Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Gisteren kom ik thuis van het werk en merk ik dat mijn smartphone, die net bijna een uur aan het opladen was in de wagen, bijna een lege batterij heeft. Ik denk er niet verder bij na en hang die aan de lader thuis. Half uur later is de batterij nog leger. Bon, die USB C poort wordt soms vuil dus ik probeer die uit te blazen en ga daar met een tandenstoker in rond. Resultaat is hetzelfde zelfs na meedere keren heropstarten.

Na wat opzoekwerk lees ik ergens dat ik eens moet proberen die af te zetten en zo op te laden. Ik doe dat en voorwaar, dat ding begint op te laden. En sindsdien lijkt het alsof er niets gebeurd is. Gaat mijn batterij binnenkort eens katastrofaal falen, of is dit gewoon een software bug die ik nog niet kende?

Bij ons in de crèche is er één of andere conservatieven tiep die constant de flyer van borstvoeding bedekt met een andere flyer, zodat je de tepel niet (deels) kan zien. En ik zet die elke keer weer terug. We zitten al aan vijf keer heen-en-weer. Kon ook wel in de glimlach van vandaag :-)

9WppfCW.png

1 of andere pervert die het nodig vindt om te geilen op een flyer van borstvoeding in de creche van de kleinste. Ik heb al 6 keer een flyer voor die tepel gezet, maar hij komt blijkbaar zoveel tekort thuis dat hij die tepel maar moet blijven zien.

1 of andere pervert die het nodig vindt om te geilen op een flyer van borstvoeding in de creche van de kleinste. Ik heb al 6 keer een flyer voor die tepel gezet, maar hij komt blijkbaar zoveel tekort thuis dat hij die tepel maar moet blijven zien.
tis goed Rechten we weten dat ge een allergie hebt voor vrouwelijke ronde vormen. Moest er een flyer liggen van bezemstelen, ben er zeker van dat ge hem (stiekem) meeneemt

Gaat ge op restaurant met een kameraad. Kan die zogezegd de portefeuille niet vinden bij het betalen, dus ik betaal efkes voor ons tweeën. Week later nog steeds niet terugbetaald. En dan vraagt ge er naar...geen reactie... Ha-te-lijk en verdomd respectloos.

Gaat ge op restaurant met een kameraad. Kan die zogezegd de portefeuille niet vinden bij het betalen, dus ik betaal efkes voor ons tweeën. Week later nog steeds niet terugbetaald. En dan vraagt ge er naar...geen reactie... Ha-te-lijk en verdomd respectloos.
De volgende keer ben jij die van jou vergeten 🤷

AI brol overal. Ik maak op het werk een jira issue aan voor een object dat ontbreekt. Letterlijk niet meer dan dit: 'x is missing'.
Klik perongeluk op de 'improve description' AI knop, begint dat ding daar onderstaande brol uit te schijten voordat ik op cancel kan klikken.

Impact​

The bug affects the availability of x. Users are unable to access x.

Expected behaviour​

Users should be able to access x as needed.

Actual behaviour​

Currently, x are not provided.

Steps to reproduce​

• Attempt to access x.
  • Note the absence of x.

Environment​

N/A

Workarounds​

N/A

Other information​

x needed.

Ja, echt veel beter hoor :sarcastic: . Weeral een paar kg CO2 de lucht in. Environment n/a = environment naar de kloten ja.

En waarom moet die brol letter per letter / woord per woord op mijn scherm verschijnen alsof men een epilepsie aanval probeert uit te lokken?
Plak die tekst toch gewoon in 1x op het scherm, waarom moet men het laten uitschijnen alsof hier echt een denkend wezen aan het typen is?

Dat de overheid geen paniek wil zaaien maar wel zegt om noodpakket in huis te halen 🫣
Ik heb er met volle verwondering naar gekeken. Wat een tegenstellende onzin gericht op spenderen.

Als er een natuurramp komt moet je vanalles in huis hebben om door te komen in afwachting hulp.

5 min later moet je ne rugzak hebben om snel weg te kunnen. Wat, door die natuurramp heen? Ik blijf wel zitten dan, waar naartoe, 11 miljoen mensen op verplaatsing? En dan melding van jodium tabletten ...

Maak dan melding dat er kans op oorlog komt ... maar we moeten vooral niet panikeren.

Ik heb er met volle verwondering naar gekeken. Wat een tegenstellende onzin gericht op spenderen.

Als er een natuurramp komt moet je vanalles in huis hebben om door te komen in afwachting hulp.

5 min later moet je ne rugzak hebben om snel weg te kunnen. Wat, door die natuurramp heen? Ik blijf wel zitten dan, waar naartoe, 11 miljoen mensen op verplaatsing? En dan melding van jodium tabletten ...

Maak dan melding dat er kans op oorlog komt ... maar we moeten vooral niet panikeren.
Ik heb dit thuis nog liggen:

Is genoeg.

die berichten zijn er al langer hoor. 2024 raadde men bijv. aan om ook steeds contant geld (c. 50€) in huis te hebben. Rode kruis is een aantal maanden geleden ook zo'n voorgemaakte noodpakketten beginnen verkopen. En jodium tabletten werden in 2011 al uitgedeeld.
Dus ja, als ge hier nu fel op reageert, zijt ge al een tijdje in winterslaap of zijt ge aan het panikeren :p

die berichten zijn er al langer hoor. 2024 raadde men bijv. aan om ook steeds contant geld (c. 50€) in huis te hebben. Rode kruis is een aantal maanden geleden ook zo'n voorgemaakte noodpakketten beginnen verkopen. En jodium tabletten werden in 2011 al uitgedeeld.
Dus ja, als ge hier nu fel op reageert, zijt ge al een tijdje in winterslaap of zijt ge aan het panikeren :p
Ik had het eindje terug al veelvuldig gehoord hoor 😋 En panikeren heeft weinig zin, wat komt komt.

Het gaat er voor mij vooral om dat ze de mensen weer zot aan het maken zijn met die nieuwe berichten ... wat dan toch precies weer een urgentie laat blijken gelet weer opnieuw op journaal etc...

Dat is zoals de berichten de hele tijd in de media over de energiesteun en de hele politieke discussie ... (en ja voor sommige mensen gaat dat heel erg zijn, dat is mijn punt niet)

Ik had het eindje terug al veelvuldig gehoord hoor 😋 En panikeren heeft weinig zin, wat komt komt.

Het gaat er voor mij vooral om dat ze de mensen weer zot aan het maken zijn met die nieuwe berichten ... wat dan toch precies weer een urgentie laat blijken gelet weer opnieuw op journaal etc...

Dat is zoals de berichten de hele tijd in de media over de energiesteun en de hele politieke discussie ... (en ja voor sommige mensen gaat dat heel erg zijn, dat is mijn punt niet)
U niet zot laten maken, er gewoon meteen 2 kopen.

Geen paniek. Straks is het 2 + 1 gratis.

Laatst bewerkt:

Toch logisch dat je voor de ene ramp best een voorraad in huis hebt om te overleven, en voor de andere ramp snel kan vertrekken - en best diezelfde voorraad mee neemt.
Bij een energie blackout, nieuwe pandemie, oorlog, ... is het best als iedereen een tijdje kan overleven zonder naar de winkel te moeten trekken.
Bij een bosbrand of aankomende orkaan kan het zijn dat je zeer snel moet vluchten.
De vraag is natuurlijk hoe groot de kans op elke ramp is. Orkanen heb je nu eenmaal niet snel in België.

In ieder geval, een beetje bewustwording van het feit dat de meeste mensen zeer afhankelijk zijn van allerhande infrastructuur is toch niet slecht.
Daarvoor hoef je natuurlijk niet in paniek te schieten of meteen een schuilkelder aan te leggen. Maar als je bv kijkt naar de WC-papier gekte van tijdens corona, dat zijn nu toch ook geen wenselijke taferelen - beeld je je in wat de gemiddelde Belg uitsteekt als bv de elektriciteit wegvalt voor langer dan een dag.

Terug
Bovenaan