Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Als die tandartsen zo laat toekomen, zullen ze wel een tandje moeten bijsteken.

i%27ll-let-myself-out-done.gif

Typisch BG'ing

Je krijgt reacties in de zin van:
* Hey uw tekst onder uw vraag is onzin.
* Hey in uw zin staat een dikke vette DT fout.
* Moeke heeft pannenkoekjes gebakken! :tongue:

Fair enough :) Maar een antwoord op de vraag? Neen :)
[Want de rest interesseert mij zelf echt gene f**k en dat weten jullie zelf ook wel]
Typisch makila'ing dus.

Typisch BG'ing :tongue:

Je krijgt reacties in de zin van:
* Hey uw tekst onder uw vraag is onzin.
* Hey in uw zin staat een dikke vette DT fout.
* Moeke heeft pannenkoekjes gebakken!

Fair enough :) Maar een antwoord op de vraag? Neen (natuurlijk niet) :)
[Want al de rest interesseert mij zelf ook gene enkele f**k en dat weten jullie zelf ook wel]

Ach laat al maar zitten .. het is goed zo.
Welke vraag?

Je stelt een hoop vragen die compleet uit de lucht gegrepen zijn onder een link die niemand kan lezen.

Meestal als ik ‘s ochtends de eerste afspraak heb bij de tandarts komt die pas +- 20 na het uur waarop ik een afspraak heb binnen :unsure:

Ook eens meegemaakt, toen ik nog bij de tandarts ging uit mijn kindertijd. Eerste afspraak van de dag zodat ik daarna nog naar het werk kon. Na 10-15 min te wachten zie ik ze toekomen in haar Bentley Continental. Dan nog even alles klaarleggen en goed begonnen met achterstand.
Ik pak ook altijd de eerste afspraak, maar ook hier nog nooit op tijd binnen geraakt. De beste was toen ik aanbelde vijf minuten voor de afspraak, hij opendeed in zijn pyjama, zei dat ik nog even in de wachtkamer mocht gaan en hij eerst nog zijn gazet uit de brievenbus pakte om terug naar het privédeel te verdwijnen. :laugh:

Vanochtend met de fiets naar kantoor gereden. Halverwege kijk ik eens naar mijn rechterschoen en op de zijkant rechts hangt een mooie witte vlek vogeldrek. Eenmaal op het werk gemakkelijk kunnen afkuisen al denkende 'chance dat het maar op mijn schoen was en niet op mijn kleren'. Daarna uit gewoonte fluo hesje en jas uit en weggehangen en niet meer omgekeken.

Daarstraks dan jas willen aandoen voor mijn middagwandeling en zie ik dat er op de rechtermouw ook 2 mooie plekken zijn :angry:. Gelukkig ook makkelijk kunnen afkuisen want regenjas. Dan gaan wandelen en halfweg kijk ik eens links en zie op de linkermouw ook nog een plek :angry::angry:. Terug op kantoor en ook weer afgekuist.

Godverdomme.

De frustratie als je niet op een woord kunt komen. Ook Google of ChatGPT helpen niet.

Trump noemt immigranten ´aliens´
Rechts noemt immigranten ´blonde Zweden´ of ´kansenparels´.

Hoe noem je dit soort terminologie?

De frustratie als je niet op een woord kunt komen. Ook Google of ChatGPT helpen niet.

Trump noemt immigranten ´aliens´
Rechts noemt immigranten ´blonde Zweden´ of ´kansenparels´.

Hoe noem je dit soort terminologie?
Is "alien" niet gewoon een officiële term, dus compleet anders dan "blonde Zweed" of "kansenparel"?
Voor die laatste zou ik denken aan een cynische verbloeming.

alien is niets verkeerd en een gewoon engels woord. Sting zingt ook over zijn eigen dat em een alien is in new york.

dog whistle is de engelse term voor de andere, bij ons heb je daar niet echt een echte term voor buiten 'racistisch eufimisme'. Eigenlijk zijn dat een soort van codewoorden.

edit: sniped by marcel

+1 voor alien, wij vatten dat soms verkeerdelijk op als buitenaards wezen omdat we het vooral in die context kennen ("ah een Orvalleke, dat drinkt nen alien al nekeer geire")

De rest lijkt me een soort ironische gebruikt eufemisme? Een antifrase misschien?

Is "alien" niet gewoon een officiële term, dus compleet anders dan "blonde Zweed" of "kansenparel"?
Voor die laatste zou ik denken aan een cynische verbloeming.

Alien is inderdaad de officiële term, kwam >15 jaar geleden al voor op US Visa papieren. Wel eens goed mee gelachen :alien:

Vorig jaar waren we in het oosten van Duitsland, laatste dorpje voor de Tsjechische grens. Net aangekomen in ons huisje gaan we naar de winkel om ons gerief nog te hebben voor de dag erna (zondag!). Ik kom die winkel binnen, nog geen woord Duits gehoord buiten de ontvangst van de eigenaar van het huisje, en ik hoor: nou sjeg, peren hebben we nog in de caravan, die hoef je toch niet mee te nemen. :wallbash:

Terug
Bovenaan