Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Nu is mijne limiet toch bereikt. Opstaan en merken dat het 31 graden is in uw slaapkamer en 33 graden ik uw living. Barstende koppijn. Ik ga voor de 3e dag op rij vluchten naar mijn moeder want dat is hier niet meer vol te houden.
 
Ben sinds vorig jaar in juli naar mn huidig appartement verhuisd, omdat het nieuwbouw is is het zeer goed geïsoleerd en was ik naïef genoeg om te geloven dat airco niet nodig zal zijn.

Voor deze zomer is het nu vast wel te laat maar tegen volgende zomer koop ik me ne mobiele airco. Godverdomsegodverdomme :angry:
 
Ik heb ook nog in zo'n school les gegeven en ik vond dat in zo'n situaties eigenlijk een voordeel. In tegenstelling tot de anderen, wist je bij zo'n gevallen tenminste waar je aan toe was. En meestal hielden die zich wel wat gedeisd omdat ze op dat moment onder toezicht staan.
Dat dacht je maar, het maakt allemaal weinig indruk op hen en in de onderwereld wacht er drugsgeld op hen.
 
Vanaf 1 juli 3€ voor aankopen buiten de EU om europese webwinkels te stimuleren.

Okay goed maar als ik een product dat op alieexpress 10€ kost op bol.com of amazon.com.be moet kopen dan betaal je daar al drekt *2 of soms zelf *3 de prijs voor.

Dan mogen ze die €3 houden want dan is het nog altijd goedkoper dan de herverkoop prijzen op de europese webwinkels
 
Vanaf 1 juli 3€ voor aankopen buiten de EU om europese webwinkels te stimuleren.

Okay goed maar als ik een product dat op alieexpress 10€ kost op bol.com of amazon.com.be moet kopen dan betaal je daar al drekt *2 of soms zelf *3 de prijs voor.

Dan mogen ze die €3 houden want dan is het nog altijd goedkoper dan de herverkoop prijzen op de europese webwinkels
Is gewoon een zoveelste platte belasting!
 
Aan zij die snikhete treinen/bussen nemen vandaag:

-In Hasselt is een trein tegen een tractor gebotst, aan een overweg in de Spalbeekstraat. De reizigers op de trein zijn ondertussen geëvacueerd. Het treinverkeer tussen Hasselt en Diest ligt in beide richtingen stil door het ongeval. Reizigers tussen Diest en Hasselt kunnen met hun ticket gratis een bus van De Lijn nemen.

-Eurostar stilgevallen in Leuven door technisch probleem: drie inzittenden naar ziekenhuis gebracht
Een Eurostar-trein van Keulen naar Parijs is vrijdagvoormiddag stilgevallen ter hoogte van de Fietsbrug Tivoli in Leuven.

-Ongetwijfeld elders nog shit met treinen.


Veel geluk.

Het goede nieuws, morgen regen om af te koelen.
 
Vanaf 1 juli 3€ voor aankopen buiten de EU om europese webwinkels te stimuleren.

Okay goed maar als ik een product dat op alieexpress 10€ kost op bol.com of amazon.com.be moet kopen dan betaal je daar al drekt *2 of soms zelf *3 de prijs voor.

Dan mogen ze die €3 houden want dan is het nog altijd goedkoper dan de herverkoop prijzen op de europese webwinkels
is dat vanaf 1 juli besteldatum of dag dat het toekomt, want anders ga ik hier rap nog iets bestellen, denk ik.
Langs de andere kant: voor 3€ moet ik mij ook niet spoeien. zoals ge zegt: het kost hier bij de europese webwinkels gewoon het dubbele, dus het blijft goedkoper om gewoon bij den ali te gaan shoppen.
 
Okeeeeee ben er wel klaar mee nu. Kunnen we nu terug overgaan op "normaal" zomerweer?

Partner bijna van zijne dus gegaan hier. Was aan het werk, incident dat moest opgelost worden. Niet kunnen eten, te weinig gedronken...
 
is dat vanaf 1 juli besteldatum of dag dat het toekomt, want anders ga ik hier rap nog iets bestellen, denk ik.
Langs de andere kant: voor 3€ moet ik mij ook niet spoeien. zoals ge zegt: het kost hier bij de europese webwinkels gewoon het dubbele, dus het blijft goedkoper om gewoon bij den ali te gaan shoppen.
3 EUR per verschillend item in je pakket ook. Als je normaal vanalles bestelt (< 150 EUR) kan toch al flink stijgen.
 
Vanaf 1 juli 3€ voor aankopen buiten de EU om europese webwinkels te stimuleren.

Okay goed maar als ik een product dat op alieexpress 10€ kost op bol.com of amazon.com.be moet kopen dan betaal je daar al drekt *2 of soms zelf *3 de prijs voor.

Dan mogen ze die €3 houden want dan is het nog altijd goedkoper dan de herverkoop prijzen op de europese webwinkels
Ik vraag me af hoe dat gaat werken, want mijn pakketten van Aliexpress komen de laatsten maanden/jaren sowieso al uit een binnenlands herverdeelcentrum. Wie draagt de kost dan?
En inderdaad, 3 EUR per verschillend item in het pakket. Ik koop vaak kleine dingen zoals USB-kabels dus het zou wel merkelijk duurder kunnen worden.
 
Ik vraag me af hoe dat gaat werken, want mijn pakketten van Aliexpress komen de laatsten maanden/jaren sowieso al uit een binnenlands herverdeelcentrum. Wie draagt de kost dan?
En inderdaad, 3 EUR per verschillend item in het pakket. Ik koop vaak kleine dingen zoals USB-kabels dus het zou wel merkelijk duurder kunnen worden.
Als uw pakjes vanuit een binnenlands verdeelcentrum komen (ik vermoed dat je bedoelt binnen België of EU) dan valt dat niet onder deze regeling want geen invoer.
 
Ben sinds vorig jaar in juli naar mn huidig appartement verhuisd, omdat het nieuwbouw is is het zeer goed geïsoleerd en was ik naïef genoeg om te geloven dat airco niet nodig zal zijn.

Voor deze zomer is het nu vast wel te laat maar tegen volgende zomer koop ik me ne mobiele airco. Godverdomsegodverdomme :angry:
Gelijkaardige situatie hier. Verhuisd naar een moderner appartement. We wilde graag zonnepanelen en airco laten plaatsen maar omdat het vrij goed geïsoleerd is, beslisten we uiteindelijk om enkel de zonnepanelen te nemen.

Nu met 27graden binnen, toch beetje spijt.
Nu is het lang aanschuiven voor een airco.
 
Dat ik het zo snel warm heb en overvloedig zweet.

Vandaag hier ook rond de 30 graden, rapportuitreiking op de zoon zijn school. Met 40 man in die klas (geen airco, zon pal op de ramen), ik sta daar in short en met linnen hemdje met korte mouwen, ik voel het zweet over mijn rug druipen. Staat er een kerel naast mij gewoon in kostuum. Lange broek, lederen schoenen, hemd met lange mouwen en kostuumvest met lange mouwen. Heeft bovendien tijdens de gehele sessie een baby in zijn handen. Geen druppel zweet op die man zijn voorhoofd.

En als dat nog niet genoeg was, was die man gewoon qua uiterlijk ook een 10/10 no gay. leven is niet eerlijk.

Al had mijn zoon wel betere punten dan de zijne. dat dan weer wel.
 
Gelijkaardige situatie hier. Verhuisd naar een moderner appartement. We wilde graag zonnepanelen en airco laten plaatsen maar omdat het vrij goed geïsoleerd is, beslisten we uiteindelijk om enkel de zonnepanelen te nemen.

Nu met 27graden binnen, toch beetje spijt.
Nu is het lang aanschuiven voor een airco.
Hier is het binnen nu 30 graden. :( En dan is mijn appartement niet eens aan de zuidkant. Mijn slaapkamer en badkamer kijken uit naar het noorden, appartementsdeur naar het oosten en living + keuken naar het westen. Ik heb alle ramen afgedekt om de zon zo weinig mogelijk te laten binnen schijnen, maar veel helpt het niet.

Toch alleszins beter dan mijn vorig appartement want daar zou het nu zeker 5 graden warmer zijn binnen dan het buiten is. Ondraaglijk dat het daar was tijdens de zomers.
 
Terug
Bovenaan