Status
Niet open voor verdere reacties.
Imo is dit iets wat veel dikke mensen hebben. Of de klassieker dat je zware botten hebt. Allemaal larie. Het is erg simpel. Je verdikt als je teveel eet en jammer genoeg is die teveel niet voor iedereen gelijk. Maar daar stopt het dan ook.
Dat excuus van zware botten heb ik ook nooit gesnapt. Het skelet van de gemiddelde man weegt zo'n 12-13 kg, dat van een volwassen vrouw zo'n 10-11 kg. Uiteraard kan je wel breder gebouwd zijn waardoor je iets meer weegt. Ik heb ook al gemerkt dat ik qua schouders en borstkas breder gebouwd zijn dan sommige van mijn vrienden die even groot zijn. Maar dat wil daarom niet zeggen dat dat een excuus is om 20 kg meer te wegen natuurlijk.
 
De dochter van Maggie De Block was toen ze 16 was al aan de zware kant. Misschien kan je het dan op genen steken, maar ik denk ook eerder dat het de eetgewoontes van dat gezin zullen zijn. Haar broer was ook zwaar en is tegenwoordig op zijn gewicht.

Ik snap dat het niet evident is van levensstijl te veranderen, zeker als je een drukke job hebt (wat politicus wel is, of je akkoord bent met de politiek of niet), maar het zou zo'n mensen wel gezonder maken.



Het effect van sport op gewicht wordt vaak onderschat, de calorieën verbranden die je door veel te eten binnenkrijgt is niet zo makkelijk. Het begint dus vooral in de keuken. Als je natuurlijk obees bent gaat het ook moeilijker worden om te beginnen met sport.
Er zullen inderdaad mensen zijn die genetisch gezien wat meer pech hebben dan anderen. Denk aan een lager verbruik van calorieën in rust dan anderen bijvoorbeeld. Ik heb jaren geleden enkele papers opgezocht in hoeverre genetica een rol speelt. En hoewel ze allemaal het erover eens waren dat er genetische factoren zijn, was de conclusie wel steeds dat dit vrijwel altijd over zeer zeldzame ziektes gaat (denk aan de befaamde slecht werkende schildklier, het excuus bij uitstek). En dat eetgedrag de beslissende factor was. Uiteindelijk mag je genetisch nog zoveel pech hebben, uw lichaam gaat niet uit het niets vetmassa aanmaken. Zeker niet de hoeveelheid die vaak net die mensen die met zulke excuses afkomen op zich dragen.

Maar bon, ik denk dat jij en ik op dat vlak vrijwel volledig dezelfde mening hebben dus we hoeven daar geen 20 posts aan te verspillen hier. Die houden we wel als er in het overgewichttopic nog eens iemand langskomt met zijn Herbalife of dat hij 10.000 kcal eet en nog gewicht verliest.
unsure.gif
 
Maar dat wil daarom niet zeggen dat dat een excuus is om 20 kg meer te wegen natuurlijk.
Maggie zit op een gewicht waar 20kg meer of minder niet te zien is denk ik 🤨

Ik vind dat die zich daar niet voor moeten excuseren. T is hun lichaam, wat kan mij dat schelen hoe ze er uit zien.
 
Dat het een deel met je metabolisme te maken heeft, ondervind ik toch zelf. Als 18-jarige woog ik 72,5 op 1m86. Ik kon eten wat ik wou. 1kg lasagna van den Aldi, een groot pak friet en 2 stukken vlees, een half brood. Nu moet ik al duwen bij een klein pak met 1 stuk vlees, eet vier sneetjes brood en weeg 95kg.

En qua hoeveelheid beweging is er geen echt verschil :p
en ja, ik weet dat sporten nu wel het verschil zou maken.

Maar idd, dikke botten e.d. zijn gewoon excuses. Maar het is wel een feit dat ge naarmate ge ouder wordt toch meer moeite moet doen blijkbaar. (wat ook niet voor iedereen geldt.)
 
Ik vind dat die zich daar niet voor moeten excuseren. T is hun lichaam, wat kan mij dat schelen hoe ze er uit zien.
Als zij er zo willen uitzien, is dat inderdaad hun keuze. Daar moet niemand zich in se voor excuseren.
Maar ze moeten ook geen excuses gaan zoeken om hun lichaam te verantwoorden. Dat is dan wel gewoon zwak.
 
Maggie zit op een gewicht waar 20kg meer of minder niet te zien is denk ik 🤨

Ik vind dat die zich daar niet voor moeten excuseren. T is hun lichaam, wat kan mij dat schelen hoe ze er uit zien.
Zoals hate4recipe zegt, ze hoeven zich heus niet te excuseren. Maar het gaat erom dat ze excuses geven waarom ze zoveel wegen, en dat is hetgeen me stoort.
 
