) een breuk was met de stijl? Maar Hasi en Weiler hadden tenminste nog een 'eerlijkheid' in communicatie.
en dan kom je natuurlijk terug op het gebrek aan kwaliteit in de kern waardoor je het typische anderlecht voetbal niet kan spelen, maar langer Verbeke daar rondloopt, hoe minder je de schuld hiervan op het vroegere bestuur kan steken... ondertussen staan er toch al wel redelijk wat Verbeke-transfers op het veld.
Het is vooral de visie en de grootheidswaanzin van Kompany (verschil tussen wat hij zegt en wat je ziet op het veld) die mensen snel doen oordelen met enig leedvermaak in de commentaren.
Amen.

Dat gezever van als een match maar 80 minuten zou duren mag ook wel eens gaan stoppen anders. Een voetbalwedstrijd duurt 90 minuten, dat is een belachelijk non-argument. :) Een beetje het equivalent van 'als we altijd een goal meer zouden scoren dan de tegenstander, dan hadden we nu het maximum van de punten'.
Nee die late tegengoals waren prachtaanvallen ...

Ach we zullen het nooit eens zijn .
In Kompany we trust .

Het erge aan Kompany is gewoon zijn communicatie, vermeende aanpak/taktiek en vertrouwen geven aan de spelers.

Silence zei het hier al ergens, maar remember inverted wingbacks? Nu mogen de backs zelf niet meer aan aanvallen denken en wordt o.a. Murillo verweten te aanvallend zijn, de backs moeten verdedigend denken. En zo is het elke week iets anders - net als zijn opstelling. Zijn wissels zijn vaak uiterst bizar te noemen. Dat ze zo weinig scoren heeft steeds minder met de spitsen te maken. Je moet eens hun laatste wedstrijden bekijken en tellen hoeveel kansen er gecreëerd worden. Het zwakke spel heeft ondertussen ook te maken omdat de tegenstanders hun plannetje wel klaar hebben tegen deze ploeg, iets wat aan hun kant ontbreekt.

Hij heeft nog altijd de neiging om om de zoveel tijd te wisselen. Een speler die in de basis stond staat raakt plots geen plein meer, tot in het slechtste geval belanden ze in de tribune. Enkele weken later staat die uit het niets weer in de basis. Onder het mom 'om iedereen scherp te houden'. Bij de jonge gasten pakt die uitleg nog allemaal waarschijnlijk, maar hij doet toch heel veel spelers hun zelfvertrouwen kelderen. Vlap is er een ideaal voorbeeld van imo, vorig jaar waren er genoeg voorbeelden. Om dat allemaal onder de mat te vegen dat Kompany nog veel moet leren? Komaan zeg, die heeft begot jaren aan een stuk bij een topclub gezeten.

Maar(!), ik vind het wel logisch dat ze voluit zijn kaart trekken. Dat is wel terecht. Ik zou Kompany ook niet ontslaan dit seizoen (wat ook niet gaat gebeuren want hij ging geld in de club investeren). Hij moet zeker nog tijd krijgen om zich verder te bewijzen. Zeker omdat ze zichzelf nog in overgangsperiode zien.

Laatst bewerkt:
Er is niet alleen een afwerkingsprobleem eh @Hans Moleman ge creëert in het gros van de wedstrijden ook gewoon amper kansen.
Klopt, tegen een laag blok raken we er niet door.

En voor de duidelijkheid, Kompany moet nog stappen zetten tactisch. Daar is iedereen het over eens.

Een ontslag echter gaat enkel geld kosten, en weinig tot niets veranderen.

Dat we enkel lelijk voetbal zonder kansen spelen klopt dan weer niet. Tegen Leuven, eerste helft tegen Eupen, Genk, een covid Beerschot, heb ik toch wel nog leuk voetbal gezien bij momenten, iets wat onder Weiler en Hasi niet het geval was, terwijl die laatste over spelers als Praet, Mbemba en Mitrovic beschikte. Tegen defensieve ploegen trekt het idd op de kloten. Maar dat er absoluut niets te zien is bij Anderlecht vind ik toch overdreven.

Een probleem met de afwerking, dat is er toch wel. Dat Nmecha niet kan koppen ook wel een probleem.

Kompany ziet echt niet in dat zijn ego te groot is. Zoals hij als Rode Duivel verklaarde aan de medische staf dat hij wedstrijdfit was. Maar dan wel na 10 min geblesseerde uitviel en zo de ploeg een wissel kostte. Laat staan dat hij zich als spelercoach zichzelf op het wedstrijdblad zette om vervolgens geblesseerd uit te vallen. In zijn hoofd is dat waarschijnlijk gedrevenheid , in de praktijk is dit gewoon egocentrisch en jezelf boven de andere plaatsen. Want dan doe je alsof de ploeg niet zonder je kan, ook al ben je niet 100 procent fit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan