Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Het was lang geleden deze keer. Toch "toevallig" dat zo'n aanslagen altijd gebeuren in de aanloop naar verkiezingen. Binnen de 2 maanden deelstaat verkiezingen in Mecklenburg-Vor-Pommern, Saksen-Anhalt en... Berlijn.

AfD heeft ne moslim extremist ingehuurd om in te rijden op een menigte, om zo extra stemmen te vergaren?

Dat is wel heel next level.

AfD heeft ne moslim extremist ingehuurd om in te rijden op een menigte, om zo extra stemmen te vergaren?

Dat is wel heel next level.
Ik noem niemand. Enkel dat het mij opvalt dat zo een attacks in Duitsland toch heel frequent voorkomt in de aanloop naar verkiezingen.
München 10 dagen voor verkiezingen.
Aschaffenburg goed 2 maanden
Solingen 1 week
Magdeburg paar dagen langer dan 2 maanden.

En er hoeft geen tekening bijgemaakt worden dat met genoeg onrust je verkiezingsresultaten in bepaalde richtingen kan duwen. Ik ga ook niet zeggen dat de invloed van binnen Duitsland komt. Er zijn er genoeg die voordeel hebben bij een onstabiel Duitsland en/of Europa.

Ik noem niemand. Enkel dat het mij opvalt dat zo een attacks in Duitsland toch heel frequent voorkomt in de aanloop naar verkiezingen.
Solingen 1 week

En er hoeft geen tekening bijgemaakt worden dat met genoeg onrust je verkiezingsresultaten in bepaalde richtingen kan duwen. Ik ga ook niet zeggen dat de invloed van binnen Duitsland komt. Er zijn er genoeg die voordeel hebben bij een onstabiel Duitsland en/of Europa.
Interessante stelling. Qui bono?

Toch stellig dat sommigen deze aanslagen proberen te recupereren als schuld van rechts.

Toch stellig dat sommigen deze aanslagen proberen te recupereren als schuld van rechts.
Hij zegt toch ook niet noodzakelijk binnen Duitsland? Rusland bv - zeg niet dat het zo is - zou zoiets ook kunnen uitvoeren, een sterk Afd verzwakt immers een sterk Europa

Je hoeft mij geen woorden in de mond te leggen. Ik steek helemaal niet de schuld op rechts. Wie vooral voordeel haalt van deze polarisatie zijn inderdaad de extremen zonder daarbij specifiek naar rechts of links te wijzen. Ik ben gewoon kritisch over de tijdstippen dat zo'n attacks en stabbings in de laatste 5 - 10 jaar plaatsvinden en dat vind ik op zijn minst vreemd geconcentreerd. Een paar weken voor verkiezingen en de rest van het jaar niets noemenswaardig.

Solingen 1 week

Sleeper agents inhuren om ict-infra te hacken of zelfs met een drone rondjes te gaan vliegen aan de luchthaven of brand te stichten tot daar toe.
Maar terroristen vinden die wanneer gevangen (idealiter) de rest van hun leven in de gevangenis zullen doorbrengen is héél wat anders natuurlijk.

Je kan discussiëren over sommigen excessen maar het toont alleszins ook, los van alles, dat een pride nog nodig is in West-Europa want de haat tegen holebis is er nog steeds.

HLN spreekt weer over een 'incident' als het gaat over de zoveelste islamitische aanslag op een event (pride optocht in dit geval)

Onder de titel dan de hoofding: 'waarbij 1 dode en 16 gewonden vielen'

een incidentje met maar 1 dode en 16 gewonden, ok dan hln.
Gewoon die website niet meer bezoeken

Echt he, word er echt kotsmisselijk van.
Juist daarom dat het tijd wordt dat we die online krant niet meer bezoeken

kheb wel wat ervaring met hoe lang het duurt tot morgen: een dag is ong. 24u en dat is dus nog 7u08 en dan is het morgen.
Hopelijk ben je hier mee geholpen. Als je nog vragen hebt, voel je vrij om ze te stellen.
xxx

Het was lang geleden deze keer. Toch "toevallig" dat zo'n aanslagen altijd gebeuren in de aanloop naar verkiezingen. Binnen de 2 maanden deelstaat verkiezingen in Mecklenburg-Vor-Pommern, Saksen-Anhalt en... Berlijn.
Gewoon eens de FB pagina van Al Jazeera news lezen. Menig moslim vindt het jammer dat er maar 1 dode viel.

Gewoon eens de FB pagina van Al Jazeera news lezen. Menig moslim vindt het jammer dat er maar 1 dode viel.
Damn ge hebt gelijk.
van de 9.4k reacties 3.5k lachende mannetjes, 4.5k duimpjes en maar amper 988 sad smiley facejes.
Gelukkig laat ik mijn beeld van de mensheid niet afhangen van wat er op sociale media gepost wordt. :unsure:
Ma damn die reacties eronder...
https://www.facebook.com/photo?fbid=1516887120485637&set=a.653758993465125
Schermafbeelding-2026-07-26-181731.jpg

Tegen beter weten in nog eens huismerk inkt gekocht... uiteraard is dat weer regelrechte brol. 1e keer gebruiken was alles goed, nu een week of 2 later print ik nog eens en de kleuren trekken op niks en zwart is eerder bruin.

HP kost een meervoud maar is het meer dan waard, zo lijkt het.

Tegen beter weten in nog eens huismerk inkt gekocht... uiteraard is dat weer regelrechte brol. 1e keer gebruiken was alles goed, nu een week of 2 later print ik nog eens en de kleuren trekken op niks en zwart is eerder bruin.

HP kost een meervoud maar is het meer dan waard, zo lijkt het.
Welk huismerk? Met die van 123-inkt heb ik hier nog nooit problemen gehad.

Je kent het wel. De Tour is wat later. Je praat wat met de aanwezigen. Je houdt het niet voor mogelijk.

De flash in de lucht vannacht dat was fake. Want zo hoog in de lucht is er geen zuurstof. Dus er kan niets opbranden.

Nog erger: de VS zijn nooit op de maan geweest. Dat was allemaal fake.

Nog erger. We dwz de wereld zijn niet op Mars. Ah neen? We hebben 2 robots op Mars rondrijden nu. Neen, dat kan niet, dat is allemaal fake.

Nog erger: je kan geen raketten lanceren die buiten de dampkring van de aarde gaan. Want in de ruimte is er niets. Je kan je buur daar zelfs geen geluid horen. Er is imners niets. Zeg ik dat de wetten van Newton overal gelden. In gans het heelal.

Toen moest ik gaan lopen want ik had slaag gekregen. Onwezenlijk? Neen reality in 2026.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan