Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Vorige week telefoon van een onbekend nr.

School van de zoon. Hadden ook al de vrouw proberen te contacteren, maar die nam niet op.
Tja, dat kan die neemt onbekende nrs meestal niet op.

Uw zoon heeft een ongeval gehad net voor het einde van het laatste uur, bent u in de mogelijkheid hem te komen halen om naar spoed te gaan?
-Wtf, wat is er gebeurd?
Heeft zich gesneden in zijn hand en ziet er niet goed uit, best even langs spoed.
-Ik ben gelukkig net thuis, dus kan er op 10 minuten zijn. Maar als het dringend is, vertrek dan al he!
Best dat u gaat meneer.

OK dan, daargekomen zit hij bij de betreffende dame aan de receptie met zijn hand ingepakt.
Dame in lichte paniek, maar ik zie al aan zijn gezicht dat het helemaal niet zo erg is.

-Zullen eens zien he.
Nee meneer, best laten openen op spoed.

Naar spoed dan, onderweg zegt zoon dat het allemaal wel meevalt, gewoon wat bloed en een snee.

Enfin, 1.5u wachten later, gaat het verband er af.... inderdaad een sneetje, 2 van die plak-stripjes eraan en door.

Had ik nu ook niet opgenomen, was het 3rde contact mijn moeder.
Als ze die bellen met die uitleg, dat mens krijgt iets aan haar hart denk ik.
 
Vorige week telefoon van een onbekend nr.

School van de zoon. Hadden ook al de vrouw proberen te contacteren, maar die nam niet op.
Tja, dat kan die neemt onbekende nrs meestal niet op.

Uw zoon heeft een ongeval gehad net voor het einde van het laatste uur, bent u in de mogelijkheid hem te komen halen om naar spoed te gaan?
-Wtf, wat is er gebeurd?
Heeft zich gesneden in zijn hand en ziet er niet goed uit, best even langs spoed.
-Ik ben gelukkig net thuis, dus kan er op 10 minuten zijn. Maar als het dringend is, vertrek dan al he!
Best dat u gaat meneer.

OK dan, daargekomen zit hij bij de betreffende dame aan de receptie met zijn hand ingepakt.
Dame in lichte paniek, maar ik zie al aan zijn gezicht dat het helemaal niet zo erg is.

-Zullen eens zien he.
Nee meneer, best laten openen op spoed.

Naar spoed dan, onderweg zegt zoon dat het allemaal wel meevalt, gewoon wat bloed en een snee.

Enfin, 1.5u wachten later, gaat het verband er af.... inderdaad een sneetje, 2 van die plak-stripjes eraan en door.

Had ik nu ook niet opgenomen, was het 3rde contact mijn moeder.
Als ze die bellen met die uitleg, dat mens krijgt iets aan haar hart denk ik.
Als het dringend genoeg is voor spoed moeten ze zelf gaan of een ziekenwagen bellen lijkt me, niet even beginnen rondbellen naar al de telefoonnummers die ze in het dossier hebben staan, want welke "spoed" is er dan allez. Speciale manier van werken.
 
Krijgen die mensen op school geen EHBO cursus?

Enfin, dat is toch iets dat bij ons standaard verplicht is.

Kinderen vallen ook gewoon veel op de speelplaats :tongue:
Al veel wondes mogen verzorgen.
 
Off the record heb ik ook al regelmatig zo'n vraag gekregen
ja, fysiek kan dat wel, maar wettelijk mag dat niet.
een potentiële werkgever mag enkel de referenties die jij opgeeft contacteren.

dus die mag zelfs niet aan een gemeenschappelijke kennis vertellen dat jij bij hun gesolliciteerd hebt. dat die kennis dan nog een collega is, is imo een verzwarend feit. want (en dat mag eigenlijk ook niet), sommige werkgevers rekenen je erop af dat jij elders solliciteert.
 
IMG-0743.jpg
 
Vorige week telefoon van een onbekend nr.

School van de zoon. Hadden ook al de vrouw proberen te contacteren, maar die nam niet op.
Tja, dat kan die neemt onbekende nrs meestal niet op.

Uw zoon heeft een ongeval gehad net voor het einde van het laatste uur, bent u in de mogelijkheid hem te komen halen om naar spoed te gaan?
-Wtf, wat is er gebeurd?
Heeft zich gesneden in zijn hand en ziet er niet goed uit, best even langs spoed.
-Ik ben gelukkig net thuis, dus kan er op 10 minuten zijn. Maar als het dringend is, vertrek dan al he!
Best dat u gaat meneer.

OK dan, daargekomen zit hij bij de betreffende dame aan de receptie met zijn hand ingepakt.
Dame in lichte paniek, maar ik zie al aan zijn gezicht dat het helemaal niet zo erg is.

-Zullen eens zien he.
Nee meneer, best laten openen op spoed.

Naar spoed dan, onderweg zegt zoon dat het allemaal wel meevalt, gewoon wat bloed en een snee.

Enfin, 1.5u wachten later, gaat het verband er af.... inderdaad een sneetje, 2 van die plak-stripjes eraan en door.

Had ik nu ook niet opgenomen, was het 3rde contact mijn moeder.
Als ze die bellen met die uitleg, dat mens krijgt iets aan haar hart denk ik.
Ik zou daar ook niet mee kunnen lachen.
Zeker ok dat ze bellen en dat je naar spoed moet. Want dat valt onder een "werkongeval", en qua verzekeringen en zo is dat sowieso aangeraden om naar spoed te gaan, gelijk hoe klein het letsel ook is.

Maar zo overdreven en paniekerig doen? Zo kunnen ze ervoor zorgen dat een ouder in paniek een ongeval heeft op weg naar de school of zo.


Een verhaal in de omgekeerde richting. Wij zitten in een WhatsApp groepje van de klas van onze jongste zoon (6e leerjaar), de juf zit daar ook in.
De juf stuurde een foto van alle* leerlingen in de kerk. Maar 1 mama zag dat haar zoon er niet mee op stond.
Bleek dat die jongen plots onwel werd, lippen wit, ... Die is met de zorgjuf terug naar de school gegaan en is daar flauwgevallen.
Zij is daar niet van ingelicht geweest en moest dit dus vernemen door te zien dat haar zoon niet op die foto stond.
 
Lijkt mij niet echt oké om bij zomaar een collega te polsen, die man is hier maar een paar uur per week en wij kennen elkaar hoegenaamd niet. Eventueel vragen zouden ze toch bij mijn leidinggevende moeten doen en ze vroegen expliciet of die er van wist, waarop ik eerlijk gezegd heb ‘neen, al is het niet onlogisch om er van uit te gaan onder de omstandigheden dat men rondkijkt, maar neen ik heb niet uitdrukkelijk gemeld dat ik deze sollicitatie deed’

Ja, en zelfs vragen bij een leidinggevende moeten ze toch inderdaad eerst checken of het OK is om die te contacteren.
Gewoon domweg rondbazuinen tegen directe collega's van een sollicitant is absoluut not done.
 
Warmste nacht van het jaar, de buren hebben weer een tuinfeestje met een man of 15. Allemaal die morgen niet uit hun nest moeten om te gaan werken... kan subiet mijn raam sluiten om hopelijk nog iets van nachtrust te hebben in 33gr binnen...
 
Niet geheel onverwacht, maar Apple gooit zijn prijzen omhoog.
Even snel moeten schakelen, want niet fijn om meer te moeten betalen voor hetzelfde.

Gelukkig zijn enkele winkels nog niet mee met de nieuwe prijzen...
 
Terug
Bovenaan