Je ergernissen van vandaag - Deel 2

GVD blender die kapot gaat tijdens het blenden van mijn shake. Er is een stuk mes los gebroken dus heb ik alles in de vuilbak kunnen gooien.

Ondertussen aant thuiswerken en ik kan alleen de ramen aan de achterkant opendoen want ik woon aan de straatkant en dat lawaai is niet te doen met de ramen open.

3 schermen, 1 laptop, lekker saunatje in de living. Gelukkig dat ik commando kan werken.
 
Allez, ik heb gisteren een BE-Alert gekregen over de mogelijke onweders van ... 19 juni :unsure:
Doordat er zoveel berichten met hetzelfde onderwerp tegelijk werden verstuurd, beschouwden veel e-mailproviders de BE-Alert mail als spam of phishing, de mails werden daardoor veel later uitgestuurd (niet veel nut dan).

 
Beiden zijn extremen tov elkaar maar mmm ...

Toen ik nog een tiener was plaatste ik mijzelf op de laatste plaats.
Als vrienden mij nodig hadden was ik er voor hun.

Echter toen ik zelf een keertje in de shit zat en ik mijn vrienden nodig had lachte men mij gewoon vierkant uit en had ik plots geen vrienden meer over. Als het er op aan kwam was het stank voor dank. Sindsdien ben ik op dat vlak een beetje van mentaliteit geswitcht naar "Ikke eerst". (En ja ik heb al lang een nieuwe vriendenkring opgebouwd)

Nu goed spelen voor je vaderland is wel een totaal andere kwestie maar de ruzie in het "WK voetbal topic" ontstaat omdat mensen zoals Blekkie, ikzelf en anderen dit doortrekken naar het wereldje buiten het voetbal om. En dat zijn gevoelige discussies.
Ik ken dat. Ik ben regelmatig bij vrienden gaan helpen aan klusjes aan hun huizen, maar nu ik zelf af en toe hulp nodig heb zie ik niemand.
 
Doordat er zoveel berichten met hetzelfde onderwerp tegelijk werden verstuurd, beschouwden veel e-mailproviders de BE-Alert mail als spam of phishing, de mails werden daardoor veel later uitgestuurd (niet veel nut dan).

In de ons omringende landen wordt Cell Broadcast (SMS-CB) ingezet als waarschuwingssysteem.

Het is een technologie die al 25 jaar (!) bestaat en standaard ingebouwd zit in iedere mobiele telefoon (ook feature phones).

Cell broadcast is onderdeel van de GSM standaard. Het is een variant van sms en wordt meestal aangeduid als SMS-CB. Het verschil met normale sms-berichten (SMS-PP of SMS Point-to-point) is dat een SMS-CB niet gericht is op een bepaalde gebruiker of telefoon, maar op alle telefoons binnen het bereik van een bepaalde (groep van) zendmast(en). Het is dus een soort radiobericht.
De berichten hebben geen last van een druk netwerk, aangezien de informatie via een apart logisch kanaal wordt gestuurd en omdat het verzenden (net als radio en gps) eenrichtingverkeer is en dus (per zendmast) niet afhangt van het aantal ontvangers. Doordat een bericht wordt verzonden vanuit vooraf geselecteerde zendmasten, is het mogelijk om informatie te verschaffen op regionaal niveau.
 
In de ons omringende landen wordt Cell Broadcast (SMS-CB) ingezet als waarschuwingssysteem.

Het is een technologie die al 25 jaar (!) bestaat en standaard ingebouwd zit in iedere mobiele telefoon (ook feature phones).



En het is een technologie die be-alert ook gebruikt. Gewoon enkel voor extreme noodsituaties die locatiegebonden zijn, krijg je van die SMSen zonder in te schrijven. Maar dat valt maar heel zelden voor dat men gebruik maakt van dat systeem. Zie puntje2:

Waarschuwingen zoals hierboven (wat duidelijk via mail was) worden door provincie/gemeente uitgestuurd en enkel naar mensen die zich ingeschreven hebben. En dat is opt-in via de site:

Is ook letterlijk de openingszin van het artikel in de post die je quote:
Wie ingeschreven is op de e-mails van BE-Alert...
 
Laatst bewerkt:
Ik ga je ergernis wat kapen, maar algemeen gaan we toch niet al te goed met warmte om hoor. Ik snap het hé, klimaatverandering dus het is recenter, maar in een land waar mensen warmte gewoon zijn, ga je doorgaans niet gevraagd worden om zomaar in de vlakke zon te gaan zitten zonder boe of bah.
Ik vind eerlijk gezegd dat hele "het is recent" gedoe toch maar een slecht excuus. "we" weten al pakweg 30-40 jaar dat dit op ons afkomt. En "ze" weten het al veel langer.
 
Ik vind eerlijk gezegd dat hele "het is recent" gedoe toch maar een slecht excuus. "we" weten al pakweg 30-40 jaar dat dit op ons afkomt. En "ze" weten het al veel langer.
Ja ok, maar wanneer heeft de gemiddelde burger of de politiek al eens actie ondernomen voor het 5 voor 12 was?

Nu, je hebt gelijk hé. Hoe recente nieuwbouwhuizen geen rolluiken of tenminste screens hebben soms, en veel raampartijen op het zuiden, dat vind ik wel absurd (een huis zet je niet voor 5 jaar). In het WZC waar mijn vrouw werkt zat men ook in een modern gebouw...zonder airco. Gezien het vooral oudere mensen zijn die sterven van de hitte ook wel een speciale keuze.
 
Ik vind eerlijk gezegd dat hele "het is recent" gedoe toch maar een slecht excuus. "we" weten al pakweg 30-40 jaar dat dit op ons afkomt. En "ze" weten het al veel langer.
Nu met zijn allen aan de airco.
Meer energieverbruik dus.
Meer gas- en steenkoolverbruik.
Meer co2 de lucht in.

Meer en nog meer!
 
Tijdje terug Airpods Pro 3 gekocht voor de zogezegd betere ANC tov mijn AP2’s. Trekt op niks maar ik las via Reddit dan dan dat er betere eartips bestonden. Ik bestel die, 25 euro en 3,5 verzending. Valt mee denk ik.

Via mijn tracking zie ik dan dat die uit Amerika komen :sop: Ik krijg dan daarnet de importkosten die ik moet betalen. 31 euro -_- Sterk aan het twijfelen om gewoon niks te betalen want voor hetzelfde geld werken die tips niet en zit ik er mee.

Beter gewoon mijn APP2 gehouden :/
 
Weer rellen bij een openluchtzwembad....
Kotsbeu ben ik dat.


En dan gaat HLN.be ook nog eens die beelden blurren.
 
Weer rellen bij een openluchtzwembad....
Kotsbeu ben ik dat.


En dan gaat HLN.be ook nog eens die beelden blurren.
Toch een zekerheid in het leven.
 
Terug
Bovenaan