Mijn ex heeft ook nog gezegd "we zijn in de familie allemaal zo zwaar omdat we zware botten hebben, dat is genetisch bepaald, niets aan te doen"
Aangezien we vlotjes over 40-50kg te dik spreken, zei ik kurkdroog "dus als je zus nu doodvalt (ongeveer zelfde lengte als ik) en ik ook en ze vergelijken onze skeletten, gaan de botten van uw zus 30kg meer wegen dan die van mij?"

Eventjes stil... Hij had het nooit zo concreet bekeken, gewoon geslikt Zonder nadenken (letterlijk) wat moeder serveerde 😝
 
Heb zo een tijdje geleden ene gehad in de bouwmarkt. Ik steek daar altijd een vervallen jeton van de kermis in, dat werkt ook, maar die mens had enkel een stuk van 2 euro en die karrekes daar werken enkel met 50c en 1 euro. Gaf mij 2 euro voor mijn karreke. Gaat ook tegengevallen zijn toen em klaar was met winkelen.
Vroeger kon je bij de karretjes van den Aldi zo'n lipje van een blik frisdrank gebruiken om karretjes te openen. Dan gingen we lege blikjes zoeken, karretje pakken en dan proberen om onze kar te geven aan mensen die net een kar zochten. Leverde toch altijd een paar euro op voor snoep en chips.
 
dat ge niet kunt searchen op 3d, want ge hebt 3 tekens van doen om te zoeken. en dat 3d printing bij `natuur, wetenschap en techniek` staat en ik altijd ga zoeken bij `vrije tijd` :p
 

Goh man, wat een drama.
Ze mogen beiden levenslang geven. Echt waar, er wordt véél te laks omgesprongen met verkeersagressie en verkeersovertredingen. Nul compassie mee.
 
We hebben deze middag al warm gegeten. Om één of andere reden wil ik ‘s avonds altijd iets warm, dus de drang om te zondigen is een pak groter.

Mijn zoon die nooit wilt luisteren. Als je zegt dat hij niet in de zetel mag springen, garandeer ik u dat hij het nog een keer of drie doet. Achja, ze zijn waarschijnlijk allemaal hetzelfde.

Het feit dat ik de laatste tijd een erg kort lontje heb. Ik besef achteraf dan altijd dat ik misschien te fel gereageerd heb. Kan op mijn zoon zijn, maar ook richting mijn madam. Heeft waarschijnlijk te maken met Corona-blues, winter-blues, etc, maar is op zich niet ok. Het besef is er, maar toch betrap ik me er steeds op dat het sterker is dan mezelf.

Ons huis dat elke dag een stort is. Met 2 kinderen totaal geen tijd om eens wat structuur te brengen. Als ik dan wat probeer op te ruimen komt mijn madam zagen dat ze het zelf wel zal doen en dat ik met de kinderen moet bezig zijn.

Grmbl grmbl. ‘t Moest er toch eens uit 😬
 
We hebben deze middag al warm gegeten. Om één of andere reden wil ik ‘s avonds altijd iets warm, dus de drang om te zondigen is een pak groter.

Mijn zoon die nooit wilt luisteren. Als je zegt dat hij niet in de zetel mag springen, garandeer ik u dat hij het nog een keer of drie doet. Achja, ze zijn waarschijnlijk allemaal hetzelfde.

Het feit dat ik de laatste tijd een erg kort lontje heb. Ik besef achteraf dan altijd dat ik misschien te fel gereageerd heb. Kan op mijn zoon zijn, maar ook richting mijn madam. Heeft waarschijnlijk te maken met Corona-blues, winter-blues, etc, maar is op zich niet ok. Het besef is er, maar toch betrap ik me er steeds op dat het sterker is dan mezelf.

Ons huis dat elke dag een stort is. Met 2 kinderen totaal geen tijd om eens wat structuur te brengen. Als ik dan wat probeer op te ruimen komt mijn madam zagen dat ze het zelf wel zal doen en dat ik met de kinderen moet bezig zijn.

Grmbl grmbl. ‘t Moest er toch eens uit 😬
Dat kort lontje komt door de temperatuur hoor :unsure:
 
Altijd raar als mensen het frituur zeggen ipv de frituur :p
Waarschijnlijk dezelfden die curryworst zeggen tegen een frikandel.
Het feit dat ik de laatste tijd een erg kort lontje heb. Ik besef achteraf dan altijd dat ik misschien te fel gereageerd heb. Kan op mijn zoon zijn, maar ook richting mijn madam. Heeft waarschijnlijk te maken met Corona-blues, winter-blues, etc, maar is op zich niet ok. Het besef is er, maar toch betrap ik me er steeds op dat het sterker is dan mezelf.
Herkenbaar dit. Om dan achteraf spijt te hebben. Alhoewel dit bij mij al beter is sinds ik extra ijzer neem. (Voedingssupplement he, geen ijzer om mijn vrouw af te ranselen, kwestie van geen modactie te krijgen wegens het verheerlijken van geweld :unsure:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan