Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Te zwakke kern om het gemis van Haroun, Verstraete, Lamkel Zé, Batubinsika, Gelin op te vangen.
We hebben het dit seizoen ook heel moeilijke tegen het stevigere werk zoals Brugge vandaag speelde. Waar voor de duidelijkheid niets mis met is. We zijn iets te soft geworden vind ik. Van een ploeg die steevast in de top 5 van de overtredingen stond naar de ploeg die het minste overtredingen maakt van heel eerste klas. Beetje onantwerps waarmee ik niet bedoel dat we vuil moeten spelen maar een beetje meer duelkkracht zou we terug mogen.
Goh is dat niet wat streng? 5 spelers (eigenlijk 6 met Refaelov erbij) vervangen zonder kwaliteitsverlies doet niemand e. Dat was bij Club hetzelfde met de corona gevallen hoor. Ik vind dat Antwerp, ondanks de afwezigen toch nog gretig speelt!

Goh is dat niet wat streng? 5 spelers (eigenlijk 6 met Refaelov erbij) vervangen zonder kwaliteitsverlies doet niemand e. Dat was bij Club hetzelfde met de corona gevallen hoor. Ik vind dat Antwerp, ondanks de afwezigen toch nog gretig speelt!
Ja, misschien wel. Het is misschien een beetje de teleurstelling die sprak omdat ik ons deze PO's best goed vind spelen maar de resultaten achter blijven door een combinatie van redenen.

Ik ben vooral blij dat we toch weer een aantal maanden van de jaarlijks terugkerende"pffff we gaan het ZO hard weggeven hé :s :s :s" posts af zijn. :tongue: Dat doet mij altijd denken aan die ene post waarin Jonas een roemloze nederlaag orakelde voor Essevee, die dan later op de dag met vijf goals verschil gingen winnen van Cercle.

Alvast proficiat aan Club Brugge en het humble bragging supporterslegioen hier.

Ik ben vooral blij dat we toch weer een aantal maanden van de jaarlijks terugkerende"pffff we gaan het ZO hard weggeven hé :S :S :S" posts af zijn. :tongue: Dat doet mij altijd denken aan die ene post waarin Jonas een roemloze nederlaag orakelde voor Essevee, die dan later op de dag met vijf goals verschil gingen winnen van Cercle.

Het is maar zeker alst zeker is, ik juig nog niet.
Maar zou liever antwerp dan zien winnen, dan is de druk van de ketel voor te gaan spelen in Brussel.
Daar zijn we ook nog niet gewonnen, al zou ik hopen dat ze daar revange nemen.

Zou natuurlijk wel heel mooi zijn voor de titel daar te nemen op hun veld.
Kan me al inbeelden hoeveel boel er gaat komen en op dees forum ook.

Het is maar zeker alst zeker is, ik juich nog niet.
Maar zou liever antwerp dan zien winnen, dan is de druk van de ketel voor te gaan spelen in Brussel.

Fixed ;)

Mijn hoop ligt nu toch ook eerder bij Antwerp dan bij Club. Zoals Club bezig is, zie ik ze echt wel krasselen om toch maar in 1 van die laatste 2 matchen een puntje te moeten pakken.

Ik ben vooral blij dat we toch weer een aantal maanden van de jaarlijks terugkerende"pffff we gaan het ZO hard weggeven hé :S :S :S" posts af zijn. :tongue: Dat doet mij altijd denken aan die ene post waarin Jonas een roemloze nederlaag orakelde voor Essevee, die dan later op de dag met vijf goals verschil gingen winnen van Cercle.

Nahrie please

Amai, competitie vervalsing dan nog.
Ja, als men dit in het midden van het seizoen zou beslissen heb je volledig gelijk.
Nu weet je dit echter perfect opvoorhand.

Bizar dat NBA en NFL fans niet moord en brand schreeuwen, die beginnen zelfs gewoon from scratch In de Playoffs.

Alle respect dat mensen geen fan zijn van de playoffs. Maar beweren dat het oneerlijk zou zijn, of competitievervalsing is, vind ik een heel flauw argument.

Ieder jaar een spannende competitie, en de beste ploegen van de competitie die onderling beslissen wie kampioen wordt vind ik gewoon zeer amusant, en een meerwaarde voor de competitie.
Ik vind dat toch ook opvallend dat daar in het voetbal zo weerspannig over wordt gedaan. In USA zijn alle sporten gericht op playoffs (NFL, NBA, NHL, MLB, ,MLS, NCAA, ...). Ik vind dat gewoon fantastisch. Er zit ook gewoon zo'n grote commerciële machine achter die zaken en er wordt zo hard toegeleefd naar de playoffs. Ook zijn er in Europa wel wat sporten/competities met playoff formats (basketbal, volleybal, ...). In het Europese voetbal lijkt het niet te pakken, maar vooral omdat mensen & organisaties vastgeroest zitten bij dat idee lijkt me.

Het is maar zeker alst zeker is, ik juig nog niet.

Bwah Kampioen gade wel worden imo , denk zelfs voor jullie afzakken naar ons , ik had jullie gewoon sterker verwacht in de PO’s , maar je ziet , voetbal is onvoorspelbaar :)
Hopelijk een lekkere 3-0 , maar ik vrees ervoor ;)

Bwah Kampioen gade wel worden imo , denk zelfs voor jullie afzakken naar ons , ik had jullie gewoon sterker verwacht in de PO’s , maar je ziet , voetbal is onvoorspelbaar :)
Hopelijk een lekkere 3-0 , maar ik vrees ervoor ;)
Dat het beter mocht in de play offs das zeker, het is nog niet binnen natuurlijk.
Maar zoals Toast zegt, beter onze hoop bij Antwerp leggen.
Dat dit seizoen maar snel gedaan is, wat hun ommekeer ineens is weet ik niet. Het is natuurlijk niet plezant 20 punten voorsprong te hebben voor ze dan te zien halveren. Maar bon ze wisten dit op voorhand dus achteraf klagen over dat systeem is nutteloos.
Het was voor de play offs dat de motor al begon te sputteren, hadden ze daar nog paar punten meer gepakt waren ze nu al kampioen.

Das gewoon vintage Brugge, hoeveel keer dat het van moetes is kunnen of willen ze niet.
Natuurlijk ook wel de verdienste van RSCA / Genk / Antwerp van het Brugge moeilijk te maken.
Als top club zijnde en zo goed op mekaar ingespeeld zou het toch wel beter moeten.
We missen gewoon een diata en je zou spontaan onze struikelende spits nog missen.

Ik denk dat Genk het gaat laten afweten, waardoor de titel al gaat binnen zijn voor de match start
Dat kan inderdaad een realistisch scenario zijn. hoe je het ook draait of keert, de druk komt er nu ook op bij Genk... Er worden toch bepaalde verwachtingen gecreëerd door de buitenwereld, hoe onredelijke/onterecht dat ook is.

Zo zie je maar dat supporters een speelbal zijn;

In Waregem was bij het begin van vorig seizoen duidelijk beloofd (zwart op wit) dat we een compensatie konden krijgen van terugbetaling op de rekening. Door de gemiste corona-wedstrijden. Een keuze uit 3 opties.

Dus voor mij ging dat 150€ zijn van de 190€ die ik effectief betaald heb.
Een belofte nakomen, doen ze dus niet. Twas natuurlijk te denken :puke:

Ik denk dat Genk het gaat laten afweten, waardoor de titel al gaat binnen zijn voor de match start
Zou goed zijn voor Brugge want idd als het van te moeten is...

Pas op, op zich zou ik het wel leuk vinden mocht Genk winnen zodat druk het ofwel op RSCA of thuis tegen Genk nog moét afmaken. Het zou op zich de titel iets meer glans geven gezien hun prestaties in de play offs.
Niet dat ze die titel niet verdienen he, veruit de beste ploeg in de reguliere competitie en dus verdiende kampioen, maar als neutrale fan zou ik het nog wel leuk vinden mocht er nog wat spanning komen.
Ik vind dat toch ook opvallend dat daar in het voetbal zo weerspannig over wordt gedaan. In USA zijn alle sporten gericht op playoffs (NFL, NBA, NHL, MLB, ,MLS, NCAA, ...). Ik vind dat gewoon fantastisch. Er zit ook gewoon zo'n grote commerciële machine achter die zaken en er wordt zo hard toegeleefd naar de playoffs. Ook zijn er in Europa wel wat sporten/competities met playoff formats (basketbal, volleybal, ...). In het Europese voetbal lijkt het niet te pakken, maar vooral omdat mensen & organisaties vastgeroest zitten bij dat idee lijkt me.
Lijkt me vooral door supporters van ploegen te zijn. Ik volg het nationale voetbal al jaren als neutraal toeschouwer en ik vind het nu bv geweldig dat die play offs spannend zijn. Dat een Genk nog terug komt en het misschien tot op de laatste speeldag gaat duren eer er een kampioen gekend is. Maar ik kan me inbeelden dat het als Club supporter nu om te sterven is en je gewoon die titel wil.
Ik zou op zich echt nog wel te vinden zijn voor een "Amerikaans" play off model waar er gewoon een bracket systeem wordt opgezet zodat je een finale krijgt voor de titel. Wel met heen- en terugmatchen natuurlijk. Uiteindelijk werkt het zo in de CL/EL ook he...

Ik snap gewoon niet dat er zelfs nog maar discussie is dat Brugge niet de verdiende kampioen zou zijn, 15 ptn voorsprong, komaan! als je soms die FB reacties leest.:sarcastic:
De andere ploegen hebben hun dipje gehad in de reguliere competitie, (die van ons duurt al een paar seizoenen ma soit😝)en Brugge heeft nu zijn dipje.

Ik snap gewoon niet dat er zelfs nog maar discussie is dat Brugge niet de verdiende kampioen zou zijn, 15 ptn voorsprong, komaan! als je soms die FB reacties leest.:sarcastic:
De andere ploegen hebben hun dipje gehad in de reguliere competitie, (die van ons duurt al een paar seizoenen ma soit😝)en Brugge heeft nu zijn dipje.
Bon, bij ieder normaal denkend mens, is er toch niemand die twijfelt of Brugge kampioen speelt, en of het verdiend is.

Dat kan inderdaad een realistisch scenario zijn. hoe je het ook draait of keert, de druk komt er nu ook op bij Genk... Er worden toch bepaalde verwachtingen gecreëerd door de buitenwereld, hoe onredelijke/onterecht dat ook is.

Ik hoor dat meer van Brugge supporters, maar denk dat dat vooral een wensdroom is. We hebben drie coaches gehad, stonden op een bepaald moment 14de en staan nu met de beker in de handen en zijn voor 90% zeker van de 2de plaats. Waarom. Zouden wij druk kennen?
Kunnen wij matchen verliezen? Uiteraard. Maar dat gaat niet aan druk liggen. Want die er is echt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan