Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?


  • Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Oostende is pas voor het eerst gevaarlijk na de rode kaart van Anderlecht, dat de match volledig in handen had. Gelukkig de 3 punten behouden, maar zonder rode kaart wordt die match simpel uitgevoetbald.
 
Oostende is pas voor het eerst gevaarlijk na de rode kaart van Anderlecht, dat de match volledig in handen had. Gelukkig de 3 punten behouden, maar zonder rode kaart wordt die match simpel uitgevoetbald.
Serieus paarse bril ... Anderlecht was de mindere ploeg, met minder balbezit, en heeft op de counter wat kansen versierd, maar hé, 't was met een jonge ploeg dus dat maakt alles goed hé.

Ik begrijp dat je blij bent met de 3 punten, maar dit voetbal wat Anderlecht nu brengt is gewoon Anderlecht onwaardig en staat mijlenver van het champagne-voetbal van vroeger in de tijd van Praet, Tielemans, ...
 
Serieus paarse bril ... Anderlecht was de mindere ploeg, met minder balbezit, en heeft op de counter wat kansen versierd, maar hé, 't was met een jonge ploeg dus dat maakt alles goed hé.

Ik begrijp dat je blij bent met de 3 punten, maar dit voetbal wat Anderlecht nu brengt is gewoon Anderlecht onwaardig en staat mijlenver van het champagne-voetbal van vroeger in de tijd van Praet, Tielemans, ...
Heb je de match gezien?

Oostende had meer balbezit ja, wat op en af getik tussen de 3 verdedigers en af en toe eens terug naar de keeper. Bij de rust was het aantal schoten wel 6-0 (4-0 gekadreerd).

Het algemeen niveau moet natuurlijk beter. Maar zoals het te zot is om ineens enkel maar lof af te steken na de winst tegen Genk, is het nu te zot om de prestatie van gisteren helemaal de drek in te praten...
 
Heb je de match gezien?

Oostende had meer balbezit ja, wat op en af getik tussen de 3 verdedigers en af en toe eens terug naar de keeper. Bij de rust was het aantal schoten wel 6-0 (4-0 gekadreerd).

Het algemeen niveau moet natuurlijk beter. Maar zoals het te zot is om ineens enkel maar lof af te steken na de winst tegen Genk, is het nu te zot om de prestatie van gisteren helemaal de drek in te praten...
Yep, match gezien, vond het een heel slechte match eigenlijk -> Oostende geraakte er combinerend niet door en maakte veel fouten maar was wel de ploeg die wou voetballen, dat heb ik bij jullie véél minder gezien.

Dat countervoetbal dat begrijp ik echt niet dat jullie daar als supps akkoord mee gaan?

Een ploeg als OHL mag dit voor mijn part gerust doen tegen de topploegen, maar van Anderlecht (en Club, Gent, Genk, Standard) verwacht ik toch dominant voetbal.
 
Yep, match gezien, vond het een heel slechte match eigenlijk -> Oostende geraakte er combinerend niet door en maakte veel fouten maar was wel de ploeg die wou voetballen, dat heb ik bij jullie véél minder gezien.

Dat countervoetbal dat begrijp ik echt niet dat jullie daar als supps akkoord mee gaan?

Een ploeg als OHL mag dit voor mijn part gerust doen tegen de topploegen, maar van Anderlecht (en Club, Gent, Genk, Standard) verwacht ik toch dominant voetbal.
Ook bij Anderlecht teveel afval in het spel (slechte controles, te korte passes). Maar Oostende kreeg nauwelijks een pass gezet over de middellijn.
Dat is ook een (kleine verdienste), want blijkbaar kan Oostende best goed voetballen als het eenmaal de kans krijgt.

Countervoetbal noem ik dat toch niet. Anderlecht probeerde ook gewoon op te bouwen, maar ging sneller verticaal voetballen met meer risicopasses (en balverlies tot gevolg). Als Oostende direct de tegenaanval wou opzetten, zat Anderlecht er altijd tussen. Dus gingen ze maar wat vanachter rondpassen om dan de flankspeler te bedienen en weer terug (of balverlies).

Alsof dit ook het spelniveau is waarmee iedereen bij Anderlecht content is. Maar de punten zijn nu eenmaal ook belangrijk. Met wat vertrouwen komt de rest soms vanzelf (kijk naar Genk).
 
Net Sjotcast beluisterd -> daar zou Ritchie De Laet toegezegd hebben als gast, maar na de nederlaag belde de (blijkbaar Franstalige??) persverantwoordelijke naar Het Nieuwsblad om te laten weten dat dat niet kon doorgaan omwille van dat verlies tegen Club Brugge.

Wel een beetje zielig en triest tegelijkertijd van Antwerp...
 
Verdiende zeg tegen een zwak Standard. Ze spelen Avenatti in de spits maar ze weigeren dan voorzetten te geven (tot het laatste kwartier als hij al gewisseld is voor Oulare). Mag gerust terugkomen naar het Guldensporenstadion :)

Oulare had weer last van wapperende armpjes
 
Hoogstens PO2, sorry. Mijn glazen bol liegt nooit!
Zoveel staan ze eigenlijk niet achter op plaats 4 en als je ziet hoe wisselvallig alle ploegen presteren, dan kan het zomaar dat HVH stunt en Gent naar PO1 brengt.

Ben wel benieuwd naar zondag, want laten we eerlijk zijn: Standard en WBE stellen nu ook niet veel voor natuurlijk voor 't moment
 
Zoveel staan ze eigenlijk niet achter op plaats 4 en als je ziet hoe wisselvallig alle ploegen presteren, dan kan het zomaar dat HVH stunt en Gent naar PO1 brengt.

Ben wel benieuwd naar zondag, want laten we eerlijk zijn: Standard en WBE stellen nu ook niet veel voor natuurlijk voor 't moment
Klopt, en het had ook weeral helemaal anders kunnen zijn met die bal van Heymans op de lat in de eerste helft en de loeier van een kans die hij laat liggen in de tweede. Het grote verschil met voor HVH is toch vooral dat dat soort ballen nu niet binnen gaat en toen wel.
 
Klopt, en het had ook weeral helemaal anders kunnen zijn met die bal van Heymans op de lat in de eerste helft en de loeier van een kans die hij laat liggen in de tweede. Het grote verschil met voor HVH is toch vooral dat dat soort ballen nu niet binnen gaat en toen wel.
Het lijkt inderdaad alsof HVH zijn konijnenpoot gewoon groter is...
Gent speelt imo nog net hetzelfde als voorheen maar hebben nu gewoon iets meer geluk in de afwerking van zowel zichzelf als de tegenstander.

Want uiteindelijk is het niet alsof Gent onder WDD zo afgrijselijk voetbal bracht he... Vaak kansen genoeg en relatief goed achteraan maar elke kans van de tegenploeg was bingo terwijl ze zelf 15 open kansen lieten liggen. Geluk laten keren is ook een kunst natuurlijk maar voor de rest lijkt Hein me nog niet te veel hebben bijgebracht aan dit elftal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan