starspike
Well-known member
Laatste outsider is Lierse geweest in 97 zeker? Maar dat hoeft niet per se over het kampioenschap te gaan e, u voorbeeld kan ook opgaan voor de europese plaatsen. Dan zullen er hier wel weer met het argument afkomen "jama OHL in Europa omdat ze eens een seizoen chance hebben gehad verneukt heel onze coëfficiënt" Maar daarvoor kan dan weer verwezen worden naar onze topploegen die ons dit seizoen vertegenwoordigd hebben als tegenargument.
Vooral het punt dat er zo weinig gescoord wordt en bijgevolg geluk wel een belangrijke factor is in voetbal in vergelijking met NBA is heel interessant, en weerlegt gewoon wat zoveel hier al aangehaald hebben. Dus heb de indruk dat niet veel mensen hier ook nog maar de moeite hebben genomen om dat eens te lezen.
Gent wordt al vernoemd, maar zelfs als je die toen al bekeek als een "nouveaux riche" die wel eens kampioen zou worden (zoals velen Antwerp nu bekijken) was er nog een outsider na Lierse. Ondertussen zijn we wel geen outsider meer, maar ten tijde van onze eerste beker en titel in 98 en 99 waren wij ook wel nog een outsider.

Maar zo nieuw ben ik niet hoor, ik zat op het vorig forum er al van 2004 ofzo, ik post alleen heel weinig.
. Of het 100% klopt weet ik niet, maar ik vond het alleszins een interessante denkpiste.
)

Zal wel 5-2 worden ofzo.