Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ergernis van gisteren: Veerle Heeren die een knap staaltje van zelfbediening toont door zichzelf en haar directe entourage voorrang te geven in bij de vaccinaties in Sint-Truiden. Vervolgens eerst ontkent en dan toegeeft maar erbij vermeldt dat er niks onwettigs is gebeurd. Een inschattingsfout, naar eigen zeggen... Goh.

Mijn Chrome/Edge thema dat ik al jaren gebruik op mijn werkpc/laptop is plots verwijderd uit de Chrome Store. Alles ziet er zo grijs uit. :headshake:

Gisteren boel gehad met een "soccermom" in het verkeer.

Ik rij op een baan met 2 rijstroken. Verder worden door wegenwerken de 2 rijstroken 1 rijstrook. Ik rij op de linkerbaan. Iedereen voor mij is mooi aan het ritsen, maar diene kalle naast mij was pots en zéér bewust aan het bumperrijden waardoor ik niet kon invoegen. Ritsen is nochtans wettelijk verplicht. Ik was al halfweg met mijn manoeuvre bezig, dus het was bijna een botsing. Zij claxoneert, ik claxoneer. M'n dochter in de achterbank vindt dat claxon héél leuk, maar ik was echt pissed of. We reden 1mm van elkaar. Al bij al, de aanhouder wint, dus kheb mij kunnen toevoegen.
Ik kijk naar achter via de spiegel, zit ze daar haar middelvinger naar mij te tonen. Een soccermom in een BMW 2 reeks, ook dan nog met een kind in haar auto. Ik ben dan gewoonweg gestopt, handrem opgezet, uitgestapt en stap richting haar(weet echt niet waarom of zo, khad niet echt iets gepland, mss ging ik max "RITSEN Is VERPLICHT GIJ KALLE" roepen of zo . Haar raam was dicht, maar ik hoor haar nog "alé serieus" met een vies gezicht roepen. Omdat ik iets verderop was gestopt, was er wat ruimte vrij, dus ze rijdt bang weg. Wel middelvinger tonen, maar confrontatie niet durven aangaan.
Ik ga de achtervolging in. Ik zie haar binnenrijden in de parking van de Colruyt. Dat heeft 2 in-en-uitgangen. Dus ik vermoedde dat ze gewoon langs de andere kant wou wegrijden om mij af te schudden. Ik ging meteen naar de andere kant. en wachtte af Ze had me gezien dus ze rijdt nu weer langs de andere kant.
Op dat moment was ik ook wat gekalmeerd. Wat ging ik eigenlijk doen? M'n dochter zat bij mij, bij haar was er ook een kind. Met wat was ik in godsnaam bezig? Het is middagpauze, over een uur moest ik weer gaan telewerken. Laat het gewoon los. Ik ben dan gewoon naar huis gereden.

Artikel 12bis. Ritsen​

De bestuurders die, bij sterk vertraagd verkeer, rijden op een rijstrook die ophoudt of waarop het verder rijden wordt verhinderd, mogen slechts vlak voor de versmalling invoegen in de aangrenzende vrije rijstrook.

De bestuurders die rijden op die vrije rijstrook moeten vlak voor de versmalling beurtelings voorrang verlenen aan één invoegende bestuurder; in geval het rijden in zowel de linker als in de rechter rijstrook wordt verhinderd, moet eerst voorrang worden verleend aan één bestuurder op de rechter rijstrook en daarna aan één bestuurder op de linker rijstrook.

Ik rij op een baan met 2 rijstroken. Verder worden door wegenwerken de 2 rijstroken 1 rijstrook. Ik rij op de linkerbaan. Iedereen voor mij is mooi aan het ritsen, maar diene kalle naast mij was pots en zéér bewust aan het bumperrijden waardoor ik niet kon invoegen. Ritsen is nochtans wettelijk verplicht. Ik was al halfweg met mijn manoeuvre bezig, dus het was bijna een botsing. Zij claxoneert, ik claxoneer. M'n dochter in de achterbank vindt dat claxon héél leuk, maar ik was echt pissed of. We reden 1mm van elkaar. Al bij al, de aanhouder wint, dus kheb mij kunnen toevoegen.
Ik kijk naar achter via de spiegel, zit ze daar haar middelvinger naar mij te tonen. Een soccermom in een BMW 2 reeks, ook dan nog met een kind in haar auto. Ik ben dan gewoonweg gestopt, handrem opgezet, uitgestapt en stap richting haar(weet echt niet waarom of zo, khad niet echt iets gepland, mss ging ik max "RITSEN Is VERPLICHT GIJ KALLE" roepen of zo . Haar raam was dicht, maar ik hoor haar nog "alé serieus" met een vies gezicht roepen. Omdat ik iets verderop was gestopt, was er wat ruimte vrij, dus ze rijdt bang weg. Wel middelvinger tonen, maar confrontatie niet durven aangaan.
Ik ga de achtervolging in. Ik zie haar binnenrijden in de parking van de Colruyt. Dat heeft 2 in-en-uitgangen. Dus ik vermoedde dat ze gewoon langs de andere kant wou wegrijden om mij af te schudden. Ik ging meteen naar de andere kant. en wachtte af Ze had me gezien dus ze rijdt nu weer langs de andere kant.
Op dat moment was ik ook wat gekalmeerd. Wat ging ik eigenlijk doen? M'n dochter zat bij mij, bij haar was er ook een kind. Met wat was ik in godsnaam bezig? Het is middagpauze, over een uur moest ik weer gaan telewerken. Laat het gewoon los. Ik ben dan gewoon naar huis gereden.
Lijkt me een uitgelezen kans om even te bezinnen of je je zo in het verkeer wilt begeven, en zo'n moment kan ervoor zorgen dat er in het vervolg een alarmbelletje afgaat voor je zo ver gaat.

Goed dat je op tijd tot dat besef bent gekomen. Zeker als je vergelijkt met die recente achtervolging met dodelijk gevolg in Moeskroen... https://www.standaard.be/cnt/dmf20210215_95132366

volwassen reactie in ieder geval. Doe je dit veel zo mensen achtervolgen?

Ik snap dat dit je frustreert, maar om dan werkelijk te stoppen en iemand als het ware te achtervolgen is toch wel een beetje overdreven.
Allebei eens mooi de middenvinger naar elkaar opsteken, de kinderen daar eens goed mee laten lachen en verder gewoon doorrijden.

volwassen reactie in ieder geval. Doe je dit veel zo mensen achtervolgen?
Neen, moest m'n dochter er niet bij zijn, ging het mss erger aflopen.

Lijkt me een uitgelezen kans om even te bezinnen of je je zo in het verkeer wilt begeven, en zo'n moment kan ervoor zorgen dat er in het vervolg een alarmbelletje afgaat voor je zo ver gaat.
Dit is de eerste keer dat zoiets gebeurt. Ik ben(was) een rustige introverte persoon. Maar op een bepaald moment zei ik "genoeg" en dan leidt dat blijkbaar tot zoiets. "pick your battles" zeggen ze blijkbaar niet voor niks.

Dit is de eerste keer dat zoiets gebeurt. Ik ben(was) een rustige introverte persoon. Maar op een bepaald moment zei ik "genoeg" en dan leidt dat blijkbaar tot zoiets. "pick your battles" zeggen ze blijkbaar niet voor niks.
Dat is niet wat pick your battles betekent, want dat zou betekenen dat je hier in je recht bent.
Lijkt me vooral goed dat het de eerste keer is, als het nog was gebeurd, had je die les er niet uit getrokken en was er meer aan de hand, toch?

Sorry dat ik in het West-Vlaanderen van Antwerpen woon nu
Maar Jeroen gebruikt het AN van de VRT, dus die moet je er niet bij slepen om uw loze argumenten te staven.

Dat is niet wat pick your battles betekent, want dat zou betekenen dat je hier in je recht bent.
Lijkt me vooral goed dat het de eerste keer is, als het nog was gebeurd, had je die les er niet uit getrokken en was er meer aan de hand, toch?
Ik ben ook in m'n recht. Ritsen is verplicht. Het was mijn beurt om in te voegen.
En of het meer of niet gaat gebeuren, dunno, maar dit is het gevolg van "no more mr nice guy" te willen zijn vermoed ik.
"pick your battles" = ik ben in m'n recht, maar uiteindelijk was dat mens m'n tijd niet waard, maar je kunt niet eeuwig de mensen u laten voorbijsteken en u laten platwalsen. Dat was de druppel i guess.

What the fuck heeft pick your battles te maken met de controle over uw eigen verliezen? Dit is gewoon verkeersagressie en niemand is vrij van die frustratie maar het is dan nog het verschil in mentaliteit hoe je ermee om gaat. Het feit dat je het hier begint te vergoeilijken lijkt mij net dat ge er gewoon niks uit geleerd hebt. Misschien eens aan wat zelfreflectie doen en inzien dat er andere manieren zijn om hiermee om te gaan en proberen om een volgende keer wat gematigder te reageren.

Ik ben ook in m'n recht. Ritsen is verplicht. Het was mijn beurt om in te voegen.
En of het meer of niet gaat gebeuren, dunno, maar dit is het gevolg van "no more mr nice guy" te willen zijn vermoed ik.
"pick your battles" = ik ben in m'n recht, maar uiteindelijk was dat mens m'n tijd niet waard, maar je kunt niet eeuwig de mensen u laten voorbijsteken en u laten platwalsen. Dat was de druppel i guess.
Je beantwoordt een lichte overtreding (niet ritsen) met een veel zwaardere overtreding. Op welke manier ben je in je recht als dader van verkeersagressie??

Ik dacht dat je de post plaatste omdat je inzag dat je gedrag niet oké was. Omdat het zo overduidelijk niet oké was. Daarom dat ik zei dat je volgende keer de alarmbel zou herkennen.

Maar blijkbaar vind je het niet zo raar dat je mensen fysiek bedreigt, achtervolgt en als je dan ziet dat ze bang zijn, zegt dat het de volgende keer veel erger zal aflopen... Dat vind ik best angstaanjagend.

Als je elke keer iemand je niet laat ritsen op 1 mm moet rijden en die daarna achtervolgen dan maak je er beter een voltijdse job van hoor. Het is maar ritsen hé, een beetje relativeren kan al eens helpen. Zeker als er kinderen in het spel zijn is dat toch gewoon een slecht idee?

"pick your battles" en "no more mister nice guy" vind ik trouwens een vorm van het wat onder de mat vegen.

Als je vind dat je met jouw acties in je recht bent, dan stel ik toch voor om je rijbewijs gewoon af te geven, vooraleer je in het nieuws komt omdat je iemand in het ziekenhuis geslagen hebt ofzo...

Zelfs dat stoppen en uitstappen vind ik al te ver/marginaal. Al helemaal als je eigen kind erbij zit! laat staan dat je dan nog iemand gaat achtervolgen...

Opvoedkundig was het wel, ze gaat 2x nadenken volgende keer als ze iemand niet laat invoegen. ;)

(maar ik zou dat toch niet meer doen in t vervolg, zeker dat achtervolgen-deel. Van daar was je niet meer 'in uw recht'...)

Je beantwoordt een lichte overtreding (niet ritsen) met een veel zwaardere overtreding. Op welke manier ben je in je recht als dader van verkeersagressie??

Ik dacht dat je de post plaatste omdat je inzag dat je gedrag niet oké was. Omdat het zo overduidelijk niet oké was. Daarom dat ik zei dat je volgende keer de alarmbel zou herkennen.

Maar blijkbaar vind je het niet zo raar dat je mensen fysiek bedreigt, achtervolgt en als je dan ziet dat ze bang zijn, zegt dat het de volgende keer veel erger zal aflopen... Dat vind ik best angstaanjagend.
Je hebt gelijk.
Ik had gewoon een middelvinger naar haar moeten opsteken en verder gewoon moeten doorgereden hebben.

Mss maximum efkes stoppen, een boze blik in de achteruitkijkspiegel zodat haar verkeerslampje terug op rood springt en dan zo verder rijden. Agressief zijn, maar passief agressief dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan