Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tis dat wat ik net zeg. 60.000 kijkers is toch zeer weinig. Weet jij op hoeveel plaatsen ze ondertussen de matchen uitzenden? Zelfs tot in Amerika en Aziatische landen 🙃

Komt dan ook eens bij dat zowat alle gokkantoren in de wereld deze matchen vertonen in hun zaak. Dit wordt allemaal mee genomen in die cijfers.

Dat zijn aannames die nergens bevestigd worden in dat artikel. Het gaat over 60k mensen die de volle 90 minuten bekijken.
Jouw opmerkingen over gokkantoren over de hele wereld en Aziatische/Amerikaanse markten die alle matchen uitzenden, is ook een hyperbool zonder veel basis. Ik woon in het buitenland MET een lokale ElevenSports variant en daar wordt af en toe (als er geen Duits/Italiaans/Spaans/Engels/Frans/Nederlands/Russisch voetbal wordt uitgezonden) een match van Anderlecht of Club Brugge uitgezonden. Ik heb nog nooit een match van Beerschot, laat staan Moeskroen of Beveren op de TV gezien hier. Ik ben hier ook al een paar keer gokkantoren binnengewandeld, ik heb er niks van gemerkt dat die matchen uitgezonden zouden worden over de hele wereld.
Het feit dat Charleroi of Gent dubbel zoveel kijkers lokken als Beveren, ontkracht je eigen statement nog verder.

Jij zegt dat enkel de eigen supporters kijken in je initiele bericht, maar dat ontkracht je dan weer zelf in je volgende bericht. Zelfs als je hyperbool waar zou zijn, is dat nog altijd voor ElevenSports zelf een goeie reden om de matchen op verschillende tijdstippen te houden.

Dat zijn aannames die nergens bevestigd worden in dat artikel. Het gaat over 60k mensen die de volle 90 minuten bekijken.
Jouw opmerkingen over gokkantoren over de hele wereld en Aziatische/Amerikaanse markten die alle matchen uitzenden, is ook een hyperbool zonder veel basis. Ik woon in het buitenland MET een lokale ElevenSports variant en daar wordt af en toe (als er geen Duits/Italiaans/Spaans/Engels/Frans/Nederlands/Russisch voetbal wordt uitgezonden) een match van Anderlecht of Club Brugge uitgezonden. Ik heb nog nooit een match van Beerschot, laat staan Moeskroen of Beveren op de TV gezien hier. Ik ben hier ook al een paar keer gokkantoren binnengewandeld, ik heb er niks van gemerkt dat die matchen uitgezonden zouden worden over de hele wereld.
Het feit dat Charleroi of Gent dubbel zoveel kijkers lokken als Beveren, ontkracht je eigen statement nog verder.

Jij zegt dat enkel de eigen supporters kijken in je initiele bericht, maar dat ontkracht je dan weer zelf in je volgende bericht. Zelfs als je hyperbool waar zou zijn, is dat nog altijd voor ElevenSports zelf een goeie reden om de matchen op verschillende tijdstippen te houden.

Wat een discussie :-D

Ik zeg dat enkel eigen supporters kijken omdat dat iets is wat in mijn vriendenkring echt leeft. Niemand van ons kijkt naar alle matchen op tv, enkel de matchen tussen de "grotere" ploegen worden wel eens opgezet.

En dit zegt de overkoepelende supportersfederatie erover die in staan voor alle ploegen. Op de laatste vragenronde was meer dan 75% van de fans tegen de huidige uren.

Laatst bewerkt:

Wat een discussie :-D

Ik zeg dat enkel eigen supporters kijken omdat dat iets is wat in mijn vriendenkring echt leeft. Niemand van ons kijkt naar alle matchen op tv, enkel de matchen tussen de "grotere" ploegen worden wel eens opgezet.

En dit zegt de overkoepelende supportersfederatie erover die in staan voor alle ploegen. Op de laatste vragenronde was meer dan 75% van de fans tegen de huidige uren.

Als ge deze discussiue niet wilt houden, moet ge stoppen met incorrecte argumenten te geven. Smileys posten gaat niet veel helpen.

ESPN zendt 3 wedstrijden per week uit, niet alle 9.
Alsook, datum dat ESPN begon met het uitzenden: 12 Februari.
Datum dat de Kijkcijfers gedeeld werden: 3 Februari.

Met andere woorden, het uitzenden van enkele wedstrijden in USA heeft letterlijk 0 invloed op de 60k toeschouwers bij Beveren (bv).

Hebt ge argumenten dat elk gokkantoor over de hele wereld elke Jupkes match integraal uitzendt?

Artikel over de supportersfederatie is vrij irrelevant. Ja, fans zijn tegen de vreemde uren en dat was tijdens vorige zomer toen er nog rekening gehouden werd met terug naar het stadion keren. Voor mensen die naar het stadion gaan, zijn dit ongelooflijke kut uren.

Kunnen we het hebben over uw stelling dat "de meesten enkel naar hun eigen ploeg kijken". Dat is duidelijk een foute stelling, gezien elke ploeg 10x TV-toeschouwers heeft dan wat ze in het stadion hebben, en gezien er bijna geen enkel stadion uitverkocht wordt op regelmatige basis, is het dus fair om aan te nemen dat er meer mensen naar de voetbal kijken dan enkel de eigen supporters.

Uw enige verdere argument is een anekdotische opmerking dat gij en uw vrienden niet naar de andere ploegen kijken. Allez, proficiat, maar duidelijk niet representatief.

Yes, j-be. Ik snap dat het op zich niets uitmaakt, en ik vind het wel leuk dat Antwerp-Genk nu op een ander tijdstip te zien zal zijn. Daar wil ik niet over zagen.

Het ging me om het reglement volgen, en zoals in de post hierboven waar ik dat reglement citeer, om het organisatorisch falen daarin. Dit is zoals het debacle rond de veldverwarming, of zoals de soap met de VAR in de beker, en nu weer over de beschikbaarheid van scheidsrechters. Allemaal zaken die door henzelf vastgelegd zijn in de regels om een soort van professionalisering te bekomen, zaken die ze ook al minstens een seizoen lang weten, en waar ze gewoon niet klaar voor zijn om het consequent te organiseren of op voorhandin te plannen. De regels rond de huidige play-offs bijvoorbeeld zijn wel aangepast in het reglement omdat er dit seizoen met achttien ploegen gespeeld wordt, maar dit dan weer niet. Gewoon drie keer datzelfde patroon van gebrek aan visie/planning, en drie keer heeft dat een gevolg voor de ploegen in die competities.
Mja tis al jaren zo he. Onze voetbalcompetitie staat ook onder leiding van te veel mensen die eigen belang hebben met hun club. Dat is ook een van de redenen dat meer en meer mensen overal uitstappen zoals een Mannaert. Ik begrijp dit ook volledig.

Het zou beter zijn dat dit allemaal wordt geleid door een onafhankelijke instantie die geen eigen belang heeft op club niveau. Maar dit gaan ze nooit doen.

Bedankt voor dit artikel. Ik heb dat even nagekeken. Ik vind het altijd zo'n vreemde claim dat het in andere landen/werelddelen wordt uitgezonden.
(en dan heb ik het niet over jou, maar over het persbericht zelf)

Ik heb bijna alle mediakanalen in het artikel vermeldt, opgezocht en hun programmatie voor dit weekend bekeken. Noch in Italie, noch in Duitsland, noch in Rusland, noch in Scandinavie, noch in de Balkan en evenmin in Japan staat er ook maar 1 Belgische match dit weekend op de programmatie. Ik denk dat we die claims dat JPL overal ter wereld wordt uitgezonden, met een serieuze korrel zout mogen nemen. Zenders hebben de rechten gekocht om de echte topmatchen (Anderlecht vs Club bv) uit te zenden, een match te streamen als er werkelijk niks anders is (op onderstaande kanalen, volgens het Sporza artikel de rechtenhouders in die landen, wordt zelfs eerder Tsjechisch, Zuid Koreaans of Pools voetbal uitgezonden dan Belgisch voetbal) en eventueel een match in het midden van de nacht te streamen.
Maar uiteindelijk zullen die weinig bijdragen aan de statistieken van de "volle 90 minuten LIVE kijken" die voor de kijkcijfers gehanteerd worden.

Tis dat wat ik net zeg. 60.000 kijkers is toch zeer weinig. Weet jij op hoeveel plaatsen ze ondertussen de matchen uitzenden? Zelfs tot in Amerika en Aziatische landen 🙃

Komt dan ook eens bij dat zowat alle gokkantoren in de wereld deze matchen vertonen in hun zaak. Dit wordt allemaal mee genomen in die cijfers.
Zoals Général Zantas zegt, slaat ge de bal hier toch wel mis. Dit gaat niet over het buitenland.

Eleven heeft meer dan 800k betalende abonnees in België, enkel via digibox! Goed, daar zullen zeker een deel abonnementen in cafés of andere louche etablissementen, die dit seizoen gesloten zijn overigens, tussen zitten maar da's een peulschil op dat getal. Voor de kijkcijfers van dit seizoen moet ge in rekening brengen dat in normale tijden 200k op een weekend gewoon in het stadion zit in plaats van voor de televisie, al wil dat niet zeggen dat ze niet naar andere matchen zouden kijken via een abonnement dus geen idee hoe ge dat statistisch aanpakt.

Als ge 60k voor een match van Waasland-Beveren op een betaalzender weinig vindt, dan vermoed ik dat ge geen idee hebt van de kijkcijfers van normale programma's op vrije zenders. Als ge in Vlaanderen 200k haalt, bengelt ge ergens onderaan de top 20 op een dag en die is gevuld met haast uitsluitend VTM/Eén-rommel. Anderlecht-Brugge van afgelopen zondag had er evenveel als de herhaling van Dagelijkse kost op hetzelfde tijdstip, om u een idee te geven.
Ge verliest ook de relativiteit uit het oog tegenover de populaire clubs. Brugge, Standard en Anderlecht geraken niet eens aan een gemiddeld drievoud kijkers van Waasland-Beveren, terwijl ze hun stadions wel met gemak met zes keer zoveel volk kunnen vullen. Niet dat het erg representatief is, maar kijk naar de resultaten van de poll in deze thread en vergelijk die met de kijkcijfers, opmerkelijk toch. Langs de andere kant denk ik wel dat we moeten stellen dat veel van die kijkers van de Waasland-Beverens komen uit de matchen tegen de G5, dat is normaal een derde van een seizoen voor zo een ploeg. Maar da's eerder een argument voor de gelijke verdeling van televisiegeld dan voor populareit, en dat heeft de G5 ook niet zo graag!

Aaaaaaaaaaaah die sportafdeling van HLN. Die journalisten lijken meestal wel goede bronnen te hebben, maar schrijven altijd vreselijke artikels. "tv-watchers", waarom toch? Niets mis met tv-kijkers, ook al hebt ge dat woord reeds twee keer gebruikt. Dat is zoals ze in hun clickbaitartikels ook steevast Anderlecht moeten vervangen door "recordkampioen" omdat ze dat gezien hebben bij Bayern.

Bedankt voor dit artikel. Ik heb dat even nagekeken. Ik vind het altijd zo'n vreemde claim dat het in andere landen/werelddelen wordt uitgezonden.
(en dan heb ik het niet over jou, maar over het persbericht zelf)

Ik heb bijna alle mediakanalen in het artikel vermeldt, opgezocht en hun programmatie voor dit weekend bekeken. Noch in Italie, noch in Duitsland, noch in Rusland, noch in Scandinavie, noch in de Balkan en evenmin in Japan staat er ook maar 1 Belgische match dit weekend op de programmatie. Ik denk dat we die claims dat JPL overal ter wereld wordt uitgezonden, met een serieuze korrel zout mogen nemen. Zenders hebben de rechten gekocht om de echte topmatchen (Anderlecht vs Club bv) uit te zenden, een match te streamen als er werkelijk niks anders is (op onderstaande kanalen, volgens het Sporza artikel de rechtenhouders in die landen, wordt zelfs eerder Tsjechisch, Zuid Koreaans of Pools voetbal uitgezonden dan Belgisch voetbal) en eventueel een match in het midden van de nacht te streamen.
Maar uiteindelijk zullen die weinig bijdragen aan de statistieken van de "volle 90 minuten LIVE kijken" die voor de kijkcijfers gehanteerd worden.

Yep is zo. Je kan zelfs niet zeker weten dat de cijfers die Eleven geeft ook waarheid zijn he.

Je moet ook rekening houden dat gedurende de eerste maanden van dit voetbalseizoen ook de horeca en cafe's nog open waren. Hier zijn er toch heel veel die de voetbal gewoon constant opzetten. Zo is het toch in de cafe's in mijn buurt. Hier staat de voetbal dan steeds op maar eigenlijk kijkt er geen kat naar. Als dit dan ook mee aanzien wordt als kijker ( want deze matchen staan telkens 90 minuten op) geeft dat sowieso een vertekend beeld. Logisch is het natuurlijk dat de grotere ploegen meer kijkers hebben dan de kleine ploegen. Ik zal ook veel sneller eens een match van Genk, Anderlecht of Brugge opzetten dan eentje van Beveren tegen Moeskroen.

Mja tis al jaren zo he. Onze voetbalcompetitie staat ook onder leiding van te veel mensen die eigen belang hebben met hun club. Dat is ook een van de redenen dat meer en meer mensen overal uitstappen zoals een Mannaert. Ik begrijp dit ook volledig.

Het zou beter zijn dat dit allemaal wordt geleid door een onafhankelijke instantie die geen eigen belang heeft op club niveau. Maar dit gaan ze nooit doen.

En al die mensen die overal uitstappen, doen dit evenzeer omdat hun eigenbelang niet gediend wordt, hoor. Dat is net zoals met die discussies over het aantal teams in 1A, het bestaan van de play-offs of nu dan de beloften-teams in 1B. Niemand neemt een statement in om het goed van het Belgisch voetbal, iedereen neemt een statement in puur uit het standpunt van hun eigen club zo goed mogelijk te helpen.

Uw punt klopt dus. Maar ik wilde dit er wel even bij zeggen ;)

En al die mensen die overal uitstappen, doen dit evenzeer omdat hun eigenbelang niet gediend wordt, hoor. Dat is net zoals met die discussies over het aantal teams in 1A, het bestaan van de play-offs of nu dan de beloften-teams in 1B. Niemand neemt een statement in om het goed van het Belgisch voetbal, iedereen neemt een statement in puur uit het standpunt van hun eigen club zo goed mogelijk te helpen.

Uw punt klopt dus. Maar ik wilde dit er wel even bij zeggen ;)
Helemaal mee eens hoor. Ik denk dat het in andere landen ook wel zo is. Er gaat te veel geld om in die wereld. Macht = vorm van winst zeker

cf9240c6-9f78-11eb-8d91-26dda85b37b1_web_scale_0.4166667_0.4166667__.jpg

Boze Charleroi fans, ook het veld bezet match start 15min later.

Mooie comeback 🤩 Hopelijk spelen we met dezelfde intenties in PO1.
Ik snap nog steeds niet waarom de Franky tegen Anderlecht met zowel Seck als Mbokani als Buta op de bank gestart is.

Allez, plezant als ge Eleven hebt met jpl abonnement. 2 matchkes beschikbaar en een box-to-box.

Waar kan ik Club kijken? Heb Eleven Sports abbo en ze zenden de match precies enkel uit op Telenet wat betalend is? :/

Ik wil Club zien, niet AA Gent dat speelt voor plek 8 ffs...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan