Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Het slachtoffer daarvan is een vriend van mij.
Ik had graag zijn verhaal eens gehoord, hoe gaat dat dan? Heeft hij iets fout gezegd of gedaan? Niet dat dat iets goed maakt aan deze zaak, maar ik vraag mij dat altijd af. Voor alle duidelijkheid, ik kies hier geen partij. Ik heb ooit zelf op mijn gezicht gekregen omdat ik een johny zijn rode vodka redbull zonder opzet omver had gestoten :)

Nacht van zondag op maandag 'met mijn gat bloot gelegen'. Maandag opgestaan met fluimen en een hoestje. Dinsdag minder fluimen maar veel groen snot. Vandaag geen fluimen meer maar een loopneus alsof we midden in de winter zitten.

Hopelijk genezen tegen het weekend want heb congé en wil die niet in mijn zetel doorbrengen
:angry:

pakjesdiensten alweer...

DPD belt aan, reageert niet op de parlofoon. dus ik naar beneden, zie ik door de venster aan de trap dat hij het pakket alweer in zijn camionette gooit
doe ik de deur open, kan ik nog net roepen, of hij was ermee weg

reageren als er iemand mij aanspreekt over de parlofoon? ik had dat ding binnen de 10s vast he.

gewoon aanbellen, en terug weg "klant niet thuis"
laatste keer dat DPD hier moest leveren was het dat zelfs niet. toekomen, en direct briefje in de bus.

Een maand geleden of iets gebeten geweest door een spin in de tuin en dat jeukt nog altijd voor zot. Die twee gaatjes willen niet toegroeien en 't is echt om zot van te worden. :angry:
Vraag mij af welk monster het was, want heb anders nooit last van muggenbeten of wespensteken of dergelijke. Voor de spinnenliefhebbers die dat kunnen identificeren: de wondjes zitten op een dikke 2mm van elkaar.

Een maand geleden of iets gebeten geweest door een spin in de tuin en dat jeukt nog altijd voor zot. Die twee gaatjes willen niet toegroeien en 't is echt om zot van te worden. :angry:
Vraag mij af welk monster het was, want heb anders nooit last van muggenbeten of wespensteken of dergelijke. Voor de spinnenliefhebbers die dat kunnen identificeren: de wondjes zitten op een dikke 2mm van elkaar.
Tja, ik gok op een mijnspin.

Dat kwam ooit thuis eens aangewandeld.
Ikke denkende: "wat een mormel is dat?"
De tanden vielen meteen op. Joekels. Al is de spin niet zo groot.

Heeft heel grote tanden, kunnen mensenhuid doordringen, en is 1 v.d. giftigste spinnen in België. Al ga je er niet dood van.

Er zijn kruisspinnen die het ook wel kunnen.

Een gewone huisspin, nochtans vrij groot, kan amper door huid bijten.

Een celspin is ook venijnig en kan een mens bijten. Ooit eens gezien, toen ik wat oude bakstenen verplaatste.
De eerste keer je dat ziet denk je van wat voor een raar beest is dat? De tanden wijzen naar binnen.

Tja, ik gok op een mijnspin.

Dat kwam ooit thuis eens aangewandeld.
Ikke denkende: "wat een mormel is dat?"
De tanden vielen meteen op. Joekels. Al is de spin niet zo groot.

Heeft heel grote tanden, kunnen mensenhuid doordringen, en is 1 v.d. giftigste spinnen in België. Al ga je er niet dood van.

Er zijn kruisspinnen die het ook wel kunnen.

Een gewone huisspin, nochtans vrij groot, kan amper door huid bijten.

Een celspin is ook venijnig en kan een mens bijten. Ooit eens gezien, toen ik wat oude bakstenen verplaatste.
De eerste keer je dat ziet denk je van wat voor een raar beest is dat? De tanden wijzen naar binnen.
Precies vies beest die mijnspin. Heb idd al paar kruisspinnen gezien tussen mijn druivelaars dit jaar, anders komt dat precies veel later. 't Zal dan wel die viespeuk zijn zeker?
Wel zot hoe dat blijft jeuken, heb al beten gehad van spinnen, maar dat is na hoogstens een halve dag gedaan.

waarom dan nog de moeite doen om uit te stappen en aan te bellen?
Bij ons bellen ze al lang niet meer hoor :)

Een andere job zoeken. :unsure:
Voor die mensen is dat niet zo makkelijk, de meeste kennen zelfs de taal niet om te beginnen. Ik heb er alleszins meer respect voor dan de modale Belg die profiteert van ons systeem. Onlangs alweer een pareltje gezien van 'onze' mensen: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/06/24/antwerpen-parket-subsidiefraude-vrouw-opgepakt/

Ik laatst ook en idd een week of 3-4 last van gehad ,denk ook van een spin.
Heb/had jij ook zo een soort harde schijf rond de beet?

Collega zei een dazenbeet maar dat was het zeker niet want heb niets gevoeld van beet.

De hond heeft om de één of andere reden vannacht zijn anaalklieren geledigd in zijn bench. Er zaten resten in de vacht van zijn kontje, dus dat uitgewassen. Geur bleef hangen. Nog eens heel dat achterwerk gewassen. Geur.blijft.hangen.

Echt dat is zo vies 🙈

Fucidine-zalf is heel goed. Er zijn 2 varianten, een zonder en een met cortisonen. Ik kreeg ze voorgeschreven door chirurg owv ontsteking in wonde. Die hielp. Sindsdien via huisdokter altijd fucidine in de ijskast.

Is dat hét wondermiddel? Geen idee. Werkt het? Ja. Te goed waarschijnlijk want ik ga sindsdien nooit meer naar de dokter voor een huidontsteking. Attention point: sommige ontstekingen laat je blijkbaar.
beter uitetteren ipv fucidine op te doen.

Maar een spinnenbeet is nijdig. 2 puntjes en dan een dikke rode schijf errond. Fucidine er op.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan