Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze avond eens de facebook commentaren gelezen op de pagina van rsca, Als ik het daar zo lees hebben het er veel wel gehad met kompany.

Achter de schermen zal men ondertussen al wel de exit van Kompany aan het voorbereiden zijn.

Shit seg, wat bakt die man er werkelijk niks van.

Historisch slechte resultaten. De jaargangen met Kompany denk ik letterlijk de twee slechtste na de oorlog? Al een geluk dat de supporters nog het goede spel hebben om zich aan op te trekken.

Achter de schermen zal men ondertussen al wel de exit van Kompany aan het voorbereiden zijn.

Historisch slechte resultaten. De jaargangen met Kompany denk ik letterlijk de twee slechtste na de oorlog? Al een geluk dat de supporters nog het goede spel hebben om zich aan op te trekken.
Ook bizar in zijn interview gisteren -> we hadden veel kansen maar konden niet scoren, ik heb een andere topper gezien waarin er veel minder kansen waren.

really??

Ze hebben maar één jaar slechter gehad sinds den oorlog, dat was vorig jaar.

Waar is de tijd dat Club Brugge met een voorsprong van tien punten op Anderlecht afgetekend kampioen werd. Dat was toen al historisch te noemen...

Deze avond eens de facebook commentaren gelezen op de pagina van rsca, Als ik het daar zo lees hebben het er veel wel gehad met kompany.
Oh wee als je op sportwereld ofzo durft te zeggen : kompany buiten... Dan krijgde het naar uwe kop hoor van die blinde domme pubers ^^

Achter de schermen zijn ze denk ik net heel tevreden over Kompany.

Eender welke trainer pakt geen platte prijs met deze kern en Kompany lijkt me de enige met zoveel krediet bij de supporters (en de pers) om het zolang vol te houden tot heel die schuldenberg weg gewerkt is en ze kunnen bouwen aan iets nieuw. Dat hij op tactisch niveau nog niet tot aan de enkels komt van zijn groot voorbeeld Pep ziet iedereen (behalve hijzelf dan) maar dat boeit nu ook helemaal niet. Het bestuur kan zich opt gemak bezig houden met opruimen en bouwen want iedereen die kritiek durft te hebben op de Heilige Vince wordt toch per direct met de grond gelijk gemaakt. In de huidige situatie waar RSCA zich nu bevindt is een trainer met het statuut als Kompany een zegen, zelfs al is hij totaal niet klaar voor 1A.
Vanaf dat de ploeg sterk genoeg is om prijzen te pakken zal Vince zelf ook veel bijgeleerd moeten hebben of hij zal rap kunnen beschikken.

Omdat het bij vals spelen niet altijd over doping, omkoping of de overgeslagen stappen in de trainerscarrière van Kompany moet gaan, gooien we maar eens met modder naar Afrikanen.

Lijkt mij toch ook wel dat als Onuachu vertrekt einde dit seizoen dat Genk daar toch een serieus bedrag voor kan krijgen.
'Al' 27j, maar lijkt toch wel aan zijn beste jaren te zitten.
Ik zag deze post, en moest onmiddellijk denken aan een artikeltje over Simon Deli waar ik vorige week al moest mee lachen. Dat ging over hoe het toch kwam dat Deli plots fysiek zo slecht was geworden en waar ze hem naar konden transfereren ... en ook dat hij al 29 was. 29, dat wist ik niet! Dat is dus de verklaring, die is fysiek aan het einde van zijn Latijn. Niemand die tijdje terug aan Kara zijn verval moest denken rond dezelfde leeftijd? Leeftijd is maar een getal, en veelal een verzonnen getal voor West-Afrikanen uit landen als Nigeria, Ivoorkust, Ghana, Senegal, Togo en Kameroen in voetbaltermen. Standaard moet ge er minstens drie jaar bij doen, maar vaak moogt ge eigenlijk rekenen op vijf jaar, gewoon om wat beter in de markt te liggen ten opzichte van Europese/latinospelers. En van die landen hebben wij ook wel al een trosje goede spelers gehad, dus eens kijken!

Over de grote namen uit het verleden van Belgische clubs zoals Babayaro of Amokachi (goed, blessures) die niets meer hebben gedaan na hun dertigste, en soms al voor hun dertigste er de brui aan gaven, moeten we het niet hebben, da's duidelijk. Net zo min als over merkelijke fraudegevallen zoals Mbemba, ook al is dat een Congolees, zijn vier verschillende geboortedata waar Anderlecht maar al te graag aan meewerkte om toch een mooiere transferprijs te bekomen. "Doorsnee speler van 25? Neeneen, goudhaantje van 19, da's dan tien miljoen." In het buitenland heeft zelfs iemand van het niveau van Moukoko het zitten met foute geboortedata. En dat gaat dan enkel over de cijfers op papier, vaak ziet ge het gewoon aan het gezicht dat het niet strookt, niet in het minst bij die Moukoko. Samuel Kalu van Gent zag er drie jaar geleden al dertig uit bijvoorbeeld.

Even wat namen uit de top vijf van de meer recente verkiezingen (pak 2005-2015) van de ebbenhouten schoen opgesnord die geboren zijn in één van die typische West-Afrikaanse sjoemellanden en waar niets malafide aan de geboortedatum op zich bleek, en daarmee doorgeklikt op Wiki:
Dindane, na zijn 30e verjaardag nog een dertigtal matchen gespeeld en einde carrière
Romaric, na zijn 32e verjaardag nog een veertigtal matchen gespeeld en einde carrière
Ishiaku, na zijn 28e verjaardag einde carrière
Salou, na zijn 32e verjaardag nog een twintigtal matchen in tweede klasse en einde carrière
Dosumnu, na zijn 31e verjaardag nog een twintigtal matchen in tweede klasse en einde carrière
Asare, na zijn 33e verjaardag zonder club
Akpala, na zijn 33e verjaardag zonder club
Ezekiel, op zijn 27e nu een paar matchen in de zandbak
Olufade, na zijn 29e verjaardag nog een vijftal matchen gespeeld en einde carrière
Sarr, na zijn 27e verjaardag nog een vijftal matchen gespeeld en einde carrière
Sidibe, na zijn 31e verjaardag nog een vijfitgal matchen in Hongarije en einde carrière
Kouyaté, op zijn 31e verjaardag nog basisspeler in EPL
Leye, gespeeld tot zijn 37e in JPL
Kara, na zijn 30e verjaardag nu een dertigtal matchen in de zandbak
Kouemaha, na 2013 en zijn 30e verjaardag nog een vijftigtal matchen in tweede klasse en einde carrière
Acheampong, op zijn 27e in China

Die lijst kunt ge zonder twijfel aanvullen met honderden minder getalenteerde spelers uit de JPL die niet eens in de top vijf geraakten. Dat gaat dan ook nog over spelers die fysiek toch altijd ver boven het gemiddelde van een voetballer zitten, en toch consistent zo een scherp verval kennen rond of voor hun dertigste. Uiteraard zullen er ook uitzonderingen zijn, kijk maar naar Leye!

Wat ik eigenlijk wou zeggen: Onuachu is er minstens 30 dus Genk moet hem deze zomer zo snel mogelijk verpatsen als het om het geld te doen is. Deli is er misschien al 34 dus voor Brugge is dat nu te laat.

Ja precies, soms doet Club het ook op het einde dat ze bij een corner gewoon wat rond de cornervlag staan rond te tikken.
Zou in de regels moeten worden opgenomen dat zo'n dingen aanzien worden als spelbederf en dus bestraft worden met een gele kaart.

En anders inderdaard werken met een klok zoals in basketbal.
En is dat dan enkel vlak aan de cornervlag, in een bepaalde radius van die cornervlag, of ook overal op het veld aan de zijnlijn/achterlijn? Mag de bal afschermen zonder lijn in de buurt, ook wel gekend als standaard balbezit houden, wel nog eender waar op het veld, want dat is toch hetzelfde? Is dat enkel op uw eigen helft, of gaan we nu ook balbezit houden op de helft van de tegenstander afstraffen? Geldt dat enkel bij een voorsprong in de laatste minuten, of wordt balbezit proberen houden aan de cornervlag bij een achterstand in de eerste helft onder druk van de tegenstander ook bestraft? Ik durf bij het lezen van uw posts stellen dat ge nooit eens een voetbalreglement hebt doorgenomen, dus ik ben wel benieuwd hoe ge dit voorstel in een regel zou gieten zodat het steek houdt om iemand geel te geven. Niet dat we bij het toepassen van uw voorstel een week later weer moeten gaan zagen over willekeurige interpretatie van de ref en onterechte gele kaarten.

Is er trouwens ook geen enkele speler die snapt dat ge de bal vanaf de kant van de zijlijn/achterlijn moet aanvallen in zulke situaties? De bal moet IN het spel blijven voor u, domoren. Dus dat betekent net niet tegen de speler in het veld gaan duwen of de bal tussen die zijn benen over de zijlijn spelen zodat het spel stilligt met een hervatting in uw nadeel.

Overigens vind ik het ook ironisch dat ge diezelfde post afsluit met een referentie naar basketbal als ge ziet op welke manier wedstrijden in die sport vaak eindigen met hun stoppende klok en balbezit houden.

Dringend tijd dat de FIFA hier eens op ingrijpt en de regels aanpast. Helften van 30 minuten met een klok die wordt gestopt als er een speler al dan niet gebleseerd blijft liggen of bij vervangingen.
Helften van dertig minuten waarbij enkel de klok wordt stilgezet bij vevangingen of blessures? Ik neem aan dat de klok dan ook wordt gestopt bij een vrije trap of een inworp, want daar gaat het overgrote deel van de tijd aan 'verloren'. Anders geraakt ge nooit aan de negentig minuten "voetbal" met de huidige lopende klok.

Een stoppende klok is een belabberd voorstel overigens. Dat houdt enkel rekening met de theorie van benutte tijd, niet met hoe voetbal als praktisch spel in elkaar steekt. Een typische ambtenarenaanpak waarbij iemand vanachter zijn tekentafel uitrekent dat bij een gemiddelde match de bal misschien een uurtje in het spel is, en als oplossing dan maar voorstelt om datzelfde gemiddelde uur te spelen met een stoppende klok. Of dat dat nu past bij de vloeiende natuur van voetbal (in tegenstelling tot Amerikaanse sporten waar vaak mee gedweept wordt, wordt de klok gestopt in een meer vloeiende/Europese sport zoals handbal dan?) en wat voor een nadeel dat zou hebben voor de kleinere of leidende ploegen, daar wordt, in tegenstelling tot bij de klok zelf, niet bij stilgestaan.
Een grotere ploeg heeft normaal gezien een betere coaching bijvoorbeeld, iets dat bij een stoppende klok oneerlijk in hun voordeel kan gebruikt door een timeoutsituatie te creëren, denk aan de impact van drankpauzes of VAR-momenten op momentum of coaching. Een stoppende klok zou voor het achtervolgende team de mogelijkheid tot ordenen geven bij élke spelhervatting en volledig de chaos uit het vloeiende spel van voetbal halen. Een spelhervatting snel willen nemen ook al staat uw ploeg niet goed omdat ge iets wilt forceren, is, net zoals het wachten om te hernemen op een goede positie omdat ge het al geforceerd hebt, immers ook tijd winnen, alleen de andere kant ervan. Ik zie niet in waarom een ploeg die in de eerste 85 minuten niet heeft kunnen bereiken wat ze wil dat voordeel moet gegeven worden als het begint te spannen tegenover een winnend team. En dat gaat over een achterstand in het slechtste geval, want in tegenstelling tot bij de spiegeling aan Amerikaanse sporten is er in voetbal ook een gelijkspel mogelijk dus ik zou niet weten waarom tijd bij een gelijkspel anders moet worden toegekend. Als dat stoppen van de tijd enkel gaat over wissels en blessures, dan maakt dat geen verschil ten opzichte van nu want dat zijn net de beperkte momenten die opvallen voor een ref en dus kan op ingegrepen worden met extra tijd, zoals nu gewoon gebeurt.

Uiteraard wil dit niet zeggen dat er momenteel vaak te weinig tijd wordt bijgeteld. Op het meest recente WK was een minuutje of vijf geen uitzondering, lijkt me dikwijls een faire hoeveelheid ook al hangt dat gewoon af van de interpretatie van de ref. En van die van elke toeschouwer, een inworp van tien seconden in de eerste helft voelt anders aan dan een inworp van tien seconden op het einde van een wedstrijd, maar beiden zijn normaal in voetbal en daar hoort volgens het reglement geen tijd voor bijgeteld te worden. Dus neen, laat maar lopen die klok.

Achter de schermen zijn ze denk ik net heel tevreden over Kompany.

Eender welke trainer pakt geen platte prijs met deze kern en Kompany lijkt me de enige met zoveel krediet bij de supporters (en de pers) om het zolang vol te houden tot heel die schuldenberg weg gewerkt is en ze kunnen bouwen aan iets nieuw. Dat hij op tactisch niveau nog niet tot aan de enkels komt van zijn groot voorbeeld Pep ziet iedereen (behalve hijzelf dan) maar dat boeit nu ook helemaal niet. Het bestuur kan zich opt gemak bezig houden met opruimen en bouwen want iedereen die kritiek durft te hebben op de Heilige Vince wordt toch per direct met de grond gelijk gemaakt. In de huidige situatie waar RSCA zich nu bevindt is een trainer met het statuut als Kompany een zegen, zelfs al is hij totaal niet klaar voor 1A.
Vanaf dat de ploeg sterk genoeg is om prijzen te pakken zal Vince zelf ook veel bijgeleerd moeten hebben of hij zal rap kunnen beschikken.

Zit momenteel toch gewoon veel meer in deze kern dan wat hij eruit haalt? Slechte resultaten imo toch eerder te wijten aan de tactische blunders van Kompany dan aan de magere samenstelling van de groep? Akkoord, Kompany moet het hier doen met een veel mindere kern dan zijn voorgangers, maar hiermee moet hij toch altijd vlot PO1 kunnen halen?

Hoe hij maar pogingen blijft ondernemen om met inverted wingbacks te spelen, ge zou hem toch echt vijf frank geven. Enigste gevaar gisteren was toen Lawrence eindelijk eens op het einde van de match een paar keer de achterlijn haalde. Als je dat niet ziet als trainer dat daar de sleutel ligt en al zo'n lange tijd krampachtig blijft vasthouden aan dit soort vage ideeën.... dan ben je als trainer toch echt wel de verantwoordelijke voor het uitblijven van sportieve resultaten hoor (blijkbaar 1 veldgoal gescoord in 2021 ondertussen).

Ik begrijp zeer goed dat Kompany bij Anderlecht op handen gedragen wordt, maar Kompany als trainer begint toch stilaan pijnlijk belachelijk te worden. Iedere trainer die niet Vincent Kompany heet had met deze resultaten in combinatie met het geleverde spel toch al lang op straat gestaan.

Dit kan echt wel veel beter met deze spelerskern.

Toch gewoon al twee seizoenen hetzelfde? Als er de volgende 4 matchen wat gewonnen wordt (Genk, Cercle, Kortrijk, Standard) is de balans wat beter maar uiteindelijk...

19-20
29 matchen gespeeld - 43 punten - 11 gewonnen - 10 gelijk - 8 verloren - 45-29 doelpuntensaldo

20-21
25 matchen gespeeld - 38 punten - 9 gewonnen - 11 gelijk - 5 verloren - 34-26 doelpuntensaldo

Haha mooi overzichtje van Gavin.

Nog even een artikeltje gevonden met volgende anekdote:
I was quite intrigued later when, as coach of the Japan Under-17 squad, he lost 9-0 to their Nigerian counter-parts and his post-match comments really floored me.

Troussier was asked how he felt after such a humiliation. He replied that he was in truth very proud of his “children” considering that one of the Nigerian “Under-17” players collected his wife and two kids and drove off in his taxi at the end of the match!
(https://www.africanindy.com/sport/age-is-but-a-number-in-african-game-11308265)

Zit momenteel toch gewoon veel meer in deze kern dan wat hij eruit haalt? Slechte resultaten imo toch eerder te wijten aan de tactische blunders van Kompany dan aan de magere samenstelling van de groep? Akkoord, Kompany moet het hier doen met een veel mindere kern dan zijn voorgangers, maar hiermee moet hij toch altijd vlot PO1 kunnen halen?

Hoe hij maar pogingen blijft ondernemen om met inverted wingbacks te spelen, ge zou hem toch echt vijf frank geven. Enigste gevaar gisteren was toen Lawrence eindelijk eens op het einde van de match een paar keer de achterlijn haalde. Als je dat niet ziet als trainer dat daar de sleutel ligt en al zo'n lange tijd krampachtig blijft vasthouden aan dit soort vage ideeën.... dan ben je als trainer toch echt wel de verantwoordelijke voor het uitblijven van sportieve resultaten hoor (blijkbaar 1 veldgoal gescoord in 2021 ondertussen).

Ik begrijp zeer goed dat Kompany bij Anderlecht op handen gedragen wordt, maar Kompany als trainer begint toch stilaan pijnlijk belachelijk te worden. Iedere trainer die niet Vincent Kompany heet had met deze resultaten in combinatie met het geleverde spel toch al lang op straat gestaan.

Dit kan echt wel veel beter met deze spelerskern.

Je kan er idd nog wel iets meer uit halen, maar zo'n hoogvliegers zijn het toch ook niet he. Een echt goede trainer staat nu misschien 2e idd maar ik gok wel dat ze bij het bestuur er nog altijd redelijk zeker van zijn dat ze Europees gaan halen. Als daarmee, en met die kapitaalsverhoging, volgend jaar RSCA terug een gezonde club gaat worden kunnen ze eindelijk terug naar de toekomst kijken en gaan er terug resultaten moeten neergezet worden.

Wees maar zeker dat er dan een pak minder geduld gaat zijn voor Kompany zijn gepruts. Maar momenteel sta je helemaal niet zo ver onder u potentieel (voor mij althans) en dan ga je die heuse mediastorm (en ook gewoon het feit dat je een aandeelhouder onstlaat) echt niet riskeren om als 3e PO1 in te gaan ipv als 4e. Als hij volgend jaar zo blijft aanmodderen ligt hij nog voor November buiten, als hij al mag beginnen aan het seizoen.

Of je nu Kompany ne goeie trainer vind ofniet , de kern is gewoon niet goed genoeg voor mee te dingen voor het kampioenschap .
Yari gebleseerd en je laat je aanvaller (Doku) weg gaan die het grootste gevaar was .
Amuzu , voor zetten =nul kansen
Dit jaar word weeral niks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan