Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Edit: Vergoote komt dus uit het West-Vlaamse dorp Varsenare op amper 6 minuten van Club Brugge... Maar bon we zullen er maar niets achter zoeken :)
Want omdat je uit een dorp komt dat x km van een bepaalde stad ligt ben je automatisch voor die ploeg. Zo’n uitspraken zijn toch ook maar belachelijk.

Want omdat je uit een dorp komt dat x km van een bepaalde stad ligt ben je automatisch voor die ploeg. Zo’n uitspraken zijn toch ook maar belachelijk.
Nee dat moet ik uiteraard wel toegeven, de insinuatie die ik probeerde te maken slaagt op niets natuurlijk. Kan ook wel voor Cercle brugge zijn of voor een andere West- Vlaamse ploeg. Echter sta me toe hier toch wel de nodige vragen bij te hebben dat juist hij hiervoor werd aangeduid?

Gelijkspel was juiste uitslag. Niemand verdiende hier te winnen in deze draak van een match.

In de verste verte geen penal natuurlijk.

Ik ben FCB supporter en moet eerlijk toegeven dat FCB een wel heel gemakkelijke strafschop heeft gekregen. Nu, deze keer kregen ze hem wel, een andere keer dan weer niet (cfr. gelijkspel tegen Charleroi waar een fout in de 16 gebeurt op Sobol en toen niet gefloten werd). Elke ploeg zal dat wel ondervinden en na elke speeldag zal de referee departement hun oordeel geven over wel of niet fout en de week daarop zal er weer iets anders zijn.

Nee dat moet ik uiteraard wel toegeven, de insinuatie die ik probeerde te maken slaagt op niets natuurlijk. Kan ook wel voor Cercle brugge zijn of voor een andere West- Vlaamse ploeg. Echter sta me toe hier toch wel de nodige vragen bij te hebben dat juist hij hiervoor werd aangeduid?
Omdat uw locatie niets te maken heeft met affiniteit naar een ploeg toe. Ik kom uit Limburg en heb ook helemaal niets voor Genk of Sint-Truiden. Dit was een slechte scheidsrechterlijke beslissing. Dat die speler van Oostende geen rood krijgt terwijl hij een doorgebroken speler neerhaalt is ook een foute beslissing. Je hebt die vrijwel iedere match, ga je dan elke keer nagaan wat het geboortedorp van de scheids is?

Ga je dan bij een verkeerde beslissing in het voordeel van Gent ook beginnen dat het komt omdat hij jaren in Gent gestudeerd heeft?

Allez ze laten een buurjongen van Club de match fluiten. Dan mag je niet verrast zijn dat er opmerkingen komen als hij belachelijke beslissingen neemt. Ook zijn 1ste match ooit van Club.

Ma allez wtf is dees. Brugge heeft recent nog veel tegenslag gekregen door arbitrage fouten en toen was het van och mannekes jullie staan punten genoeg voor, elke ploeg heeft al tegenslag gehad met de arbitrage, man up.

Nu krijgen we een goedkope penalty (amper de 5e penalty in 32 matchen) en nu is het opeens weer varhaege en partijdige arbiters. Man man man. T'is niet dat kortrijk compleet bestolen is geweest, t'is niet dat zij verdienden te winnen ofzo. Penalty was er volgens mij ook geen maar daar moet je zo ook geen hand zetten dus echt niks was er ook niet aan de hand.

Brugge krijgt arbitrage tegen: deal with it
Brugge krikgt arbitrage mee: VaRhAeGe, OMG omgekochte boel! Partijdige ref!!!

Jezus...

Toch zalig dat als je de ref meehebt dat het is van soms heb je hem ook tegen. Maar als je de ref tegen hebt, is het forum te klein, worden er verwijten naar de ref zijn kop gegooid,...

Is niet persoonlijk op de poster boven mij bedoeld.

edit: en KVK is wel bestolen hè. Ook de fase waar Selemani door Koussouno wordt aangelopen als hij alleen op doel mag afgaan is voer voor discussie. Er hebben spelers van Genk al voor minder rood gekregen in gelijkaardige situaties

Toch zalig dat als je de ref meehebt dat het is van soms heb je hem ook tegen. Maar als je de ref tegen hebt, is het forum te klein, worden er verwijten naar de ref zijn kop gegooid,...

Is niet persoonlijk op de poster boven mij bedoeld.
Ik word ook slecht gezind als mijn belastingbrief zegt dat ik moet betalen. En als diezelfde brief de volgende keer zegt dat ik geld terug trek ga ik blij zijn. Is een vrij logische reactie eh.

edit: en KVK is wel bestolen hè. Ook de fase waar Selemani door Koussouno wordt aangelopen als hij alleen op doel mag afgaan is voer voor discussie. Er hebben spelers van Genk al voor minder rood gekregen in gelijkaardige situaties

En zelfs niet één keer ;)

Qua woonplaats... Tja. Dat kan both ways gaan. Zo is Serge Gumienny van As en kijkt die quasi uit op ons stadion als die op zijn dak zou staan. Maar het resultaat daarvan is dat als er twijfel is hij altijd in het nadeel van Genk zal fluiten net om zulke associaties te vermijden. En nee, dit is geen denkwijze van mij maar komt rechtstreeks uit zijn mond tussen pot en pint op een scheidsrechtersvergadering toen mijn pa zelf nog floot.

Absolute kutmatch van ons, verdienen hier maar 1 punt, mochten wij zo penal tegen krijgen :angry: was niks aan maar naar dit evolueert het voetbal contact = sterven als een zwaan.

Er is al jaren commentaar dat men geen buurjongens moet laten fluiten. Toch blijven ze dit doen en met zulke dwaze interventies vd scheids gaat die commotie niet weg gaan. Wat willen ze eigenlijk hier mee bewijzen? Dat het kan en geen commotie gaat opbrengen? Wordt al jaren tegendeel bewezen, dus hoepelt daar eens mee op.

Als grote ploeg is ook iets gemakkelijker om te zeggen op het einde vh seizoen is het gelijk. Als grote ploeg klopt dat wss maar als kleine ploeg krijg je alleen maar zon fouten tg nooit mee hoor.

Dus als kleine ploeg is zon dwaling gewoon nog hatelijker.

Gelukkig is er de Ronde vandaag :unsure:

Samenvatting bekeken , duidelijke gene penalty lol
In het WK 2022 waren er sommige aant zagen dat CDK geen minuten kreeg van Martinez ,misschien is em wa minder in form :p
Ik zie er hier al een paar panikeren voor den titel , er is geen ploeg dit jaar die een reeks kan neerzetten om jullie te bedreigen so dont worry .

Even ter herinnering dat de VAR de ref naar de kant riep. Dus ja de VAR vond het geen geldige goal :hug:
Ja het is zo, anders roept de VAR de ref niet naar de kant
Euhm ... neen.

Om te beginnen weten we niet wat de communicatie tussen de ref en de lijnrechter was, dus weten we ook niet wat de oorspronkelijke beslissing was. Los daarvan werd er geen buitenspel gevlagd, dus de kous was af. De VAR ziet wél objectief buitenspel van Dost, en dat Dost wel heel dicht in het gezichtsveld staat bij het schot. Of dat het nu een wereldgoal is of niet, dat is inderdaad geen criterium en doet er niet toe.
"Een speler wordt alleen voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij, op het moment dat de bal wordt geraakt of gespeeld door een ploegmaat, actief bij het spel is betrokken door [...] een tegenspeler in diens spel te beïnvloeden door [...] te voorkomen dat een tegenspeler de bal kan spelen of in staat is te spelen door duidelijk het gezichtsveld te blokkeren."

Uit de laatste herhaling blijkt dat Dost dichtbij de lijn van het zicht stond, maar ook wel dat hij dit niet echt duidelijk blokkeerde. Maar dat is subjectief, en bij subjectieve beslissingen bij buitenspel is het aan de ref en niet de VAR: "For subjective decisions, e.g. intensity of a foul challenge, interference at offside, handball considerations, an ‘on-field review’ (OFR) is appropriate." IMO een goede beslissing en gang van zaken hier, opnieuw los van wat de oorspronkelijke communicatie is geweest.

Dit is eigenlijk hetzelfde als dat ik heb uitgelegd twee weken terug bij Oostende, zijnde dat het over een ander soort overtreding van subjectief buitenspel gaat:
Dit is geen beslissing van de VAR maar van de ref. De VAR moet enkel aangeven dat het objectief buitenspel is vast te stellen op de beelden, en dan de ref laten beslissen indien die niet wist dat het buitenspel er was. Het is ook geen denkbeeldige fase want dit staat letterlijk beschreven in het reglement. Ik vind echter niet dat de interpretatie hier overeenkomt met hoe het beschreven staat, dus ik had deze goal net zoals de geweldige Radbraker laten gelden ook na het (hoe dan ook verplicht, denk ik!) bekijken van de beelden.

Voor de nerds: ik wil op die quote nog wel eens terugkomen, aangezien gisteren Oostende alweer zo een goal zag afgekeurd worden.
De Bleeckere ging bij die fase tegen Moeskroen in zijn uitleg nogal de mist wat mij betreft, niet vanwege wat Joos zei over dat de bal reeds over de lijn was, maar gewoon puur op reglement.

De Bleeckere: "Omdat er contact is tussen Arthur Theate en de Moeskroen verdediger die bij hem staat, wordt de Oostende speler als actief gezien. (Interfering with the opponent / hinderen van de tegenstander). "

Maar het reglement zegt: "Een speler wordt alleen voor zijn buitenspelpositie bestraft indien hij, op het moment dat de bal wordt geraakt of gespeeld door een ploegmaat, actief bij het spel is betrokken door [...] een tegenspeler in diens spel te beïnvloeden door [...] voorkomen dat een tegenspeler de bal kan spelen of in staat is te spelen door duidelijke bewegingen te maken"
Of in het Engels aangezien hij dat aanhaalt: "A player in an offside position at the moment the ball is played or touched by a team-mate is only penalised on becoming involved in active play by [...] interfering with an opponent by [...] making an obvious action which clearly impacts on the ability of an opponent to play the ball."

Uit die teksten blijkt toch dat Theate enkel als actief gezien of bestraft hoort te worden als er een duidelijke beweging/obvious action which clearly impacts te bemerken is. Gewoon contact met een speler zoals De Bleeckere zegt is niet voldoende. Dat hoeft daarom niet te betekenen dat die goal foutief is afgekeurd, dat is de discretie die een ref heeft en hij beslist of Theate zijn beweging duidelijk was. Die discretie maakt echter de uitleg achteraf nog niet goed.

Gisteren een soortgelijke fase tegen Waasland-Beveren, maar daar was de beweging met het been tegen Jackers al wel wat duidelijker uiteindelijk. Een subjectieve beoordeling zal altijd leiden naar andere uitkomsten bij vergelijkbare fases, daar moeten we ons bij neerleggen. Dat moet misschien eens wat meer benadrukt worden.

Die quote van Clement. Dit kan toch echt niet meer, hè...

Het social media team van KVK wel hilarisch.

Er is ook eens commotie geweest over een oost-vlaamse arbiter die gefloten had in een gewonnen wedstrijd van Gent. Woonde 25 min van Gent. Vol verontwaardeging. Bladzijden vol in de krant.

Jammerlijk genoeg

Die rode kaart :puke: die zullen ze voor de rest van het seizoen moeten missen waarschijnlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan