Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik blijf mij er toch over verbazen dat die clubs nog worden verdedigd op dit vlak. Er is nu toch al wel voldoende aangetoond dat sommige clubs zeker en vast niet alles uit de kast hebben gehaald. Ik heb vandaag nog gelezen dat een van de clubs hun veldverwarming pas heeft aangezet op woensdag(!). Dat is gewoon amateurisme. Niet meer, niet minder. Je weet dagen op voorhand dat het gaat vriezen en sneeuwen, dan kan dat er bij mij niet in.

Kleine tip, dat is ook niet in elk stadion even gemakkelijk (zie ook mijn voorbeeld van Union). Ik vind uw kritiek ook redelijk goedkoop, en het zijn bij mijn weten ook onder andere de bobo's van uw club die per se de playoffs wilden doorduwen, waar een of twee wedstrijden uitstellen nu opeens een gigantisch probleem is. Tja.

Ik noteer een compliment over Leuven, de opmerking over Brys wil ik u daarom wel vergeven Gavvers
Dan hebt ge dat verkeerd gelezen of ik heb het uiteraard weer eens slecht neergeschreven. Ik doelde op de wrevel die Brys prematch opwekt met zijn foute opstellingen, ergo iets anders zeggen over de match dan dat er op het veld gebeurt. Kompany doet dat ook, maar op een heel andere manier.

Vreemd om te ontkennen dat er geweldig veel talent rondloopt op Anderlecht. Dat er gesproken wordt van scouts die zich laten beetnemen haha :ROFLMAO:
Anderhalf jaar geleden werd waarschijnlijk even hard gelachen met Bornauw of Saelemaekers, wat zouden die toch moeten gaan doen in de Bundesliga of in de Serie A (bij een vergane topploeg terug in opbouw nota bene). Ondertussen bewijzen ze toch maar het ongelijk van de scorebordjournalisten en sommige posters hier.
Basisspeler bij de veertiende in de Bundesliga, dat zijn nog eens adelbrieven! Een echt bewijs van kwaliteit, de lakzegel van Köln is het neusje van de zalm in elke jeugdwerking hun verzameling. Ik had nu trouwens gedacht dat na de eerste lockdown, toen er alleen maar Bundesliga op TV was voor een maand, iedereen nu toch wel doorhad wat een gemiddeld niveau dat daar is in de rechterkolom? Blijkbaar niet, of het gaat gewoon letterlijk om concrete speelminuten in het buitenland, dat zou ik ook nog wel kunnen begrijpen aangezien de lat laag gelegd moet worden. Over Saelemaekers durf ik niets zeggen, cool dat die bij speelt bij Milan maar ik heb ook wel het niveau van Juventus en Inter dit seizoen gezien, of dat van Lazio tegen Brugge. Maar hij start en speelt, da's waar, en hopelijk speelt hij kampioen in Italië.

De enige Belgen die na de groepsfase dit seizoen nog CL spelen komen van Genk en Standard, denk ik. Die andere recente grote purple talents spelen ochere bij Leicester, alsof daar niets hogers van verwacht werd. 't Is potverdikke dezelfde ploeg als Castagne van Genk, wie had dat gedacht! Allez ja, uiteindelijk moeten we voor Leicester precies nog applaudisseren als ik het lijstje overige jeugdspelers afga. Zulte, Charleroi, Metz, Heerenveen, Deceuninck-Quick-step, Standard, Antwerp, Cultural Leonesa, Benfica, Bielefeld zie ik momenteel als club bij de spelersnamen die ik herken zonder verder op te zoeken. Zelfs het grootste product van Anderlecht dat momenteel nog speelt hebben ze ondertussen al twee keer wandelen gestuurd bij echte grote clubs wegens niet goed genoeg, al heeft die het wel gemaakt in zijn loopbaan natuurlijk. Moet ik dan echt terug naar Kompany?

Als ik dan even kijk naar de clubs van de bekende mannen van de Genk- en Standardjeugd; Atletico, Manchester City, Liverpool, Real Madrid, Dortmund, Brighton, wat Crystal Palacen, Valencia, Wolfsburg ... pfoe, wat een verschil op dit moment. Het mes zit ondertussen al redelijk diep, en dan moet ik nog melden dat de beste jongere in de JPL momentaan bij Brugge speelt.

Dus samenvattend: ik ontken geen aanwezig talent op zich, ik denk alleen dat al die spelers die nu keihard opgeblazen worden door Kompany en co voor de transferwaarde niet verder zullen geraken dan Europa League-niveau, net zoals blijkbaar driekwart van de voorbije tien jaar. Als die jongens ooit al meer dan een seizoen of twee/drie Europees spelen in hun carrière natuurlijk, ik denk dat de helft van de huidige namen genre Sardella het zelfs niet bij Anderlecht in de JPL zal maken vanaf het moment dat Anderlecht weer spelers kan kopen. Ik snap dan eerlijk waar niet waar die Neerpedehoogschatting vandaan komt. Ik heb mijn best gedaan en nu een deel namen opgezocht,ik zie amper iets objectief en relatief met andere Belgische kleinere ploegen stelt het al helemaal niets voor. Véél PR, weinig palmares.

De enige Belgen die na de groepsfase dit seizoen nog CL spelen komen van Genk en Standard, denk ik. Die andere recente grote purple talents spelen ochere bij Leicester, alsof daar niets hogers van verwacht werd. 't Is potverdikke dezelfde ploeg als Castagne van Genk, wie had dat gedacht! Allez ja, uiteindelijk moeten we voor Leicester precies nog applaudisseren als ik het lijstje overige jeugdspelers afga.

Dus de DRIEENTWINTIGjarige patron op het middenveld van de nr 3 in de Premier League is opeens ook al te min voor Gavin? Heel bizar stukje analyse, bijna zo erg als het Doku is hetzelfde niveau als Amuzu betoog een jaar geleden ofzo.

Dat gedoe over Tielemans snap ik ook niet helemaal en haalt uw betoog wel serieus onderuit, Gavin. Zeker omdat ge het vergelijkt met bepaalde andere spelers van oa Genk. De Bruyne voetbalde op die leeftijd ook maar 'gewoon' bij Wolfsburg.

Dus de DRIEENTWINTIGjarige patron op het middenveld van de nr 3 in de Premier League is opeens ook al te min voor Gavin? Heel bizar stukje analyse, bijna zo erg als het Doku is hetzelfde niveau als Amuzu betoog een jaar geleden ofzo.
Soms is het feit dat ze ooit gevoetbald hebben in het paars al genoeg om zulke teksten te durven neerschrijven. Buiten De Bruyne en Courtois is er toch niemand met meer talent dan Tielemans momenteel? Zoals Puni net aanhaalt, De Bruyne zat op die leeftijd bij Wolfsburg..

Zijt blij dat er eigen jeugd doorgroeid naar de PL ( en 3DES staat oei oei wat slecht zeg)
Tielemans gaat het verder brengen dan de Bruyne . NAH i said it

Ik wist niet dat er zoveel geld rondging in pakweg de Oekraïense competitie.
Heb je al eens gezien welke nieuwe stadions ze daar gezet hebhen in Oekraïne? Kunnen wij enkel van dromen.
Kleine tip, dat is ook niet in elk stadion even gemakkelijk (zie ook mijn voorbeeld van Union). Ik vind uw kritiek ook redelijk goedkoop, en het zijn bij mijn weten ook onder andere de bobo's van uw club die per se de playoffs wilden doorduwen, waar een of twee wedstrijden uitstellen nu opeens een gigantisch probleem is. Tja.
Dit dus. Is dat een reden om niet in orde te zijn? Niet per se natuurlijk, de regels zijn wat ze zijn. Maar een week aan stuk - 10 is wel al redelijk extreem hier en zeker meer uitzondering dan regel. In Nederland lassen ze matchen af, hier doen we doodleuk verder met mindere infrastructuur omdat we niet anders kunnen, daar wringt het schoentje.

@Gavin ik ga akkoord behalve over Tielemans idd, daar sla je de bal toch mis. Is dat (al) een absolute topper, neen zeker niet, haalt ie dat ooit, mss wel mss niet maar zal er toch niet vanaf zitten.

Basisspeler bij de veertiende in de Bundesliga, dat zijn nog eens adelbrieven! Een echt bewijs van kwaliteit, de lakzegel van Köln is het neusje van de zalm in elke jeugdwerking hun verzameling. Ik had nu trouwens gedacht dat na de eerste lockdown, toen er alleen maar Bundesliga op TV was voor een maand, iedereen nu toch wel doorhad wat een gemiddeld niveau dat daar is in de rechterkolom? Blijkbaar niet, of het gaat gewoon letterlijk om concrete speelminuten in het buitenland, dat zou ik ook nog wel kunnen begrijpen aangezien de lat laag gelegd moet worden. Over Saelemaekers durf ik niets zeggen, cool dat die bij speelt bij Milan maar ik heb ook wel het niveau van Juventus en Inter dit seizoen gezien, of dat van Lazio tegen Brugge. Maar hij start en speelt, da's waar, en hopelijk speelt hij kampioen in Italië.

De enige Belgen die na de groepsfase dit seizoen nog CL spelen komen van Genk en Standard, denk ik. Die andere recente grote purple talents spelen ochere bij Leicester, alsof daar niets hogers van verwacht werd. 't Is potverdikke dezelfde ploeg als Castagne van Genk, wie had dat gedacht! Allez ja, uiteindelijk moeten we voor Leicester precies nog applaudisseren als ik het lijstje overige jeugdspelers afga. Zulte, Charleroi, Metz, Heerenveen, Deceuninck-Quick-step, Standard, Antwerp, Cultural Leonesa, Benfica, Bielefeld zie ik momenteel als club bij de spelersnamen die ik herken zonder verder op te zoeken. Zelfs het grootste product van Anderlecht dat momenteel nog speelt hebben ze ondertussen al twee keer wandelen gestuurd bij echte grote clubs wegens niet goed genoeg, al heeft die het wel gemaakt in zijn loopbaan natuurlijk. Moet ik dan echt terug naar Kompany?

Als ik dan even kijk naar de clubs van de bekende mannen van de Genk- en Standardjeugd; Atletico, Manchester City, Liverpool, Real Madrid, Dortmund, Brighton, wat Crystal Palacen, Valencia, Wolfsburg ... pfoe, wat een verschil op dit moment. Het mes zit ondertussen al redelijk diep, en dan moet ik nog melden dat de beste jongere in de JPL momentaan bij Brugge speelt.

Dus samenvattend: ik ontken geen aanwezig talent op zich, ik denk alleen dat al die spelers die nu keihard opgeblazen worden door Kompany en co voor de transferwaarde niet verder zullen geraken dan Europa League-niveau, net zoals blijkbaar driekwart van de voorbije tien jaar. Als die jongens ooit al meer dan een seizoen of twee/drie Europees spelen in hun carrière natuurlijk, ik denk dat de helft van de huidige namen genre Sardella het zelfs niet bij Anderlecht in de JPL zal maken vanaf het moment dat Anderlecht weer spelers kan kopen. Ik snap dan eerlijk waar niet waar die Neerpedehoogschatting vandaan komt. Ik heb mijn best gedaan en nu een deel namen opgezocht,ik zie amper iets objectief en relatief met andere Belgische kleinere ploegen stelt het al helemaal niets voor. Véél PR, weinig palmares.
Niemand maakt van Bornauw een toptalent. Alleen zat je waarschijnlijk even hard te lachen met hem als Sardella nu, toen hij voor 8mio naar Keulen getransfereerd werd terwijl hij maar 4 mio waard was volgens Transfermarkt. Intussen is hij er 12 waard en heeft hij vorig jaar heus wat complimenten gekregen. Helemaal niets om denigrerend over te doen.
Ik maak van Sardella geen toptalent. Maar evengoed is het de volgende Bornauw, of iemand die een carrière lang van waarde is voor Anderlecht of een andere JPL-club.

Je steek naar Tielemans is helemaal belachelijk.

Toppers als Carrasco of Origi hebben nooit een minuut gespeeld voor Genk. Top opgeleid, maar niet doorgebroken. En dat is toch net de essentie? Wat ben je als club met enkele opleidingsvergoedingen.

Je kan wat namen of ploegen opnoemen: is het ene van Genk of Standard is het plots noemenswaardig, is het ene van Anderlecht is het om van te wenen... Trossard bij Brighton is top, maar Dendoncker bij Wolves is niet noemenswaardig, kan je mij dat uitleggen?
Vreemde attitude, ik kan als Anderlechtsupporter het alleen maar appreciëren als Belgen het goed doen in het buitenland. Ik dacht dat jij geen clubvoorkeur had? Of ben je enkel negatief t.o.v. bepaalde clubs?

We zullen eens een recente statistiek erbij nemen:
CIES onderzocht in 31 Europese topcompetities welke clubs de meeste opgeleide spelers leverden. Voor CIES is een opleidingsclub van een speler een club die die een speler tussen zijn 15 en 21 minstens 3 jaar onder haar hoede had.

Als we kijken naar de Big Five (Spanje, Italië, Engeland, Duitsland en Frankrijk) telt Anderlecht 12 spelers in de respectieve eerste klasse, genre Romelu Lukaku, Youri Tielemans of andere Dennis Praets. Als we kijken naar hun aantal gespeelde matchen, de leeftijd en de zwaarte van de competitie, komt Anderlecht uit op de 12e plaats in Europa.
12e in Europa, beste in België. Maar nee, Anderlecht stelt niets voor volgens jou! Het is omdat je niet van statistieken houdt zeker. :rolleyes: Het zal de PR zijn die deze statistieken opmaakt ? Of Roger heeft die mannen ene lifetime aan bakken Geuze voorzien om dat te schrijven?
Misschien moet je je oogkleppen afzetten, dan zie je misschien eens terug wat objectief. Zwak niveau zeg.

Laatst bewerkt:
12e in Europa, beste in België. Maar nee, Anderlecht stelt niets voor volgens jou! Het is omdat niet je niet van statistieken houdt zeker. :rolleyes: Het zal de PR zijn die
deze statistieken opmaakt ? Of Roger heeft die mannen ene lifetime aan bakken Geuze voorzien om dat te schrijven?
Misschien moet je je oogkleppen afzetten, dan zie je misschien eens terug wat objectief. Zwak niveau zeg.
Het gaat em toch niet om de verspreiding in de top-5 competities van Europa?

Het gaat em toch niet om de verspreiding in de top-5 competities van Europa?
Niet per se nee. Het is 'maar' een statistiek. Die bijvoorbeeld een basisspeler van Porto niet meetelt, en een speler bij een laagvlieger in de Ligue 1 wel.
Maar het zegt in ieder geval meer dan Gavin zijn buikgevoel.

Niet per se nee. Het is 'maar' een statistiek. Die bijvoorbeeld een basisspeler van Porto niet meetelt, en een speler bij een laagvlieger in de Ligue 1 wel.
Maar het zegt in ieder geval meer dan Gavin zijn buikgevoel.
Maar dan kom je natuurlijk wel terug uit bij Bornauw in Keulen he :)

Ik snap u hoor want Gavin slaat de bal er hier compleet naast. Hoe hard hij ook probeert om als kenner over te komen, zijn drang om kritiek te leveren op Kompany neemt te hard de bovenhand om deftige argumenten te gebruiken. Jammer, want ergens diep zit er wel een goed punt verscholen.
Namelijk dat bv Keulen idd zeker niet de topclub is waar elke speler van droomt. En qua niveau zitten die echt niet ver boven de JPL (en krijgen ze wss zelfs slaag van een aantal clubs uit die JPL)
Maar bon, zijn loon zal wel hoger liggen en hij komt af en toe wel eens oog in oog te staan met een échte topclub dus als die jongen daar tevreden mee is, en dat zal hij ook wel zijn als hij zijn eigen kan inschatten, ben ik dat ook voor hem natuurlijk.

Langs de andere kant mogen we hier ook niet elke speler die uit België vertrekt gaan vergelijken met De Bruyne, Lukaku of Tielemans. Dat zijn zeldzame combinaties van talent en mentaliteit waar je er misschien 1 of 2 per generatie van kan opvissen. Zeker als de vijver zo klein is als ons landje. Je mag natuurlijk niet tevreden zijn met elke speler voor een paar miljoen door te sluizen naar pakweg Nantes, Levante of Sheffield maar je moet ook niet gaan beweren dat elke jeugdspeler die hier 2 jaar in de basis staat binnen 5 jaar gaat schitterend bij Barca, Man City of Bayern.

Op wat is dat gebaseerd? Of puur speculatie langs genkse zijde?

* Zeil werd veel te laat geplaatst, terwijl het al langer duidelijk was wat de weeromstandigheden gingen zijn
* Het zeil werd dan ook nog eens te vroeg weggedaan. Ge zou zeggen dat ze na onze klacht op Moeskroen zouden bijgeleerd hebben.
* Bij aankomst van Genk in het stadion was daar vijf man en een paardenkop bezig met het veld, waaronder iemand met een bladblazer (!). In Genk waren voor de match tegen STVV bvb de oudere jeugdspelers allemaal opgetrommeld om een bijdrage te leveren aan het onderhoud van het veld. En ge gaat me niet zeggen dat Oostende geen jeugdspelers heeft.

Dit is geen speculatie, maar is duidelijk geweest uit de communicatie (en zelfs de foto's) langs beide zijden van de twee teams. Gaat Oostende dat gedaan hebben met een of andere agenda in het achterhoofd? Nee, uiteraard niet. Maar dat er enkele clubs absoluut niet op een professionele basis met hun veld werken, zal nu wel voor iedereen duidelijk zijn.

Gerits heeft achteraf in een gesprek met HBVL ook uitgelegd hoe zij die dingen doen en de basis daarvan is een uitgebreid draaiboek die bij allerhande weersomstandigheden perfect stipuleert wat wanneer moet gebeuren om het veld in een topconditie te krijgen. We speelden echt niet alleen op een top veld tegen Anderlecht en STVV owv onze veldverwarming, maar ook door de inspanningen van onze greenkeeper, vrijwilligers en opgeroepen jeugdspelers en andere medewerkers. Zou Oostende zonder hun veldverwarming het veld even goed als ons hebben kunnen krijgen? Nee, dat denk ik ook niet. En dat is geen schande. Maar "bespeelbaar" was echt wel het minste geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan